Какво мислите за Електромобилите задължително да издават шум/звук

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #27039
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    По повод блога на тази тема предлагам да събираме обосновани мнения ЗА и ПРОТИВ. Нашите вече съм ги изложил в блога:

    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/572-evropeiska-regulacia-zadulzhitelen-shum-zsuv-elektromobili

    #27048
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1130]Прилагам копие от писмото ми към европейската комисия.
    Моля без критики към английския 🙂 Толкова си мога 🙂

    ‘entr-automotive-industry@ec.europa.eu’

    From: Peter Stoychev, Bulgaria

    To: Whom it might concern.

    Regarding the proposed AVAS (Approaching Vehicle Audible Systems) for electric vehicles.

    Dear Sirs/Madams,

    I would like to express my opinion in the matter and hope that I will find some support among you.

    Firstly, I find it quite controversial that the EU is both trying to limit the sound emissions/sound pollution in the cities and at the same time making it mandatory for quiet vehicles to make noise?!
    I know that the main concern is safety of pedestrians, but I think this is not the way. Much can be argued against such regulations.

    1. In this line of logic we should also demand AVAS for trolleys, trams, cars with quiet ICEs (internal combustion engine) and even for bicycles! Imagine if all these means of both personal and public transport start to “buzz”(make all sorts of noises). You will just exchange the sound of ICEs to other sounds..
    2. There are much old people with hearing problems.. should we demand that they do not go out on the streets? If both we (the drivers of EVs) and the pedestrians do not be careful on the road, no regulations will help that.
    3. As more and more EVs are sold, imagine cities with quite streets vs cities with all sorts of BUZZes.. Which is better?
    4. Furthermore.. as EVS get more and more common, people will start to be more careful and look around.. so there is no need make artificial sounds.. which moreover needlessly use additional energy.

    I truly hope that there are people in the EU with similar thoughts and that someone might argue in favor of this point of view.

    Sincerely,[/quote]

    Копирам коментара на earendil от темата Неща от нета 2 и тук, че е по тази. Вече не смея да местя, че да не стане бъгня 😆

    #27076

    Не смятам, че биха възникнали някакви проблеми. Хората си се оглеждат, защото знаят, че доста шофьори не си дават много много зор да спират на пешеходните пътеки. А незрящите обикновено съм гледал, че или пресичат с някой, или там където има пешеходен и по възможност пискащ светофар. В града не би трябвало да е голям проблем, кара се бавно. То и за мен толкова е шумно, че колите понякога не ги чувам въобще от общия шум, а само виждам как приближават. А ако всичко притихне, и се карат само електромобили, мисля че ще ги усещаме без проблеми.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=QdWswvLPdE0[/video]

    #27188

    Какво правим с новите трамваи и тролеи? Ми хайде и те да се разбръмчат?

    Ами велосипедистите..? Могат безшумно да връхлетят върху някой пешеходец… и да причинят по-голяма щета от колкото автомобил маневриращ с 2-3 км/ч.
    Аз мисля, че колкото електромобилите стават по-масови, толкова хората ще стават по-внимателни по улиците.. Знаете, че човешките сетива се адаптират.. при по-нисък фонов шум, съответно са по-силни и долавят по-тихи звуци. Представете си град в който тихо жужат само електромобили.. ще е толкова по-приятно, а и всички ще внимават.
    Не можем да вменим задължението и на шофьора и на пешеходеца да се оглеждат на генератори на изкуствен шум.
    Моите уважение и към хората с увреждания, които се ориентират по звуците.. , но надали незрящ ще тръгне да върви по пътното платно и да разчита на реакция от шума на двигател с ДВГ.. Ами какво правим с хората с увреждания на слуха.. хайде да не ги пускаме по улиците, защото не чуват дори ДВГ, камо ли ел. коли. Съжалявам, но мисля, че аргументите с хората с увреждания са доста пресилени.
    Аз знам, че карам изключително тиха кола и затова внимавам изключително много когато карам бавно и по малки градски улички. Навярно карам с 5 пъти повече внимание от шофьор на кола с ДВГ. В тази връзка съм сигурен, че е по-вероятно да стане инцидент с шофьор с кола с ДВГ, от колкото с мен..
    Поздрави

    #27766

    Отговор от ЕС (според мен, чисто циркулярен отговор, но все пак съдържа доп. инф-я):

    Dear Mr Stoychev,

    Thank you for your email on the Regulation on vehicle noise and acoustic vehicle alarm systems (AVAS).
    The new Regulation on vehicle noise was recently adopted by the Council and the European Parliament. It should now be published in the coming days. In the meantime you can have a look at the Council position sent to the Parliament for vote in second reading. Since this document was adopted by the Parliament with no amendment, the final text to be published should be with the same content.
    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.CE.2014.082.01.0001.01.ENG

    The harmonized requirements on AVAS may be found in Annex VIII to the regulation. This Annex defines under which conditions such systems shall be used: type of sound (i.e. like a petrol car ), minimum/maximum level of the systems, when it shall be triggered (i.e. only at low speed <20 km/h in the context of urban driving) when it shall be cut (i.e. above a 20 km/h), etc. The system can be switched off if Member States or local authorities want to forbid the use of such systems in some areas.

    The initial Commission’s proposal did not require the mandatory fitting of AVAS on electric/hybrid vehicles but only proposed harmonized requirements for the approval of such systems if fitted. The legislator (Council and Parliament) decided to mandate the fitting of AVAS on electric/hybrid vehicles (see article 8) after a transitory period (from 1 July 2019).

    As requested by Article 8 of the Regulation, the Commission will review the requirements of Annex VIII to make it more precise and to take into account the work currently going on in the World Forum on vehicle Regulation of the UNECE (United Nation Economic Commission for Europe). This group is developing a global technical Regulation on AVAS involving all the main players (USA, China, India, Japan, Russia, Korea).
    In addition, as part of the review of the requirements of Annex VIII the Commission shall also study the potential of other alternative systems, such as active systems (e.g. pedestrian detection) for the protection of vulnerable road users in urban areas, such as blind, visually impaired and aurally challenged pedestrians, cyclists and children.

    Best regards,

    Philippe JEAN
    Head of Unit
    Unit B.4 – Sustainable Mobility and Automotive Industry

    #27773
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Благодаря ти Пепи, поздравления за инициативата и чудесно, че имаш отговор и го публикуваш. Ще допълним темата с нов блог с допълненията от този отговор. Виждам интересното The system can be switched off if Member States or local authorities want to forbid the use of such systems in some areas, което означава, че регулацията няма да е 100% задължителна на ниво ЕС и ще може да се отменя на ниво отделни държави членки. То само това инфо дето се вика е повод за нов блог.

    #27784

    За нищо,

    друго интересно е:
    (a) Sound generation method

    The AVAS shall automatically generate a sound in the minimum range of vehicle speed from start up to approximately 20 km/h and during reversing. Where the vehicle is equipped with an internal combustion engine that is in operation within the vehicle speed range defined above, the AVAS shall not generate a sound.

    For vehicles having a reversing sound warning device, it is not necessary for the AVAS to generate a sound whilst reversing.

    (b) Switch

    The AVAS shall be fitted with a switch which is easily accessible by the vehicle driver in order to allow engaging and disengaging. Upon restarting the vehicle, AVAS shall default to the switched on position.

    т.е. ще може да се изключва, но при вкл. на автомобила ще е ON по подразбиране.

    #27792
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ооо супер добавка – още не съм чел документите, че точно довършвам блога. Ще включа и тези добавки, пък ще взема и да го прочета, да добавя ако още нещо ми хване окото. Благорадско пак!

    #27803

    Гледай само анексите.., че иначе голямо четене ще падне.

    Все пак показателно е как се коват закони.. до най-малката подробност.. , а не като нашите с най-общи термини, подлежащи на всякакви свободни тълкования..

    #27816
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1203]Гледай само анексите.., че иначе голямо четене ще падне.

    Все пак показателно е как се коват закони.. до най-малката подробност.. , а не като нашите с най-общи термини, подлежащи на всякакви свободни тълкования..[/quote]

    Точно почнах да ровя, но гледам този линк в писмото нещо не бачка, та търся по сайта там ръчно.

    #27824
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Нещо не разбирам обаче. В отговора до теб го има това:

    The system can be switched off if Member States or local authorities want to forbid the use of such systems in some areas.

    В документа на Съвета на Европа със становище за AVAS обаче има следното:

    This Regulation shall be binding in its entirety and directly applicable in all Member States.

    Това второто го тълкувам като задължително за всички страни членки, а първото казва, че могат да определят сами. Трябва да видим кое точно от двете е вярно.

    Понеже точно това първото е тема на новия блог и около него се върти всичко, предлагам първо да уточним и тогава да го пускам. Ако някъде намираш из документите това потвърждение на Съвета свиркай, ако не моля те пиши обратно за потвърждение, за да сме сигурни.

    #27848

    При мен линка работи: цък

    Ето извадка:

    Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS)

    Manufacturers shall install AVAS meeting the requirements set out in Annex VIII in new types of hybrid electric and pure electric vehicles by 1 July 2019. Manufacturers shall install AVAS in all new hybrid electric and pure electric vehicles by 1 July 2021. Before those dates, where manufacturers choose to install AVAS in vehicles, they shall ensure that those AVAS comply with the requirements set out in Annex VIII.

    Иначе аз го тълкувам така. Тези регулации като цяло стават задължителни за всички страни в ЕС (те обхващат много неща, не само системите за изкуствен звук). AVAS системите стават задължителни за всички нови модели от 2019 и за всички ел автомобили от 2021 (дори вече съществуващи модели). Човекът е писал в писмото, че определени държави или местно управление могат да забранят използването на подобни системи в определени места. Това обаче никъде не го намирам в анекс 8 или текста на регулацията като цяло.

    #27858
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1208]При мен линка работи: цък

    Човекът е писал в писмото, че определени държави или местно управление могат да забранят използването на подобни системи в определени места. Това обаче никъде не го намирам в анекс 8 или текста на регулацията като цяло.[/quote]

    Ааа еее ми да, щото е целия линк :lol:. Сега вече е ОК. Точно защото и аз не го намирам, пиши му моля те да уточни, че това обръща нещата тотално, ако е възможно на местно ниво да не се прилага.

    #27869

    При по-подробен прочит – линкът съдържа предложеният текст на регулацията на 1во четене. На 2ро четене обаче не са внесени промени и текста си остава съшия. Това вече е гласувано, но още не е публикувано. Въпросното изречение, над което се чудим може и да е залегнало в окончателния вариант, въпреки, че ми казва, че нямало промени между четенията.

    Първоначалното предложение било тези системи да не са задължителни, а само да се регулират параметрите, в които ще работят ако ги има… затова е и “if fitted” в началото на анекса. В последствие решават да станат задължителни.

    Предполагам остава да изчакаме публикуването на окончателния текст.

    #27878

    Писах му да уточни какво е имал предвид.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.