BMW i3 и i8 с безжично зареждане на Formula E състезанията

bmw_i3_i8_bezzhichno_zarezhdane_qualcomm_formula_e

BMW i3 и i8 с безжично зареждане на Formula E състезанията

bmw_i3_i8_bezzhichno_zarezhdane_qualcomm_formula_e
В този блог: Технология за безжично зареждане на Qualcomm ще бъде тествана в електромобилите на BMW.

Изненадващо за нас, екипът на новия изцяло електрически FIA Formula E шампионат обяви, че обслужващите коли в първия сезон ще бъдат оборудвани с Qualcomm Halo™ технология за безжично зареждане – индуктивна система, с която батерията на електромобил се зарежда без кабели. А колите са – BMW i3 и i8

На този етап два i3 и два i8 електромобила са специално преоборудвани според изискванията на FIA за обслужване на състезанията – на един от двата i3 е монтирана индуктивната зарядна система на Qualcomm Incorporated (NASDAQ: QCOM), а останалите три коли ще бъдат снабдени със същата по-късно.

Qualcomm Halo™ технологията използва резонантна магнитна индукция за пренос на енергия между плоча поставена върху или монтирана в земята и заряден приемник монтиран под пода на електромобила. Просто паркираш над плочата и зареждането започва автоматично. Да се чуди човек защо въобще се занимаваме с кабелна зарядна инфраструктура, като безжичното зареждане е толкова по-удобно и неангажиращо?

BMW i8 ще бъде използван като кола за сигурност, която ще се казва Qualcomm Safety Car, докато i3 електромобилите ще служат за превози и медицински нужди. Колите ще бъдат позиционирани в края на питлейна, където ще се зареждат безжично готови за моментално потегляне по време на всяка тренировка, квалификация и състезание.

Безжичното зареждане наистина е следващата логична стъпка в развитието на електромобилите и сега Qualcomm получава чудесната възможност да изпробва в реални условия своята технология на супер подходящо място. Моторните спортове обикновено са тестова площадка за нови технологии, а тази на Qualcomm е сред най-новаторските в съвременната електрическа мобилност.

И накрая малко за Formula E. Това е новият изцяло електрически шампионат на FIA за еднопилотни болиди на ток, който за няколко години след обявяването му стана реалност и ще стартира за първи път на 13 септември 2014 г. в Пекин. Състезанията ще се провеждат изцяло в центровете на големи градове на Китай, Малайзия, Уругвай, САЩ, Германия, Великобритания както и в Монако. Електрическите болиди развиват скорост над 225 км/ч, а в екипите на 10-те отбора има 20 пилоти, с участието на световноизвестни лица от моторните спортове като Ален Прост и Мишел Андрети. Сред подкрепящите инициативата е Сър Ричард Брансън.

Несъмнено новината, че електромобилите на BMW ще бъдат оборудвани с технология за безжично зареждане означава, че някой ден тя ще стане достъпна и за потребителите – защо не още при обновяване на настоящите модели до 2-3 години или в следващите, като BMW i5. В един момент пък може и да го има като опция за вграждане в предишни модели ;).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (9)

  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Илиян Звездоброев Reply

    Любопитен съм дали чисто физически е възможно да се постигнат ~130KW на Tesla Supercharger чрез индукция, без това да води до каквито и да е странични ефекти. Скептичен съм. Но сигурен съм предстоят още куп иновации. Възможно е отговорът на Tesla да бъде – зареждане чрез – [LINK=http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil]Tesla Coil[/LINK] xD

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *