Зарядни станции в БГ

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 781 through 795 (of 815 total)
  • Author
    Posts
  • #38196

    rrumpe писа: Тези Фулчарджър не бяха ли спряли работа? Как така се въродиха изведнъж? Какво се случва с бавните им зарядни в София, работят ли?

    cokey писа: Мисля че участието на Капман е ключово

    Не знаех кои са нито Фулчарджър, нито Капман… но прочетох.

    Не разбирам защо ЩУКО КОНТАКТИТЕ на Фулчарджър из София /и други градове/ ги наричаме ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ? Такива има във всеки апартамент /между 10 и 30/, а само в София над 10 милиона /зарядни станции???/ PR на електромобилността? Ок.

    Сега ДОБРАТА НОВИНА /ако е новина/.
    Проекта на Фулчарджър за БЪРЗИ ЗАРЕЖДАЧКИ с пари от Норвежки фонд /снимката на cokey дето не се вижда/ е за 10 станции по магистралите Тракия, Черно море и Хемус. И трябва да са през 110 км. Звучи добре! Дано не се бавят с откриването.

    И Фулчарджър разбраха, че с контакти ЩУКО не става! Бих добавил и с трифазни контакти /някои все още ги наричат станции 22kW/ ИНФРАСТРУКТУРА НЕ СТАВА. ТОВА са ДОМАШНИ зареждачки и destination chargers за хотели и туристически дестинации. Дори 50kW DC е абсолютен минимум. Който наистина мисли в перспектива трябва да се цели по високо. И да внимава с цената… че някои зареждачки нещо нямат checkins???

    #38197

    На мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
    Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.

    Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
    Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
    Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.

    #38198

    На мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
    Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.

    Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
    Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
    Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.

    #38199

    Не може да смятаме за ИНФРАСТРУКТУРА контакти и щепсели. Някой би ли направил бензиностанция която да зарежда с 2 литра/час и бензина да струва 6лв/л??? Даже не е смешно, а е абсурдно.
    Новата история на електромобилите и ИНФРАСТРУКТУРАТА за тях не започва с Балканкар /за голямо мое съжаление/ и симпатични китайски експерименти, а с Tesla S и Nisan Leaf. И за двете е предвидено от самото начало DC бързо зареждане за инфраструктура и АС за домашни условия. И още тогава американците са разбрали, че да зареждаш на 110V ще ти “умре коня” и са ВГРАДИЛИ в колите зареждачки. В Европа на 3 фази и 400V е по лесно/бързо/.

    #38200

    Не може да смятаме за ИНФРАСТРУКТУРА контакти и щепсели. Някой би ли направил бензиностанция която да зарежда с 2 литра/час и бензина да струва 6лв/л??? Даже не е смешно, а е абсурдно.
    Новата история на електромобилите и ИНФРАСТРУКТУРАТА за тях не започва с Балканкар /за голямо мое съжаление/ и симпатични китайски експерименти, а с Tesla S и Nisan Leaf. И за двете е предвидено от самото начало DC бързо зареждане за инфраструктура и АС за домашни условия. И още тогава американците са разбрали, че да зареждаш на 110V ще ти “умре коня” и са ВГРАДИЛИ в колите зареждачки. В Европа на 3 фази и 400V е по лесно/бързо/.

    #38201
    eltosho
    Member

    [quote=”firesword” post=3463]
    Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне. [/quote]

    Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 “горят” само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане “само” със 80КВ.
    Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..

    #38202
    eltosho
    Member

    [quote=”firesword” post=3463]
    Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне. [/quote]

    Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 “горят” само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане “само” със 80КВ.
    Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..

    #38265

    Все се чудя няма ли някой в БГ да се включи в програмата Destination Charging на Tesla. Ето хората пишат, че търсят партньори навсякъде, а явно може първите две устройства да са безплатни:
    https://www.tesla.com/en_EU/destination-charging

    Според мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.

    Също така са интересни характеристиките на устройствата – май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва – аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
    https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/charging_wall_connector.pdf?_ga=2.261632782.2050846223.1507113202-1151041800.1507113202

    До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен… може да заредиш всичко…

    #38266
    Anonymous
    Guest

    Зарядните които дават от Тесла са 32 А , монтират се на стена , имат стойка да се навие кабела , който върви заедно със станцията . Кабела е достатъчно дълъг и е с накрайник.

    #38267

    До сега, където и да съм отишъл на хотел в България, никъде не е имало проблем да се зареди електрически автомобил. В Гърция също. Когато има време, всеки контакт е Ок, а хотелите почти винаги имат някой трифазен контакт.
    Да има destination chargers не е лошо, НО НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ БЪРЗИТЕ ЗАРЕЖДАЧКИ при пътуване когато просто не може/не искаш/ да чакаш 4-5 часа зареждане.
    Да разчитаме, че един SuC за България е достатъчен??? и да го чакаме….??? Това е по скоро е “знак”, че България не е забравена…. И ако продължават българите да купуват Тесла… някой ден ще има SuC -ри, скоро/след година/ един, по късно/неизвестно кога/ още.

    #38268
    Anonymous
    Guest

    Ако е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.

    #38269

    [quote=”bore” post=3509]Ако е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.[/quote]

    А къде са казали че ще може 1,000км?

    #38271
    Anonymous
    Guest

    Screenshot_2017-10-04-17-14-08.jpeg

    #38272
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ааа то това е старо – не мисля, че ще се целят там въобще – батерията ще трябва да е 200 кВтч, а Елон вече каза, че най-вероятно ще си държат таван 100 кВтч. Не пречи да се развие дотам, но пък и ще стане бавнинко “бързото” зареждане на такава батерия на 150 кВт SuC.

    #38273
    eltosho
    Member

    Всъщност, точно в 2017 Тесла измина над 1000км на една батерия. 😀

    A Tesla Model S 100D just drove 1,078km on a single charge

    Журналиста който си е съчинявал статията не е пояснил с какво каране ще са тия 1000км, така че постижението си е съвсем валидно 😀

Viewing 15 posts - 781 through 795 (of 815 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.