Първият български електромобил

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #34653

    През 1970 г. в София се провежда пробен пробег, на който главният герой е EЛМО 70 – първият български електромобил ==> http://www.sandacite.bg/%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB/

    #34656

    Благодаря за статийката, днес някой я беше пуснал и на фесйбук страницата “Електрически автомобили”.
    Сякаш преди 45 години и повече, технологиите не са били кой-знае колко по-назад 🙂 А са се стремяли японците към 500 км пробег!!!
    100 втч/кг си е бая постижение за онези години, гледам че литиевите почват от 250 и нагоре и разликата не е фрапиращо голяма.
    40 / 2.4 = 16.6 квтч/100км – резонно.
    Понастоящем статията за тези батерии https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc%E2%80%93air_battery – ги дават около 470, но имат явно и недостатъци.
    Не намерих българската следа …..

    Това ми се видя интересно:
    Zinc–air batteries cannot be used in a sealed battery holder since some air must come in; the oxygen in 1 liter of air is required for every ampere-hour of capacity used.

    #34662
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    ЕЛ МОсковецът много бих искал да го видя – как ли е вървял, сигурно тихо, но как е жужал… мега рядкост е да видиш стар електромобил и може да започнат да стават търсена стока полека. За колекции, за кеф…

    Интересно ми е понятието енергозапасяемост, което сега май заменям поне аз с капацитет – 40 кВтч си е супер за 70-та година и само 400 кг.

    Интересно е и напрежението от 80V. Сега обикновено са или 48V или 380V.

    #34668

    Сигурно събира прах някъде този електромобил, ако не са го предали за скрап. Итересно е да се проучи в БАН, каква му е съдбата и да се реставрира, ако съществува още.

    #34838

    Оказва се, че има и по-стар български електромобил от станалия известен миналата седмица ЕЛМО 70.
    Днес случайно се натъкнахме на долната статия от 1968 г., от която става ясно, че първата българска електрическа кола е била разработена две години по-рано от ЕЛМО-то -става дума за т.н. Пионер, също разработка на БАН.
    Щастливи сме от възможността да споделим тук това ценно сведение – http://www.sandacite.bg/1968-%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B3%D0%BE-%D0%BD%D0%B0%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5/

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.