Зарядни станции в БГ

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 815 total)
  • Author
    Posts
  • #36599

    Ами говорих с тях преди малко. Някои зарядни станции съществуват и работят, други са в процес на изграждане.

    Например тези в Мото Пфое (София, Варна, Бургас) си работят, но са само за клиенти на Мото Пфое. Станцията в Благоевград все още се изгражда (очаквано пускане края на януари 2017), а тази на МВЕЦ ЧУРЕКОВСКА работи и е 24ч с публичен достъп.

    Доколкото разбрах основно изграждат станции при заявка от клиент. Не получих директен отговор, но мисля че самите Bulcharge нямат планове да финансират и инсталират зарядни станции.

    #36591

    Честита Нова Година на всички колеги и фенове,

    Здраве и късмет за всички и … тока да не свършва и не спира!

    И сега за ЗАРЯДНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.
    I. Кой има ИНТЕРЕС да се изгради такава?

    1. Собствениците на ел.коли. НИЕ – сегашни и бъдещи.
    2. Инвеститор който да ПЕЧЕЛИ от продажбите.
    3. Държавата и Общините защото ел-мобилността е политика и пази природата и здравето на всички /не само на нас/.

    КОЙ СМЯТАТЕ, ЧЕ Е НАЙ-ЗАИНТЕРЕСОВАН ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ? Естествено НИЕ!

    II. Колко ще СТРУВА да се изгради.

    Малко /елементарни логически/ разсъждения: Там от където тръгваш и където отиваш винаги има достатъчно време /и възможности??/ за зареждане. Проблем са междинните зареждания, а техния брой зависи от пробега с едно зареждане. Колко е този пробег?

    1. Ако приемем, че е 300 км /за Тесла/ то за цяла България ще са нужни 2-4 БЪРЗИ зареждачки – минимум 50 kW DC ChaDeMo. Да не се заблуждаваме, само бързото зареждане е добро решение за батерии 80-90 kW. Без претенции да съм точен:
    – на Тракия около Ст.Загора /може да отпадне, ако Tesla сложи SG/
    – на Хемус някъде по средата /около Търново??/
    – в София? – за транзитно преминаващите
    – на границата с Гърция.

    2. Ако пробега е 100 км. Между изброените по 1-2 станции 22 kW и в посока Видин, Русе, Смолян, Царево и т.н. … да са общо 10 броя.

    Страшна инвестиция 100 000 евро??? Няма и една Тесла.

    P.S. Търсят се съдружници, с не много голям капитал, но с огромен ентусиазъм. Желаещите да пишат тук и ли на лично съобщение. Лична покана за Мартин, той все пак е нашият Главен Гуро и всички членове на КАРАМеЛ. 😉

    #36595

    Честита Нова Година на всички колеги и фенове,

    Здраве и късмет за всички и … тока да не свършва и не спира!

    И сега за ЗАРЯДНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.
    I. Кой има ИНТЕРЕС да се изгради такава?

    1. Собствениците на ел.коли. НИЕ – сегашни и бъдещи.
    2. Инвеститор който да ПЕЧЕЛИ от продажбите.
    3. Държавата и Общините защото ел-мобилността е политика и пази природата и здравето на всички /не само на нас/.

    КОЙ СМЯТАТЕ, ЧЕ Е НАЙ-ЗАИНТЕРЕСОВАН ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ? Естествено НИЕ!

    II. Колко ще СТРУВА да се изгради.

    Малко /елементарни логически/ разсъждения: Там от където тръгваш и където отиваш винаги има достатъчно време /и възможности??/ за зареждане. Проблем са междинните зареждания, а техния брой зависи от пробега с едно зареждане. Колко е този пробег?

    1. Ако приемем, че е 300 км /за Тесла/ то за цяла България ще са нужни 2-4 БЪРЗИ зареждачки – минимум 50 kW DC ChaDeMo. Да не се заблуждаваме, само бързото зареждане е добро решение за батерии 80-90 kW. Без претенции да съм точен:
    – на Тракия около Ст.Загора /може да отпадне, ако Tesla сложи SG/
    – на Хемус някъде по средата /около Търново??/
    – в София? – за транзитно преминаващите
    – на границата с Гърция.

    2. Ако пробега е 100 км. Между изброените по 1-2 станции 22 kW и в посока Видин, Русе, Смолян, Царево и т.н. … да са общо 10 броя.

    Страшна инвестиция 100 000 евро??? Няма и една Тесла.

    P.S. Търсят се съдружници, с не много голям капитал, но с огромен ентусиазъм. Желаещите да пишат тук и ли на лично съобщение. Лична покана за Мартин, той все пак е нашият Главен Гуро и всички членове на КАРАМеЛ. 😉

    #36602

    Честита Нова Година на всички колеги и фенове,

    Здраве и късмет за всички и … тока да не свършва и не спира!

    И сега за ЗАРЯДНАТА ИНФРАСТРУКТУРА.
    I. Кой има ИНТЕРЕС да се изгради такава?

    1. Собствениците на ел.коли. НИЕ – сегашни и бъдещи.
    2. Инвеститор който да ПЕЧЕЛИ от продажбите.
    3. Държавата и Общините защото ел-мобилността е политика и пази природата и здравето на всички /не само на нас/.

    КОЙ СМЯТАТЕ, ЧЕ Е НАЙ-ЗАИНТЕРЕСОВАН ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ? Естествено НИЕ!

    II. Колко ще СТРУВА да се изгради.

    Малко /елементарни логически/ разсъждения: Там от където тръгваш и където отиваш винаги има достатъчно време /и възможности??/ за зареждане. Проблем са междинните зареждания, а техния брой зависи от пробега с едно зареждане. Колко е този пробег?

    1. Ако приемем, че е 300 км /за Тесла/ то за цяла България ще са нужни 2-4 БЪРЗИ зареждачки – минимум 50 kW DC ChaDeMo. Да не се заблуждаваме, само бързото зареждане е добро решение за батерии 80-90 kW. Без претенции да съм точен:
    – на Тракия около Ст.Загора /може да отпадне, ако Tesla сложи SG/
    – на Хемус някъде по средата /около Търново??/
    – в София? – за транзитно преминаващите
    – на границата с Гърция.

    2. Ако пробега е 100 км. Между изброените по 1-2 станции 22 kW и в посока Видин, Русе, Смолян, Царево и т.н. … да са общо 10 броя.

    Страшна инвестиция 100 000 евро??? Няма и една Тесла.

    P.S. Търсят се съдружници, с не много голям капитал, но с огромен ентусиазъм. Желаещите да пишат тук и ли на лично съобщение. Лична покана за Мартин, той все пак е нашият Главен Гуро и всички членове на КАРАМеЛ. 😉

    #36594

    Абе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.

    Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго – трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно “инвестиция”.

    И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)

    #36597

    Абе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.

    Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго – трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно “инвестиция”.

    И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)

    #36604

    Абе не е баш така. Тоест не е финансов проблемът.

    Като почнеш от точната локация, че трябва да бъде в близост до заведение за хранене, трябва собственика да се съгласи, или да се купи имот. За да отвориш партида трябва да имаш имот. Трябва и да има възможност за такава мощност от съответното енерго – трафопост наблизо и свободна мощност. После, не можеш да взимаш пари за зареждане (понеже трябва лиценз за продажба на ток), така че зареждането трябва да е безплатно и това не е точно “инвестиция”.

    И още доста неща, които правят това начинание не толкова елементарно като набавянето на съответната сума. Не казвам невъзможно, но не е и така както си го описал =)

    #36600

    Надявам се да има дискусия… и дано и други се включат.

    Ако е много лесно, досега да го е направил някой друг /така казваше един колега/?

    Да хубаво е да е близо до заведение, даже задължително /докато се зарежда колата, пътниците да не скучаят/. А кой собственик на заведение няма да иска платежоспособни клиенти да спират специално при него? Някой дори си купуват собствена зареждачка.
    Ако на нас, които сме лично заинтересовани ни “пречи” и “отказва” това или онова, кой “незаинтересован” ще ни НАПРАВИ УСЛУГА да си караме наволя електричките.

    Друго ми изглежда малко тъпо – в малка България n-броя асоциации, сдружения, браншови организации и клъстери и никой нищо РЕАЛНО не прави? Някой е станал официален представител на едни испански станции и иска да прави търговийка. И до тук!

    Като изключим неорганизирания ЕНТУСИАЗЪМ на вече закупилите ел-кари.

    Attachments:
    • file_df7489b.jpg
    #36603

    Надявам се да има дискусия… и дано и други се включат.

    Ако е много лесно, досега да го е направил някой друг /така казваше един колега/?

    Да хубаво е да е близо до заведение, даже задължително /докато се зарежда колата, пътниците да не скучаят/. А кой собственик на заведение няма да иска платежоспособни клиенти да спират специално при него? Някой дори си купуват собствена зареждачка.
    Ако на нас, които сме лично заинтересовани ни “пречи” и “отказва” това или онова, кой “незаинтересован” ще ни НАПРАВИ УСЛУГА да си караме наволя електричките.

    Друго ми изглежда малко тъпо – в малка България n-броя асоциации, сдружения, браншови организации и клъстери и никой нищо РЕАЛНО не прави? Някой е станал официален представител на едни испански станции и иска да прави търговийка. И до тук!

    Като изключим неорганизирания ЕНТУСИАЗЪМ на вече закупилите ел-кари.

    Attachments:
    • file_df7489b.jpg
    #36607

    Надявам се да има дискусия… и дано и други се включат.

    Ако е много лесно, досега да го е направил някой друг /така казваше един колега/?

    Да хубаво е да е близо до заведение, даже задължително /докато се зарежда колата, пътниците да не скучаят/. А кой собственик на заведение няма да иска платежоспособни клиенти да спират специално при него? Някой дори си купуват собствена зареждачка.
    Ако на нас, които сме лично заинтересовани ни “пречи” и “отказва” това или онова, кой “незаинтересован” ще ни НАПРАВИ УСЛУГА да си караме наволя електричките.

    Друго ми изглежда малко тъпо – в малка България n-броя асоциации, сдружения, браншови организации и клъстери и никой нищо РЕАЛНО не прави? Някой е станал официален представител на едни испански станции и иска да прави търговийка. И до тук!

    Като изключим неорганизирания ЕНТУСИАЗЪМ на вече закупилите ел-кари.

    Attachments:
    • file_df7489b.jpg
    #36611
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Предвид липсата на видими резултати трябва да се съглася, че картинката е такава.

    Сега не мога да предоставя детайли, защото сме в подготовка за анонс, но за една година в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ беше свършена доста развойна и подготвителна работа и сега сме в процес на производство на хардуер и софтуер. Скоро ще обявим тези продукти и ще започнем конкретни действия (не просто планове) по изграждане на зарядна мрежа.

    Пък които други компании го (на)правят също – само може да се за добре, че ще имаме повече инфраструктура.

    Пепи като дойдеш в базата ще видиш как вървят нещата :).

    #36601
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Предвид липсата на видими резултати трябва да се съглася, че картинката е такава.

    Сега не мога да предоставя детайли, защото сме в подготовка за анонс, но за една година в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ беше свършена доста развойна и подготвителна работа и сега сме в процес на производство на хардуер и софтуер. Скоро ще обявим тези продукти и ще започнем конкретни действия (не просто планове) по изграждане на зарядна мрежа.

    Пък които други компании го (на)правят също – само може да се за добре, че ще имаме повече инфраструктура.

    Пепи като дойдеш в базата ще видиш как вървят нещата :).

    #36605
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Предвид липсата на видими резултати трябва да се съглася, че картинката е такава.

    Сега не мога да предоставя детайли, защото сме в подготовка за анонс, но за една година в ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ беше свършена доста развойна и подготвителна работа и сега сме в процес на производство на хардуер и софтуер. Скоро ще обявим тези продукти и ще започнем конкретни действия (не просто планове) по изграждане на зарядна мрежа.

    Пък които други компании го (на)правят също – само може да се за добре, че ще имаме повече инфраструктура.

    Пепи като дойдеш в базата ще видиш как вървят нещата :).

    #36608

    За съжаление у нас не са много заинтересовани от повече и то платежоспособни клиенти, поради причини необясними за мен. Аз лично съм говорил с двама собственици на удобни обекти, и не срещнах разбиране. Нямат нужда от повече клиенти, а и не виждат защо да инвестират в станция и паркомясто за 1 кола която мине на месец. Техни думи.

    Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.

    Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
    От получаването на отговор “да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност” до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса “а аз ли ще им плащам тока?!?”

    CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)

    Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
    Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема – тази

    #36614

    За съжаление у нас не са много заинтересовани от повече и то платежоспособни клиенти, поради причини необясними за мен. Аз лично съм говорил с двама собственици на удобни обекти, и не срещнах разбиране. Нямат нужда от повече клиенти, а и не виждат защо да инвестират в станция и паркомясто за 1 кола която мине на месец. Техни думи.

    Кофти за тях, защото това ще се случи, просто не при тях. Но искам да кажа че само простата задачка да се намери място (желаещ, плюс инфраструктура) си е сериозно предизвикателство.

    Аз предизвиквам всеки ентусиаст да пробва да уговори поне един собственик на подходящ обект по магистралите =)
    От получаването на отговор “да, на моя обект може да сложите зарядна станция и аз имам 50+кВт свободна мощност” до слагането на едно 50kW CHAdeMO е не повече от месец. Но такъв отговор няма да даде нито един собственик да заведение по магистралите, особено ако се очаква той да плати €20к за станция. А пък ако му се подари, тогава веднага излиза въпроса “а аз ли ще им плащам тока?!?”

    CHAdeMO зарядни станции има много, китайците ги изпращат до 2 седмици, след заплащане разбира се =)

    Аз съм готов за сериозни дискусии по темата, не се заяждам =Р
    Като се видим тези дни ще говорим пак. Може да направим едно събиране с конкретна тема – тази

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 815 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.