Трийсетина електро километра с новия Ford Mondeo плъгин хибрид
Официално, американският братовчед Ford Fusion Energi, с 35 км електрически и 1000 км общ пробег.
При нас Fusion нямаме, наричаме го Mondeo, от чиято плъгин версия, когато се появи, ще можем да очакваме подобна производителност. Ford продължава да разширява своята хибридна гама, в която се подвизава и C-Max Energi, чиито официални разходни данни не съвпаднаха особено с първите потребителски тестове. Официално, ако съдим по данните от американската EPA за Fusion Energi, нашият Mondeo би трябвало да има еквивалент на бензинов разход от 2.35 л/100 км средно, както и 2.2 л/100 км в града и 2.55 л/100 км на магистралата. “Истинският” (среден) показател е 21 кВтч/100 км, което с монтираната 7.6 кВтч батерия стига за до 35 км пробег на ток…
Плъгин хибридите предизвикват объркване. Още са нови, а производителите много бързо се сетиха да използват този еквивалент на бензинов разход, за да ни помагат да разбираме по-добре нещата . ОК, но все така става дума за електрически разход. Когато токът свърши и плъгин Mondeo-то мине на бензин (хибриден режим), средният разход става 5.5 л/100 км, с незначително различните 5.35 за града и 5.75 на магистралата. А, ето, с това също трябва да свикваме – електро колите имат обратно пропорционална ефективност на тези с ДВГ…
Значи според тестовете в Америка Fusion Energi изминава до 35 км на ток. Това върши известна работа в града и вероятно ще пасне на мнозина, а след изчерпване на тока, с доста икономичния бензинов разход има още много за изминаване с един резервоар – над 950 км, за общ пробег от “цяла хилядарка”. Не че с тази батерия може да пътувате надалеч по магистралата на ток, но поне максималната скорост в електрически режим е към 136 км/ч. За сравнение, плъгин вариантът на Prius минава принудително на бензин при скорост от около 100 км/ч.
Prius има и два пъти по-малък пробег на ток, но пък от самото начало беше ясно, че това си е една малка стъпка напред от оригиналния хибрид – Toyota е вложила твърде много в този хибрид, за да го направи “по-електрически” толкова бързо. Засега японците се придържат към своята хибридна система, а бензиновият разход на зареждаемия Prius е по-добър от този на Fusion Energi, понякога и с литър на 100 км. Като сме го подкарали на сравнения ето още две: електрическият пробег на Honda Accord Plug-In е 20 км, а а по-различните като технология Volt/Ampera – до 80 км. Това ще постави плъгин варианта на Ford Mondeo някъде по средата, а с този вид и комфорт вече виждаме и по коментари в eCars.bg, че този модел на Mondeo отсега е обмислян като покупка на нова кола.
Остава да видим кога в Европа и съответно в България, ще има плъгин Mondeo и каква ще е базовата цена на модела. У нас все още не се предлага и зареждаемият Prius, да не говорим за излезлия тези дни в щатите Accord плъгин, но в един момент някои от тези коли ще бъдат на нашия пазар и този кратък блог може да послужи за едно бързо сравнение, ако се колебаете. Общо взето по разход и пробег всичките тези коли не се различават кой знае колко, та за крайния избор може да натежат фактори като комфорт, оборудване или пък возия .
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply