• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 166 total)
  • Author
    Posts
  • #26300
    Canto Spm
    Member

    А, какво се чува за 5000 те хиляди лева държавна субсидия? Въобще ще се продават ли у нас електромобили с условия ,като в Европа? Омникар нямат нищо на сайта си за Туизи, както и сайта на Рено..:)

    #26312
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”Canto” post=1057]А, какво се чува за 5000 те хиляди лева държавна субсидия? Въобще ще се продават ли у нас електромобили с условия ,като в Европа? Омникар нямат нищо на сайта си за Туизи, както и сайта на Рено..:)[/quote]

    Още нямат инфо Омникар, така е – по информация от Рено най-накрая са се разбрали за лизинги и обслужване и сега пишат договори, а продажбите очаквам да тръгнат през втората половина на април, но предстои да видим дали ще стане.

    Преди седмица докато си карах туизито и на светофара до Народната библиотека от съседната кола се показа бившия министър на транспорта Московски – каза, че щели да пишат законопроект да не се плаща ДДС за електромобилите, та ще видим тези дни какво се случва. Но като помня, че Менда Стоянова така брутално отразя идеята преди време та ми е странно как ГЕРБ ще си се разберат вътрешно за това.

    #26324
    Canto Spm
    Member

    Благодаря ти! А ти твойто от чужбина ли го купи? Гаранцията важи ли тук и сервиза може ли да го правят. Ако си купя от Германия например, нормално ли го регистрирам. Ползвш ли безплантна синя зона? Приятен уикенд 🙂

    #26333
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”Canto” post=1059]Благодаря ти! А ти твойто от чужбина ли го купи? Гаранцията важи ли тук и сервиза може ли да го правят. Ако си купя от Германия например, нормално ли го регистрирам. Ползвш ли безплантна синя зона? Приятен уикенд :)[/quote]

    От тук е взето, от Рено, но е по-различна работата при нас – заради електромобилните ни сайтове и дейността – по тази линия сме го взели предварително (имам предвид преди да тръгнат продажбите). Ползвам зоната, да, всеки ден по два пъти. От чужбина е трудно да се купи, защото едва ли някой ще иска да ти прехвърли договора за наема на батерията. Това е проверено от приятели тук във форума. Та затова помагаме всячески и се надявам да стартират продажбите другия месец у нас.

    #26342

    Потърси във форума, проблема с вноса на електрички Рено е описан. С две думи не може да прехвърлиш договора за лизинг на батерията. Лично аз проверявах за Рено Зои, не става. Иначе отдавна щях да го търкалям по родните пътища. B)
    Може да го внесеш без батерия, и тук да му сложим такава. Не е проблем, имаме човек от форума, който го прави. Само да си наясно, че батерията е над 3000 Евро, и то без монтажа. Така или иначе решиш ли нещо – питай преди да действаш. Администратора на сайта има инфо за всичко, което може да се сетиш, свързано с електромобилите. Колегите също.

    #26359
    Canto Spm
    Member

    Супер. Благодаря много. Ще следя първо как се ще се развие казуса с Рено/ Омникар. Сега бях в Милано и там е пълно с Twizy и ел.скутери. Някой продава ли китайски скутери 5-6 квт. и нагоре? Основното, което ме провлича в туизи обаче е задното предаване/двигател, директното управление и разбира се тишината. Също и че си сам отпред като в картинг, но с много място до вратите. Ако ги направят след време поне 30 квт ще е супер. Чува ли се нещо за нов модел? Лек ден 🙂

    #26368
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Само да допълня към коментара на nio, че става дума за поставяне на батерия на Twizy за тези 3,000 Евро, не за ЗОИ. В Милано много Twizy – супер. В Рим като бях нито едно не видях :(, но smart на талази. То беше преди 2 години все пак де, тогава Twizy тепърва излизаше и в Европа.

    #26381
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Само да допълня към коментара на nio, че става дума за поставяне на батерия на Twizy за тези 3,000 Евро, не за ЗОИ. В Милано много Twizy – супер. В Рим като бях нито едно не видях :(, но smart на талази. То беше преди 2 години все пак де, тогава Twizy тепърва излизаше и в Европа.

    #26587

    Още подобрения по Туизи-то.
    Благодарение на администратора, който беше любезен да ми купи уплътнители и даже да ми ги прати с куриер вече имам уплътнители на вратите.
    WP_20140403_19_18_40_Pro.jpg

    Няколко познати изказаха съмнения относно изминатия от Туизи пробег, според тях не е възможно електричка с такъв малък пробег с едно зареждане да измине толкова голямо разстояние за три месеца. Затова за да ги разсея публикувам снимка от днес от таблото на колата 😉

    WP_20140403_19_17_59_Pro.jpg

    #26595
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Еее, лепнал си ги по-добре от мен – аз тези на сгъвката не зная защо реших на по 2 парчета да ги правя и не е добре. Та ще ги махах и ще сложа нови така като теб (купих малко повече уплътнения и си оставих за мен преди да ти пратя, че да имам за корекцийки 🙂 )

    #26715

    За следващата зима ще го уплътня напълно, вече имам идея как точно, и сменям тези прозорци с нови от поликарбонат. Но това наесен, сега е топло вече.
    Вчера не намерих време, но сега ще споделя някои неща относно тези малко над 6000 км, изминати от моето Туизи.
    1. Вече има следи от износване – прозорците са доста надрани, от миене, от допиране в колата при затваряне и др. На две-три места където се трие вратата към колата се е протрила боята. На праговете също има износване, но това е нормално и при другите коли го има.
    2. Не знам защо, но при никакви обстоятелства не може да вдигне повече от 85 км/ч. Засилване по наклон, пълна газ, стръмно спускане – не става. Може администратора да сподели при какви обстоятелства преви 95 км/ч.
    3. Пробег – при пълна газ и поддържане на 80-85 км/ч дори сега в топлото не издържа повече от 60 км. Зимата правеше около 50 км при такова каране. Но при градско каране с до 50 км/ч вече редовно надминавам 80-90 км.
    4. Борд компютър – има някои особености при отчитането на оставащия пробег, според мен най-важния показател. Например. Зареждам до горе, показва оставащи 86 км. Тръгвам, карам леко, градско. След 12 изминати км ми показва оставащи 81 км. Не казвам, че не показва вярно. Просто смята оставащия пробег според стила на шофиране и скоростта от няколко километра назад. И ако преди зареждане си карал бясно може да получиш странен резултат. Например. Зареждам и ми пиши оставащи 55 км, тръгвам и след 10 км вече показва оставащи 70 км.
    5. Направи ми впечатление следното – след зареждане през нощта – 7 часа в контакта батерията държи по-дълго, отколкото при зареждане през деня за 3 часа. И в двата случая зареждам до горе, докато колата сама изключи. Разликата е около 10 %, при еднакъв маршрут и еднакво каране. На какво се дължи това? Същия ефект съм го забелязал и при мобилния ми телефон. Ако е цяла нощ на зарядно – три дни без проблем, ако го заредя сутринта за час и половина до 100 % – два дни изкарва.
    6. И нещо неприятно – увеличи се шума от трансмисията на колата. Има един звук, който е като от износени зъбни колела, сякаш имат лек луфт и при частично натоварване ручат. Чува се ако си натиснал газта много леко и спускаш с ниска скорост – 20-25 км/ч. Тогава тя хем не ускорява, хем не регенерира. И тогава се чува шумът. Преди го нямаше, или не беше така силен. И още. При потегляне, ако подадеш газ и отнемеш, има нещо като тласък и тропане. Като луфт от разбит тампон на скоростна кутия се усеща, чукане. Предполагам че това е нормално износване, ще видим. Не е драматично, но има промяна. Когато с администратора ги срещнем двете Туизи-та можем да сравним. Да не забравяме , че моето се кара по всякакви пътища, някои доста разбити, също и по черни пътища. Също така зареждам когато и където ми трябва, без оглед колко е пълна батерията. Имам ли нужда от пробег – в контакта! Вероятно подобна експлоатация ще даде отражение. Ще видим. B)

    #26724

    nio, благодаря за пореден път. Много интересни неща споделяш и подробно и чудесно описани. Не съм супер компетентен в електрониката, но съм чувал за батериите (при моето зарядно за АА може да се види), зарядните контролери когато видят, че батерията е заредена (достигане на определен волтаж), те не спират зарядния ток, а оставят 1%-10% от него, което се отразява изключително добре на батерията, но трябва да седи доста време така. Демек, батерията макар да е достигнала максималния волтаж, може да поеме още енергия (просто при зареждането на батерии всичко е условно).

    #26826

    Няколко интересни снимки – вътре има 6 гребла, ръчна машина за сеене, една лопата, 7 декоративни храста и два чувала семе райграс. :cheer:

    WP_20140404_12_01_08_Pro.jpg

    WP_20140404_12_00_55_Pro.jpg

    #26837

    Относно батериите. При зареждане на автомобила за цяла нощ пробега е с почти 10% повече отколкото ако го заредя само докато сам спре. И в двата случая тръгвам веднага след изключване от контакта, карам по един и същ маршрут с постоянно поддържани 60 км/ч. Все пак не мога да измеря точно, но пробега ми се различава с 6-7 км до оставащи само 10 км в батерията и първо предупреждение от колата за празна батерия. Пробва три пъти, все е с такава разлика.

    #26856
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    ОК значи вече е документирано с цифри. Аз само наблюдавам някаква разлика, но не съм измервал, пък и при мен се е случвало само 2 пъти мисля да го зареждам до 100%.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 166 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.