- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
January 5, 2015 at 5:55 pm #32326Илиян ЗвездоброевMember
Здравей tirtirlin,
и добре дошъл на форума. Не са лесни въпросите, които задаваш, и няма еднозначни и лесни отговори. Технологиите се развиват, и само времето ще покаже, коя и как ще надделее. Погрешно е схващането, че най-добрата технология винаги преобладава на пазара. Историята познава случаи в които, страхотни изобретения тънат в забвение, и след много много години възкръсват отново. Аз съм само любител, не мога да кажа, че разбирам много от електромобили, по скоро съм им фен. Завършил съм техникум слаботокова електроника, преди доста време и все още интереса ми е повече там, макар че работя малко по-друга професия.
До колкото знам КПД на електродвигателите е доста високо, проблема е че не можем да запазим тока задълго в кутия 🙂
Можеш да видиш писанията ми за суперкондензаторите в темата http://www.ecars.bg/forum/svobodna-tema/79-da-si-pogovorim-za-superkondenzatorite
Те са ми много интересни, че съм и съм се интересувал. За съжаление в наши дни суперкондензаторите не могат да се използват в електромобилите по следните причини:
– Много са скъпи
– Бързо се саморазреждат от седене
– Ще ти трябва ремарке със суперкондензатори за 100 км пробег
Иначе като комбинация с батерии могат да се използват, както и за рекуперация от спирачки са удобни тъй като поддържат голям заряден моментен ток.
Както може би знаеш, София май единствена в Европа има пилотен проект с електробус захранван само от суперкондензатори (сложил съм линкове в темата за суперкондензаторите) а ето и статия:
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/618-elektrobus-ultrakondenzatori-sofia
1 тон клетка – за 20 км пробег.
В момента в Англия , мисля в Оксфорд разработват графенов суперкондензатор, който има някъде около 6 пъти по-голяма енергийна плътност – последния линк в темата за суперкондензаторите Zap&Go,
но дори и той няма да е достатъчен за да се направи автомобил с добър пробег.
В едно от своите интервюта Елон Мъск, шефа на Тесла, каза че много често го питат, няма ли по-нова и по-хубава технология за батерии. Отговори, че тъй като батерията е най-важния компонент на електромобила, той и неговите хора са проучили всички възможни технологии и посетили всички центрове, университети и тн. За момента никой не му е предложил нищо работещо, или прототип, който да може да тества и доразработи. Според него скоро няма да има друго освен литиевите батерии и именно за това почна строителството на тесла гигафабриката за батерии. Все пак си оставя вратичка за иновации.
Аз съм склонен да му вярвам, макар, че знае ли човек. Дето има 1 лаф “не се знае, знае ли се!”
Като цяло темата е интересна, тепърва навлизат електромобилите (в България пък съвсем).P.S. урааа форума ми проработи!
January 5, 2015 at 5:55 pm #32362Илиян ЗвездоброевMemberЗдравей tirtirlin,
и добре дошъл на форума. Не са лесни въпросите, които задаваш, и няма еднозначни и лесни отговори. Технологиите се развиват, и само времето ще покаже, коя и как ще надделее. Погрешно е схващането, че най-добрата технология винаги преобладава на пазара. Историята познава случаи в които, страхотни изобретения тънат в забвение, и след много много години възкръсват отново. Аз съм само любител, не мога да кажа, че разбирам много от електромобили, по скоро съм им фен. Завършил съм техникум слаботокова електроника, преди доста време и все още интереса ми е повече там, макар че работя малко по-друга професия.
До колкото знам КПД на електродвигателите е доста високо, проблема е че не можем да запазим тока задълго в кутия 🙂
Можеш да видиш писанията ми за суперкондензаторите в темата http://www.ecars.bg/forum/svobodna-tema/79-da-si-pogovorim-za-superkondenzatorite
Те са ми много интересни, че съм и съм се интересувал. За съжаление в наши дни суперкондензаторите не могат да се използват в електромобилите по следните причини:
– Много са скъпи
– Бързо се саморазреждат от седене
– Ще ти трябва ремарке със суперкондензатори за 100 км пробег
Иначе като комбинация с батерии могат да се използват, както и за рекуперация от спирачки са удобни тъй като поддържат голям заряден моментен ток.
Както може би знаеш, София май единствена в Европа има пилотен проект с електробус захранван само от суперкондензатори (сложил съм линкове в темата за суперкондензаторите) а ето и статия:
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/618-elektrobus-ultrakondenzatori-sofia
1 тон клетка – за 20 км пробег.
В момента в Англия , мисля в Оксфорд разработват графенов суперкондензатор, който има някъде около 6 пъти по-голяма енергийна плътност – последния линк в темата за суперкондензаторите Zap&Go,
но дори и той няма да е достатъчен за да се направи автомобил с добър пробег.
В едно от своите интервюта Елон Мъск, шефа на Тесла, каза че много често го питат, няма ли по-нова и по-хубава технология за батерии. Отговори, че тъй като батерията е най-важния компонент на електромобила, той и неговите хора са проучили всички възможни технологии и посетили всички центрове, университети и тн. За момента никой не му е предложил нищо работещо, или прототип, който да може да тества и доразработи. Според него скоро няма да има друго освен литиевите батерии и именно за това почна строителството на тесла гигафабриката за батерии. Все пак си оставя вратичка за иновации.
Аз съм склонен да му вярвам, макар, че знае ли човек. Дето има 1 лаф “не се знае, знае ли се!”
Като цяло темата е интересна, тепърва навлизат електромобилите (в България пък съвсем).P.S. урааа форума ми проработи!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.