• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 168 total)
  • Author
    Posts
  • #23837
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”ajcinema” post=789][quote=”nio” post=765]
    Това с тракащия дизел обаче чак сега с Туизито го осъзнавам какъв проблем е – като си караш кола с прозорци това не се усеща, но с туизито в трафика буквално ям нафта с лъжици, а тракането от всички страни на светофара е разбиващо [/quote]

    В този ред на мисли – виниловите прозорци не заглушават ли поне малко околния шум? За въздуха е ясно – все ще намери откъде да влезе, а и не съществува херметичен автомобил. Аз лично винаги карам с включен вентилатор на въздух отвън. Някакси не мога без да знам, че има приток на свеж (разбирай външен) въздух. След изминати стотици хиляди километри на мотоциклет за мен това не е проблем. Само се надявам, че в Twizi положението е малко по-добро. 🙂

    Втори въпрос – стана дума за генератор. Каква е консумацията при зареждане и дали една 2-киловатова Хонда би свършила работа? Обмислям паралелната покупка на такъв генератор заедно с Twizi-то, но не знам дали ще стигне. По-мощните не са толкова компактни.[/quote]

    Още нямаме на нашето, че искам да вземем едни италиански от лексан, доста по-добри от виниловите. Вече уплътних вратите отдолу чудесно (ще направя снимки днес и ще ги пусна в темата, която ще отворя за туизито на eCars.bg), та с прозорците мисля ще си стане доста добре положението. Не ги бързам, защото отворената идея е която ме пали в Туизи и не искам да се затварям, но най-вероятно ще вземем прозорци да има :cheer:

    С генератор още не съм пробвал – в книжката на Туизи пише, че е забранено да се използва генератор за зареждане. То и удължител пише да не се използва, ама 😆 …

    #23848

    Най-вероятно генератор е “забранено” да се използва защото има защита.
    Някой пробвал ли е по време на заряд дали може да включи и да тръгне… Според мен – не.
    За да се ползва генератор по време на движение трябва да се “прескочи” тази защита.
    А дали 2 кВт ще са достатъчни – ще са му супер 😉

    #23858
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    О, да, 2кВ си е точно с колкото макс може да зарежда. Айде раздувай за покупката де 😆

    Не може да се стартира, докато кабелът му е включен в мрежата и зарежда.

    #23865

    [quote=”mumojem” post=791]Каквооо, да не би да го закупихте това бре момци? Откъде го изровихте? :woohoo:[/quote]
    Отзад е леко чукнат и без батерии… но всичко останало му е наред 😉

    #23876
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Чукнатото ще го оправите, а какви батериите планирате да му боднете?

    #24006

    Да продължим с идеята за автообиколка на БГ. Идеята ми е на ден да минаваме по 210-240 км, тоест две междинни зареждания. Обектите, които ще се посещават трябва да са на разстояние 70-80 км. Да са интересни културни или исторически. За да може докато зареждаме колите да им се насладим. Имам идея да зареждаме Туизи-тата с агрегат само там, където не можем да си осигурим ток. Например като на Перперикон. И ми се иска ако може един агрегат да може да зарежда две коли едновременно. От мен имате едно Туизи, поддържащ автомобил /семейното Инфинити със съпругата и децата/, както и един сервизен бус Рено Мастер товарен и товарна платформа с дължина 5,20 м, която може да транспортира 2 бр. Туизи. Също така мога да осигуря и един агрегат 2 кВч.
    Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.

    #24022

    Супер за ентусиазма!
    Но от сега да ти кажа – по време на движение Туизито ти няма да иска да се зарежда или ако се зарежда – няма да се движи 😛
    Има такава защита на фабричните електрички – когато са с куплунг към захранване – контролера е шунтиран.
    А относно обиколката – включваме се от Варна 🙂 🙂 🙂

    #24049

    Не става въпрос да го зареждаме в движение. Изминаваме 70-80 км, спираме да разгледаме някой обект и докато ние разглеждаме колите се зареждат. Колкото до вашето Туизи удареното – ако ви трябват оригинални размери на рамата или нещо друго, може да ги вземете от моето.

    #24092

    Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.

    #24110
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=820]Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.[/quote]

    Ааа, как бре, ще го направим, даже точно си мислех да искаме тук едно е-Канго и ние – давай да обсъдим подробности и да действаме :whistle:

    #24129

    [quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.

    #24136
    Rumen
    Member

    Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .

    #24144

    [quote=”ajcinema” post=824][quote=”nio” post=810]Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел – моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.[/quote]

    Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.

    Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
    1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
    2. Отделните клетки се балансират една по една.

    Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево – зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто – в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
    Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира… Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
    Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация… Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват – те мерят до 3,5 киловата…

    Има и друго – според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с “истинска” инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.[/quote]
    Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.
    Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.

    #24152

    [quote=”Riko” post=825]Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .[/quote]
    Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. B) Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани – пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.
    Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката. :cheer:

    #24161

    Аз също съм силно мотивиран за една такава обиколка. За момента очаквам оферта за Туизи и имам сериозното намерение да го купя до края на годината. За съжаление пътуването ще се състои доста преди това. Докато чакам да получа конкретната цена, правя проучване за всеки един детайл по “колата” – зареждане, поддръжка, стопанисване, гараж и т.н. Дори ми хрумна на пръв поглед безумната идея да “донадя” хибридна част под формата на 2-киловатова газифицирана Хонда и да удължа пробега с около 20-30 километра при по-ниска скорост. Изобщо, в главата ми се въртят много идеи и сметки, като се надявам да реализирам поне малка част от тях.
    Относно батериите – почти всички литиеви батерии се зареждат по един и същи начин, който описах нагрубо в предишния си пост. Единственото, което не знам е дали отделните клетки на Туизи се балансират или не. Теоретически са възможни и двата варианта, но ме смущава дългият гаранционен срок на батерията. Или са заложили на евтина батерия БЕЗ електроника, която са готови да подменят във всеки един момент (малко вероятно заради безопасността), или са заложили на адски скъпо изпълнение със следене на всяка отделна клетка. Не мога да преценя, но последната информация, която чух вчера от дилър на марката е, че Туизи имат проблеми с охлаждане на батерията лятно време. Дали е достоверна – не знам, но ако е вярна, то се насочвам към първия вариант на предположенията си. На този етап няма да ги споделям тук, защото рискувам да отключа излишен спор.

    На този етап бих се включил в обиколката с нормален автомобил или с мотоциклет.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 168 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.