Зарядни станции в БГ

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 815 total)
  • Author
    Posts
  • #36629

    Аз ги имам нахвърлени от известно време насам. Трябва да се намислят предложения за всеки конкретно, да се убедят и естествено да има готовност да се сложат станции. Елементарно =D

    #36627

    В другите страни бързи станции(50кВ) слагат или инвеститори с цел бъдеща печалба, или авто производителите, или някаква кооперация между двете. Не съм чувал потребители да са се самоорганизирали, да са дали пари от себе си и да са изградили бърза зарядна инфраструктура. Много ще се радвам да сме първите 🙂

    #36630

    В другите страни бързи станции(50кВ) слагат или инвеститори с цел бъдеща печалба, или авто производителите, или някаква кооперация между двете. Не съм чувал потребители да са се самоорганизирали, да са дали пари от себе си и да са изградили бърза зарядна инфраструктура. Много ще се радвам да сме първите 🙂

    #36634

    В другите страни бързи станции(50кВ) слагат или инвеститори с цел бъдеща печалба, или авто производителите, или някаква кооперация между двете. Не съм чувал потребители да са се самоорганизирали, да са дали пари от себе си и да са изградили бърза зарядна инфраструктура. Много ще се радвам да сме първите 🙂

    #36628

    Уви, на Балканите не сме много по инвестиции, далновидност и бизнес. Единици са истински хубавите и добре замислени бизнеси и нас, но слагането и опериране на зарядни станции не е от тях =)

    #36633

    Уви, на Балканите не сме много по инвестиции, далновидност и бизнес. Единици са истински хубавите и добре замислени бизнеси и нас, но слагането и опериране на зарядни станции не е от тях =)

    #36639

    Уви, на Балканите не сме много по инвестиции, далновидност и бизнес. Единици са истински хубавите и добре замислени бизнеси и нас, но слагането и опериране на зарядни станции не е от тях =)

    #36631
    Vass
    Member

    Здравейте колеги с пожелания за успешна Нова Година! По темата, мисля има няколко пречки пред “самоорганизирането” ни. На първо място (според мен) стои разбирателството между евентуални судружници. Това в случай, че се постигне изначално такова под формата на юридическо лице, което да придобие собственост/и, партиди и хипотетично да получи лиценз (лицензи от регионалните ЕР дружества) да продава електроенергия. Второто и не по-малко малко препятствие е евентуалното местоположение на инсталирана от дружеството (да речем CHAdeMO) станция. В случай, че мястото е някъде на магистрала, не може да се предрече дълъг живот на устройството, освен ако не е на оживено място или иначе казано на популярен крайпътен обект. Което ни връща към собствениците на крайпътни обекти, които до момента като че ли не са особено ентусиазирани. Посоката, в която ми се мисли е картови терминали за таксуване (не без съдействието на някоя банка), закачени на станции до крайпътни обекти. По примера на ЧЕЗ, изграждам им трафопост, плащат го и си го поллзват със здраве. Продават си електроенергията. Остава открит обаче въпросът с поддръжката.

    #36635
    Vass
    Member

    Здравейте колеги с пожелания за успешна Нова Година! По темата, мисля има няколко пречки пред “самоорганизирането” ни. На първо място (според мен) стои разбирателството между евентуални судружници. Това в случай, че се постигне изначално такова под формата на юридическо лице, което да придобие собственост/и, партиди и хипотетично да получи лиценз (лицензи от регионалните ЕР дружества) да продава електроенергия. Второто и не по-малко малко препятствие е евентуалното местоположение на инсталирана от дружеството (да речем CHAdeMO) станция. В случай, че мястото е някъде на магистрала, не може да се предрече дълъг живот на устройството, освен ако не е на оживено място или иначе казано на популярен крайпътен обект. Което ни връща към собствениците на крайпътни обекти, които до момента като че ли не са особено ентусиазирани. Посоката, в която ми се мисли е картови терминали за таксуване (не без съдействието на някоя банка), закачени на станции до крайпътни обекти. По примера на ЧЕЗ, изграждам им трафопост, плащат го и си го поллзват със здраве. Продават си електроенергията. Остава открит обаче въпросът с поддръжката.

    #36641
    Vass
    Member

    Здравейте колеги с пожелания за успешна Нова Година! По темата, мисля има няколко пречки пред “самоорганизирането” ни. На първо място (според мен) стои разбирателството между евентуални судружници. Това в случай, че се постигне изначално такова под формата на юридическо лице, което да придобие собственост/и, партиди и хипотетично да получи лиценз (лицензи от регионалните ЕР дружества) да продава електроенергия. Второто и не по-малко малко препятствие е евентуалното местоположение на инсталирана от дружеството (да речем CHAdeMO) станция. В случай, че мястото е някъде на магистрала, не може да се предрече дълъг живот на устройството, освен ако не е на оживено място или иначе казано на популярен крайпътен обект. Което ни връща към собствениците на крайпътни обекти, които до момента като че ли не са особено ентусиазирани. Посоката, в която ми се мисли е картови терминали за таксуване (не без съдействието на някоя банка), закачени на станции до крайпътни обекти. По примера на ЧЕЗ, изграждам им трафопост, плащат го и си го поллзват със здраве. Продават си електроенергията. Остава открит обаче въпросът с поддръжката.

    #36636

    Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.

    #36637

    Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.

    #36644

    Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.

    #36638

    [quote=”rrumpe” post=2862]Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.[/quote]

    БГ администрациите са още много далеч от подобни инициативи. Няма ли далавера – няма интерес.

    И пак идва тънкия момент с наличната свободна мощност. Рядко подобни обекти се презастраховат с мощности, тъй като това си струва пари..

    Иначе не разбирам защо собственик на крайпътен обект не би се интересувал (ако не е негова инвестицията разбира се). Това са потенциално добри клиенти, които остават на място засега по-дълго от зареждащите гориво.. и които потенциално винаги ще консумират. Win-win от всякъде..

    #36642

    [quote=”rrumpe” post=2862]Да попитам, на местата за почивка край магистралата където има заведения и бензиностанции, прилежащото мястото частно ли е? Защото ако не е частно, а общинско може общината да се убеди да се постави станция.[/quote]

    БГ администрациите са още много далеч от подобни инициативи. Няма ли далавера – няма интерес.

    И пак идва тънкия момент с наличната свободна мощност. Рядко подобни обекти се презастраховат с мощности, тъй като това си струва пари..

    Иначе не разбирам защо собственик на крайпътен обект не би се интересувал (ако не е негова инвестицията разбира се). Това са потенциално добри клиенти, които остават на място засега по-дълго от зареждащите гориво.. и които потенциално винаги ще консумират. Win-win от всякъде..

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 815 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.