Зарядни станции в БГ

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 64 total)
  • Author
    Posts
  • #31254

    Здравейте,
    Бих искал да попитам, знаете ли какви ще са зарядните станции(Chademo?, кВ?, конектор?), които се очаква да сe пуснат следващата година и къде ще са?

    #31265
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    ChadeMo едва ли, но не е изключено все пак. Кога и къде ще има засега не можем да кажем за съжаление, защото няма заформило си инсталиране на бързи зарядни, ако за бързи питаш.

    Но нещата ще се променят, затова е темата да я допълваме, а и нали работим по собствен сайт – заряден локатор – на него ще има всички станции и места за зареждане и всеки ще може да добавя обект. Вървим натам и се надявам до края на годината да заработи, да започнем да го пълним и да има информация за бързи зарядни.

    #32885

    Здравейте.

    Първият ми опит да заредя на обществена зарядно станция в БГ премина със смесен успех.
    Става въпрос за новооткритата (засега единствена) в Бургас станция на А1 в общинския паркинг на ул. Гурко.

    Първо малко се опитах директно да ползвам шуко контакта, който според информацията в медиите трябваше да е със свободен достъп. Оказа се, че трябва чип не само за тип 2 контакта, но и за шуко контактите. От там ни отне малко време с пазача да се справим с активирането (явно бях първия след откриването на станцията). Наложи се да звънна на тел. на А1 от сайта им. Номера е чипчето да се задържи повече време на прозорчето срещу съответния контакт.
    Контролера си мина селф теста, колата бибипна и си тръгнах на разходка из Бургас.
    Уви 2 часа по-късно като се върнах видях, че зареждането е спряло. Двете червени лампички на контролера мигаха, което ще рече проблем с контакта. Възможните причини според инструкциите на колата ми са или не добре заземен контакт (което обикновено се установява веднага след включване) или (по-вероятно) засечено напрежение извън диапазона (обикновено по-ниско). Колата беше заредила само 1 киловат, което ще рече, че зареждането е продължило 20тина минути.

    Единственото за което мога да се сетя е, че (пак по информация от медиите) станцията използвала слънчевите панели докато може и после прехвърляла на ток от мрежата. Възможно ли е моментен пад на напрежението при това прехвърляне да е отчетено като грешка от контролера? По принцип такова нещо до сега не ми се беше случвало при зареждане. Или зарежда или не (ако е слаб или незаземен контакт. Така или иначе трябва да се оправи, защото ако разчитах на тази станция, щях да си остана на пътя.

    Поздрави

    #32889
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Благодарско за подробния отзив. Теди от А1 Еко ще даде повече подробности, но сега и аз разбирам, че от общината са поискали тока през шукото да спира след 1 час зареждане. Идеята вероятно е защото като цяло зареждането през шуко е за ел. колела и скутери, както и за мобилни устройства.

    За колите с Тип 1 като Ампера и LEAF обаче остава опцията само шуко (или добавяне на Тип 1, за което ще повдигнем въпроса за следващите станции със сигурност. И като е ограничено на 1 час и става проблем какъвто се е получил при теб.

    Със сигурност ще настоявам да се коригира този проблем.

    #32896

    Ха, странно ограничение.. би било смешно да пестят пари от ток.. през шуко в най-добрия случай се харчат към 3 кв./час.. няма 60 стотинки по дневна тарифа.
    Има два странични шуко, който съм към масичките и за там има резон (макар и странен). Но аз ползвах шуко-то от другата страна, който е над тайп 2.

    Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.

    Прикачам и снимка.. странно са ги разположили тези масички.. два пълноразмерни автомобила не могат да се съберат.

    Attachments:
    • 2015-03-2214.44.32.jpg
    #32901

    Всъщност сега ми светна, че ток имаше, тъй като котролера светеше, но индикираше, че е имало проблем, затова е спрял зареждането. Ако беше зареждало 1 час, щяха да са се заредили поне 2-2.5 квч, а всъщност имах 1. (Предполагам, че поне 10А прави.). Не се сетих да го изключа и включа, за да видя какво ще стане.

    #32905
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Тези сините Евро (шуко) контакти трябва да са на 16А, но контролерът на зарядния кабел на Амперата ограничава зареждането до 10А.

    За прекъсването да видим какво ще каже Теодор.

    #32910

    Привет!

    Първо една корекция. Тип 2 е ограничен на 4 часа, а Шуко са на 2, като това може да бъде променено. Соларният панел е отговорен само при зареждането на лаптопи, телефони таблети и т.н. Зареждането на ЕПС става изцяло от мрежата.

    Второ, моментът със задържането на чипа, за да се стартира заряда ще бъде коригиран – в момента работим по нова версия.

    Заземяването на станцията е проверено и няма забележки. По време на инспекцията на станцията бяха включени два броя Рено Канго + едно Туизи + лаптоп (натоварване на повече от пълна мощност) и нито една от колите не е давала проблем, както и нямаше проблеми със захранването на станцията.

    След като разбрахме за вчерашното прекъсване пуснахме проверка на контролера на станцията и всичко е изправно. Имало е проблем със самото захранване от мрежата.

    Ако имате възможност заредете отново при следващо посещение и пишете или звъннете. Също така ако имате някакви други идеи, критики, съвети ще се радваме да ги чуем. Стараем се да направим станциите удобни и полезни и ще се радваме на всяко мнение.

    Поздрави

    Теодор

    #32915

    Благодаря за експедитивния отговор.
    Все пак би било хубаво шуко-то да е също на 4 часа. Сами разбирате, че дозареждане с 4-6 квч (за 2 часа) не е много. Зимата с парно това е само за 15-20км пробег.
    Освен това, представете си ситуацията (дай боже), в която аз съм влязъл пръв и съм заел тип 2 контакта, а след мен влезне модел Ес :).. Ще трябва да разчита на 2та часа шуко 🙂

    Ще дам отзиви при следваща възможност.

    Поздрави
    П. Стойчев

    #32923
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1752]Така или иначе аз съм си поръчал тип2 кабел от Китай по повода, но това ограничение означава за мен да не ползвам повече тази станция докато не ми дойде кабела след месец и половина.[/quote]

    Ти кабел с Тип 1 <> Тип 2 щепсели ли си поръчал като този на снимката?

    kabel-tip1-tip2jpg.jpg

    #32927

    Точно такъв. 16А, 5м. – 130 долара

    #33044

    Опит за зареждане на обществено място – бис.
    МИЕЦ София – двама паркирали под навеса на зарядната станцие – ест. С червени номера.. Викам хайде.. Ще ги затапя и готово.
    Тръгвам да търся чипза активация.. Охраната си нява идея за какво говоря.. Праща ме при информацията .. От там ве връщат при охраната.. Които междувременно се сещат, че имало нещо такова в едно чекмедже в офиса.. Отиват да търсят.. Чакам 15 мин.. И в крайна сметка го нямало чипа.. Изгубен бил сигурно.. Трагедия 🙂

    Тук е мовента да блатодаря на Тео от А1, който ми се обади с любезното предложение да ми изпрати чип.

    Хубава работа ама.. 🙂

    #33048
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Леле, дошъл си по-бързо, а аз междувременно не ти съдействах, за което ти обещах и приеми извинения. Много се потискам от това неуважение и затова планирам каквото излиза от мен като обект за зареждане да е с ограничаване на достъпа – НИЩО друго не помага.

    #33052

    Както споменах, каквото повикало.. – щях да си спря пред тях. Не се очудих много, че има спрели..

    Липсата на съдейстие в случая от страна на МИЕЦ е по- голям проблем.. Още повече, че станцията е листната и в локатора..
    Тук е момента у кой преминава грижата за такъв проект след изграждането му.. В случая предполагам е в общинската / държавна фирма която стопанисва МИЕЦ… От тух и разбираемото безхаберие..

    Ако имах повече време в Сф щях да им спретна едни Госходари на ефира.. Но нямам време.

    Пиша тук за да знае човек какво може да очаква..

    🙂

    #33055
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    При тази станция собствеността на е на инвеститора и след монтажа беше оставено дистанционно при охраната, защото те са постоянно там и беше най-удобния вариант. Но като не се използва и като нямат никакъв ангажимент и ето как се получава…

    Поел съм да преструктурираме нещата, защото е пълно безхаберие – тази е единствена по рода си станция в Източна Европа (а и вероятно в по-широк мащаб).

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 64 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.