• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 172 total)
  • Author
    Posts
  • #24185
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”ajcinema” post=824]
    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата… [/quote]

    Ей най-накрая да стигна и до важните неща – последните коментари във форума :). Ама свърших задачките и виждам много интересни неща тук.

    Силно ме интересува темата със зареждането, етапите и консумацията. Въобще не се бях замислял, че количеството енергия се променя с напредване на зарядната сесия, а това е повече от логично, след като последните 20% се зареждат най-бавно.

    Това с уредчетата дето мерят до 3,5 киловата да не би да имаш предвид темата ми дето се чудя защо не ми отчита това дето го купих, като включа туизито в него? Ако е така и при полупразна батерия наистина зарежда с 4-5 кВтч, наистина това може да е причината. Благодаря ти за идеята, ще го пробвам с почти заредена батерия дали сработва уредчето.

    Сега идва ред на нещата с генератора да поразгледам кой какво е писал.

    #24194
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=826]Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.[/quote]

    Хм, странно, при мен са си студени и щепселите и контактите (не са дори топли хайде така да го кажа). Използвам удължител със силов кабел (не съм го мерил още, беше на тъста ми) и контакт от тези квадратните за външен монтаж като на балкон с дървена подложка. Не е най-красивия, но се държи много стабилно засега. Ще снимам утре и ще пусна. И уплътнения отдолу на вратите супер готини намерих да монтирам и сега долу на краката на седящия отзад не духа грам вече.

    #24204

    [quote=”ajcinema” post=828]Аз също съм силно мотивиран за една такава обиколка. За момента очаквам оферта за Туизи и имам сериозното намерение да го купя до края на годината. За съжаление пътуването ще се състои доста преди това. Докато чакам да получа конкретната цена, правя проучване за всеки един детайл по “колата” – зареждане, поддръжка, стопанисване, гараж и т.н. Дори ми хрумна на пръв поглед безумната идея да “донадя” хибридна част под формата на 2-киловатова газифицирана Хонда и да удължа пробега с около 20-30 километра при по-ниска скорост. Изобщо, в главата ми се въртят много идеи и сметки, като се надявам да реализирам поне малка част от тях.
    Относно батериите – почти всички литиеви батерии се зареждат по един и същи начин, който описах нагрубо в предишния си пост. Единственото, което не знам е дали отделните клетки на Туизи се балансират или не. Теоретически са възможни и двата варианта, но ме смущава дългият гаранционен срок на батерията. Или са заложили на евтина батерия БЕЗ електроника, която са готови да подменят във всеки един момент (малко вероятно заради безопасността), или са заложили на адски скъпо изпълнение със следене на всяка отделна клетка. Не мога да преценя, но последната информация, която чух вчера от дилър на марката е, че Туизи имат проблеми с охлаждане на батерията лятно време. Дали е достоверна – не знам, но ако е вярна, то се насочвам към първия вариант на предположенията си. На този етап няма да ги споделям тук, защото рискувам да отключа излишен спор.

    На този етап бих се включил в обиколката с нормален автомобил или с мотоциклет.[/quote]
    Ето ти оферта за Туизи – 28090 лв с ддс, с батерията. Налично, може да го вземеш веднага. Може и на лизинг с 30% първоначална вноска. Ако решиш свиркай! Колкото до въпроси относно колата – питай! Ще отговоря подробно на всичко, а и администратора също има Туизи и той има доста инфо за него.

    #24213

    [quote=”mumojem” post=830][quote=”nio” post=826]Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.[/quote]

    Хм, странно, при мен са си студени и щепселите и контактите (не са дори топли хайде така да го кажа). Използвам удължител със силов кабел (не съм го мерил още, беше на тъста ми) и контакт от тези квадратните за външен монтаж като на балкон с дървена подложка. Не е най-красивия, но се държи много стабилно засега. Ще снимам утре и ще пусна. И уплътнения отдолу на вратите супер готини намерих да монтирам и сега долу на краката на седящия отзад не духа грам вече.[/quote]
    Качи снимки на тези уплътнения, от къде ги взе или направи? Ползвам одеало за краката, но с уплътнители навярно ще е доста по-добре. В един немски сайт видях уплътнител около кормилния прът, това ли имаш впредвид?

    #24222
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=832]Качи снимки на тези уплътнения, от къде ги взе или направи? Ползвам одеало за краката, но с уплътнители навярно ще е доста по-добре. В един немски сайт видях уплътнител около кормилния прът, това ли имаш впредвид?[/quote]

    Ти както имаш винил за вратите като уплътниш отдолу трябва да се подобри положението. Това за кормилния прът мокетчето го има и на германския ибей, да – аз си направих от кече, ще го снимам и него. Уплътненията ги взех от Микромакс Трейд:

    http://www.micromaxtrade.com/prod.php?lng=bg&cat=9&subcat=1

    На картинката е плоско това, но напипах точния размер – утре ще отворя темата вече и ще пусна снимки и обяснения с размери.

    #24241

    [quote=”nio” post=831]Ето ти оферта за Туизи – 28090 лв с ддс, с батерията. Налично, може да го вземеш веднага. Може и на лизинг с 30% първоначална вноска. Ако решиш свиркай! Колкото до въпроси относно колата – питай! Ще отговоря подробно на всичко, а и администратора също има Туизи и той има доста инфо за него.[/quote]

    Тази цена никак не ми допада. При първоначално предложение 18 600 с ДДС и евентуален лизинг на батерията за по 100 евро на месец (както е в Европа), пак излиза доста по-евтино… Доколкото разбрах от другата тема това е цената ти с лизинг и обслужване (ако не греша). На мен ми идва твърде висока заради цялостната концепция на автомобила. Аз още очаквам оферта от “моя” дилър, от когото съм купил вече един автомобил. Надявам се цената да е по-поносима или поне с лизинг на батерията. Ако стойността при плащане в кеш надвиши 20 000, съм по-склонен да се откажа, защото инвестицията е неоправдана (за мен).

    #24250
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Мога да ти помогна като ти предложа един друг поглед:

    Месечната вноска при цена 18,600 + месечната вноска за батерията вероятно няма да се различават особено от месечната вноска върху 28,000 лв (цена с батерията) ;). Втора употреба от Европа ще са трудни за взимане, защото ще се налага и прехвърляне на лизинга за батерията, което вече стана дума в друга тема, ще да е тегава работа.

    #24309

    Цената на Туизи за БГ е 28090 лв за най-добре оборудваната версия, със стъклен покрив, алуминиеви джанти, bluetoot , врати и цветно изпълнение със стикери. Накива са всички налични в БГ. Има и по-евтини варианти, но трябва да се поръчват и да се чакат. За БГ няма да се предлага наем на батерията за Туизи, поне за сега. Компанията отдаваща батериите на лизинг още не е започнала да оперира в БГ, затова например не може да си купиш и Рено Канго ZE. Но както е казал по-горе администратора, разлика няма. Пак плащаш същите пари, само че като отделен наем на батерия + лизинг. Мога да ти кажа конкретни оферти – оперативен лизинг от Интерлиз за около 680 лв на месец за 48 месеца. Накрая има и малка остатъчна стойност – около 3000 лв . Включва застраховките и е без първоначална вноска. Приложим е за фирми. Или финансов с 30 % първоначална вноска – около 8500 лв първоначално и около 480 лв месечно пак за 48 месеца. Без остатъчна стойност, не включва застраховки. Всички суми са ориентировъчни, направете запитване към Омникар ауто, засега само те продават електрическите автомобили на Рено.
    Трябва да си направите добре калкулацията. Ако искате Туизи за ежедневно ползване и ще минавате доста километри с него, както е при мен е изгодно дори спрямо бензинова малолитражка. Ако обаче пробега е малък, излиза скъпо. Въпрос на сметки.
    Например :
    Бензинов стар автомобил – 2000 лв. /автомобил за 9000 лв, експлоатация за 3 години и ост. стойност/
    Каско и гражданска – 400 лв.
    Синя зона /паркинг/ годишно – 480 лв /два часа дневно в работни дни/
    Ремонти по автомобила – 300 лв.
    Консумативи – 350 лв / масло, филтри, накладки и др. при 10 хил.км годишен пробег/
    Винетка – 67 лв.
    Гориво – 1800 лв. /при разход 7 л/100 км. бензин и цена 2,51 лв за литър
    —————————-
    Общо : – 450 лв месечно.
    Тази калкулация е относителна. При избор на по-скъп или по-неикономичен автомобил всичко се променя, също и при по-големи непредвидени ремонти, различен годишен пробег и т.н. Но въз основа на нея всеки може да си направи сметката, като сравни експлоатацията на Туизи с произволен автомобил.
    Най-важното обаче е какво казва сърцето Ви – електричество и чист въздух или изгорели газове. Това е основния смисъл от електромобилите.
    Колкото до вноса от чужбина – проверил съм в Италия, Германия и Австрия. Не може. Невъзможно е прехвърляне на лизинга на батерията.
    Дано съм полезен някому с дългите си и досадни постове. :blush:

    #24318

    Здравейте,
    Лизинга вярно, че е невъзможно да се прехвърли и да започне да се плаща от България.
    Но мислете в друга посока – закупете си колата (какъвто и да е модел) без батериите…
    А тук можем да сложим новички литиеви батерийки, с по-голям или с по-малък капацитет, съответно и цена.

    #24326
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=844]Цената на Туизи за БГ е 28090 лв за най-добре оборудваната версия, със стъклен покрив, алуминиеви джанти, bluetoot , врати и цветно изпълнение със стикери…

    Дано съм полезен някому с дългите си и досадни постове. :blush:[/quote]

    Не само че не е досадно ами си е доста полезна информация! Избягвах да я давам досега, защото така говорихме с Рено, да не се обявява, докато официално не решат окончателно проблема с лизинга, но са точно както си ги написал нещата и много ми се иска дет се вика още утре да започнат най-после с продажбите :whistle: .

    #24332
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”eltransbg” post=845]Здравейте,
    Лизинга вярно, че е невъзможно да се прехвърли и да започне да се плаща от България.
    Но мислете в друга посока – закупете си колата (какъвто и да е модел) без батериите…
    А тук можем да сложим новички литиеви батерийки, с по-голям или с по-малък капацитет, съответно и цена.[/quote]

    Това е интересно, а имаш ли идея дали може да се намират здрави коли без батерии?

    #24345

    [quote=”nio” post=844]Цената на Туизи за БГ е 28090 лв за най-добре оборудваната версия, със стъклен покрив, алуминиеви джанти, bluetoot , врати и цветно изпълнение със стикери. ….
    Дано съм полезен някому с дългите си и досадни постове. :blush:[/quote]

    Благодаря за изчерпателната информация! Постът ти никак не е досаден, а напротив – много полезен! Научих много и най-вече си направих няколко извода.

    На първо място – тази цена е безумна. За жител на столицата с добри доходи вероятно е поносима, но за средностатистически провинциалист цената е по-висока, отколкото могат да си позволят 90% от българите, решили да закупят нов автомобил за лични нужди. При подобна схема на разсрочено изплащане, месечната вноска е по-висока от средната за страната заплата. За нормален семеен автомобил подобна сума с много мъка се преглъща (от собствен опит), но за двуместна четириколка е меко казано неразумо. Пак казвам – ако живея в малък провинциален град и разчитам на заплатата си, а не на собствен бизнес, това за мен (а и за повечето българи) е абсурд. За 28 000 лева мога да си купя съвсем приличен нов семеен автомобил, при това не с цитираните разходи за обслужване, паркинг в синя зона и т.н. Все пак синя зона има само в най-големите градове…

    С казаното дотук искам да кажа, че идеята а достъпен електромобил (ако може изобщо да се нарече автомобил) е осакатена. По този начин (според мен) продажбите ще се ограничат с едва няколко бройки за цяла една държава. За съжаление логиката и търговските правила сочат в тази посока. Не критикувам никого, само казвам лично мнение. Работя в сферата на маркетинга и търговията вече доста време и мога да направя просто заключение на база факти. Зелената идея е чудесна, аз самият съм крайно увлечен, но за да платя подобна сума, е нужно да генерирам толкова много отпадък, че зеленото се губи в общия фон.
    Очаквам с нетърпение цена каквато е в Европа и условия като в нормална държава – с изплащане на батерията и 10 годишна гаранция.

    Апропо, мога да говоря дълго по темата за различни от оригиналните акумулатори, но тогава идеята за 10-годишна безгрижност отива по дяволите. Реално батерията на Туизи струва под 1 000 лева и е възможно да се асемблира дори у нас с нужната електроника за зареждане. Лошото е, че няма кой да се ангажира с гаранция повече от 2 години…

    #24353

    Гаранцията на Рено за батерията е 8 години, а при схема на изплащане с лизинг за батерията месечната сума е същата, администратора го е написал. Не твърдя че Туизи е изгодно и подходящо за всички, нито че е евтино, нито че е пълноценен автомобил. Само казвам, че може да се ползва като втори автомобил в домакинството без проблем, и че при определени условия – висок пробег, голям град и т.н. излиза като нормален автомобил или дори по-изгодно. При мен месечните разходи за Туизи са по-малки от бензиновата ни кола, която имахме като втори автомобил. Затова я продадох и го взех. Но аз имам голям пробег – около 160-200 км дневно, паркирам постоянно в центъра на синя зона и имам много места където го зареждам без да плащам аз тока. Това е. Няма еднакво подходящ за всички автомобил, иначе всички щяха да са еднакви. B) Колкото до батерията, не мисля че цената й е хиляда лв. Администратора или някой колега може да даде повече инфо, но мисля че литиева батерия с такъв капацитет е доста по-скъпа. Все пак един обикновен акумулатор е 200 лв. Реално Рено продават батерията за почти 10 хил.лв. Доста висока цена, но в нея има и висока застраховка на Рено заради дългата гаранция. Предполагам, все пак 8 години са това, не са 2-3.

    #24362

    Абсолютно съм съгласен с доводите ти, аз мисля по същия начин. Предимствата конкретно на Туизи са безспорни – достъпен, компактен, лек, икономичен. В съчетание с всички останали благини, които предоставят електромобилите, конкретно Туизи би могла да бъде и основната кола в семейството.
    Моята гледна точка е следната – повечето от нас прекарват доста повече време в работата си, отколкото със семействата си. Сутрин и вечер в час пик редовната нашенска гледка е сам човек или максимум двама в голям автомобил. Лично аз изминавам минимум 20 и максимум 200 километра дневно в зависимост от това дали отивам сам на работа или карам жена ми до нейната. Децата са друга грижа, тъй като ясли, детски градини, училища – по правило са наблизо до дома и човек може да свърши това без да използва автомобил. Разбира се, има и изключения.
    Аз не правя сравнение с бензинов автомобил. Сравнявам Туизи с личната си кола, която е на газ. Много хора като мен използват алтернативни горива не само защото е по-евтино. Компанията, в която работя, използва САМО алтернативни горива. Става дума за най-големият в нишата (няма да конкретизирам). Както вече споменах, зелената идея не само не ни е чужда, но е основна в работата и ежедневието ни. Причината е прагматизма – да живеем енергоефективно, чисто, независимо и по начин, който щади природата.
    От друга страна не всички работят в синя зона. Това е железен довод, но хората, на които им се налага да паркират в центъра са по-скоро малцинство. Аз спирам в центъра на града вероятно веднъж годишно. Последният път беше преди няколко месеца, когато правих тест именно на Туизи. Спрях на паркинг на 500 метра от мястото. Принципите ми и начинът ми на живот обуславят търпимост – никога няма да си позволя да спра на улицата или на тротоара. Може да обикалям и час, но ще намеря място да спра и то задължително трябва да отговаря на закона и на принципите за толерантност – да не нарушавам правилата и да не преча на никого. В съчетание с максимална безопасност за самия мен… Това е причината да избягвам претоварените места и където мога да ходя пеш или на мотопед.
    Наясно съм, че няма как от утре всички да се метнем на електрички и да заживеем зелено. Това е огромен и невъзможен скок. По-правилно е вместо скок да правим малки крачки и да насърчаваме останалите, давайки им собствен пример. В момента аз виждам покупката на Туизи като прагматична, защото моят начин на живот е свел разходите по обслужване на автомобил до минимум – това значи да го използвам активно, разумно и икономично, но без да се лишавам от удобствата му. Туизи ще ми позволи да оптимизирам още семейния транспорт. Например ако мога да отида до магазина на 2 или 5 км от нас, аз го правя пеша. Ако трябва да отида до другия край на града, използвам градския транспорт. Ходя на работа пеш и се връщам пеш (около 10-12 км ежедневно). Всичко това не защото свивам разходите, а защото това е моето разбиране. В резултат имам икономично откъм транспорт съществуване и не мога да сравнявам поддръжката и благините на електрическа кола с начин по който не живея.
    Да, много искам да притежавам Туизи, защото с него ще мога да създам повече удобство за мен и семейството ми – вместо ходене 5 км, мога да използвам електричката; да спестя време, което иначе отива в здравословно ходене… Т.е. този автомобил за мен би бил ежедневното муле, което ще носи на гърба си всички основни дейности – работа, пазаруване, транспорт на семейството ми. Чак тогава сегашната ми кола би се превърнала във втора – да отида веднъж годишно на почивка с нея или веднъж месечно до някое по-отдалечено място с повече хора.

    При тази ситуация моите разходи са други. Пак минавам много километри, но доста икономично. Съчетавам няколко превозни средства, като през топлите месеци съм на две колела… При това положение Туизи е прекалено скъпо в този си вид за хора като мен, които правят малки крачки в посока на зелената идея. Казвам го, понеже бях полян със студен душ – когато миналото лято попитах за цена, получих крайна малко под 19 000 лева. Учудих се, че батерията е включена, но това беше информацията. Проучих и в Европа се оказа че батерията има месечен лизинг около 100 евро. Както и да го смятам, това не надхвърля 7 000 лева. За какви застраховки става дума – задължително каско при лизинг или застраховка на самата батерия? Какво й се застрахова, след като тя не е моя собственост докато не я изплатя? Ако е вече моя, какво да й застраховам? Гаранцията от кога и по кой точно закон следва да се застрахова? Защо преди 7 месеца дилъра ми даде 10 годишна гаранция, а сега всички говорят за 8? В чужбина дори не става дума за лизинг, а за НАЕМ на батерията. Т.е. тя никога не става моя собственост, ако купя колата в чужбина? Това вярно ли е или е само грешен превод от чуждестранните форуми? Това са въпросите, на които не получавам за момента ясен отговор, но аз не го търся тук във форума. Надявам се до времето, в което ще получа колата си, всички тези неясноти да са в миналото. Иначе идеята е ясна – евтин автомобил с изплащане на батерията, което е много поносимо. Ще проуча въпроса основно и се надявам да получа конкретни отговори. Аз не желая да закупувам колата на лизинг. Бих искал да я платя кеш.
    Другото очевидно нещо е, че у нас колата е много недостъпна най-вече заради дългото време, в което нямаше яснота. Все още дилърът ми не може да даде конкретна оферта… Отивам на тестдрайв и никой не може да ми каже колко струва колата (!!!). Виждам ZOE, но то не се продава… Е, от Канго нямам нужда… При три тестови автомобила, аз искам два и не мога да ги купя. Всичко това отблъсква не само мен, а и доста като мен.

    Дано не досаждам с дълги и трудни за четене постове. Опитвам се да изясня сам за себе си какво ме очаква и дали изобщо да се впускам в това приключение. Очевидно е че не съм наясно с всички страни от казуса и се надявам възможно по-бързо да си изясня цялата картина.

    Поздрави на всички и честит празник!

    #24369
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Стига бре хора, какво сте се запритеснявали с това досаждане :lol:, я си пишете на воля.

    Лизингът на батерията да ти кажа е към 50 Евро и се определя от километрите, които ще изминаваш годишно. Ако някой преди време ти е казал, че батерията има 10 г., те е информирал грешно – винаги си е била 8 г. Същото важи и за цената от 19,000 лв с вкл. батерия – тя не е включена в тази цена.

    Най-лесно ще добиеш представа за цените, ако идеш на германския сайт на Renault ZE. Там има конфигуратор и като си наредиш едно Twizy Technic ще установиш, че цената е като в България. Разликата е в това, че в Германия изплащаш колата на лизинг и взимаш батерията под наем, а у нас най-вероятно ще се плаща една обща лизингова вноска. Много хора се притесняват от това, че у нас е оскъпено. Не е така или ако изглежда така има затруднения с предлагането на батерията под наем.

    Разбирам, че е стресиращо във Франция, например, да има държавна помощ и с по-високите доходи да е майтап да си купиш Туизи (откъм пари), а у нас да е 14 хиляди Евро в нашите условия. Но пък не сме чак толкова зле, а и проблемът е в това, че лизинговата компания няма представителство у нас. В същото време застраховките на тези батерии са сериозно нещо и очевидно търсят максимално защитен вариант. Така поне ми изглежда на мен, иначе каква причина има толкова да се бавят – те най-много искат да стартират, че да могат да продават ::cheer:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 172 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.