- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
April 8, 2014 at 11:53 am #27207Стефан НиколовMember
Ехааа, това е доста повече от нашето постижение на тест-драйва пред Експо 👿
April 8, 2014 at 11:53 am #27243Стефан НиколовMemberЕхааа, това е доста повече от нашето постижение на тест-драйва пред Експо 👿
April 8, 2014 at 9:38 pm #27229Николай ИвановMemberТова съм го виждал и преди, само не мога да разбера как се случва? Това тунинговано ли е? При мен повече от 85 км/ч не може да вдигне при никакви обстоятелства. Разкрийте как става магията?
April 8, 2014 at 9:38 pm #27270Николай ИвановMemberТова съм го виждал и преди, само не мога да разбера как се случва? Това тунинговано ли е? При мен повече от 85 км/ч не може да вдигне при никакви обстоятелства. Разкрийте как става магията?
April 8, 2014 at 11:35 pm #27278Plamen PetrovMember[quote=”nio” post=1151]Това тунинговано ли е? При мен повече от 85 км/ч не може да вдигне при никакви обстоятелства. Разкрийте как става магията?[/quote]
Е как да не е тунинговано 😉
Рено са направили доста скрити “капанчета” при производството на своите електрички…
Но лека, по-лека нещата почват да се разкриват!April 10, 2014 at 7:00 am #27320Николай ИвановMemberДнес направих опита със зареждането на Туизи от агрегат. Получава се без проблем, мощността е достатъчна. Техническите данни на агрегата са на една от снимките по-долу.
Установих нещо интересно. Зареждането на батерията става на тласъци, нещо като пулсиращ ток. Агрегата от снимките е с автоматична газ, и подава според консумацията. При включване отначало работи около 2-3 минути с висока мощност, а после мощността пада. Следва пик, рязко подаване на газ, после отново спад и т.н. Но явно промяната в мощността на консумирания ток е много рязка. Секунда преди да подаде газ на агрегата му светва лампата за претоварване, после дава газ и всичко се оправя. След 2-3 секунди газта отново се връща почти до празен ход, после пик и пълна газ. Точно при светването на лампата екрана на Туизи угасва за миг /примигва/. Предполагам, че в един момент генерирания ток е недостатъчен. Явно агрегата реагира бавно на повишаването на консумацията и докато подаде газ има проблем. След секунда се оправя. Категорично не става въпрос за недостиг на мощност, при работа с повече газ зарежда нормално, но тези пулсации смущават нещата. Може би при агрегат с постоянна газ този проблем няма да го има. Днес ще потърся такъв, да пробвам и с него. Иначе агрегата определено не се товари, при включване на отоплителна печка с мощност 2 кВт работи с малко повече газ, отколкото при зареждането на колата. И още – за около 3-4 минути зареди 1% от батерията и прогнозния пробег се увеличи с 2 км.
Ако реша проблема с подаването на газ и зареждането стане стабилно ще е добре. Ще мога да оставя да зарежда 3,5 часа цяла батерия и да засечем консумацията на бензин.April 10, 2014 at 11:35 am #27329Георги РусиновMemberНяма да откриеш генератор с “постоянна газ”, защото такъв не съществува. Обясних го в предишен пост. Всички малки генератори работят с константни обороти и подаването на газ става в момент на натоварване. Целта е оборотите да останат… постоянни!
Можеш да пробваш с марков генератор (например Honda) или с по-мощен. Предполагам, че Хондата ще има по-бърза реакция, стига да има къде да я изпробваш. Предполагам, че в шоурум няма да ти откажат…
April 11, 2014 at 5:50 am #27404Николай ИвановMemberНяма да открия, прав си. Обаче един електротехник днес ми каза, че може да го направи да работи на пълна газ постоянно, с някакво съпротивление в управлението на агрегата – утре ще му го занеса. Щял да накара агрегата да си мисли, че постоянно има висока консумация. :blink: Ще видим.
April 11, 2014 at 5:50 am #27417Николай ИвановMemberНищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:
April 11, 2014 at 9:20 am #27431Plamen PetrovMember[quote=”nio” post=1168]Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:[/quote]
eee, чак па луд… 😛 😛 😛
До колкото знам на някои хибридни (май на всички) и електрически коли е забранено да се слага теглич – справки в Тойота за Приус-а.
Но това не пречи да виждаме и подобни снимки::whistle: :whistle: :whistle:
April 11, 2014 at 9:40 am #27458martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=1168]Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:[/quote]
Как бре, защо, давай прави го, това ще е и допълнителна мега атракция 😆
April 11, 2014 at 9:41 am #27469martin@ecars.bgKeymaster[quote=”eltransbg” post=1169][quote=”nio” post=1168]Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:[/quote]
eee, чак па луд… 😛 😛 😛
До колкото знам на някои хибридни (май на всички) и електрически коли е забранено да се слага теглич – справки в Тойота за Приус-а.
:whistle: :whistle: :whistle:[/quote]
А, що тъй с Приуса? Имаш ли идея защо е забранено?
April 11, 2014 at 10:29 am #27482Илиян ЗвездоброевMembernio, за ремаркето и на мен ми е любопитно какво ще се получи 🙂 Направо да се начуди човек, какви премеждия си имал с Туизито по улиците , не е за вярване!
За генератора не съм много сигурен, дали трябва да се пипа. Съветвам те ако ти го тунинговат, и работи на пълна газ, преди да включиш каквото и да е, да го премериш с един мултицет дали напрежението не е много високо, да не изгориш нещо по Туизито. Все си мисля, че при включване и нормална газ, то поддържа 220V и да кажеме до 1-2А ток (400Вата). След като съпротивлението по веригата падне (от управлението на заряда в Туизи), тока се увеличава, а напрежението пада, защото генератора с тая “газ” не може да изкара тая мощност (1500вата примерно).
Той реагира като подава газ и тогава се получава примерно 220V с 8А ток, натоварена верига. Т.е. ако веригата е отворена, може напрежението да е 300V примерно. Не знам точно как работят генераторите.
Нека ajcinema да ме поправи.April 11, 2014 at 1:34 pm #27494Георги РусиновMember[quote=”nio” post=1167]…Обаче един електротехник днес ми каза, че може да го направи да работи на пълна газ постоянно, с някакво съпротивление в управлението на агрегата – утре ще му го занеса. Щял да накара агрегата да си мисли, че постоянно има висока консумация. :blink: Ще видим.[/quote]
На този “електротехник” с чиста съвест му кажи да си смени професията!
Обяснявам го пак – генераторите въртят с КОНСТАНТНИ обороти! Това означава, че те подават газ когато натоварването се увеличи и се стремят да достигнат същите обороти, които са имали без товар. Ако запалиш генератора и не включиш никакъв консуматор, той ще се върти с да речем 3 000 оборота в минута. Ако го натовариш, естествено оборотите му падат и тогава механично устройство подава газ, за да достигне пак тези 3 000 оборота. И при пълно натоварване, пак ще върти с толкова, при напълно подадена газ, защото консумацията го товари.
Ако го излъжеш, тогава без товар оборотите ще са драстично повече и изгорелите и механично повредени компоненти също ще са повече! Излъган, генераторът ще работи САМО за определена консумация, с тази разлика, че ще си длъжен да му я осигуриш и да му гарантираш, че няма да се променя, нито да се изключва. Това обезсмисля половината механика (и електроника) по генератора. Такъв “дървен” генератор можеш да си направиш и сам с помощта на косачка и какъв да е електродвигател… че даже можеш да пренасяш механично движение по кабел. 😉
Най-малкото, което ще стане, е повишаване на честотата на произведеното електричество, а това може да съсипе немалко неща. Пак казвам – това е най-лекото, което може да се случи. Напрежението най-вероятно няма да се увеличи, но поразиите от други фактори са 100% сигурни!
Освен всичко това, роторът, намотките и няколкото електронни елемента покрай въртящите се части НЕ са предвидени да се въртят с твърде високи обороти. Могат да настъпят чисто механически повреди. Това го казвам от ЛИЧЕН ОПИТ. Масата на намотките по ротора за 2-киловатов агрегат е около 2 – 2,5 килограма. Няма намотка, която да издържи повече от 3-4 000 оборота с тези размери и тази защита…
Защо “от личен опит” – защото преди години така съсипах генератор 1 киловат. Вместо да източа останалото в карбуратора гориво от винта, аз подавах газ ръчно за няколко секунди след всяка употреба, докато се изчерпи малкото количество в поплавковата камера. Това правех за да не мирише генератора в мястото, където го съхранявам (работилница-апартамент). На 10-тото подобно форсиране, генераторът вече не даваше ток. Последва пълно разглобяване и установяване на причините, които описах по-горе. При мен се бяха счупили диодите, монтирани в ротора, осигуряващи променливото напрежение. Счупването беше чисто механическо, причинено от неразумната центробежна сила.
Всичко това се случи за около 2 минути сумарна работа на повишени обороти.April 11, 2014 at 2:12 pm #27521Николай ИвановMemberОк, съгласих се. Да измислим тогава как да зареждам Туизи от агрегат, като избегнем спадовете на напрежение. За мен това ще е манна небесна, качвам агрегата на задната седалка и съм независим.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.