Ford реализира стратегия за по-евтини хибриди

При появата на хибридите преди време, потенциалните купувачи имаха притеснения относно надеждността на батерията или експлоатационните качества на колата. Тези дни отдавна са отминали и хибридите са доказали своята сигурност и безопасност. Сега, за директора на Ford С. Маракби– отдел “Електрификация и инженеринг” – всичко опира до това, да бъдат намалени разходите и при производството, и на продукта.
За щастие, с всяко ново поколение хибридна система на Ford, разходите намаляват. Според Automotive News, цената на смесената система при следващия модел C-MAX Hybrid, ще бъде с 30% по-малко – спрямо цената на предишното поколение хибридна технология Ford Fusion Hybrid 2010. От момента, в който е готова следващата разработка, директор Маракби прогнозира нови 30% поевтиняване.
Как във Ford постигат това?
– разработена собствена система за производство на батерии, които ще се произвеждат в Роусънвил, САЩ от следващата година. Всичко от окабеляването, през сензорите, до контрола, е продукция на Ford, а елементите в батерията ще са от Compact Power
– разработена собствена хибридна трансмисия, която ще се произвежда в Детройт, САЩ
– разработен собствен софтуер за контрол и управление на батерията и мотора, както и на цялата система – за постигане на максимална ефективност
Всички части и компоненти използвани за хибриди и електрически превозни средства, както и софтуерът, могат да бъдат използвани повторно, доколкото е възможно.

Тези усилия на компанията започват да дават резултат. Когато Ford представи на пазара своя Linkoln MKZ Hybrid и го предложи на цена от 35.455 долара (около 47.500 лева по днешния курс) – точно колкото бензиновата версия – от компанията очакваха 15% от потенциалните купувачи да се насочат към хибрида. Резултатът: 25% от клиентите, предпочетоха комбинираната система!
Успешното търговско представяне дава на Ford увереност, че това е правилната стратегия и води до развитие на компанията. Автопроизводителят прогнозира, че около 25% от всички продажби на коли до 2020г. ще бъдат на хибриди, Plug-in хибриди и електромобили.

От: hybridcars.com; eCars.bg
Leave a Reply