- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
November 17, 2013 at 8:25 pm #21374Петър СтойчевMember
Мисля, че е време да почнем такава тема.
Новините за Фулчарджър БГ са доста общи. Гуугъл ни води до .com страницата, където има формуляр за контакти и формуляр за кандидатстване (за???).
Картата на сайта показва наличните зарядни станции в София, Стара Загора и Добрич, както и статуса им. На price пише free, но никъде няма информация как може да се снабди човек с въпросните карти за безплатен достъп с който се отключват станциите.
Пуснах им запитване от формуляра.. след 2 дни ми се обади една госпожица, да ме попита какво ме било интересувало (след като изрично бях писал, че ме интересува ред и начин на ползване). След като разбра, че не се интересувам да изграждам станция, а да ползвам такива, стана някак си по-малко отзивчива.. (може и да ми се е сторило) и обеща да ми пусне на мейла обратна информация как мога да се сдобия с карта за ползване.. – почти 1 месец по-късно мейл няма и нямам идея как мога да се възползвам от широко отразените в медиите зарядни станции.
Преди 2 дни забелязах, че в паркинга на Мол Галерия в Бургас има табло с 3 контакта (стандартен, като този на колата ми и един 5 пинов – предполагам трифазен). Няма табелка за какво е това табло, но е свободно отворено и до местата за инвалиди.. пуснах мейл със запитване дали е за автомобили и дали мога да го ползвам.. макар, че малко ме е страх да си оставя зарядното необезопасено в гаража на мола..(на зарядните станции поне се заключва) .. все пак сме БГ.Споделете и своя опит и знания по темата
Поздрави.
November 17, 2013 at 8:35 pm #21384Петър СтойчевMemberОпс, сега открих FAQ секцията на chargepoint.eu .
Оказа се, че трябва да се регистрира човек и да си поиска карта.. направих го, сега ще видим дали ще пристигне до няколко дни 🙂
November 17, 2013 at 10:03 pm #21391martin@ecars.bgKeymasterМмм, това с безплатното е интересно. Ние знаем за 12 лв на зареждане 😉
Иначе точно снимах едно такова табло в софийския България мол. Ще минем да питаме там хората дали случайно не са имали предвид зареждане на електро коли с монтирането на тези табла :whistle:
Ето в този текст има инфо за цената. Цитиран е бившият енергиен министър Добрев, сниман до станция на Фулчарджър. Конкретно:
“По думите му едно електрическо превозно средство е скъпа инвестиция, но зареждането му за 150 км. струва 12 лв., което е два пъти по-евтино от зареждане с дизелово гориво.”
November 18, 2013 at 6:14 pm #21399КонстантинMemberНа FULLCHARGER разценката им е 22 KW/h = 12лв
колкото ползваш толкова плащаш
вариантите са да предплатиш 50/100 лева
или да ти задължават направо разпл. сметкатаНай-лесно е да се свържеш с Весела Шаранкова
аз бях клиент номер 6 😆Vessela Sharankova
> General Manager
>
> FULLCHARGER Bulgaria
> 34, Gurko Str., 1000 Sofia, BULGARIA
> phone: 00359 2 986 67 54
> phone: 00359 2 986 96 20/21
> mobile: 00359 888 973 137
> mobile: 00359 879 973 137
> vessela@fullcharger.com
> officebg@fullcharger.com
> http://www.fullcharger.comNovember 18, 2013 at 9:47 pm #21407Петър СтойчевMemberПри тази цена няма смисъл да зареждам.
По-добре да си карам на бензин като съм в София.
А на всички станции на картата като ги натиснеш на информация пише price: free – доста подвеждащо.
Хубава работа – ама българска.
November 19, 2013 at 12:07 pm #21523КонстантинMemberМи ти ще кажеш дали ти се връзва при тази цена нямам идея колко ще харчи Амперата в София,
но мога да ти подшушна един бонус от зареждането … :cheer:Ако имаш работа в центъра я оставяш да се зарежда
и отиваш да си вършиш работа за някой час без да плащаш 2лв на час за синя зона,
а през това време се зареждаш с точец и си тръгваш на електро ход с чиста съвест 😆
ако сложиш паркинг или синя зона в сметката може да се окаже, че има смисъл … ти си знаешможеш да провериш и станциите на а1 на експото и студ. град как седи въпроса – тук Марто може да помогне 😉
November 19, 2013 at 2:31 pm #21541Петър СтойчевMemberАми мога да направя една халваджийска сметка…
22 кв са 100-тина км зимно градско каране (с вкл. парно)
Тези 12 лв са около 4.8 л. бензин .. градско не съм я засичал, но надали ще харчи повече от 5 – 6 л./100
т.е. идва почти на кантар… остава бонуса от синя зона.
До колкото съм запознат от форумите, американския опит сочи, че тези платени зарядни станции са обречени на изчезване. Хората си зареждат основно у тях си или на общински безплатни зарядни станции .. или в разни молове или магазини.
November 19, 2013 at 2:54 pm #21550martin@ecars.bgKeymasterНа соларната пред Интер Експо Център е безплатно зареждането (трябва да има карта за активиране на станцията при охраната на центъра).
Недостатък – далеч от центъра, но под нея минава метрото, та е вариант да се използва. И то добър, като гледам как BMW например се ориентира да предлага мообилни пакети и да стимулира разнообразие в придвижването. До някаква точка с кола, после с влак или метро. Или пък с (електро) велосипед.. Такива неща… :cheer:
November 19, 2013 at 3:29 pm #21559Петър СтойчевMemberO, абсолютно.
Аз последните няколко пъти като идвам в СФ си зарязвах колата именно на паркинга на Експо центъра и от там с метро.
(разбира се тогава нямах още електричка) 🙂
Мерси за информацията.. значи трябва да се търси карта при охраната 🙂
November 19, 2013 at 3:35 pm #21568martin@ecars.bgKeymaster[quote=”earendil” post=550]O, абсолютно.
Аз последните няколко пъти като идвам в СФ си зарязвах колата именно на паркинга на Експо центъра и от там с метро.
(разбира се тогава нямах още електричка) 🙂
Мерси за информацията.. значи трябва да се търси карта при охраната :)[/quote]
Ще проверим в момента дали всичко е ок и ще :whistle:
November 19, 2013 at 11:10 pm #21578Юлиян ГосподиновMemberДосега си правех едни сметки, разчитайки на безплатното зареждане и излизах на 0. Обаче при 55 ст./квтч. се изравняват разходите с моя бензинов автомобил и служебния ми хибрид. Това е 4 пъти над цената на нощната енергия!
Аз защо съм останал с впечатлението, че тези станции бяха с подкрепата на столична община и ЧЕЗ?November 19, 2013 at 11:36 pm #21587martin@ecars.bgKeymasterВъпрос на време е да се появят и други и да има разнообразие в цените, макар че както някой вече спомена, вероятно ще има места, на които ще е безплатно, за привличане на клиенти, например.
February 11, 2014 at 4:22 pm #22557Ivan JordanovMemberАз съвсем наскоро открих, че в голям град като Пловдив все още няма изградена инфраструктура. Все си мисля, че първо станциите трябва да са налични и чак след тов аще се появят и автомобилите по пътищата.
February 11, 2014 at 4:38 pm #22584КонстантинMemberако беше толкова просто до сега щеше вече да има мрежа от зарядни …
ако сега има зарядни на всякъде ти кой електромобил би си купил от предлаганите в момента?
В София има зарядни … малко са, но и те седят празни през 99% от времето …
February 11, 2014 at 4:53 pm #22629Ivan JordanovMemberПредполагам Приус или Ампера, въпреки че се облизвам за Тесла. 😀
Сериозно – искам да кажа, че според мен проблемът е в закостенялостта на българина. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.