- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
September 16, 2017 at 3:19 am #38196ПЕТЪР ПЕТРОВMember
rrumpe писа: Тези Фулчарджър не бяха ли спряли работа? Как така се въродиха изведнъж? Какво се случва с бавните им зарядни в София, работят ли?
cokey писа: Мисля че участието на Капман е ключово
Не знаех кои са нито Фулчарджър, нито Капман… но прочетох.
Не разбирам защо ЩУКО КОНТАКТИТЕ на Фулчарджър из София /и други градове/ ги наричаме ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ? Такива има във всеки апартамент /между 10 и 30/, а само в София над 10 милиона /зарядни станции???/ PR на електромобилността? Ок.
Сега ДОБРАТА НОВИНА /ако е новина/.
Проекта на Фулчарджър за БЪРЗИ ЗАРЕЖДАЧКИ с пари от Норвежки фонд /снимката на cokey дето не се вижда/ е за 10 станции по магистралите Тракия, Черно море и Хемус. И трябва да са през 110 км. Звучи добре! Дано не се бавят с откриването.И Фулчарджър разбраха, че с контакти ЩУКО не става! Бих добавил и с трифазни контакти /някои все още ги наричат станции 22kW/ ИНФРАСТРУКТУРА НЕ СТАВА. ТОВА са ДОМАШНИ зареждачки и destination chargers за хотели и туристически дестинации. Дори 50kW DC е абсолютен минимум. Който наистина мисли в перспектива трябва да се цели по високо. И да внимава с цената… че някои зареждачки нещо нямат checkins???
September 16, 2017 at 9:03 am #38197Илиян ЗвездоброевMemberНа мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.September 16, 2017 at 9:03 am #38198Илиян ЗвездоброевMemberНа мене ми се струва, че когато Фулчарджър поставиха тези Шуко контакти, беше доста отдавна. Още нямаше утвърдени стандарти за бързо зареждане, контакти и произведени зарядни станции. В София е имало не повече от няколко антични електромобила, които така и така не могат да се зареждат на друго. Друг е въпроса, защо струваше толкова скъпо – май към 50ст /КВ.
Може и да са усвоили европейски средства. За мене си остава загадка и защо ги изгасиха в един момент.Колкото до бързото зареждане, 22КВ е малко наистина ако искаш да заредиш 100КВч батерия на Тесла за нула време. Но ако колата така и така си дреме някъде през деня, или нощта, и бавното зареждане е ОК, стига да може да се случи там където е паркиран електромобила.
Когато си на път разбира се, бързото DC зареждане е задължително, аналогично на сипването на бензин. Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне.
Скоро не съм чел статия по-въпроса, но едно време се твърдеше, че бързото зареждане скапва батериите по-бързо.September 16, 2017 at 11:32 am #38199ПЕТЪР ПЕТРОВMemberНе може да смятаме за ИНФРАСТРУКТУРА контакти и щепсели. Някой би ли направил бензиностанция която да зарежда с 2 литра/час и бензина да струва 6лв/л??? Даже не е смешно, а е абсурдно.
Новата история на електромобилите и ИНФРАСТРУКТУРАТА за тях не започва с Балканкар /за голямо мое съжаление/ и симпатични китайски експерименти, а с Tesla S и Nisan Leaf. И за двете е предвидено от самото начало DC бързо зареждане за инфраструктура и АС за домашни условия. И още тогава американците са разбрали, че да зареждаш на 110V ще ти “умре коня” и са ВГРАДИЛИ в колите зареждачки. В Европа на 3 фази и 400V е по лесно/бързо/.September 16, 2017 at 11:32 am #38200ПЕТЪР ПЕТРОВMemberНе може да смятаме за ИНФРАСТРУКТУРА контакти и щепсели. Някой би ли направил бензиностанция която да зарежда с 2 литра/час и бензина да струва 6лв/л??? Даже не е смешно, а е абсурдно.
Новата история на електромобилите и ИНФРАСТРУКТУРАТА за тях не започва с Балканкар /за голямо мое съжаление/ и симпатични китайски експерименти, а с Tesla S и Nisan Leaf. И за двете е предвидено от самото начало DC бързо зареждане за инфраструктура и АС за домашни условия. И още тогава американците са разбрали, че да зареждаш на 110V ще ти “умре коня” и са ВГРАДИЛИ в колите зареждачки. В Европа на 3 фази и 400V е по лесно/бързо/.September 16, 2017 at 11:41 am #38201eltoshoMember[quote=”firesword” post=3463]
Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне. [/quote]Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 “горят” само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане “само” със 80КВ.
Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..September 16, 2017 at 11:41 am #38202eltoshoMember[quote=”firesword” post=3463]
Мисля, че повечето електромобили на пазара в момента не могат да се зареждат на повече от 50КВ. Трябва да сме готови за бъдещето, но 150КВ зареждане според мене е възможно или с по-други химии на бтериите, или ако им вдигнат капацитета поне. [/quote]Според мен дори и 50КВ зарядните могат да се окажат относително полезни ако се запази тренда за намаляване на разхода на ток при електромобилите. За пример: Хюндай Ионик и Тесла М3 “горят” само около 15кв на 100км. За Теслата дори се знае, че ще зарежда със 270км за 30мин. Това реално е зареждане “само” със 80КВ.
Мисля, че много по-голям проблем ще се окаже надеждността на инфраструктурата. В момента масово се поставя само по едно зарядно на локация. Много зарядни имат проблеми с единични модели електромобили. И дори в сайтове като PlugShare е невъзможно да се разбере кой е провайдъра на повечето зарядни, как става плащането на тях и т.н. ..October 4, 2017 at 4:04 pm #38265Илиян ЗвездоброевMemberВсе се чудя няма ли някой в БГ да се включи в програмата Destination Charging на Tesla. Ето хората пишат, че търсят партньори навсякъде, а явно може първите две устройства да са безплатни:
https://www.tesla.com/en_EU/destination-chargingСпоред мене това си е начин някой хотел да изпревари строителството на суперчарджъра, и при него да зареждат собствениците. Ама сигурно скоростта няма да им хареса.
Също така са интересни характеристиките на устройствата – май работят на 220В, но сигурно могат и на трифазен. Все пак бая мощност им трябва – аз сметнах 11 или 15 КВ за двата модела:
https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/charging_wall_connector.pdf?_ga=2.261632782.2050846223.1507113202-1151041800.1507113202До колкото разбирам Тесла-та може да се зарежда и на други стандарти с подходящ преходник и пак възниква въпроса защо да си взимаш зареждачка от Тесла, като така и така е бавно, а ако изкараш един 22КВ тип 2, или дори трифазен червен… може да заредиш всичко…
October 4, 2017 at 4:24 pm #38266AnonymousGuestЗарядните които дават от Тесла са 32 А , монтират се на стена , имат стойка да се навие кабела , който върви заедно със станцията . Кабела е достатъчно дълъг и е с накрайник.
October 4, 2017 at 5:18 pm #38267ПЕТЪР ПЕТРОВMemberДо сега, където и да съм отишъл на хотел в България, никъде не е имало проблем да се зареди електрически автомобил. В Гърция също. Когато има време, всеки контакт е Ок, а хотелите почти винаги имат някой трифазен контакт.
Да има destination chargers не е лошо, НО НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ БЪРЗИТЕ ЗАРЕЖДАЧКИ при пътуване когато просто не може/не искаш/ да чакаш 4-5 часа зареждане.
Да разчитаме, че един SuC за България е достатъчен??? и да го чакаме….??? Това е по скоро е “знак”, че България не е забравена…. И ако продължават българите да купуват Тесла… някой ден ще има SuC -ри, скоро/след година/ един, по късно/неизвестно кога/ още.October 4, 2017 at 5:56 pm #38268AnonymousGuestАко е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.
October 4, 2017 at 6:10 pm #38269Младен МарковMember[quote=”bore” post=3509]Ако е вярно това което казват от Тесла , че 2019 година ще бъде възможно 1000 км.пробег то зареждането няма да бъде проблем вече.[/quote]
А къде са казали че ще може 1,000км?
October 4, 2017 at 6:17 pm #38271AnonymousGuestOctober 4, 2017 at 6:26 pm #38272martin@ecars.bgKeymasterАаа то това е старо – не мисля, че ще се целят там въобще – батерията ще трябва да е 200 кВтч, а Елон вече каза, че най-вероятно ще си държат таван 100 кВтч. Не пречи да се развие дотам, но пък и ще стане бавнинко “бързото” зареждане на такава батерия на 150 кВт SuC.
October 5, 2017 at 1:16 am #38273eltoshoMemberВсъщност, точно в 2017 Тесла измина над 1000км на една батерия. 😀
A Tesla Model S 100D just drove 1,078km on a single charge
Журналиста който си е съчинявал статията не е пояснил с какво каране ще са тия 1000км, така че постижението си е съвсем валидно 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.