Нова интелигентна мрежа за зареждане стартира тестово в Амстердам
Шведската компания Vattenfall и град Амстердам вече работят съвместно по тестването на нова интелигентна обществена мрежа за зареждане под името Flexpower.
Мрежата е в състояние да променя скоростта на зареждане спрямо консумацията на електроенергия в различни часове на денонощието и се захранва от възобновяема енергия.
Според инициаторите системата е проектирана да използва оптимално наличния капацитет на мрежата.
Общо 456 обекта в Амстердам вече са свързани в новата интелигентна мрежа за зареждане, която включва общо 912 зарядни станции или 1/3 от всички станции в града.
В изпълнението на проекта се включват също и собственикът на местната мрежа Liander, както и центърът за инфраструктурнo развитие Elaad и Университета за приложни науки на Амстердам.
Зарядните станции, включени в проекта, доставят малко по-малко електроенергия през онези часове, когато домакинствата се нуждаят от повече енергия – между 18:00 и 21:00 – и повече електроенергия, когато потреблението на енергия е ниско или има много слънчева електроенергия на местно ниво.
За да се постигне по-бързо зареждане на моменти, капацитетът на зарядните станции на Flexpower се увеличава с до 40%. Редовната станция за зареждане е с капацитет 3×25 Ампера. Станциите за зареждане на Flexpower могат да доставят 3×35 Ампера и също така да го разпространяват по-интелигентно между свързаните коли.
“Flexpower Amsterdam е интелигентна мрежа от станции за зареждане, която позволява по-бързо зареждане на електрически автомобили, когато слънцето грее”, подчертава Томас Бьорнсон, ръководител на E-Mobility във Vattenfall.
Освен това, процесът използва предимно местно генерирано възобновяемо електричество от домакинствата. Това намалява необходимостта от инвестиции в електрическата мрежа и определено е едно много добро решение, което трябва да започне да се прилага и на други места.
Възможно е да се зареди до 2,5 пъти по-бързо, в зависимост от електромобила и капацитетът на батерията. Следващото поколение електромобили, с по-голяма батерия и по-висока скорост на зареждане, ще могат да се възползват най-много от този тип мрежи.
Още по темата: Амстердам планира цялостна електрификация на превозните средства в града до 2030
Leave a Reply