• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #28441

    Днес взех Канго-то и се започна. За начало зареждането с помощта на двата кабела не се получава, свети индикатора, че зарежда, но нищо повече. След 3 часа в контакта няма промяна в нивото на батерията. В другата тема бях писал, че става, но тогава просто го включих и видях, че светна. Да, ама не. Свети, но не зарежда. Но пък с дългия удължител зарежда определено. 12 м кабел, дебел, ползвах го да удължител при Туизи-то. Не се нагрява при зареждане за повече от час. И още. При заключване, отключване на вратите зареждането спира, не е като при Туизи, то зарежда и на контакт дори. Да си слушаш музика например докато зарежда. B) Извинявам се, че ще правя паралел с Туизи, но нямам друг електромобил за сравнение за момента. Впечатленията ми от Тесла са повърхностни засега. 😛
    И още една разлика, доста важна – при Туизи оставащия пробег намалява докато не ти покаже 0. При Канго на оставащи 4 км изписва чертички и това е. Но в батерията има още доста, не е на нулата. И изминава още 6 км преди да спре. Подобно е на автомобилите с ДВГ, има гориво още малко, но показва чертички. Сега зареждам Канго-то с енергомера, довечера ще има пост и за това колко е пълно зареждане, от чисто празна батерия.

    #28450

    Пълното зареждане на Канго е 23,05 кВт, отчетено с енергомер. При нощно зареждане това е 23,05 х 10,4 ст. – 2,40 лв. При дневна тарифа 23,05 х 18,4 ст. – 4,24 лв. Доста повече от Туизи! 🙁 Просто по-голямата батерия си казва думата, а после теглото своята при пробега. Ако Канго беше с теглото на Туизи…..Тази кола има толкова ненужно тежки неща – облицовки, шумоизолации на двигателното пространство !?!?!, крик, ключове, тежки гумени стелки и т.н. Само да си купя, веднага ще разкарам голяма част от тези неща.
    Сега за пробега. За първи ден пълноценен тест с всички мои междинни зареждания успях да измина 182 км, без абсолютно никакво планиране, и имах заряд за още 32 км. Тоест дневния пробег на Туизи е постижим, дори ще бъде надминат без особени усилия. Зареждал съм междинно два пъти за по 30-40 минути и веднъж за около час, от обикновен контакт. Естествено отново празно. Но днес предстои пътуване с натоварен автомобил. Ще видя как е.

    #28459
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    😆 Заразата на малкия евтин електромобил ни е обзела тотално 😆

    23 кВтч заредени значи използваеми са вероятно към 21. Иначе му дават 22 кВтч батерия и 23.5 кВтч/100 км разход. Наистина си е тежичко, заради което му е така супер и возията. Като се махнат излишните неща и се кара ефективно да видим колко ще даде. Засега рекордът ни е София-Пловдив с едно зареждане и 18 км някъде имахме оставащ пробег на пристигане в Пловдив.

    #28480

    Това за 23,5 кВтч/100 км разход тотално не е вярно. При най-напористото шофиране на което съм способен не мога да го кача на повече от 17-18 кВтч/100 км пробег. Може би този разход е постижим при магистрално шофиране, не зная. В следващия пост ще кача снимки и ще разберете какво имам впредвид.

    #28488

    Днес при поредното шофиране се случи нещо интересно. Сутринта като тръгвах на работа за пръв път видях оставащ прогнозен пробег над 100 км. По точно показваше 128 км. Маршрута тази сутрин беше от къмпинг “Делфин” до Бургас. Изминах 71 км като не съм вдигал повече от 80 км/ч и при изкачванията не съм падал под 50 км/ч. Взех разстоянието за около час и петнадесет минути. В общи линии се стремях моментния разход да не е повече от 10 кВт. В Бургас ми оставаше повече от половината батерия. По време на пътуването направих опит какъв е максималния възможен моментен разход. Не успях да постигна повече от 51 кВт, а също и максимално — 32 кВт при зареждане, реализирано при рязко отнемане на газта от 90 км/ч. Ето снимки:

    Attachments:
    • WP_20140505_06_04_29_Pro.jpg
    • WP_20140505_06_41_30_Pro.jpg
    • WP_20140505_07_10_29_Pro.jpg
    #28518
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Това ми напомня, че при пътуването до Пловдив съм правил снимка, на която се вижда 11.3 кВтч среден разход. Но напомням, че карахме доста бавно въпреки че бяхме на магистралата.

    Иначе 23 кВтч разход си е възможен и се получава точно дори според Рено. Тяхното указание е за 80 км реален пробег при шофиране извън града (с по-висока скорост), при по-ниска температура (под 10C) или други фактори. Като знаеш, че капацитетът на батерията е 22 кВтч/100, ако минеш 80 км с едно зареждане разходът е дори повече от 23.5 кВтч. По спомен като го карахме средно ни даваше 13-15 кВтч, но не сме го натискали принципно. На последната отсечка в еко ралито миналата година го карах екстремно в продължение на 30 км, но бях прекалено зает с шофирането и стреса, та не отбелязахме какъв е разходът.

    razhod-renault-kangoo-ze.jpg

    #28527
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ето точна информация за пълни замервания в професионален тест, какъвто ми се иска да можем да направим и да го подредим в такъв PDF: Renault Kangoo Z.E. ADAC тест

    + In Kombination wurde beim Kangoo Z.E. ein [b]durchschnittlicher Energieverbrauch von 23,5 kWh/100
    km[/b] gemessen. Die Erzeugung dieser Strommenge entspricht nach dem durchschnittlichen Strommix in
    Deutschland einem CO2-Ausstoss von 132 g pro Kilometer. Damit erreicht der Kangoo Z. E. 39 Punkte im
    ADAC EcoTest.

    Bei hoeheren Fahrgeschwindigkeiten steigt der [b]Stromverbrauch stark an. uber Land wurden 20,3
    kWh/100 km[/b] und auf der Autobahn 34,7 kWh/100 km gemessen.

    #28546

    След пристигането в Бургас обикалях цял ден из града, като изминах повече от 50 км. След това обратно до Созопол, с влизане в Черноморец. Общ пробег 159,9 км, без зареждане на батерията !!! Средната скорост от пътуването е различна за първата и втората част, защото във втората има голяма част градско шофиране. При това съм убеден, че това не е максимума на автомобила, мисля че може да направи още двадесетина километра.

    Attachments:
    • WP_20140505_07_29_57_Pro.jpg
    • WP_20140505_07_30_04_Pro.jpg
    • WP_20140505_07_30_04_Pro_2014-05-05.jpg
    • WP_20140505_07_30_14_Pro.jpg
    • WP_20140505_16_03_16_Pro.jpg
    • WP_20140505_16_03_22_Pro.jpg
    • WP_20140505_16_03_35_Pro.jpg
    #28555

    Теста е много подробен, и все пак ми се струва доста висок този разход. Явно аз шофирам много спокойно, погледни снимките от горния пост.

    #28566
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=1274]Теста е много подробен, и все пак ми се струва доста висок този разход. Явно аз шофирам много спокойно, погледни снимките от горния пост.[/quote]

    Видях ги да, нали виждаш и при нас какво засякохме. Но този Спиди момък с 60-те км пробег ме шашна и зная, че има хора, които карат така. В първите дни след като ги пуснаха електро вановете Спиди и видях един шофьор техен какво неописуемо безобразие направи около паметника Левски – вероятно и 50 км не е изкарал с това каране.

    #28743

    Да ти светне лампата за горивото на електромобил?!?!? Възможно ли е? 🙂

    WP_20140507_14_33_15_Pro.jpg

    Оказва се да, когато свърши дизела в резервоара на допълнителния отоплител на купето.
    Честно казано бях доста изненадан, като светна. Не очаквах подобен символ на таблото на електромобил.

    #28750

    И още една снимка, за всички, които мислят че възможностите на Канго се изчерпват с около 100 км градско шофиране.

    WP_20140506_09_27_52_Pro.jpg

    Оставям коментарите на вас! B)

    #28757
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Когато миналата година разбрах, че е с дизелова система за отопление не се зарадвах много, но поне това е в помощ на пробега през зимата. Надявам се следващото поколение е-Канго да е с усъвършенстваната печка/система за отопление като на ZOE, както и с опция за бързо зареждане :).

    #28813

    Никой не каза нищо за тази снимка. Всички мрънкат, че Канго минава 100 км, а при прогнозиран от автомобила 165 км мълчите като риби. Езиците ли си глътнахте? Снимката е специално за шофьорите на Спиди, които изкарват по 60 км градско. Понеже карат като джигити. Администратора може да потвърди. Предлагам им съревнование – едно тяхно Канго и аз и техен шофьор с друго Канго по еднакъв маршрут. А после ще им направя обучение. B)

    #28823
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    k.i. в другата тема нали е пуснал отзив, който е съвсем различен, та явно са различни нещата – надявам се да има и шофьори, които изкарват повече – чух и че не искали да се връщат на дизелови…

    Предизвикателството си го бива, както и твоите пробегни възможности :cheer:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.