- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
February 9, 2015 at 1:24 pm #32717
Еми значи ще чакаме инфо другата седмица. Бързите зарядни са си страхотен вариант за извън София – гледах Leaf-а, че за половин час прави до 80% 😛 Зор ще е, но не и невъзможно – аз не съм от тия, дето пискат, че трябвало да чакат ЦЯЛ ПОЛОВИН ЧАС да му зареди батерията. Иначе за гаража и аз съм си мислел, но моя е външна клетка и не е “вързан към тока”. А гледах доста клипчета, в които обясняват как с удължител и т.н. нещата хич не са препоръчителни. Лошото е също, че това CHAdeMO на Leaf-а в домашни условия предполага и отделно устройство за домашно зареждане, докато “шуко”-то си е навсякъде. Но айде да не цапам повече темата с offtopic.
February 9, 2015 at 1:42 pm #32680martin@ecars.bgKeymasterАааа моля те и офтопиците са добре дошли, че е чудесно да има живина във форума 😆
На LEAF CHAdeMO-то не ти върши работа за домашни условия (то е само за 50 кВт DC бързи зарядни).
Другият куплунг до него отпред под капачето – Тип 1 – с него ще зареждаш, а домашно зарядно си трябва, така е, но и по-силничка инсталация върши работа, ако от другата страна на кабела включиш адаптер с индустриален щепсел (може и син дори). Така, ако имаш 6.6 кВт бордово зарядно, което е опция в LEAF след 2013-та, може да си зареждаш и в гаража с до 6,6 кВт (4 часа за пълен заряд). Ще ти трябва обаче кабел 6 квадрата до таблото и предполагам главен предпазител 50А (пак в главното табло) и 32А за контакта. За това наистина да отворим друга тема (само довършвам по коментара ти).
Ето един ориентир за избора на кабел:
February 9, 2015 at 1:42 pm #32722martin@ecars.bgKeymasterАааа моля те и офтопиците са добре дошли, че е чудесно да има живина във форума 😆
На LEAF CHAdeMO-то не ти върши работа за домашни условия (то е само за 50 кВт DC бързи зарядни).
Другият куплунг до него отпред под капачето – Тип 1 – с него ще зареждаш, а домашно зарядно си трябва, така е, но и по-силничка инсталация върши работа, ако от другата страна на кабела включиш адаптер с индустриален щепсел (може и син дори). Така, ако имаш 6.6 кВт бордово зарядно, което е опция в LEAF след 2013-та, може да си зареждаш и в гаража с до 6,6 кВт (4 часа за пълен заряд). Ще ти трябва обаче кабел 6 квадрата до таблото и предполагам главен предпазител 50А (пак в главното табло) и 32А за контакта. За това наистина да отворим друга тема (само довършвам по коментара ти).
Ето един ориентир за избора на кабел:
February 9, 2015 at 1:45 pm #32685martin@ecars.bgKeymasterДавайте други предложения от типа Шел/Хепи (преди/след Пловдив) и ОМВ Оризово – ако има удобни обекти по коридора към Истанбул.
Може също да пращате към Тесла директно предложения през линка някъде в предните коментари, за станции и страната – то нека си върви.
February 9, 2015 at 1:45 pm #32726martin@ecars.bgKeymasterДавайте други предложения от типа Шел/Хепи (преди/след Пловдив) и ОМВ Оризово – ако има удобни обекти по коридора към Истанбул.
Може също да пращате към Тесла директно предложения през линка някъде в предните коментари, за станции и страната – то нека си върви.
February 9, 2015 at 2:12 pm #32687КонстантинMember[quote=”mumojem” post=1685]По повод къде ще зарежда – нали имам гараж и ми е лесно, но от години мисля по този казус за хората, които нямат – и наскоро се замислих, че тези които нямат може да е опция да си вземат гараж под наем (70-100 лв месечно), което е разход, но пък не плащаш за гориво и се изравнява може би – въпрос на сметки и възможности е, разбира се (а и може да започнат гаражите да си връщат предназначението, че твърде много са обърнати на “магазини”).[/quote]
Нещо, което коментирах наскоро с познат вълнуващ се от темата …Към момента електромобила задължително върви с гараж според мен …
С ограничения си пробег (за момента) ако сутринта се налага да го размразиш от -5 да кажем
положението на батерията няма да е никак розово – да новите модели имат отопляне по време
на заряда, но това значи да е включен през ноща, всяка нощ зимата … в нашия случай в кварталите – гараж.Туй е положението – към момента електромобилите са за хора със специфични нужди и възможности,
но нещата се подобряват по малко та да се надяваме, че скоро горната максима няма да е вярна 🙂February 9, 2015 at 2:12 pm #32728КонстантинMember[quote=”mumojem” post=1685]По повод къде ще зарежда – нали имам гараж и ми е лесно, но от години мисля по този казус за хората, които нямат – и наскоро се замислих, че тези които нямат може да е опция да си вземат гараж под наем (70-100 лв месечно), което е разход, но пък не плащаш за гориво и се изравнява може би – въпрос на сметки и възможности е, разбира се (а и може да започнат гаражите да си връщат предназначението, че твърде много са обърнати на “магазини”).[/quote]
Нещо, което коментирах наскоро с познат вълнуващ се от темата …Към момента електромобила задължително върви с гараж според мен …
С ограничения си пробег (за момента) ако сутринта се налага да го размразиш от -5 да кажем
положението на батерията няма да е никак розово – да новите модели имат отопляне по време
на заряда, но това значи да е включен през ноща, всяка нощ зимата … в нашия случай в кварталите – гараж.Туй е положението – към момента електромобилите са за хора със специфични нужди и възможности,
но нещата се подобряват по малко та да се надяваме, че скоро горната максима няма да е вярна 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.