• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 168 total)
  • Author
    Posts
  • #23847
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”ajcinema” post=789][quote=”nio” post=765]
    Това с тракащия дизел обаче чак сега с Туизито го осъзнавам какъв проблем е – като си караш кола с прозорци това не се усеща, но с туизито в трафика буквално ям нафта с лъжици, а тракането от всички страни на светофара е разбиващо [/quote]

    В този ред на мисли – виниловите прозорци не заглушават ли поне малко околния шум? За въздуха е ясно – все ще намери откъде да влезе, а и не съществува херметичен автомобил. Аз лично винаги карам с включен вентилатор на въздух отвън. Някакси не мога без да знам, че има приток на свеж (разбирай външен) въздух. След изминати стотици хиляди километри на мотоциклет за мен това не е проблем. Само се надявам, че в Twizi положението е малко по-добро. 🙂

    Втори въпрос – стана дума за генератор. Каква е консумацията при зареждане и дали една 2-киловатова Хонда би свършила работа? Обмислям паралелната покупка на такъв генератор заедно с Twizi-то, но не знам дали ще стигне. По-мощните не са толкова компактни.[/quote]

    Още нямаме на нашето, че искам да вземем едни италиански от лексан, доста по-добри от виниловите. Вече уплътних вратите отдолу чудесно (ще направя снимки днес и ще ги пусна в темата, която ще отворя за туизито на eCars.bg), та с прозорците мисля ще си стане доста добре положението. Не ги бързам, защото отворената идея е която ме пали в Туизи и не искам да се затварям, но най-вероятно ще вземем прозорци да има :cheer:

    С генератор още не съм пробвал – в книжката на Туизи пише, че е забранено да се използва генератор за зареждане. То и удължител пише да не се използва, ама 😆 …

    #23856

    Най-вероятно генератор е “забранено” да се използва защото има защита.
    Някой пробвал ли е по време на заряд дали може да включи и да тръгне… Според мен – не.
    За да се ползва генератор по време на движение трябва да се “прескочи” тази защита.
    А дали 2 кВт ще са достатъчни – ще са му супер 😉

    #23864
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    О, да, 2кВ си е точно с колкото макс може да зарежда. Айде раздувай за покупката де 😆

    Не може да се стартира, докато кабелът му е включен в мрежата и зарежда.

    #23872

    [quote=”mumojem” post=791]Каквооо, да не би да го закупихте това бре момци? Откъде го изровихте? :woohoo:[/quote]
    Отзад е леко чукнат и без батерии… но всичко останало му е наред 😉

    #23880
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Чукнатото ще го оправите, а какви батериите планирате да му боднете?

    #24008

    Да продължим с идеята за автообиколка на БГ. Идеята ми е на ден да минаваме по 210-240 км, тоест две междинни зареждания. Обектите, които ще се посещават трябва да са на разстояние 70-80 км. Да са интересни културни или исторически. За да може докато зареждаме колите да им се насладим. Имам идея да зареждаме Туизи-тата с агрегат само там, където не можем да си осигурим ток. Например като на Перперикон. И ми се иска ако може един агрегат да може да зарежда две коли едновременно. От мен имате едно Туизи, поддържащ автомобил /семейното Инфинити със съпругата и децата/, както и един сервизен бус Рено Мастер товарен и товарна платформа с дължина 5,20 м, която може да транспортира 2 бр. Туизи. Също така мога да осигуря и един агрегат 2 кВч.
    Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.

    #24059

    Да продължим с идеята за автообиколка на БГ. Идеята ми е на ден да минаваме по 210-240 км, тоест две междинни зареждания. Обектите, които ще се посещават трябва да са на разстояние 70-80 км. Да са интересни културни или исторически. За да може докато зареждаме колите да им се насладим. Имам идея да зареждаме Туизи-тата с агрегат само там, където не можем да си осигурим ток. Например като на Перперикон. И ми се иска ако може един агрегат да може да зарежда две коли едновременно. От мен имате едно Туизи, поддържащ автомобил /семейното Инфинити със съпругата и децата/, както и един сервизен бус Рено Мастер товарен и товарна платформа с дължина 5,20 м, която може да транспортира 2 бр. Туизи. Също така мога да осигуря и един агрегат 2 кВч.
    Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.

    #24077

    Супер за ентусиазма!
    Но от сега да ти кажа – по време на движение Туизито ти няма да иска да се зарежда или ако се зарежда – няма да се движи 😛
    Има такава защита на фабричните електрички – когато са с куплунг към захранване – контролера е шунтиран.
    А относно обиколката – включваме се от Варна 🙂 🙂 🙂

    #24025

    Супер за ентусиазма!
    Но от сега да ти кажа – по време на движение Туизито ти няма да иска да се зарежда или ако се зарежда – няма да се движи 😛
    Има такава защита на фабричните електрички – когато са с куплунг към захранване – контролера е шунтиран.
    А относно обиколката – включваме се от Варна 🙂 🙂 🙂

    #24107

    Не става въпрос да го зареждаме в движение. Изминаваме 70-80 км, спираме да разгледаме някой обект и докато ние разглеждаме колите се зареждат. Колкото до вашето Туизи удареното – ако ви трябват оригинални размери на рамата или нещо друго, може да ги вземете от моето.

    #24155

    Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.

    #24175
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=820]Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.[/quote]

    Ааа, как бре, ще го направим, даже точно си мислех да искаме тук едно е-Канго и ние – давай да обсъдим подробности и да действаме :whistle:

    #24198

    [quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.

    #24206
    Rumen
    Member

    Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .

    #24217

    [quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
    Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
    Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 168 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.