- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
January 30, 2015 at 2:04 pm #32469martin@ecars.bgKeymaster
Засега е известно, че първоначално Tesla смята да изгради такива по коридора до Истанбул.
Нямам идея кога планират вътрешно покритие на страната, но приемат предложения, затова да ги правим!
Моля собствениците на Tesla Model S в България и всички заинтересовани да се включат с обсъждане, С ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА КОНКРЕТНИ ОБЕКТИ.
Изискванията за местата са:
- На магистрала или до 2 км / 5 минути разстояние
- 24ч достъп
- Да има кафе/напитки/тоалетна
- По възможност да е достъпно и от двете посоки *
* Целта е да по възможност да се прави обект само от едната страна на магистрала, достъпен при идване и от другата посока чрез разклонение/подлез/детелина.
Идеалните обекти разбира се са бензиностанциите – на много такива из Европа вече има монтирани Tesla зарядни.
Засега съм предложил Хепи/Шел на Тракия преди/след Пловдив. Втората станция по идеята им за коридор до Истанбул нямам идея дали ще е около Свиленград или Одрин, или даже малко по-натам при разклона за Къркларели/Малко Търново. Последното ми се вижда най-добре за хора, които ще пътуват от СИ България или Бургас през Малко Търново до Истанбул.
Проблемът при Хепи/Шел предложението (и повечето ни обекти в България) е, че са от двете страни, а Tesla предпочита да прави станция от едната страна където има детелина. Отговориха ми, че естествено ще се съобразяват с обстановката пък ако се намерят места от едната страна, достъпни ако идваш и от другата посока, чудесно. При тези Хепи/Шел обекти все пак става, защото ако само в посока Бургас от обратната страна може да се завърти няколко км и после още два да се върнеш в посока София (или обратно).
Пример за такъв обект достъпен и от двете посоки е бензиностанцията на Лукойл в посока Граф Игнатиево – съвсем близо до магистралата. Но е малка, без подходящо кафе и без място на паркинга.
Друга подходяща е ОМВ Оризово, точно по средата между Бургас и София и точно преди разклона за магистрала Марица, което покрива изискването да е по маршрута към Истанбул. Но няма влизане на нея ако идваш от Бургас и няма никакви детелини или разклони на доста километри поне по моя проверка.
За предложения директно към Tesla > http://teslafactory.wufoo.com/forms/supercharging
January 30, 2015 at 5:26 pm #32474martin@ecars.bgKeymasterЗа да документирам нещата и да са по-лесни за виждане, към 30 януари 2015 съм направил 3 предложения:
[b]1. Хепи/Шел на Тракия до Пловдив
2. ОМВ Оризово
3. Макдоналдс Велико Търново[/b]ОМВ Оризово в документ приложен към комуникация със Supercharger екипа, другите две места чрез линка в предния коментар.
January 30, 2015 at 10:23 pm #32478Методи МариновMemberНа Ихтиман.Има паркинг.Електричество,Бензиностанция. Голям търговски център и се намира между София и Пловдив.
February 1, 2015 at 8:26 pm #32488Петър СтойчевMemberМного е близо до София (приемаме София за отправна точка, от където се тръгва с пълна батерия). Дори и в САЩ не са толкова близо..
При една на Пловдив или Оризово (Пловдив е по-оптимално тъй като има възможност за хапване докато чака човек), следващата трябва да е чак към Ямбол (за да кара човек с нормална магистрална скорост.. иначе и от ПЛД до Бургас се стига, но с икономии..February 1, 2015 at 9:09 pm #32493martin@ecars.bgKeymaster[quote=”earendil” post=1671]Много е близо до София (приемаме София за отправна точка, от където се тръгва с пълна батерия). Дори и в САЩ не са толкова близо..
При една на Пловдив или Оризово (Пловдив е по-оптимално тъй като има възможност за хапване докато чака човек), следващата трябва да е чак към Ямбол (за да кара човек с нормална магистрална скорост.. иначе и от ПЛД до Бургас се стига, но с икономии..[/quote]Това донякъде мога да го потвърдя след като собственик на Model S ми е споделял за “стигане до Сливен” с бързо каране. Та, от Пловдив до Бургас може да е малко на мускули, но по-скоро с бързо каране, отколкото с икономии. За 245 км говорим все пак, но остава някой от S-хората да потвърди. Засечен резултат имам от германски тест: 370 км изминати със средна скорост 108 км/ч.
Инак Ихтиман е супер мястото, но на истина е близо до София.
February 6, 2015 at 12:25 pm #32522КонстантинMemberИхтиман е твърде близо …
Като тръгна да пътувам за мен поне и Пловдив е рано за първа спирка.
Ако се прибирам мина ли Пловдив го броя, че почти съм се прибрал …
Ихтиман си е в София направо по тая “логика” :cheer:Ако не можеш да стигнеш до или от Пловдив до София без спиране колата изобщо не е за дълъг път …
February 8, 2015 at 4:37 pm #32525А защо изобщо смятаме на колко километра бил Ихтиман от София и близо ли ти е, ако тръгнеш с пълна батерия, при положение, че в София така или иначе няма суперчарджър :whistle: Според мен засега на първо време идеята е дори да живееш в София, да ходиш да си зареждаш безплатно за нула време някъде другаде, а не в града. Поне на този етап – щото не виждам скоро план в София да бъде открита станция. Доколкото разбирам идеята на Тесла, двете станции са да обслужват минаващите през България, които пътуват от Западна Европа през Свиленград или нещо подобно, а не на колко километра от София да бъдат supercharger-ите 🙂
February 9, 2015 at 10:49 am #32529КонстантинMemberАко е за потока да, тогава зависи само къде е предната станция.
Иначе да ходиш до Ихтиман да заредиш и да се върнеш с Сф е силно лишено от смисъл според мен …
Нали са да ти създават удобство тия коли, а не да ходиш на 30км да я зареждаш …February 9, 2015 at 12:21 pm #32532Е да де, ама къде са зарядните станции, примерно, в Париж, Рим, Амстердам, Мюнхен, Брюксел, Цюрих, Берн? Даже и в електромобилната Норвегия няма supercharger в Осло 😉 А ние искаме в София да има… 😉
February 9, 2015 at 12:37 pm #32535КонстантинMemberПоправи ме ако греша, но никой не е искал тук суперчарджър в София …
За мен нормално е като тръгваш на път да тръгнеш зареден. Дали с ток, бензин или нафта все тая …
Имаш електромобил значи си намерил начин да си го заредиш в града дето живееш …Проблема е, че в София, а за другите градове съвсем, няма нормални зарядни, а не бързи.
Просто няма никакви (грубо казано на фона на няколкото в центъра на София) …
Имам познати интересуващи се от електромобил, но опират до въпроса -Ама къде ще зареждам? …Нещо по-важно от самата локация според мен!
Трябва да е достъпно от двете посоки на магистралата,
не мога да се сетя Ихтиман дали е така или трябва да се обикаля за да се върнеш …
Мястото трябва да е около детелина с възможност да е достъпно отвсякъде.February 9, 2015 at 12:47 pm #32541martin@ecars.bgKeymasterТова с достъпността от двете посоки се уверих, че ни е голям проблем в България. Затова и често имаме от двете страни на магистрала бензиностанции. Има и в други държави, определено, но има и много направени така, че дори да са едната страна, можеш и от другата да дойдеш (детелина, разклонение, подлез, каквото там). При комуникацията ми със SC екипа за ЮИ Европа потвърдиха, че предпочитат да правят станции от едната страна и не ги виня – другият вариант е двоен разход и неефективност.
Затова и предложих Шел/Хепи – на 120 км от София и е още преди първата отбивка за Пловдив, ако някой реши да влиза оттам по пътя към Истанбул. Което е другото важно – засега ще се придържат към това да направят коридор и както се вижда от пррогнозната им карта дори през 2016 не планират други станции в България. Е, надявам се това да се промени.
Шел/Хепи и сравнително удобно дори само в едната посока, защото детелините са само на по няколко км, което е приемливо.
ОМВ Оризово ми се видя по-подходящо, защото е по-близо хем до разклонението към Марица, хем към Стара Загора, въобще по-кръстопътно е, но там от другата посока (откъм Бургас или Истанбул) няма влизане – много е далече обръщалото.
Давайте и други конкретни предложения, ако имате (може да са малко встрани от магистралата).
February 9, 2015 at 12:51 pm #32546Ами може и аз грешно да съм схванал репликите тогава 😳 Просто всеки обяснява на колко километра била евентуална станция в Ихтиман от София, а всъщност ми се струва, че Тесла по-скоро ще я съобразят с предишната изградена станция като разстояние. Иначе аз също съм със сериозна въпросителна къде ще зареждам, защото имам огромно желание да си взема електромобил, но както голяма част от населението – не живея в къща, което доста затруднява нещата 🙂
Колкото до достъпа до суперчарджъра чрез детелина – той наистина си е ключов и изключително важен. И нека се надяваме до 2-3 години да започне вече сериозно раздвижване в посока на всякакви станции из България – време е 🙂
February 9, 2015 at 1:03 pm #32550martin@ecars.bgKeymasterАаа, това с Ихтиман ако го гледаш спрямо предната точка вече е друга бирата, абсолютно. Нали е коридор, точно с такива неща ще се съобразяват.
Като гледам как са ги сложили точките, ако не е примерно, тази преди София изглежда като малко преди Калотина откъм сръбска страна, което дава най-много 120 км от там то Ихтиман мисля (и вероятно пак не го прави добра идея). Човекът от SC екипа обаче се изрази интересно: “Определяме местата на база енергийни модели”.
Сега се работи по проект за десетина бързи зарядни станции като обиколка на страната. Другата седмица може би ще мога да дам повече информация.
По повод къде ще зарежда – нали имам гараж и ми е лесно, но от години мисля по този казус за хората, които нямат – и наскоро се замислих, че тези които нямат може да е опция да си вземат гараж под наем (70-100 лв месечно), което е разход, но пък не плащаш за гориво и се изравнява може би – въпрос на сметки и възможности е, разбира се (а и може да започнат гаражите да си връщат предназначението, че твърде много са обърнати на “магазини”).
February 9, 2015 at 1:24 pm #32554Еми значи ще чакаме инфо другата седмица. Бързите зарядни са си страхотен вариант за извън София – гледах Leaf-а, че за половин час прави до 80% 😛 Зор ще е, но не и невъзможно – аз не съм от тия, дето пискат, че трябвало да чакат ЦЯЛ ПОЛОВИН ЧАС да му зареди батерията. Иначе за гаража и аз съм си мислел, но моя е външна клетка и не е “вързан към тока”. А гледах доста клипчета, в които обясняват как с удължител и т.н. нещата хич не са препоръчителни. Лошото е също, че това CHAdeMO на Leaf-а в домашни условия предполага и отделно устройство за домашно зареждане, докато “шуко”-то си е навсякъде. Но айде да не цапам повече темата с offtopic.
February 9, 2015 at 1:42 pm #32569martin@ecars.bgKeymasterАааа моля те и офтопиците са добре дошли, че е чудесно да има живина във форума 😆
На LEAF CHAdeMO-то не ти върши работа за домашни условия (то е само за 50 кВт DC бързи зарядни).
Другият куплунг до него отпред под капачето – Тип 1 – с него ще зареждаш, а домашно зарядно си трябва, така е, но и по-силничка инсталация върши работа, ако от другата страна на кабела включиш адаптер с индустриален щепсел (може и син дори). Така, ако имаш 6.6 кВт бордово зарядно, което е опция в LEAF след 2013-та, може да си зареждаш и в гаража с до 6,6 кВт (4 часа за пълен заряд). Ще ти трябва обаче кабел 6 квадрата до таблото и предполагам главен предпазител 50А (пак в главното табло) и 32А за контакта. За това наистина да отворим друга тема (само довършвам по коментара ти).
Ето един ориентир за избора на кабел:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.