• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 168 total)
  • Author
    Posts
  • #24432

    Абсолютно съм съгласен с доводите ти, аз мисля по същия начин. Предимствата конкретно на Туизи са безспорни – достъпен, компактен, лек, икономичен. В съчетание с всички останали благини, които предоставят електромобилите, конкретно Туизи би могла да бъде и основната кола в семейството.
    Моята гледна точка е следната – повечето от нас прекарват доста повече време в работата си, отколкото със семействата си. Сутрин и вечер в час пик редовната нашенска гледка е сам човек или максимум двама в голям автомобил. Лично аз изминавам минимум 20 и максимум 200 километра дневно в зависимост от това дали отивам сам на работа или карам жена ми до нейната. Децата са друга грижа, тъй като ясли, детски градини, училища – по правило са наблизо до дома и човек може да свърши това без да използва автомобил. Разбира се, има и изключения.
    Аз не правя сравнение с бензинов автомобил. Сравнявам Туизи с личната си кола, която е на газ. Много хора като мен използват алтернативни горива не само защото е по-евтино. Компанията, в която работя, използва САМО алтернативни горива. Става дума за най-големият в нишата (няма да конкретизирам). Както вече споменах, зелената идея не само не ни е чужда, но е основна в работата и ежедневието ни. Причината е прагматизма – да живеем енергоефективно, чисто, независимо и по начин, който щади природата.
    От друга страна не всички работят в синя зона. Това е железен довод, но хората, на които им се налага да паркират в центъра са по-скоро малцинство. Аз спирам в центъра на града вероятно веднъж годишно. Последният път беше преди няколко месеца, когато правих тест именно на Туизи. Спрях на паркинг на 500 метра от мястото. Принципите ми и начинът ми на живот обуславят търпимост – никога няма да си позволя да спра на улицата или на тротоара. Може да обикалям и час, но ще намеря място да спра и то задължително трябва да отговаря на закона и на принципите за толерантност – да не нарушавам правилата и да не преча на никого. В съчетание с максимална безопасност за самия мен… Това е причината да избягвам претоварените места и където мога да ходя пеш или на мотопед.
    Наясно съм, че няма как от утре всички да се метнем на електрички и да заживеем зелено. Това е огромен и невъзможен скок. По-правилно е вместо скок да правим малки крачки и да насърчаваме останалите, давайки им собствен пример. В момента аз виждам покупката на Туизи като прагматична, защото моят начин на живот е свел разходите по обслужване на автомобил до минимум – това значи да го използвам активно, разумно и икономично, но без да се лишавам от удобствата му. Туизи ще ми позволи да оптимизирам още семейния транспорт. Например ако мога да отида до магазина на 2 или 5 км от нас, аз го правя пеша. Ако трябва да отида до другия край на града, използвам градския транспорт. Ходя на работа пеш и се връщам пеш (около 10-12 км ежедневно). Всичко това не защото свивам разходите, а защото това е моето разбиране. В резултат имам икономично откъм транспорт съществуване и не мога да сравнявам поддръжката и благините на електрическа кола с начин по който не живея.
    Да, много искам да притежавам Туизи, защото с него ще мога да създам повече удобство за мен и семейството ми – вместо ходене 5 км, мога да използвам електричката; да спестя време, което иначе отива в здравословно ходене… Т.е. този автомобил за мен би бил ежедневното муле, което ще носи на гърба си всички основни дейности – работа, пазаруване, транспорт на семейството ми. Чак тогава сегашната ми кола би се превърнала във втора – да отида веднъж годишно на почивка с нея или веднъж месечно до някое по-отдалечено място с повече хора.

    При тази ситуация моите разходи са други. Пак минавам много километри, но доста икономично. Съчетавам няколко превозни средства, като през топлите месеци съм на две колела… При това положение Туизи е прекалено скъпо в този си вид за хора като мен, които правят малки крачки в посока на зелената идея. Казвам го, понеже бях полян със студен душ – когато миналото лято попитах за цена, получих крайна малко под 19 000 лева. Учудих се, че батерията е включена, но това беше информацията. Проучих и в Европа се оказа че батерията има месечен лизинг около 100 евро. Както и да го смятам, това не надхвърля 7 000 лева. За какви застраховки става дума – задължително каско при лизинг или застраховка на самата батерия? Какво й се застрахова, след като тя не е моя собственост докато не я изплатя? Ако е вече моя, какво да й застраховам? Гаранцията от кога и по кой точно закон следва да се застрахова? Защо преди 7 месеца дилъра ми даде 10 годишна гаранция, а сега всички говорят за 8? В чужбина дори не става дума за лизинг, а за НАЕМ на батерията. Т.е. тя никога не става моя собственост, ако купя колата в чужбина? Това вярно ли е или е само грешен превод от чуждестранните форуми? Това са въпросите, на които не получавам за момента ясен отговор, но аз не го търся тук във форума. Надявам се до времето, в което ще получа колата си, всички тези неясноти да са в миналото. Иначе идеята е ясна – евтин автомобил с изплащане на батерията, което е много поносимо. Ще проуча въпроса основно и се надявам да получа конкретни отговори. Аз не желая да закупувам колата на лизинг. Бих искал да я платя кеш.
    Другото очевидно нещо е, че у нас колата е много недостъпна най-вече заради дългото време, в което нямаше яснота. Все още дилърът ми не може да даде конкретна оферта… Отивам на тестдрайв и никой не може да ми каже колко струва колата (!!!). Виждам ZOE, но то не се продава… Е, от Канго нямам нужда… При три тестови автомобила, аз искам два и не мога да ги купя. Всичко това отблъсква не само мен, а и доста като мен.

    Дано не досаждам с дълги и трудни за четене постове. Опитвам се да изясня сам за себе си какво ме очаква и дали изобщо да се впускам в това приключение. Очевидно е че не съм наясно с всички страни от казуса и се надявам възможно по-бързо да си изясня цялата картина.

    Поздрави на всички и честит празник!

    #24442
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Стига бре хора, какво сте се запритеснявали с това досаждане :lol:, я си пишете на воля.

    Лизингът на батерията да ти кажа е към 50 Евро и се определя от километрите, които ще изминаваш годишно. Ако някой преди време ти е казал, че батерията има 10 г., те е информирал грешно – винаги си е била 8 г. Същото важи и за цената от 19,000 лв с вкл. батерия – тя не е включена в тази цена.

    Най-лесно ще добиеш представа за цените, ако идеш на германския сайт на Renault ZE. Там има конфигуратор и като си наредиш едно Twizy Technic ще установиш, че цената е като в България. Разликата е в това, че в Германия изплащаш колата на лизинг и взимаш батерията под наем, а у нас най-вероятно ще се плаща една обща лизингова вноска. Много хора се притесняват от това, че у нас е оскъпено. Не е така или ако изглежда така има затруднения с предлагането на батерията под наем.

    Разбирам, че е стресиращо във Франция, например, да има държавна помощ и с по-високите доходи да е майтап да си купиш Туизи (откъм пари), а у нас да е 14 хиляди Евро в нашите условия. Но пък не сме чак толкова зле, а и проблемът е в това, че лизинговата компания няма представителство у нас. В същото време застраховките на тези батерии са сериозно нещо и очевидно търсят максимално защитен вариант. Така поне ми изглежда на мен, иначе каква причина има толкова да се бавят – те най-много искат да стартират, че да могат да продават ::cheer:

    #24451
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”ajcinema” post=850]Например ако мога да отида до магазина на 2 или 5 км от нас, аз го правя пеша. Ако трябва да отида до другия край на града, използвам градския транспорт. Ходя на работа пеш и се връщам пеш (около 10-12 км ежедневно). Всичко това не защото свивам разходите, а защото това е моето разбиране![/quote]

    Ей, това ми допада много. Аз ходя пеша до магазина, макар да е на 1 км само, пък и колело карам, хем че заради сайтовете ми повечко съм вкъщи, а бих ходил и аз така на по-дълги разстояния :cheer:.

    #24460

    Очевидно информацията, която имах лятото е била подвеждаща. Сега остава да реша дали да събирам пари още половин година и повече… или да стартирам другия си проект – 650 кубиков газифициран скутер с ел-приставка…

    #24477

    Браво, ajcinema!
    Твоят пост ми напълни душата! Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване. Ходенето пеша, паркирането само според правилата, никога на тротоара или в тревата и т.н. И за мен Туизи е ежедневното муле, другата кола се ползва доста по-рядко. При това пак като при теб не заради разходите. Колкото до дългия пост, админа е прав, и аз се притеснявах, ама вече си пиша на спокойствие. Както виждаш, четем ги, при това с удоволствие.
    П.П. Г-н Администратор, не зная как, но наистина нивото на форума е високо. B)

    #24541

    Благодаря за добрите думи!!!

    [quote=”nio” post=855]Как да се изразя, макар и да спорим в известна степен с теб за Туизи, всъщност ние с теб изповядваме еднакви принципи на съществуване.[/quote]

    Всъщност аз не възприемам разговорите тук като спорове. За съжаление не мога да се отплесвам с разяснения към това, което казвам и то понякога може да звучи нападателно, но не е така. Впечатлението се създава от липсата на време да оформя по-четивно постовете си. Имам едва десетина минути на ден, през които мога да си позволя да вляза в интернет и едва успявам да си видя съобщенията. Затова пиша възможно най-стегнато и повечето неща могат да бъдат погрешно разбрани. Старая се да бъда лаконичен и да кажа колкото се може повече информация с максимално малко текст. Не ми се получава винаги…

    По случайност модерирам два форума – в единия всички раздели, а в другия само един. И в двата имам основно правило, което налагам като правило за всички потребители – да не се нападат, да не се обиждат и ако случайно някой пост прозвучи двусмислено или провокативно, създателят му да се коригира и да направи всичко по силите си да потуши спора или в най-лошия случай възникналата кавга. Останалите пък, имат задължението да се постараят да не се обиждат лесно и ако нещо им се стори провокативно, най-напред да стиснат зъби и после да потърсят разяснение. Моменталната атака е забранена.
    В резултат – вече повече от година не ми се е налагало да модерирам или да премахвам постове или обидни думи или изобщо да се налагат каквито и да било наказания. Ако някой случайно кривне от пътя, първата работа е да го помоля да бъде внимателен.

    Вероятно по навик и тук пиша всичко направо, както го мисля в момента, и разчитам на останалите потребители да не го приемат заядливо или оспорващо.

    Имам въпрос по темата – какво означава “остатъчна стойност”?

    #24595

    Остатъчна стойност е прогнозната цена на автомобила след определен период от време и определен пробег. Обикновено при лизинг тя е 20-30%. Чрез остатъчната стойност се намалява месечната вноска по лизинга , като накрая тази сума остава за плащане. Може да бъде платена наведнъж, може отново да се разсрочи – най-често за една година още или автомобила да се върне, да се вземе нов и да се продължи да се плаща. Зависи от лизинга и от клиента. Общо това е сума, която не се лизингова, а остава висяща.

    #24633

    Направих 5000 км на Туизи-то!!! B) 😆 B)
    За тези по-малко от три месеца съм спестил отровните газове от 300 /Триста / литра бензин!!! Може ли някой да каже колко гр. СО2 е това?
    Имам и други добри новини – според висш представител на Омникар ауто-официален вносител на Рено, до две седмици ще стартират продажбите на електромобилите – Туизи и Канго. Лизингодател вече има – Интерлииз, уточняват се детайли по лизинговите схеми. И още нещо – лизинга ще е само оперативен. Тоест без придобиване на автомобила. Надявам се това да е само засега… Има и още добри новини – от лятото в БГ ще имаме и Зои. Потвърдено, 100 % сигурно, вече са поръчани няколко бройки за производство! :silly:

    #24685
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=875]Направих 5000 км на Туизи-то!!! B) 😆 B)
    За тези по-малко от три месеца съм спестил отровните газове от 300 /Триста / литра бензин!!! Може ли някой да каже колко гр. СО2 е това?
    Имам и други добри новини – според висш представител на Омникар ауто-официален вносител на Рено, до две седмици ще стартират продажбите на електромобилите – Туизи и Канго. Лизингодател вече има – Интерлииз, уточняват се детайли по лизинговите схеми. И още нещо – лизинга ще е само оперативен. Тоест без придобиване на автомобила. Надявам се това да е само засега… Има и още добри новини – от лятото в БГ ще имаме и Зои. Потвърдено, 100 % сигурно, вече са поръчани няколко бройки за производство! :silly:[/quote]

    Да, за Интерлийз става дума, просто бавничко се получават нещата, но по-добре всичко да е уточнено.

    Бреййй, вчера говорих с нашия приятел Иво в Рено и нищо не ми каза за Зои. То аз не съм го и питал, но ето ти супер инфо. Браво. Чудесна новина!

    Аз съм много назад с километрите от теб, но смятам да наваксам 😆 Спестяването е страхотно, за това спестяване работя с желание да стане при много повече хора :cheer:.

    #24855

    Днес научих интересно инфо. Сервизиране или подмяна на батерията на електромобил на Рено. При подобен случай се изпраща сервизен камион от Франция, който кара само батерията и НИЩО друго. Батерията е капсулована, сервиза няма право да я отваря, може само да я свали от автомобила. Всички ремонти по нея като подмяна на клетки или електроника се правят само в завода, и после я връщат обратно. Явно има причина за високата цена на батериите, все пак осем годишната гаранция влиза в тази цена.

    #25035

    Температурите се повишиха и с батерията на Туизи настъпиха драстични промени. Например преди след нощно зареждане и изминаване на 37 км с висока скорост 75-80 км/ч имах остатък за още около 17-22 км. Това е при нулеви температури или малко под нулата. А днес сутрешната температура беше 9 градуса и резултата е остатък 39 км след 37 км със същата висока скорост !
    Пак днес при температура около 15-16 градуса изминах с едно зареждане 82 км и оставаха още 3 км. При това извънградско каране с изкачвания и спускания в Странджа планина.
    Имам и един въпрос – колко е консумацията на късите светлини на Туизи? За час например?

    #25071

    Нещо не мога да намеря инфо какви са крушките на Туизи. Но ако са H4 те са обикновено по 55 вата ако не се лъжа. Значи 110 вата за час или 0.11кв за 1 час.
    0.1квч от батерията за час. – не ми изглежда като да е толкова съществено за батерията. Трябва k.i. да каже, каква е разликата между нормалните и диодите които е инсталирал на неговия Аиксам.

    #25109

    Крушките са Н4 или Н7, и са 55 вата. Искате да кажете, че консумацията е толкова малка – само 1,8 % от батерията за един час, това означава при час шофиране загуба от само 1,2 км от пробега, така ли? Ако това е така не ми трябват никакви дневни светлини.

    #25139
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Сега като слизах да го включа да се зарежда погледнах:

    Фарове – Hella
    Крушки – обикновени General Electric H4 60/55W

    #25150
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=927]Крушките са Н4 или Н7, и са 55 вата. Искате да кажете, че консумацията е толкова малка – само 1,8 % от батерията за един час, това означава при час шофиране загуба от само 1,2 км от пробега, така ли? Ако това е така не ми трябват никакви дневни светлини.[/quote]

    110 вата за двете крушки би трябвало да намаляват пробега с по-малко от километър на час (вероятно към 800 метра). В рамките на дневния пробег едва ли повече от 2 км може да ти заминат от пробега. Все пак може да се използват крушки от типа на Philips EcoVision, които мисля имат до около 20% по-малко консумация, но ще е незначителна “печалба”. Иначе дърпат енергия от 12-волтовия акумулатор.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 168 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.