- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
July 20, 2014 at 11:21 am #29983Петър СтойчевMember
Eto ви още малко пресни данни 🙂
Резултатът от 2рата снимка е малко занижен, защото спрях на супермаркет 2 км преди да свърши батерията и после като включих, тия 2 км ми отидоха в статистиката на бензиновите 🙂 (когато има останали под 5 км.. или някъде под 0.5 кВ, ако изключиш и включиш или прехвърлиш на бензин, после ти ги дава, че караш на бензин, въпреки, че двигателя не се включва…
Иначе това е до Синемореж и обратно с климатик на макс и без да карам особено икономично.. имаше и влачене в колона със 70, но имаше и изпреварвания по баири с над 120 🙂September 20, 2014 at 11:38 pm #31011the_MemberЗдравей народе, аз също се интересувам в един бъдещ момент да взема Ампера, но смятали ли сте при какви условия на месечен пробег, цената на км с включена цена на притежание се изравнява с дизелите еквиваленти? До колкото разбирам най-добре е ако по-голямата част от месечния пробег е градски, тъй като ще е само на ток, както е и при мен.
И друго – при купуването на нова или демо ампера какво ще стане с цената на продажба след 5г, при положение, че я изваждат от продажби в Европа?
пп. Не искам да звуча заядливо, просто си задавам тези въпроси, тъй като освен голямото ми желание да карам такава кола, трябва да излязат фискалните сметки :).
September 21, 2014 at 8:05 pm #31019martin@ecars.bgKeymasterПривет във форума и супер, че си задаваш въпроси! Не съм си играл да сравнявам Ампера с аналогичен дизелов автомобил (Пепи earendil е много по-напред с тия неща като Ампера шофьор). За сметката зависи какъв ти е дневния пробег.
1. Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.
2. Ако караш често на дълго, разходът е около 5.5 – 6.5/100 (след като се изчерпи токът в батерията). Тогава сметката е ясна, но тук имаш по-малко обслужване на двигателя отколкото на дизел, което във времето трябва да се сметне.
Включването на цената за притежание вече може да се сметне само като се знае покупната цена, та в момента не мога да коментирам това.
След 5г. нямам идея как ще са им цените – от първите (2011 г.) сега има някои на половин цена.
Ако с някое друга разсъждение мога да съм полезен, свиркай 😆
October 24, 2014 at 7:59 pm #31267Петър СтойчевMemberЧестно казнао не съм правил такива сметки. Не мисля, че може да се говори за избиване.
Важно е в случая да не се сравнява кон с кокошка.. Не можеш да сравниш примерно Амперата с дизелова шкода примерно и да търсиш после разликата в цената да избиеш. Качеството на возия и салон са на доста високо ниво.
Амперата си е луксозен компактен автомобил. Ако го сравниш с нещо еквивалентно.. примерно БМВ серия 3 или 1, тогава ценита на придобивка са почти еднакви и остават само плюсовете от почти безплатното возене в града.
Аз лично ако не бях купил амперата щях да взема Кия Оптима или да продължа да си карам аутлендъра.. и в двата случая пак съм на плюс от карането на ток… нямаше да взема нещо за 30-40 хил. и да търся избиване до 70 хил.Освен това карането на електричество си е незаменимо удоволствие. Тук вече спокойно мога да твърдя, че сред EREV автомобилите Апера/Волт засега са на първо място като харакеристики. Сравнително дълъг пробег на ток. Разполагаш винаги с пълната мощност и ускорение. Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно 🙂 ).
Единствения подобен автомобил с по-дълъг ел. пробег е i3, но там пък нямаш пълноценен автомобил като ти свърши тока.. докато аз си ходя навсякъде, където искам.. вкл. и до Алпите на ски. Просто е много добър балансът ел/двг.Успех в избора и задавай всякакви въпроси ако имаш нужда.
October 24, 2014 at 8:06 pm #31284Петър СтойчевMember[quote=”mumojem” post=1505]… Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.
…
[/quote]А да бе, дизел с 3/100 разход в града 🙂 Я ги направи поне 6/100 .. значи към 13 лв / 100 км градско разход.. 1300 лв / 10 000 км градско… Отделно не сменяш накладки и мноооооого по-рядко масло 🙂 още едни грубо 500 лв/год. Горе долу е това…. нооо кефа няма цена B)
October 30, 2014 at 3:58 pm #31312the_MemberЗдравейте и много благодаря за отзивите 🙂 Между другото си мисля за варианта две-годишна ампера до 20к километри, в mobile.de са ~47000лв. Знаете ли при какви условия ще се признаят остатъчната три години гаранция на колата, 8г на батерията?
За инфо, ето обявите: (без блъснатата, разбира се :D)
http://suchen.mobile.de/auto/opel-ampera.html?useCase=MiniSearch&isSearchRequest=true&maxMileage=20000&export=ALSO_EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=28&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&lang=en&frequence=DAILY[quote=”earendil” post=1529]Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно 🙂 ).[/quote]
Не разбрах, нали ако е заредена може да се движи със 160км/час на ток?October 30, 2014 at 6:57 pm #31319Петър СтойчевMemberДа – 169 км/ч, за да съм по-точен. Това е максималната скорост (ел. ограничена). Можеш да се движиш с толкова на ток без проблем.. е батерията сигурно ще те изкара 20 километра с тая скорост 🙂
Като цяло, тя винаги се движи на ел. двигателя, дори когато е свършила батерията..
Нещо неприятно – в Европа гаранцията е две години.. моята е рег. август 2012 и вече е извън гаранция.. Така че не разчитай на остатъчна гаранция.
Що се отнася до 8 годишната гаранция на ел. компонентите, би трябвало да важи, но съм сигурен, че не дай си Боже да има нужда и тук ще падне обяснения и спорове какво покрива и какво не… В щатите например тия 8 години покриват не само батерията , а и ел. компонентите на задвижването като цяло – ел. мотор, инвертор и пр.Засега не ми се е налагало – да чукна на дърво 🙂
October 30, 2014 at 6:57 pm #31349Петър СтойчевMemberДа – 169 км/ч, за да съм по-точен. Това е максималната скорост (ел. ограничена). Можеш да се движиш с толкова на ток без проблем.. е батерията сигурно ще те изкара 20 километра с тая скорост 🙂
Като цяло, тя винаги се движи на ел. двигателя, дори когато е свършила батерията..
Нещо неприятно – в Европа гаранцията е две години.. моята е рег. август 2012 и вече е извън гаранция.. Така че не разчитай на остатъчна гаранция.
Що се отнася до 8 годишната гаранция на ел. компонентите, би трябвало да важи, но съм сигурен, че не дай си Боже да има нужда и тук ще падне обяснения и спорове какво покрива и какво не… В щатите например тия 8 години покриват не само батерията , а и ел. компонентите на задвижването като цяло – ел. мотор, инвертор и пр.Засега не ми се е налагало – да чукна на дърво 🙂
November 1, 2014 at 3:48 am #31330the_MemberМного странно я продават в Европа – ако това се окаже вярно, че е с две години гаранция, то не знам какво са си мислели, че си въобразяват като са я пускали в продажба…. имаш ли линк за това с гаранцията?
November 1, 2014 at 3:48 am #31360the_MemberМного странно я продават в Европа – ако това се окаже вярно, че е с две години гаранция, то не знам какво са си мислели, че си въобразяват като са я пускали в продажба…. имаш ли линк за това с гаранцията?
November 1, 2014 at 12:46 pm #31340Петър СтойчевMemberМи.. Освен да си снимам гаранционната книжка.. Като цяло при продажбата на тази кола изобщо не са отчели спецификите й от Опел ..
Бях изумен като видях черно на бяло да иск смяна на масло на 1 година и директно им казах да си гледат работата.. При положение, че колата си има индикатор за смяна на маслото и е напълно реално за 1 год. Да минеш не повече от 1000 км на бензин.. В щатите изискването е 2 год или индикатора.. Само заради стареенето на маслото.Та по подобен начин са подходили и с гаранцията.. Все едно е всеки друг опел.. А той няма нищо общо с марката.. Като цяло не се очудвам на слабите продажби.. 0 маркетинг и вникване в особеностите й.. А колата е невероятна..още по-добра се очаква да е подобрената 2016 версия.., но който я ис а ще трябва да я внася от щатите..
November 1, 2014 at 12:46 pm #31370Петър СтойчевMemberМи.. Освен да си снимам гаранционната книжка.. Като цяло при продажбата на тази кола изобщо не са отчели спецификите й от Опел ..
Бях изумен като видях черно на бяло да иск смяна на масло на 1 година и директно им казах да си гледат работата.. При положение, че колата си има индикатор за смяна на маслото и е напълно реално за 1 год. Да минеш не повече от 1000 км на бензин.. В щатите изискването е 2 год или индикатора.. Само заради стареенето на маслото.Та по подобен начин са подходили и с гаранцията.. Все едно е всеки друг опел.. А той няма нищо общо с марката.. Като цяло не се очудвам на слабите продажби.. 0 маркетинг и вникване в особеностите й.. А колата е невероятна..още по-добра се очаква да е подобрената 2016 версия.., но който я ис а ще трябва да я внася от щатите..
November 1, 2014 at 1:35 pm #31379the_MemberМного странно, но на GM това няма да им е първото изпълнение – нали си гледал Who killed the electric car?
Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова B)
November 1, 2014 at 6:47 pm #31390Петър СтойчевMemberДа, гледал съм го отдавна… Е, дори да е имало конспирация, вече тези коли набират сила и колкото да не им се иска на производителите ще се продават все повече.
Ако ГМ не искаха да продават Волт нямаше да правят втора генерация. Може би просто не ги бива в маркетинга .. повечето хора не са виждали или чували за Ампера или дори да са – си нямат идея какво може .. редовно ме питат.. колко минаваш на ток – до 80 км – само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус.. Аз като ходих в салона, продавач в Опел Бургас се опитваше да ме убеди, че гори 1.2/100км в бензинов режим… при положение, че бях 10000% по-запознат от него с колата.
November 3, 2014 at 1:55 am #31401the_Memberа интересно при нас се продават със стандартната 5 годишна гаранция:
пп. Най-отдолу с малките букви пише:
“В допълнение към стандартната гаранция от 2 г. с неограничен пробег от производителя, Opel осигурява удължeна паневропейска гаранция с ниво „Премиум“ за още 3 г. или до 150 000 км, което настъпи първо.” -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.