• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 168 total)
  • Author
    Posts
  • #27251

    Това съм го виждал и преди, само не мога да разбера как се случва? Това тунинговано ли е? При мен повече от 85 км/ч не може да вдигне при никакви обстоятелства. Разкрийте как става магията?

    #27263

    [quote=”nio” post=1151]Това тунинговано ли е? При мен повече от 85 км/ч не може да вдигне при никакви обстоятелства. Разкрийте как става магията?[/quote]
    Е как да не е тунинговано 😉
    Рено са направили доста скрити “капанчета” при производството на своите електрички…
    Но лека, по-лека нещата почват да се разкриват!

    #27296

    Днес направих опита със зареждането на Туизи от агрегат. Получава се без проблем, мощността е достатъчна. Техническите данни на агрегата са на една от снимките по-долу.
    WP_20140409_16_09_43_Pro.jpg

    WP_20140409_16_09_54_Pro.jpg

    WP_20140409_16_10_19_Pro.jpg

    Установих нещо интересно. Зареждането на батерията става на тласъци, нещо като пулсиращ ток. Агрегата от снимките е с автоматична газ, и подава според консумацията. При включване отначало работи около 2-3 минути с висока мощност, а после мощността пада. Следва пик, рязко подаване на газ, после отново спад и т.н. Но явно промяната в мощността на консумирания ток е много рязка. Секунда преди да подаде газ на агрегата му светва лампата за претоварване, после дава газ и всичко се оправя. След 2-3 секунди газта отново се връща почти до празен ход, после пик и пълна газ. Точно при светването на лампата екрана на Туизи угасва за миг /примигва/. Предполагам, че в един момент генерирания ток е недостатъчен. Явно агрегата реагира бавно на повишаването на консумацията и докато подаде газ има проблем. След секунда се оправя. Категорично не става въпрос за недостиг на мощност, при работа с повече газ зарежда нормално, но тези пулсации смущават нещата. Може би при агрегат с постоянна газ този проблем няма да го има. Днес ще потърся такъв, да пробвам и с него. Иначе агрегата определено не се товари, при включване на отоплителна печка с мощност 2 кВт работи с малко повече газ, отколкото при зареждането на колата. И още – за около 3-4 минути зареди 1% от батерията и прогнозния пробег се увеличи с 2 км.
    Ако реша проблема с подаването на газ и зареждането стане стабилно ще е добре. Ще мога да оставя да зарежда 3,5 часа цяла батерия и да засечем консумацията на бензин.

    #27308

    Няма да откриеш генератор с “постоянна газ”, защото такъв не съществува. Обясних го в предишен пост. Всички малки генератори работят с константни обороти и подаването на газ става в момент на натоварване. Целта е оборотите да останат… постоянни!

    Можеш да пробваш с марков генератор (например Honda) или с по-мощен. Предполагам, че Хондата ще има по-бърза реакция, стига да има къде да я изпробваш. Предполагам, че в шоурум няма да ти откажат…

    #27333

    Няма да откриеш генератор с “постоянна газ”, защото такъв не съществува. Обясних го в предишен пост. Всички малки генератори работят с константни обороти и подаването на газ става в момент на натоварване. Целта е оборотите да останат… постоянни!

    Можеш да пробваш с марков генератор (например Honda) или с по-мощен. Предполагам, че Хондата ще има по-бърза реакция, стига да има къде да я изпробваш. Предполагам, че в шоурум няма да ти откажат…

    #27401

    Няма да открия, прав си. Обаче един електротехник днес ми каза, че може да го направи да работи на пълна газ постоянно, с някакво съпротивление в управлението на агрегата – утре ще му го занеса. Щял да накара агрегата да си мисли, че постоянно има висока консумация. :blink: Ще видим.

    #27415

    Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:

    #27430

    [quote=”nio” post=1168]Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:[/quote]

    eee, чак па луд… 😛 😛 😛

    До колкото знам на някои хибридни (май на всички) и електрически коли е забранено да се слага теглич – справки в Тойота за Приус-а.
    Но това не пречи да виждаме и подобни снимки:

    great_think.jpg

    :whistle: :whistle: :whistle:

    #27461
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=1168]Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:[/quote]

    Как бре, защо, давай прави го, това ще е и допълнителна мега атракция 😆

    #27470
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”eltransbg” post=1169][quote=”nio” post=1168]Нищо не сте писали за ремаркето, явно ме определихте за луд и сте ме игнорирали ! 🙁 :ohmy: :unsure:[/quote]

    eee, чак па луд… 😛 😛 😛

    До колкото знам на някои хибридни (май на всички) и електрически коли е забранено да се слага теглич – справки в Тойота за Приус-а.

    :whistle: :whistle: :whistle:[/quote]

    А, що тъй с Приуса? Имаш ли идея защо е забранено?

    #27483

    nio, за ремаркето и на мен ми е любопитно какво ще се получи 🙂 Направо да се начуди човек, какви премеждия си имал с Туизито по улиците , не е за вярване!

    За генератора не съм много сигурен, дали трябва да се пипа. Съветвам те ако ти го тунинговат, и работи на пълна газ, преди да включиш каквото и да е, да го премериш с един мултицет дали напрежението не е много високо, да не изгориш нещо по Туизито. Все си мисля, че при включване и нормална газ, то поддържа 220V и да кажеме до 1-2А ток (400Вата). След като съпротивлението по веригата падне (от управлението на заряда в Туизи), тока се увеличава, а напрежението пада, защото генератора с тая “газ” не може да изкара тая мощност (1500вата примерно).
    Той реагира като подава газ и тогава се получава примерно 220V с 8А ток, натоварена верига. Т.е. ако веригата е отворена, може напрежението да е 300V примерно. Не знам точно как работят генераторите.
    Нека ajcinema да ме поправи.

    #27491

    [quote=”nio” post=1167]…Обаче един електротехник днес ми каза, че може да го направи да работи на пълна газ постоянно, с някакво съпротивление в управлението на агрегата – утре ще му го занеса. Щял да накара агрегата да си мисли, че постоянно има висока консумация. :blink: Ще видим.[/quote]

    На този “електротехник” с чиста съвест му кажи да си смени професията!

    Обяснявам го пак – генераторите въртят с КОНСТАНТНИ обороти! Това означава, че те подават газ когато натоварването се увеличи и се стремят да достигнат същите обороти, които са имали без товар. Ако запалиш генератора и не включиш никакъв консуматор, той ще се върти с да речем 3 000 оборота в минута. Ако го натовариш, естествено оборотите му падат и тогава механично устройство подава газ, за да достигне пак тези 3 000 оборота. И при пълно натоварване, пак ще върти с толкова, при напълно подадена газ, защото консумацията го товари.

    Ако го излъжеш, тогава без товар оборотите ще са драстично повече и изгорелите и механично повредени компоненти също ще са повече! Излъган, генераторът ще работи САМО за определена консумация, с тази разлика, че ще си длъжен да му я осигуриш и да му гарантираш, че няма да се променя, нито да се изключва. Това обезсмисля половината механика (и електроника) по генератора. Такъв “дървен” генератор можеш да си направиш и сам с помощта на косачка и какъв да е електродвигател… че даже можеш да пренасяш механично движение по кабел. 😉
    Най-малкото, което ще стане, е повишаване на честотата на произведеното електричество, а това може да съсипе немалко неща. Пак казвам – това е най-лекото, което може да се случи. Напрежението най-вероятно няма да се увеличи, но поразиите от други фактори са 100% сигурни!
    Освен всичко това, роторът, намотките и няколкото електронни елемента покрай въртящите се части НЕ са предвидени да се въртят с твърде високи обороти. Могат да настъпят чисто механически повреди. Това го казвам от ЛИЧЕН ОПИТ. Масата на намотките по ротора за 2-киловатов агрегат е около 2 – 2,5 килограма. Няма намотка, която да издържи повече от 3-4 000 оборота с тези размери и тази защита…
    Защо “от личен опит” – защото преди години така съсипах генератор 1 киловат. Вместо да източа останалото в карбуратора гориво от винта, аз подавах газ ръчно за няколко секунди след всяка употреба, докато се изчерпи малкото количество в поплавковата камера. Това правех за да не мирише генератора в мястото, където го съхранявам (работилница-апартамент). На 10-тото подобно форсиране, генераторът вече не даваше ток. Последва пълно разглобяване и установяване на причините, които описах по-горе. При мен се бяха счупили диодите, монтирани в ротора, осигуряващи променливото напрежение. Счупването беше чисто механическо, причинено от неразумната центробежна сила.
    Всичко това се случи за около 2 минути сумарна работа на повишени обороти.

    #27530

    Ок, съгласих се. Да измислим тогава как да зареждам Туизи от агрегат, като избегнем спадовете на напрежение. За мен това ще е манна небесна, качвам агрегата на задната седалка и съм независим.

    #27536

    Може да го зареждаш през малък UPS, който да изглажда неравностите в параметрите на генератора. Няколко секунди. Трябва ти UPS с мощност 2-3КВ обаче, което е много скъпо и тежко – цък

    Като се има предвид, че ти трябва да поеме няколко секунди със сигурност има и по-малко устройство. Но ще се поразровя…..

    -=Ъпдейт=-
    Намерих тея неща – чак се запалих:
    Нещо1
    Нещо2
    Нещо3
    Нещо4

    Само не знам дали няма генератор с вграден стабилизатор на изхода 🙂 сигурно има, ама са по-големи…

    Ето го и това твоето, много много ми харесва:
    2000/1.45
    2600/1.9

    Абе Туизи може ли да се зарежда на 110 волта? Honda

    #27548

    Отиваш в Киров (те са дистрибутори на генераторите Honda) и им обясняваш деликатността на проблема. Внушаваш им, че имат уникалния шанс да са пионерите в сферата и ще имат частта да участват в най-грандиозния световен проект – електрифицирането на пътната мрежа, като на тях се пада честта да внедрят във всеки електроcar по един агрегат… Така хем ще бъдат увековечени на алеята на автоелектрическата слава, хем ще направят продажби, щото видиш ли, Туизи не се продава, понеже няма генератори за него… и ако вземе, че стане, ама еееех, само да можеше да стане…

    С две думи, мотивираш ги да направят проба. Мисля, че ще се съгласят да тестват няколко агрегата, докато магията стане. Мисля, че 2-киловатовата Хонда ще стане, защото е истински инвертор, а не измислен китайски… Kipor се водят качествени, но не са Honda. Само който има Хонда знае каква е разликата…

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 168 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.