- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
April 7, 2017 at 11:36 am #37374martin@ecars.bgKeymaster
Определено не е евтино изграждането на мрежа – казвам го от личен опит, че с това се занимаваме сега. Като предизвикателства, ресурси и човекочасове си е сериозно, но пък няма какво да се обясняваме колко и какво работим – хванали сме се и трябва да го направим, като искаме да предлагаме такива услуги.
Иначе за цените ще се въздържа от коментар – пазарът ще покаже какво ще се случва. Ще се постараем да сме атрактивни с нашите, пък да видим :).
April 7, 2017 at 4:38 pm #37377Rumen VelinovMember[quote=”eltosho” post=3091]… ще е доста по-евтино от репатрака като падне батерията :-D[/quote]
:-D:-D:-D
Прав е Мартин, пазарът ще покаже. Ние няма да зареждаме, но може да има хора, които да ги ползват 🙂April 7, 2017 at 4:38 pm #37378Rumen VelinovMember[quote=”eltosho” post=3091]… ще е доста по-евтино от репатрака като падне батерията :-D[/quote]
:-D:-D:-D
Прав е Мартин, пазарът ще покаже. Ние няма да зареждаме, но може да има хора, които да ги ползват 🙂April 8, 2017 at 12:05 am #37379Петър СтойчевMemberВъпреки, че моя тип зареждане е най-бавен и не меродавен, моята логика е следната:
За градски зареждачки съм готов да плащам 2 път повече от тарифата в къщи (измерено на кв/ч, не на време).. повече от това и по-добре да не зареждам.. разбира се аз го имам този лукс тъй като съм с EREV.За междуградко зареждане на стратегически места не смятам за нормални цени, които са над тези за предвижване с нормална ДВГ кола (бел.: кола с разкод 9.7/100 извънградско не е “нормална”). Дори Ес класата ни харчи 8/100 със с 140/км/ч.. а пък новата ни астра със 150 к бензин харчи 6-6.5 при 140… Ако е по-скъпо просто бих си карал ДВГ автомобила на дълъг път.. още дълго време повечето хора ще имат освен електро и ДВГ автомобил на разположение..
Така или иначе пазара ще докара цените до там, до където трябва да са..
April 8, 2017 at 12:05 am #37381Петър СтойчевMemberВъпреки, че моя тип зареждане е най-бавен и не меродавен, моята логика е следната:
За градски зареждачки съм готов да плащам 2 път повече от тарифата в къщи (измерено на кв/ч, не на време).. повече от това и по-добре да не зареждам.. разбира се аз го имам този лукс тъй като съм с EREV.За междуградко зареждане на стратегически места не смятам за нормални цени, които са над тези за предвижване с нормална ДВГ кола (бел.: кола с разкод 9.7/100 извънградско не е “нормална”). Дори Ес класата ни харчи 8/100 със с 140/км/ч.. а пък новата ни астра със 150 к бензин харчи 6-6.5 при 140… Ако е по-скъпо просто бих си карал ДВГ автомобила на дълъг път.. още дълго време повечето хора ще имат освен електро и ДВГ автомобил на разположение..
Така или иначе пазара ще докара цените до там, до където трябва да са..
April 8, 2017 at 2:50 pm #37383Младен МарковMemberХората които карат електрически автомобили в момента не го правят с цел икономия. Поне за мен цената на 100км пробег е последната причина да карамЕл =)
Пазарът само ще регулира цените, това абсолютно. Аз бих плащал повече за бързо зареждане когато бързам, или ще си зареждам по-бавно на АС когато имам по-голяма престой.
April 8, 2017 at 2:50 pm #37384Младен МарковMemberХората които карат електрически автомобили в момента не го правят с цел икономия. Поне за мен цената на 100км пробег е последната причина да карамЕл =)
Пазарът само ще регулира цените, това абсолютно. Аз бих плащал повече за бързо зареждане когато бързам, или ще си зареждам по-бавно на АС когато имам по-голяма престой.
April 8, 2017 at 4:23 pm #37385megamyrzelMemberНикой няма да зарежда изцяло на обществено-достъпни станции на оператори. Голямата част от зареждането ще си остане по домове/офиси със съответната цена на електроенергията, в най-добрия случай на нощна тарифа или по тарифа на търговец, към момента някъде към BGN 0.12-0.15/kWh. Затова всеки, който смята икономика на мрежа от зарядни станции, ще заложи интензивност на използване, доста по-различна от тази на бензиностанциите, през които задължително минаваш с автомобил. При комбинацията от зареждане вкъщи / в офис и на обществени станции, средната цена на енергията в много малко случаи би могла излезе над цената, плащана в момента за бензин/дизел.
Същевременно, билингът при услуга “зареждане” може да бъде много динамичен. Лека аналогия с плановете на мобилните оператори показва, че може да има разнообразна сегментация по различни критерии, особено с увеличаване на броя на електромобилите и използването на обществени зарядни станции и амортизацията на част от първоначалната инвестиция. За разлика от комуникациите, тук винаги цената ще бъде подпряна отдолу от цената на електроенергията, но тя пък в някои условия може да слиза доста надолу (справка: http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=356).
Както вече няколко пъти казаха по-горе, пазарът ще намери равновесието между търсене и предлагане.
April 8, 2017 at 4:23 pm #37387megamyrzelMemberНикой няма да зарежда изцяло на обществено-достъпни станции на оператори. Голямата част от зареждането ще си остане по домове/офиси със съответната цена на електроенергията, в най-добрия случай на нощна тарифа или по тарифа на търговец, към момента някъде към BGN 0.12-0.15/kWh. Затова всеки, който смята икономика на мрежа от зарядни станции, ще заложи интензивност на използване, доста по-различна от тази на бензиностанциите, през които задължително минаваш с автомобил. При комбинацията от зареждане вкъщи / в офис и на обществени станции, средната цена на енергията в много малко случаи би могла излезе над цената, плащана в момента за бензин/дизел.
Същевременно, билингът при услуга “зареждане” може да бъде много динамичен. Лека аналогия с плановете на мобилните оператори показва, че може да има разнообразна сегментация по различни критерии, особено с увеличаване на броя на електромобилите и използването на обществени зарядни станции и амортизацията на част от първоначалната инвестиция. За разлика от комуникациите, тук винаги цената ще бъде подпряна отдолу от цената на електроенергията, но тя пък в някои условия може да слиза доста надолу (справка: http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=356).
Както вече няколко пъти казаха по-горе, пазарът ще намери равновесието между търсене и предлагане.
April 25, 2017 at 10:03 am #37420AnonymousGuestДнес на сайта на Тесла има новите бъдещи места за зареждане.
За жалост има само едно място в България.April 25, 2017 at 10:03 am #37422AnonymousGuestДнес на сайта на Тесла има новите бъдещи места за зареждане.
За жалост има само едно място в България.April 25, 2017 at 11:28 am #37423Maxim ZapryanovMemberДа, някъде около Пловдив ще е.
April 25, 2017 at 11:28 am #37424Maxim ZapryanovMemberДа, някъде около Пловдив ще е.
April 25, 2017 at 11:32 am #37425Илиян ЗвездоброевMemberИзпревари ме с малко 😉
Чакаме да видим кога …..April 25, 2017 at 11:32 am #37427Илиян ЗвездоброевMemberИзпревари ме с малко 😉
Чакаме да видим кога ….. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.