Места за Tesla Supercharger станции в България

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #32717

    Еми значи ще чакаме инфо другата седмица. Бързите зарядни са си страхотен вариант за извън София – гледах Leaf-а, че за половин час прави до 80% 😛 Зор ще е, но не и невъзможно – аз не съм от тия, дето пискат, че трябвало да чакат ЦЯЛ ПОЛОВИН ЧАС да му зареди батерията. Иначе за гаража и аз съм си мислел, но моя е външна клетка и не е “вързан към тока”. А гледах доста клипчета, в които обясняват как с удължител и т.н. нещата хич не са препоръчителни. Лошото е също, че това CHAdeMO на Leaf-а в домашни условия предполага и отделно устройство за домашно зареждане, докато “шуко”-то си е навсякъде. Но айде да не цапам повече темата с offtopic.

    #32680
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Аааа моля те и офтопиците са добре дошли, че е чудесно да има живина във форума 😆

    На LEAF CHAdeMO-то не ти върши работа за домашни условия (то е само за 50 кВт DC бързи зарядни).

    Другият куплунг до него отпред под капачето – Тип 1 – с него ще зареждаш, а домашно зарядно си трябва, така е, но и по-силничка инсталация върши работа, ако от другата страна на кабела включиш адаптер с индустриален щепсел (може и син дори). Така, ако имаш 6.6 кВт бордово зарядно, което е опция в LEAF след 2013-та, може да си зареждаш и в гаража с до 6,6 кВт (4 часа за пълен заряд). Ще ти трябва обаче кабел 6 квадрата до таблото и предполагам главен предпазител 50А (пак в главното табло) и 32А за контакта. За това наистина да отворим друга тема (само довършвам по коментара ти).

    Ето един ориентир за избора на кабел:

    izbor_provodnik.jpg

    #32722
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Аааа моля те и офтопиците са добре дошли, че е чудесно да има живина във форума 😆

    На LEAF CHAdeMO-то не ти върши работа за домашни условия (то е само за 50 кВт DC бързи зарядни).

    Другият куплунг до него отпред под капачето – Тип 1 – с него ще зареждаш, а домашно зарядно си трябва, така е, но и по-силничка инсталация върши работа, ако от другата страна на кабела включиш адаптер с индустриален щепсел (може и син дори). Така, ако имаш 6.6 кВт бордово зарядно, което е опция в LEAF след 2013-та, може да си зареждаш и в гаража с до 6,6 кВт (4 часа за пълен заряд). Ще ти трябва обаче кабел 6 квадрата до таблото и предполагам главен предпазител 50А (пак в главното табло) и 32А за контакта. За това наистина да отворим друга тема (само довършвам по коментара ти).

    Ето един ориентир за избора на кабел:

    izbor_provodnik.jpg

    #32685
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Давайте други предложения от типа Шел/Хепи (преди/след Пловдив) и ОМВ Оризово – ако има удобни обекти по коридора към Истанбул.

    Може също да пращате към Тесла директно предложения през линка някъде в предните коментари, за станции и страната – то нека си върви.

    #32726
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Давайте други предложения от типа Шел/Хепи (преди/след Пловдив) и ОМВ Оризово – ако има удобни обекти по коридора към Истанбул.

    Може също да пращате към Тесла директно предложения през линка някъде в предните коментари, за станции и страната – то нека си върви.

    #32687

    [quote=”mumojem” post=1685]По повод къде ще зарежда – нали имам гараж и ми е лесно, но от години мисля по този казус за хората, които нямат – и наскоро се замислих, че тези които нямат може да е опция да си вземат гараж под наем (70-100 лв месечно), което е разход, но пък не плащаш за гориво и се изравнява може би – въпрос на сметки и възможности е, разбира се (а и може да започнат гаражите да си връщат предназначението, че твърде много са обърнати на “магазини”).[/quote]
    Нещо, което коментирах наскоро с познат вълнуващ се от темата …

    Към момента електромобила задължително върви с гараж според мен …
    С ограничения си пробег (за момента) ако сутринта се налага да го размразиш от -5 да кажем
    положението на батерията няма да е никак розово – да новите модели имат отопляне по време
    на заряда, но това значи да е включен през ноща, всяка нощ зимата … в нашия случай в кварталите – гараж.

    Туй е положението – към момента електромобилите са за хора със специфични нужди и възможности,
    но нещата се подобряват по малко та да се надяваме, че скоро горната максима няма да е вярна 🙂

    #32728

    [quote=”mumojem” post=1685]По повод къде ще зарежда – нали имам гараж и ми е лесно, но от години мисля по този казус за хората, които нямат – и наскоро се замислих, че тези които нямат може да е опция да си вземат гараж под наем (70-100 лв месечно), което е разход, но пък не плащаш за гориво и се изравнява може би – въпрос на сметки и възможности е, разбира се (а и може да започнат гаражите да си връщат предназначението, че твърде много са обърнати на “магазини”).[/quote]
    Нещо, което коментирах наскоро с познат вълнуващ се от темата …

    Към момента електромобила задължително върви с гараж според мен …
    С ограничения си пробег (за момента) ако сутринта се налага да го размразиш от -5 да кажем
    положението на батерията няма да е никак розово – да новите модели имат отопляне по време
    на заряда, но това значи да е включен през ноща, всяка нощ зимата … в нашия случай в кварталите – гараж.

    Туй е положението – към момента електромобилите са за хора със специфични нужди и възможности,
    но нещата се подобряват по малко та да се надяваме, че скоро горната максима няма да е вярна 🙂

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.