• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #38239

    Здравейте,

    Предстои покупка на втора кола в семейството и все по-често се прокрадва идеята за електромобил на старо. Сравнявайки разходите с тези при евентуално второ Субару, най-грубите бакалски сметки излизат около 1700лв спестени на година (това само за гориво/газ, масла, данък).

    Прочетох доста теми във форума, но сякаш все още има подробности, които не са ми ясни. Ще се опитам да систематизирам информация, въпроси, притеснения и опасения.

    Nissan Leaf се вписва ценово.

    1. От къде да се закупи:

    – обяви в България – на Горубляне има един червен, внос от щатите, регистриран. След проверка на VIN-a излезнаха резултати на няколко сайта в щатите за търгове на ударени коли (примерно http://www.salvagebid.com/). По принцип не ме притеснява, ако е ударена леко и ремонтирана с оригинални части. Но ако е била смляна или посукана, след което замазана с алтернативни части, липсващи въздушни възглавници и т.н., този вариант не ме радва.

    Като цяло в България се продават няколко Лийфове внос от USA. Какво трябва да знаем за тях?

    – как се решава проблема със зареждащия кабел (120V vs 220V), кое е най-разумно – нов кабел или модифициране на американския?
    – има ли проблеми с предлаганите екстри за модела – примерно навигацията? Няма много смисъл да се плаща за нещо, което не може да се ползва, защото е предвидено за друга държава.

    Моля закупилите щатски Лийфове собственици да споделят подробности.

    – внос от ЕС или USA – цените в ЕС излизат доста по-високи, ако колата се продава с батерията. От щатите вероятно излизат оферти с леки удари, но ми звучи като доста разправии, придружени с излишно време, неясноти, подводни камъни и т.н.

    2. Как стои въпросът с частите в България – ясно е, няма ДВГ, но какво се случва, ако трябва да се подмени нещо? Електромоторът има ли нужда от поддръжка? Окачване, интериор, екстериор? Ако изхлопа някоя градушка намират ли се фарове примерно?

    Доколко може да се разчита на Омникар за съдействие?

    3. Какво се случва при зареждането в домашни условия – какво време да очаквам със стандартния стоков кабел (за модел 2011 на места срещам 6-8 часа, на други 12). Нужно ли е модифициране на електро-инсталацията (по-дебели кабели, ново табло, бушони,…)? За модела от 2013 с по-голямото бордово зарядно времето за стандартно зареждане е намалено наполовина (4 часа) – това постига ли се от шуко-то в гаража?

    4. Съвети и напътствия при огледа преди покупката са добре дошли.

    Мисля, че една среща с притежател (не продавач) би била много полезна. Планират ли се някакви форумни събития или организиране на неформални срещи, ако ще и на някой паркинг или бензиностанция (макар и да нямат място на такова място за електричките, хехе)?

    Благодаря предварително на всеки, който се включи в темата.

    #38243
    Георги
    Member

    Аз съм се насочил към американка основно заради цената.
    Както съм писал оригниналното зарядно EVSE се модифицира на 220-240 волта.
    Относно бордовото зарядно, моделите след 2013 са само на външен вид с по-мощно бордово. Те могат да бъдат със 3 KW или 6 KW в зависимост как си го е поръчал купувача от магазина. Та дори и след 2013 пак може да се чака по 7-8 часа за зареждане ако е с 3 KW зарядно.

    #38244

    [quote=”ElectricCarMan” post=3485]Аз съм се насочил към американка основно заради цената.
    Както съм писал оригниналното зарядно EVSE се модифицира на 220-240 волта.
    Относно бордовото зарядно, моделите след 2013 са само на външен вид с по-мощно бордово. Те могат да бъдат със 3 KW или 6 KW в зависимост как си го е поръчал купувача от магазина. Та дори и след 2013 пак може да се чака по 7-8 часа за зареждане ако е с 3 KW зарядно.[/quote]

    Американка от тук или сам ще оранизирате вноса? Има фирми, които внасят (примерно http://www.carsimportusa.com/tandc.htm), но предполагам човек и сам би се справил ((още повече българин :cheer: ).

    А домашната ни ел. мрежа може ли да предостави зареждане с 6 kW? Вероятно ще е нужен проводник с по-голямо сечение от стандартния 2 или 2.5 мм^2?

    #38245
    Георги
    Member

    Мисля да ползвам някоя от тамошните фирми за експорт или някоя такава като тази която сте пуснали линк, тъй като организирането на покупка сам без да отида до там да си я изпратя ми се вижда несериозно. А отиването за една кола ми се вижда нерентабилно. Има и сайтове с търгове на които може да се “уцели” кола на добра цена.
    Определено ще търся кола с 6кв зарядно и да, мисля че няма проблем със домашното зарядно на 6 кв, просто не можем да го изведем на едно шуко и хоп в контакта.
    При условие че лийфа дърпа почти 30 ампера на 6 кв, таблиците казват че трябва да ползваме нещо от сорта на 2.5-4 мм^2.

    #38256

    Днес минах през Oмникар Ауто на Околовръстното в София с цел на да разпитам какво се случва с поддръжката Nissan Leaf в нашата мила татковина.

    Говорих с един от приемчиците на сервиза. Човекът ми разказа следното:

    Сервизът обслужва лийфове, части има някакви на склад (тривиалните – филтър, примерно), а за други става с поръчка. За американските вносът на части е по-сложен, цената е доста висока и като цяло тромава процедура.

    Относно подмяна на батерията, на американосите това било мишан импосибал – опасен товар, нямало как да се пакетира и изпрати от USA до тук и т.н.
    За европейските няма проблем – можело да се подмени батерията с предварителна уговорка и поръчка.

    Попитах дали се подменят отделни клетки на батерията, отговорът беше, че се поръчва цяла батерия за съответното шаси.

    От догодина Омникар ще продава новия Лийф. Цената на най-най-най топ версията щяла да бъде 90 000 левас.

    #38257
    Георги
    Member

    Супер инфо.
    Дано не е тази цената защото ме отказаха от раз. От нисан казаха че новия лийф ще се продава на цената на стария лийф, а това май не излиза съвсем така.

    #38259

    Е, тази цена малко ми я хвърлиха ей така, от типа “говори се, че ще е едиколкосипари…” Нищо официално…

    #38263

    Това най-вероятно ще е версията с по-голямата батерия и повече екстри. Иначе с по-малката батерия трябва да си е на обявената цена

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.