- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
October 14, 2017 at 9:52 am #38293ПетърMember
Хмм. По мои сметки, ако зареждаш там при оптимални условия (с много бързо зарядно, почти изтощена батерия, добра температура) 100км каране ще ти излезнат над 20лв . При не толкова оптимални условия, по-скоро над 30лв.
Аз не бих ги ползвал освен в краен случай, но и не бих казвал на хората за тях, защото убиват най-голямото предимство на електромобилите – евтиното зареждане. Дори с безплатен ток не мога да убедя дизелджиите да спрат да ми тровят въздуха, а камоли с такива цени.
Знам, че с конкуренцията нещата ще се оправят, но хората ще видят само големи цени и ще отпишат електромобилите за пореден път.October 14, 2017 at 10:12 am #38294megamyrzelMemberВръзката между електромобил и обществена зарядна станция не е както между автомобил и бензиностанция. 85-90% от зареждането се случва в къщи или в офисен гараж на евтина електроенергия. Идеята на бързите зарядни станции, поне за мен, е да ти помогнат при дълго пътуване, което за повечето хора не е всекидневно. Т.е. дори и в няколкото случая за пътуване “до морето” да плащаш колкото за гориво, цялостната сметка пак ще е много по-благоприятна от бензин/дизел, без дори да отчиташ много по-приятното каране на електромобил в сравнение с автомобил с ДВГ. Ако пък пътуваш толкова често, че ти се налага редовно да зареждаш на бързи правотокови станции, с увеличаването на конкуренцията е много вероятно провайдър да може да ти предложи абонамент, който да е от полза и за двете страни. Значителна част от стойността на зареждането може да бъде намалена през увеличаване на интензитета на използване на станцията, а като прибавиш и възможността в такъв случай електроенергията да бъде договаряна на едро от търговец, картината може доста да се промени.
October 14, 2017 at 11:17 am #38295Rumen VelinovMember[quote=”megamyrzel” post=3532] Т.е. дори и в няколкото случая за пътуване “до морето” да плащаш колкото за гориво…[/quote]
За жалост не плащаш колкото гориво. До 80% заряд на Лийфс ще платя 32лв., с които ще измина 80км. Един бензинов автомобил с големината на Лийфа ще измине същото разстояние с по-малко от 15лв. И ако тръгна на морето с него, първо ще спирам да зареждам най-малко 4 пъти, с най-малко 40 мин. престой, ако имам късмет никой да не зарежда, като пристигам на зарядните станции. Така пътят ще ми отнеме най-малко 8 часа с цена повече от два пъти по-голяма от бензинова кола. Така че пътуването е доста по-неудобно и доста по-скъпо от обикновена кола. Аз като фен не мога да приема този факт, какво остава за някой не-фен.October 14, 2017 at 11:46 am #38296ПЕТЪР ПЕТРОВMemberМоже да чакаме КОНКУРЕНЦИЯТА да поправи нещата, но може да стане като при бензина / КОНКУРЕНЦИЯТА намирисва на КАРТЕЛ, не доказуемо???/.
Скоро ще разберем, когато FULLCHARGER обявят цените на техните станции.Но има една друга група – КАУФЛАНД и ЛИДЛ. БЕЗПЛАТНО ЗАРЕЖДАНЕ!
И ние, най-заинтересованите не правим нищо за тях!
Какво да направим?
ДА ГОВОРИМ ЗА ТЯХ. ДА ГИ РЕКЛАМИРАМЕ. ТЕ ЗА ТОВА ГО ПРАВЯТ. И ТОВА МОЖЕ ДА ГИ СТИМУЛИРА ДА СЛОЖАТ ОЩЕ НЯКОЯ СТАНЦИЯ?
А останалите /както казва дъщеря ми “подмини тъпака с МЪЛЧАНИЕ”/.
Това е в нашите възможности, ако сме Караме ли, ЕлМобилно общество или нещо такова – НПО??? АКО НЕ СМЕ СЛЕДВАЩИЯ ЩЕ СЛОЖИ 1лв/мин.? Защо Не?October 15, 2017 at 10:48 pm #38297Петър СтойчевMemberНе знам дали е споменато в темата, но станцията на Кауфланд в Бургас вече работи.
Аз лично не успях да я позлвам .. може би поради спецификата на моя автомобил. До сега съм зареждал само на станции с контакт (тип2 – като станциите на електромобили.бг), а не с .. кабел/щепсел… както са тези на кауфланд.
Пробвах да ползвам кабела ми тип 2 към 1 като преход от техния щепсел за AC, но нещо не можах да го пъхна до края. Идеи? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.