- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
March 21, 2014 at 12:30 am #25453martin@ecars.bgKeymaster
Това за 20-80% е препоръка и за удължаване на живота на батерията. Иначе наистина в книжките на електромобилите не се споменава такова нещо да не използваш 0-100 – просто говорим за препоръки. Бих го сравнил с това да си сменяш маслото на двигателя на 5000 км вместо на 10000. Предполагам точно затова го дават като препоръка, за да не се получи насаждане на мнение у потребителите. Затова дадох и примера с маслото – че масово се кара повече километри между смяната на масло от препоръчаното.
March 21, 2014 at 12:35 am #25459martin@ecars.bgKeymaster[quote=”firesword” post=969]
Освен това нещата, които дискутираме са свързани с днешните несъвъшенства на батериите в електромобилите. С нетърпение чакам революция в тях (вярвам поне от фабриката на Мъск), и тази тема няма да седи на дневен ред, а старите модели ще подлежат на Upgrade. Който измисли читава батерия, при това развитие на електромобилите ще стане богат (чувал съм че отдавна има перфектни технологии за батерии, но лицензите са закупени от петролните компании).Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави – пожелавам го на всички, които още си нямаме.[/quote]
Когато бордовата зарядна система на електромобила поддържа бързо зареждане нещата стават съвсем различни. Естествено трябват съответните зарядни станции, но като имаш опция за бърз заряд някъде по маршрута за 10 мин можеш да си напълниш 30-40%, което си е доста прилично и променя много нещата.
March 21, 2014 at 12:42 am #25468martin@ecars.bgKeymaster[quote=”firesword” post=969]
Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави – пожелавам го на всички, които още си нямаме.[/quote]В това е смисъла на сайтовете, които правим, да се случи тази случка на всеки, който я иска :cheer:
March 21, 2014 at 8:20 am #25477Николай ИвановMemberИмам предложение – аз да карам моето Туизи без да се съобразявам, а администратора да пази батерията. След година или повече да направим замерване и да видим има ли разлика. Това според мен ще ни бъде най-полезно като информация. Колкото до Гигафабриката на Тесла се надявам поне да паднат цените на батериите с 20-30 %, както твърди Мъск. За патентите на батериите зная, че Шел притежават такива за батерии, също и за производство на горива от най-различни суровини. Занимават се и с водород. Изобщо мислят за ерата след петрола. 😛 Все пак доста хора не споделят мнението ни, че елекромобилите са бъдещето. Залага се на водородни коли, на горивните клетки и др. Моето лично мнение е малко по-различно. Например адмирирам горивните клетки като много евтин начин за производство на електроенергия. Но носенето им на борда на автомобила, зареждането му с водород – не. По удачно ми се струва стационарна клетка с инфраструктура за постоянна доставка на водород и електромобили, зареждащи от този ток. Какво ще кажете?
March 21, 2014 at 8:23 am #25486Николай ИвановMemberНякой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави – пожелавам го на всички, които още си нямаме.[/quote]
Защо не сега? Какво ти пречи да имаш електромобил сега? Какъв искаш?
March 21, 2014 at 11:23 am #25530Илиян ЗвездоброевMember[quote=”nio” post=975]Защо не сега? Какво ти пречи да имаш електромобил сега? Какъв искаш?[/quote]
Добри въпроси 🙂 Ами честно казано причините са няколко:
1. Не съм сигурен, че мога да събера пари дори и за най-евтиния вариант, а не съм привърженик на нещата на кредит
2. Няма нито един модел на пазара, който наистина да ме е грабнал, да го поискам, и да си кажа – това е Колата!
3. Според мен технологията и трябва още време да се развие, най-вече заради батериите, и някак си не чувствам че точно сега е момента.
4. Много важно според мен е да имам гараж, за да мога да си зареждам вкъщи. Не искам да разчитам само на публичните зарядни станции. Това означава да сменя мястото, което живея, за което ми е необходимо много време, пари и разправия.
5. Ти сам каза, че Туизи е удобно за в града, и за втора кола. Т.е. няма да мога да си позволя другата кола за извънградско, макар че караме с приятелката ми 95%, ако не и 99% в града.
6. Самият аз много не обичам да шофирам. Но това не пречи да ми е страшно интересна темата за електромобилите 🙂Та така 🙂
March 22, 2014 at 9:23 pm #25599Николай ИвановMemberДнес ми остана малко време и реших да направя няколко подобрения по Туизи-то. Първо му поставих осветление в купето. За целта използвах фенерче на Osram, залепено с двойнозалепващо тиксо на ЗМ.
После монтирах вътре багажник за дреболии, купих го от магазин за автоаксесоари. Закрепен е с винтове, дължината им е съобразена и проникват в пластмасата на 1,5 мм.
Накрая поставих и дневни светлини. За да не нарушавам целостта на ел. инсталацията и да нямам проблеми с гаранцията, ги свързах на мястото на габаритните крушки.
Ето и малко снимки.
March 23, 2014 at 1:38 pm #25609Plamen PetrovMemberМного добре е станало 🙂
Ще се убедиш че Туизито ще го караш доста повече от колкото колата до него – оня големия бял лебед 🙂
Особено през топлата половина (че и 3/4ти) от годината 😉March 23, 2014 at 10:57 pm #25643Николай ИвановMemberБлагодаря, доста си поиграх. Багажника се получи най-добре. За мен няма значение времето, аз съм бивш моторист, карал съм мотор и при -10 градуса. Туизито го взех в средата на декември, от тогава го карам ежедневно, даже при -14 градуса го карах. Минал съм му над 5500 км. Колкото до белия лебед – продавам го, пуснал съм му обява и си взимаме Тесла. Само дето никой не иска да го купи.
March 23, 2014 at 11:34 pm #25662martin@ecars.bgKeymasterОоо, някои хора са по-напред от други :lol:. Аз днес за първи път от няколко месеца бяха на вилата да развивам нещата, че сезонът дойде. Приготвил съм обаче апарата утре да снимам уплътненията и така и така не се намери Енергомер, няма да ги бавя повече, отивам до Еконт да ти ги пусна.
Обзе ме ужасна завист 😆 за дневните – трябва веднага да го направя това и аз :whistle:
March 24, 2014 at 6:31 am #25698Николай ИвановMemberНе губи време да ходиш да ги пращаш, да дайдат куриерите да ги вземат от вас. Колкото до дневните, ако искаш мога да ти пратя такива. Хубавото им е, че светят много силно и не са на отделни диоди, а изглеждат като едно цяло. Освен това са тънък лист алуминий, който можеш да си огънеш. Така пасват добре на колата и прилепват плътно. И има възможност да ги поставиш и на друго място, например под фаровете или долу до зарядния куплунг.
И още нещо – май е по-добре да ползваме Спиди, не мислиш ли? 😉March 24, 2014 at 10:57 am #25708martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=995]Не губи време да ходиш да ги пращаш, да дайдат куриерите да ги вземат от вас. Колкото до дневните, ако искаш мога да ти пратя такива. Хубавото им е, че светят много силно и не са на отделни диоди, а изглеждат като едно цяло. Освен това са тънък лист алуминий, който можеш да си огънеш. Така пасват добре на колата и прилепват плътно. И има възможност да ги поставиш и на друго място, например под фаровете или долу до зарядния куплунг.
И още нещо – май е по-добре да ползваме Спиди, не мислиш ли? ;-)[/quote]Предпочитам Спиди да, мислех да мина до Еконт, че нали отначало по тях ми беше писал да ти пратя. Ще викна Спиди куриер :). Как си ги вързал тези светещи лентички? Виждат ли се кабели нещо или може да се скрият?
March 24, 2014 at 11:16 am #25722Николай ИвановMemberЛенти не е точно, по-скоро са пластини с дебелина около 1,5 мм. Кабела излиза от тях, но е черен и не се забелязва много. Трябва да се загледаш отблизо. Има опция да направиш дупка в черната пластмаса, но аз не исках. А ако ги поставиш на друго място, например по-надолу или на бялата пластмаса отдолу може и въобще да го скриеш. Въпрос на избор на място и на монтаж. Малко се притеснявам, че загряват, не знам дали от топлината няма да се отлепят. Но днес ще карам 76 км без да спирам и ще разбера.
March 25, 2014 at 12:12 am #25794Николай ИвановMemberПоставените дневни светлини загряват, но малко. Не се отлепват от топлината. Тествано. Цена 27 лв за комплект. Ако има желаещи. 😛
Днес ме обвиниха, че съм изплагиатствал мястото за монтаж на дневните светлини от останалите модели на Рено. А всъщност исках да се впишат в корпоративния дизайн на Рено, все пак те заводски монтират дневните светлини на повечето си модели именно от двете страни на емблемата.March 25, 2014 at 10:57 am #25820Plamen PetrovMemberКак се прави диагностика на Туизито?
До колкото разбирам си трябва CAN to USB адаптер и някакъв софтуер…
С колата ли си вървят или трябва да се отскача до дилъра?
Има ли парола за достъп до настройките? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.