- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
March 30, 2014 at 3:21 pm #26337martin@ecars.bgKeymaster
[quote=”Canto” post=1057]А, какво се чува за 5000 те хиляди лева държавна субсидия? Въобще ще се продават ли у нас електромобили с условия ,като в Европа? Омникар нямат нищо на сайта си за Туизи, както и сайта на Рено..:)[/quote]
Още нямат инфо Омникар, така е – по информация от Рено най-накрая са се разбрали за лизинги и обслужване и сега пишат договори, а продажбите очаквам да тръгнат през втората половина на април, но предстои да видим дали ще стане.
Преди седмица докато си карах туизито и на светофара до Народната библиотека от съседната кола се показа бившия министър на транспорта Московски – каза, че щели да пишат законопроект да не се плаща ДДС за електромобилите, та ще видим тези дни какво се случва. Но като помня, че Менда Стоянова така брутално отразя идеята преди време та ми е странно как ГЕРБ ще си се разберат вътрешно за това.
March 30, 2014 at 8:03 pm #26345Canto SpmMemberБлагодаря ти! А ти твойто от чужбина ли го купи? Гаранцията важи ли тук и сервиза може ли да го правят. Ако си купя от Германия например, нормално ли го регистрирам. Ползвш ли безплантна синя зона? Приятен уикенд 🙂
March 30, 2014 at 8:16 pm #26354martin@ecars.bgKeymaster[quote=”Canto” post=1059]Благодаря ти! А ти твойто от чужбина ли го купи? Гаранцията важи ли тук и сервиза може ли да го правят. Ако си купя от Германия например, нормално ли го регистрирам. Ползвш ли безплантна синя зона? Приятен уикенд :)[/quote]
От тук е взето, от Рено, но е по-различна работата при нас – заради електромобилните ни сайтове и дейността – по тази линия сме го взели предварително (имам предвид преди да тръгнат продажбите). Ползвам зоната, да, всеки ден по два пъти. От чужбина е трудно да се купи, защото едва ли някой ще иска да ти прехвърли договора за наема на батерията. Това е проверено от приятели тук във форума. Та затова помагаме всячески и се надявам да стартират продажбите другия месец у нас.
March 31, 2014 at 7:14 am #26362Николай ИвановMemberПотърси във форума, проблема с вноса на електрички Рено е описан. С две думи не може да прехвърлиш договора за лизинг на батерията. Лично аз проверявах за Рено Зои, не става. Иначе отдавна щях да го търкалям по родните пътища. B)
Може да го внесеш без батерия, и тук да му сложим такава. Не е проблем, имаме човек от форума, който го прави. Само да си наясно, че батерията е над 3000 Евро, и то без монтажа. Така или иначе решиш ли нещо – питай преди да действаш. Администратора на сайта има инфо за всичко, което може да се сетиш, свързано с електромобилите. Колегите също.March 31, 2014 at 10:29 am #26385Canto SpmMemberСупер. Благодаря много. Ще следя първо как се ще се развие казуса с Рено/ Омникар. Сега бях в Милано и там е пълно с Twizy и ел.скутери. Някой продава ли китайски скутери 5-6 квт. и нагоре? Основното, което ме провлича в туизи обаче е задното предаване/двигател, директното управление и разбира се тишината. Също и че си сам отпред като в картинг, но с много място до вратите. Ако ги направят след време поне 30 квт ще е супер. Чува ли се нещо за нов модел? Лек ден 🙂
March 31, 2014 at 10:29 am #26422Canto SpmMemberСупер. Благодаря много. Ще следя първо как се ще се развие казуса с Рено/ Омникар. Сега бях в Милано и там е пълно с Twizy и ел.скутери. Някой продава ли китайски скутери 5-6 квт. и нагоре? Основното, което ме провлича в туизи обаче е задното предаване/двигател, директното управление и разбира се тишината. Също и че си сам отпред като в картинг, но с много място до вратите. Ако ги направят след време поне 30 квт ще е супер. Чува ли се нещо за нов модел? Лек ден 🙂
March 31, 2014 at 10:58 am #26399martin@ecars.bgKeymasterСамо да допълня към коментара на nio, че става дума за поставяне на батерия на Twizy за тези 3,000 Евро, не за ЗОИ. В Милано много Twizy – супер. В Рим като бях нито едно не видях :(, но smart на талази. То беше преди 2 години все пак де, тогава Twizy тепърва излизаше и в Европа.
March 31, 2014 at 10:58 am #26439martin@ecars.bgKeymasterСамо да допълня към коментара на nio, че става дума за поставяне на батерия на Twizy за тези 3,000 Евро, не за ЗОИ. В Милано много Twizy – супер. В Рим като бях нито едно не видях :(, но smart на талази. То беше преди 2 години все пак де, тогава Twizy тепърва излизаше и в Европа.
April 3, 2014 at 10:22 pm #26636Николай ИвановMemberОще подобрения по Туизи-то.
Благодарение на администратора, който беше любезен да ми купи уплътнители и даже да ми ги прати с куриер вече имам уплътнители на вратите.
Няколко познати изказаха съмнения относно изминатия от Туизи пробег, според тях не е възможно електричка с такъв малък пробег с едно зареждане да измине толкова голямо разстояние за три месеца. Затова за да ги разсея публикувам снимка от днес от таблото на колата 😉
April 3, 2014 at 10:29 pm #26645martin@ecars.bgKeymasterЕее, лепнал си ги по-добре от мен – аз тези на сгъвката не зная защо реших на по 2 парчета да ги правя и не е добре. Та ще ги махах и ще сложа нови така като теб (купих малко повече уплътнения и си оставих за мен преди да ти пратя, че да имам за корекцийки 🙂 )
April 4, 2014 at 7:37 am #26760Николай ИвановMemberЗа следващата зима ще го уплътня напълно, вече имам идея как точно, и сменям тези прозорци с нови от поликарбонат. Но това наесен, сега е топло вече.
Вчера не намерих време, но сега ще споделя някои неща относно тези малко над 6000 км, изминати от моето Туизи.
1. Вече има следи от износване – прозорците са доста надрани, от миене, от допиране в колата при затваряне и др. На две-три места където се трие вратата към колата се е протрила боята. На праговете също има износване, но това е нормално и при другите коли го има.
2. Не знам защо, но при никакви обстоятелства не може да вдигне повече от 85 км/ч. Засилване по наклон, пълна газ, стръмно спускане – не става. Може администратора да сподели при какви обстоятелства преви 95 км/ч.
3. Пробег – при пълна газ и поддържане на 80-85 км/ч дори сега в топлото не издържа повече от 60 км. Зимата правеше около 50 км при такова каране. Но при градско каране с до 50 км/ч вече редовно надминавам 80-90 км.
4. Борд компютър – има някои особености при отчитането на оставащия пробег, според мен най-важния показател. Например. Зареждам до горе, показва оставащи 86 км. Тръгвам, карам леко, градско. След 12 изминати км ми показва оставащи 81 км. Не казвам, че не показва вярно. Просто смята оставащия пробег според стила на шофиране и скоростта от няколко километра назад. И ако преди зареждане си карал бясно може да получиш странен резултат. Например. Зареждам и ми пиши оставащи 55 км, тръгвам и след 10 км вече показва оставащи 70 км.
5. Направи ми впечатление следното – след зареждане през нощта – 7 часа в контакта батерията държи по-дълго, отколкото при зареждане през деня за 3 часа. И в двата случая зареждам до горе, докато колата сама изключи. Разликата е около 10 %, при еднакъв маршрут и еднакво каране. На какво се дължи това? Същия ефект съм го забелязал и при мобилния ми телефон. Ако е цяла нощ на зарядно – три дни без проблем, ако го заредя сутринта за час и половина до 100 % – два дни изкарва.
6. И нещо неприятно – увеличи се шума от трансмисията на колата. Има един звук, който е като от износени зъбни колела, сякаш имат лек луфт и при частично натоварване ручат. Чува се ако си натиснал газта много леко и спускаш с ниска скорост – 20-25 км/ч. Тогава тя хем не ускорява, хем не регенерира. И тогава се чува шумът. Преди го нямаше, или не беше така силен. И още. При потегляне, ако подадеш газ и отнемеш, има нещо като тласък и тропане. Като луфт от разбит тампон на скоростна кутия се усеща, чукане. Предполагам че това е нормално износване, ще видим. Не е драматично, но има промяна. Когато с администратора ги срещнем двете Туизи-та можем да сравним. Да не забравяме , че моето се кара по всякакви пътища, някои доста разбити, също и по черни пътища. Също така зареждам когато и където ми трябва, без оглед колко е пълна батерията. Имам ли нужда от пробег – в контакта! Вероятно подобна експлоатация ще даде отражение. Ще видим. B)April 4, 2014 at 10:15 am #26779Илиян ЗвездоброевMembernio, благодаря за пореден път. Много интересни неща споделяш и подробно и чудесно описани. Не съм супер компетентен в електрониката, но съм чувал за батериите (при моето зарядно за АА може да се види), зарядните контролери когато видят, че батерията е заредена (достигане на определен волтаж), те не спират зарядния ток, а оставят 1%-10% от него, което се отразява изключително добре на батерията, но трябва да седи доста време така. Демек, батерията макар да е достигнала максималния волтаж, може да поеме още енергия (просто при зареждането на батерии всичко е условно).
April 5, 2014 at 6:54 am #26862Николай ИвановMemberНяколко интересни снимки – вътре има 6 гребла, ръчна машина за сеене, една лопата, 7 декоративни храста и два чувала семе райграс. :cheer:
April 5, 2014 at 6:59 am #26871Николай ИвановMemberОтносно батериите. При зареждане на автомобила за цяла нощ пробега е с почти 10% повече отколкото ако го заредя само докато сам спре. И в двата случая тръгвам веднага след изключване от контакта, карам по един и същ маршрут с постоянно поддържани 60 км/ч. Все пак не мога да измеря точно, но пробега ми се различава с 6-7 км до оставащи само 10 км в батерията и първо предупреждение от колата за празна батерия. Пробва три пъти, все е с такава разлика.
April 5, 2014 at 10:56 am #26881martin@ecars.bgKeymasterОК значи вече е документирано с цифри. Аз само наблюдавам някаква разлика, но не съм измервал, пък и при мен се е случвало само 2 пъти мисля да го зареждам до 100%.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.