• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 77 total)
  • Author
    Posts
  • #31001
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Привет във форума и супер, че си задаваш въпроси! Не съм си играл да сравнявам Ампера с аналогичен дизелов автомобил (Пепи earendil е много по-напред с тия неща като Ампера шофьор). За сметката зависи какъв ти е дневния пробег.

    1. Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.

    2. Ако караш често на дълго, разходът е около 5.5 – 6.5/100 (след като се изчерпи токът в батерията). Тогава сметката е ясна, но тук имаш по-малко обслужване на двигателя отколкото на дизел, което във времето трябва да се сметне.

    Включването на цената за притежание вече може да се сметне само като се знае покупната цена, та в момента не мога да коментирам това.

    След 5г. нямам идея как ще са им цените – от първите (2011 г.) сега има някои на половин цена.

    Ако с някое друга разсъждение мога да съм полезен, свиркай 😆

    #31240

    Честно казнао не съм правил такива сметки. Не мисля, че може да се говори за избиване.

    Важно е в случая да не се сравнява кон с кокошка.. Не можеш да сравниш примерно Амперата с дизелова шкода примерно и да търсиш после разликата в цената да избиеш. Качеството на возия и салон са на доста високо ниво.
    Амперата си е луксозен компактен автомобил. Ако го сравниш с нещо еквивалентно.. примерно БМВ серия 3 или 1, тогава ценита на придобивка са почти еднакви и остават само плюсовете от почти безплатното возене в града.
    Аз лично ако не бях купил амперата щях да взема Кия Оптима или да продължа да си карам аутлендъра.. и в двата случая пак съм на плюс от карането на ток… нямаше да взема нещо за 30-40 хил. и да търся избиване до 70 хил.

    Освен това карането на електричество си е незаменимо удоволствие. Тук вече спокойно мога да твърдя, че сред EREV автомобилите Апера/Волт засега са на първо място като харакеристики. Сравнително дълъг пробег на ток. Разполагаш винаги с пълната мощност и ускорение. Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно 🙂 ).
    Единствения подобен автомобил с по-дълъг ел. пробег е i3, но там пък нямаш пълноценен автомобил като ти свърши тока.. докато аз си ходя навсякъде, където искам.. вкл. и до Алпите на ски. Просто е много добър балансът ел/двг.

    Успех в избора и задавай всякакви въпроси ако имаш нужда.

    #31260

    Честно казнао не съм правил такива сметки. Не мисля, че може да се говори за избиване.

    Важно е в случая да не се сравнява кон с кокошка.. Не можеш да сравниш примерно Амперата с дизелова шкода примерно и да търсиш после разликата в цената да избиеш. Качеството на возия и салон са на доста високо ниво.
    Амперата си е луксозен компактен автомобил. Ако го сравниш с нещо еквивалентно.. примерно БМВ серия 3 или 1, тогава ценита на придобивка са почти еднакви и остават само плюсовете от почти безплатното возене в града.
    Аз лично ако не бях купил амперата щях да взема Кия Оптима или да продължа да си карам аутлендъра.. и в двата случая пак съм на плюс от карането на ток… нямаше да взема нещо за 30-40 хил. и да търся избиване до 70 хил.

    Освен това карането на електричество си е незаменимо удоволствие. Тук вече спокойно мога да твърдя, че сред EREV автомобилите Апера/Волт засега са на първо място като харакеристики. Сравнително дълъг пробег на ток. Разполагаш винаги с пълната мощност и ускорение. Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно 🙂 ).
    Единствения подобен автомобил с по-дълъг ел. пробег е i3, но там пък нямаш пълноценен автомобил като ти свърши тока.. докато аз си ходя навсякъде, където искам.. вкл. и до Алпите на ски. Просто е много добър балансът ел/двг.

    Успех в избора и задавай всякакви въпроси ако имаш нужда.

    #31280

    [quote=”mumojem” post=1505]… Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.

    [/quote]

    А да бе, дизел с 3/100 разход в града 🙂 Я ги направи поне 6/100 .. значи към 13 лв / 100 км градско разход.. 1300 лв / 10 000 км градско… Отделно не сменяш накладки и мноооооого по-рядко масло 🙂 още едни грубо 500 лв/год. Горе долу е това…. нооо кефа няма цена B)

    #31309
    the_
    Member

    Здравейте и много благодаря за отзивите 🙂 Между другото си мисля за варианта две-годишна ампера до 20к километри, в mobile.de са ~47000лв. Знаете ли при какви условия ще се признаят остатъчната три години гаранция на колата, 8г на батерията?

    За инфо, ето обявите: (без блъснатата, разбира се :D)
    http://suchen.mobile.de/auto/opel-ampera.html?useCase=MiniSearch&isSearchRequest=true&maxMileage=20000&export=ALSO_EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=28&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&lang=en&frequence=DAILY

    [quote=”earendil” post=1529]Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно 🙂 ).[/quote]
    Не разбрах, нали ако е заредена може да се движи със 160км/час на ток?

    #31318

    Да – 169 км/ч, за да съм по-точен. Това е максималната скорост (ел. ограничена). Можеш да се движиш с толкова на ток без проблем.. е батерията сигурно ще те изкара 20 километра с тая скорост 🙂

    Като цяло, тя винаги се движи на ел. двигателя, дори когато е свършила батерията..

    Нещо неприятно – в Европа гаранцията е две години.. моята е рег. август 2012 и вече е извън гаранция.. Така че не разчитай на остатъчна гаранция.
    Що се отнася до 8 годишната гаранция на ел. компонентите, би трябвало да важи, но съм сигурен, че не дай си Боже да има нужда и тук ще падне обяснения и спорове какво покрива и какво не… В щатите например тия 8 години покриват не само батерията , а и ел. компонентите на задвижването като цяло – ел. мотор, инвертор и пр.

    Засега не ми се е налагало – да чукна на дърво 🙂

    #31328
    the_
    Member

    Много странно я продават в Европа – ако това се окаже вярно, че е с две години гаранция, то не знам какво са си мислели, че си въобразяват като са я пускали в продажба…. имаш ли линк за това с гаранцията?

    #31341

    Ми.. Освен да си снимам гаранционната книжка.. Като цяло при продажбата на тази кола изобщо не са отчели спецификите й от Опел ..
    Бях изумен като видях черно на бяло да иск смяна на масло на 1 година и директно им казах да си гледат работата.. При положение, че колата си има индикатор за смяна на маслото и е напълно реално за 1 год. Да минеш не повече от 1000 км на бензин.. В щатите изискването е 2 год или индикатора.. Само заради стареенето на маслото.

    Та по подобен начин са подходили и с гаранцията.. Все едно е всеки друг опел.. А той няма нищо общо с марката.. Като цяло не се очудвам на слабите продажби.. 0 маркетинг и вникване в особеностите й.. А колата е невероятна..още по-добра се очаква да е подобрената 2016 версия.., но който я ис а ще трябва да я внася от щатите..

    #31351
    the_
    Member

    Много странно, но на GM това няма да им е първото изпълнение – нали си гледал Who killed the electric car?
    Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова B)

    #31358

    Да, гледал съм го отдавна… Е, дори да е имало конспирация, вече тези коли набират сила и колкото да не им се иска на производителите ще се продават все повече.

    Ако ГМ не искаха да продават Волт нямаше да правят втора генерация. Може би просто не ги бива в маркетинга .. повечето хора не са виждали или чували за Ампера или дори да са – си нямат идея какво може .. редовно ме питат.. колко минаваш на ток – до 80 км – само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус.. Аз като ходих в салона, продавач в Опел Бургас се опитваше да ме убеди, че гори 1.2/100км в бензинов режим… при положение, че бях 10000% по-запознат от него с колата.

    #31371
    the_
    Member

    а интересно при нас се продават със стандартната 5 годишна гаранция:

    http://www.opel.bg/content/dam/Opel/Europe/bulgaria/nscwebsite/bg/13_Tools/01_Pricelists/BG_Ampera.pdf

    пп. Най-отдолу с малките букви пише:
    “В допълнение към стандартната гаранция от 2 г. с неограничен пробег от производителя, Opel осигурява удължeна паневропейска гаранция с ниво „Премиум“ за още 3 г. или до 150 000 км, което настъпи първо.”

    #31381

    Интересно,

    това предполагам не е Дженеръс Ауто?
    При мен в договора изрично пише 2 години гаранция.

    #31392

    [quote=”the_mouse” post=1538] Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова B)[/quote]
    Колега, ако не ти представлява трудност, направо да ги питаш и какво става с моя тестдрайв :whistle: Че за последно ми обещаха на 31 май, че когато им докарат Ампера, ще се свържат с мен, а оттогава ни вопъл, ни стон 😆 София Ауто пък директно ме отсвириха и казаха, че не предлагат Ампера.

    #31404

    [quote=”earendil” post=1539] редовно ме питат.. колко минаваш на ток – до 80 км – само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус.. [/quote]
    Мен редовно ме питат същото и за Приуса, само дето той не може 80 км на ток 😛

    #31411
    the_
    Member

    [quote=”earendil” post=1541]Интересно,

    това предполагам не е Дженеръс Ауто?
    При мен в договора изрично пише 2 години гаранция.[/quote]

    Не знам брошурата я взех от тук: http://www.opel.bg/tools/pricelists.html?x-caller=VC Това не се отнася конкретно за Дженеръс Ауто, но би трябвало при тях да са същите условия.
    А нещо друго: Това случва ли ти се? И всъщност възможно ли е за българските условия да се махне тази част от “престилката”?
    И още нещо: от статистиките, които си постнал по-рано: ако караш извън града отвъд ел пробега какъв разход постига? Да кажем при средно натоварване (не както примерно когато си ходил до Австрия, където е имало много изкачвания).


    @petko_voyvoda
    , ще видя какво мога да науча когато се видя с тях. 😉 Ти с кой шоурум имаш уговорка?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.