• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 81 total)
  • Author
    Posts
  • #20781

    Ето, че дойде ред и на тази тема 🙂

    В първия си пост, ще копирам някои от нещата, които съм написал в Опел форума. После като се замислих – не мога да асоциирам тази кола с Опел.. тя просто не е такава и за мен няма нищо общо с марката освен емблемата.
    та..:

    поздрави от Несебър.

    Като “пресен” собственик на Ампера, реших, че ще е хубаво да има тема за нея и в българските форуми, тъй като наличната за него информация е основно в американския Шевролет Волт форум.

    СНИМКИ

    Колата е била тест автомобил и я взех от Дженеръс със значителна отстъпка, за което им благодаря smile.gif (има и друг такъв тестов ако някой се интересува). Взех я на 15 хил км, на 1 г.

    Отдавна се интересувах от този автомобил и знаех почти всичко, което може да се знае за него. Освен това миналата година го карах на Парижкото изложение и останах очарован.
    Всичко това обаче не можа да ме подготви за удоволствието от това да притежава човек такъв автомобил. ЧУвствам се най-накрая в 21 век, макар досегашните ми автомобили да не са били никак лоши или стари.

    Накратко за нещата, които повечето хора ги интересуват:

    1. ЕЛ. пробег – без проблем 65-70 км извънградско с около 90 км/ч. Използването на парно и климатик разбира се може да свие този пробег.
    2. Разход на бензин (реален). София – Несебър по магистрала с круиз на 135 км/ч – 6.8 л/100 (без да ползвам батерията).
    3. Пътно поведение и возия – прекрасни. Леко стегнати. Шум – никакъв.. дори и с ДВГ – в повечето случаи е трудно да се разбере, че работи.. е по баир на магистралата може да го чуе човек за малко.

    Ако погледнете тази снимка, простата математика показва, че разхода на ток е грубо 0.145 Wh / км – удивително ефективно.

    Ако има въпроси – стреляйте..

    #20789
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ооо честито и верно си беше време за такава тема. Трябва да успеем с това – да се разбере колко са готини тези коли и да се продадат много повече от тях в България!!!

    Ел. пробегът ти съвпада почти изцяло с нашия, когато карахме същата тази сега твоя бивша тестова Ampera :cheer: – ние докарвахме около 65 км, но не сме я изцеждали до края, винаги оставаха 10-15км прогнозни, така че се получава същото.

    Само на бензин засякохме около 6.5 л/100, но тук е особено положението с Ампера, защото дори в Hold режим не е 100% на бензин. Това го установихме на магистралата, където след като ускориш и пуснеш педала, ако след това го натиснеш леко за около 15-30 сек. екранът показва, че колата върви на ток, след което минава пак на бензин.

    Така се получаваше, че дори в бензинов режим от 100 изминати км около 18-20 са на ток. С други думи трябва да изминеш 120 км, за да разбереш колко бензин е похарчила колата за 100 км. Оттам засякохме 6.5 л/100 км реален бензинов разход, което е близо до твоите 6.8 л.

    За тези 86 км на ток дето се виждат на снимката как се получиха нещата – зареди догоре и кара на ток докато изтощи и се включи принудително на бензин ли? Ако е така значи супер – ето колко много може да се кара на ток!

    Наистина е трудно да го оприличиш на Opel и ще мине време повече хора да се влюбят в тази кола. Да си я караш с голям кеф ти пожелаваме!!!

    #20798

    Мерси 🙂

    Дългия пробег е с малко междинно зареждане.
    Статистиката се занулява при всяко зареждане до горе. т.е. ако не заредиш на 100% си продължава статистиката “this charge”.

    Иначе максималния ми пробег засега при тези температури е 70 км с едно зареждане. Мисля, че може да се стигнат 80 км при по-топло време и с по-ниска скорост, но все пак колата съм я взел за удоволствие а не за да се влача като охлюв 🙂

    #20840

    Първо да ти е честита!

    Желая ти много електро, а също и бензинови безаварийни километри!

    Един въпрос имам.
    Как се води колата по талон – хибрид или електрическа?
    Питам защото ми е интересно дали може да ползва безплатна синя зона?

    #20876

    Иди разбери.. на талона пише на “Р3. бензин/електричество” май ядец..

    Иначе долу вляво пише EURO 5 .

    Другото, което прави впечатление, че пише кубатура 1398 см3, но киловати 111 – пълна тъпотия.. взимат кубатурата на двигателя, а конските сили на електродвигателя.. това е пълен абсурд!!!!

    Да отиде човек в КАТ и да ги души.. но явно на дженеръс ауто не им пука за тези подробности.

    #20887
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ще звънна на доктора, дето купи първата Ампера да го питам, че като се запознахме не се сетих за това.

    #20895

    Мерси, ще е хубаво да ги сравним.

    Мисля да ходя да се разправям в КАТ по въпроса.

    То е ясно, че като отиде там такъв автомобил го гледат като голям камък.. ама не може да си ги пишат както им скимне..

    Всичко останало в талона се отнася до ДВГто. Емисии на вредни газове, кубатура, Евро 5 и пр.. и изведнъж 111 киловата.. а ДВГто е 63 киловата.. така не може да се ползва дори мижавата отстъпка от данъка, който важи само за коли под 100 к.с.

    #20906
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Абсолютно има резон за разправията с киловатите. Ще свирна като събера инфо.

    #20915

    Между другото – статистиката от днес.

    Несебър-Варна-Несебър + малко градско Варна. Общо 200 км. Общ среден разход 4.4 л/100.

    При батерия на 0, след слизане от с. Баня се качи на 8 км 🙂 Мн гот така да се пълни 🙂 🙂

    Поздрави

    #20923

    Еееее, колега, евала за покупката! Честитки и от мен и искрени пожелания да изминеш много и много безаварийни километри с такова супервозило 🙂 Само ме шокира тоя извънградски разход – аз съм с Приус 2005-а и със 150 км/ч на круиз контрол и четирима човека в колата с пълен багажник по маршрут Бургас – София ми даде 6,5 някъде. Очаквах, че Амперата е много, МНОГО по-надолу, като разход на бензин. Как е регенерацията – успяваш ли да си “връщаш” достатъчно енергия или още й свикваш? Още веднъж честито и поздрави 😉

    #20961

    Oo напротив 🙂

    моите очаквания си бяха точно такива.

    Предимствата на амперата са в близките ежедневни пътувания. Ве пак аз като съм си в района не горя нито капка бензин.

    На дълъг път Амперата трябва да се справя с тежката задача да дърпа 1.8 т. кола+батерии с 1.4 двигател. Така че е нормално при високи скорости да е така.

    Дори и при по-ниски извънградски скорости приусът пак има известно предимство.. просто аз мъкна повече тежест 🙂

    Регенерацията е уникална. От Несебър до Варна натиснах спирачка само на светофара на Обзор 🙂

    Поздрави

    #20969

    Честито и от мен колега и със здраве да я караш. И се надявам да показваш автомобила на колкото се може повече хора та да има повече по пътищата ни. Че като си помисля колко пари изтичат от бедната ни държавата заради покупката на течни горива мъка ми става. Електромобилната кауза трябва да е обща, дори и на тези които все още сме на бензин 🙂

    #20993

    Така,

    заформя се голяма драма с талона и закона като цяло във връзка с тълкуването на коли като Амперата.

    Ясно е, че законът борави с термини от миналия век, без да прави разлика между хибриди с 2 кв батерия и такива с 10 кв.. да не говорим за термини като ел. автомобил с удължен обсег.

    В настоящото “мъгляво” положение на закона, амперата може да мине дори и като електрически.. защото е въпрос на тълкуване, но, при всички положения обаче не може да ми пишат смесено кубатура на едно и киловати на друго както им скимне.

    В момента юристи се потят над казуса.. , но не знам какво могат да измъдрят при положение, че дори дилърите на коли май нямат достатъчно технически грамотни лица, които да боравят с правилните термини..

    Ще Ви държа в течение.

    #21002

    Проблема е точно в дилърите за мен … или в тяхното апатично поведение …
    Ако от хлОпел ги интересуваше можеше да се постарят, тая кола да се пише електрическа,
    не е като да няма основание за това …

    В КАТ е ясно, че е драма …

    Има и един друг момент … от всички организации занимаващи се с прокламиране на
    електромобилността (разни там клъстери и тем подобни), някой дали се е сетил, да погледне тия закони?

    Почти съм убеден в отговра ама айде 😆

    Щото аз началото на годината търчах като совалка м/у центъра за гр. мобилност и общината …
    Ама типично БГ стайл шампанското се гърми и след това ходи се оправяй :whistle:

    Ако имаш желанието и хъса пробвай да разчоплиш въпроса.

    #21011
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Добре че е форумът и има кой да подръчне, че да се активизираме по-стабилно :cheer:

    Като начало да направим списък на нормативните актове, в които трябва да се направят промени. Всяко рамо е добре дошло.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.