Хибридите на Ford ще са с батерии от Panasonic
В България всеки разбира от всичко (или поне така твърди). Особено силни сме в дисциплините, в които – реално – си нямаме и ‘грам’ понятие, като традиционните са политика (общо), футбол (мъже) и мода (жени). Няма как да отречем обаче, че дори и най-добрите от всеки сектор, се нуждаят понякога от малко помощ. По този повод, от производителят на автомобили Ford, са се обърнали към Panasonic за асистенция, в изграждането на следващото поколение хибриди…
Освен за Toyota, Panasonic ще доставя литиево-йонни призматични батерии за Ford Fusion Hybrid Electric и електрически хибрид C-MAX, както и предстоящия зареждаем хибрид C-MAX Energi. Ford ще окомплектова батерийните клетки.
Литиево-йонните батериини комплекти, с които ще са оборудвани хибридно-електрическите превозни средства, ще могат да осигуряват зареждаема и отдавана пикова мощност от 35 кВ – в сравнение с 25 – 27 кВ при предишния Fusion Hybrid. Също така, тя осигурява специфична мощност на 0.841 кВ/кг, спрямо 0.412 кВ/кг при отиващата си NiMH-технология.
Е, имаме възходящ напредък в мощността на батерията, както и подобрени електрически мотор и генераторни способности. Това компенсира ‘намаляването’ на изпълнение, което се тълкува при Fusion Hybrid, след преминаване от двигател 2.5-литров Atkinson на двулитров такъв.
Ford и Panasonic са си партнирали и преди. За първи път работят заедно върху системите за NiMH батерии за Ford Escape Hybrid през 2004 г.
Leave a Reply