• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 354 total)
  • Author
    Posts
  • #35411
    svetlyo_74
    Member

    Привет на всички.
    Който може да даде съвет е добре дошъл
    Не съм и предполагал, че ще си направя регистрация тук, но все пак сме в ново хилядолетие :)))
    Досега през годините съм карал коли различни и все мощни – така се е случвало.
    Но дойде време да се поогледам и за нещо тотално различно.
    Все пак не съм на 20 а на 2*20 и малко отгоре.
    Вчера записах хлапето си в едно училище – ще е първолак, чак в другият край на София и ще минавам всеки ден около 100 км
    Имам възможност да взема/закупя от мой приятел Шевролет Волт на 25 000 км внесен лично от него от Америка.( беше на 5000 км)
    Пича замина миналата година да бачка в чужбина и не го използва.
    Та преди няколко дни се виждам с него и му викам да вземеш да ме уредиш с такава машина и мене , а той ми казва направо ти давам моя.
    Обяснявам му аз за какво ми е и ми казва – колата е за тебе – 70 км. го минаваш на ток отма.
    Това Шеви си го гледам как си се зарежда в подземният ни гараж вече 1 година, но не съм го и разпитвал за разход на 100/км и тн.
    Искам мнение и съвет от earendil, защото АМПЕРА И ВОЛТ са първи братовчеди да не кажа братя близнета от това, което изчетох до момента.
    1.Това чудо като иде от Америка според Дженеръс Ауто ( говорих с тях ) не било в гаранция защото идело отвъд океана, ще пиша мейл на GM за становище. ако някой знае да каже.
    2.Реален ли е този пробег на ток от средно 70 км, ако карам икономично ?
    3.Имат ли апаратура и кадри да ти диагностицират Амперата/Волта, ако нещо се случи? – казаха ми да но да питам и аз…,
    При положение, че ще дозареждам 1 път на ден за да ми стига батериата да го закарам да се върна и след това пак да отида и да го взема от училището – което е точно 92 км, ще се амортизира ли по бързо батерията на колата, защото ще е в това училище поне 7 години ?
    Знам, че няма много инфо за въпросите, които задавам , но все пак.
    4. Зимата стабилна ли е на сняг или е като всяка кола с предно предаване – стабилна.
    Благодаря предварително,
    Светльо

    #35404

    1. За съжаление в гаранция е ако я закараш на поправка в Америка. Може би има начин за някаква допълнителна платена гаранция.
    2. Реален е когато я караш на сравнително умерена температура. През зимата пробега на ток ще спадне най-много на половина главно защото топли батерията (и купето). Като е кучи студ не те толкова яд че гори бензин да те топли 🙂
    Като ти е в гараж на топло сигурно ще е по-добре.
    3. OBD-II порта подава кодове които са сравнително известни по форумите, и за двигателя са стандартни. Батерията на Волта се третира много внимателно от системата за поддържане (BMS) и ще изтрае сигурно до края на живота на колата, дори само да караш на ток. Има малка вероятност главното реле в батерията да се отдаде, това е най-главната причина за рядката смяна на цялата батерия в Щатите, но може би може да се смени само то от някой предприемчив и много внимателен.
    4. Понеже е сравнително тежка Волта има добро сцепление особено със зимни гуми. Проблема е, че е сравнително ниска и като има натрупан сняг тя го бута като снегорин. Пази се от бордюри!

    Иначе е добра кола, за три години и половина и 70 000 км ме вози без никакви аварии.

    #35408

    1. За съжаление в гаранция е ако я закараш на поправка в Америка. Може би има начин за някаква допълнителна платена гаранция.
    2. Реален е когато я караш на сравнително умерена температура. През зимата пробега на ток ще спадне най-много на половина главно защото топли батерията (и купето). Като е кучи студ не те толкова яд че гори бензин да те топли 🙂
    Като ти е в гараж на топло сигурно ще е по-добре.
    3. OBD-II порта подава кодове които са сравнително известни по форумите, и за двигателя са стандартни. Батерията на Волта се третира много внимателно от системата за поддържане (BMS) и ще изтрае сигурно до края на живота на колата, дори само да караш на ток. Има малка вероятност главното реле в батерията да се отдаде, това е най-главната причина за рядката смяна на цялата батерия в Щатите, но може би може да се смени само то от някой предприемчив и много внимателен.
    4. Понеже е сравнително тежка Волта има добро сцепление особено със зимни гуми. Проблема е, че е сравнително ниска и като има натрупан сняг тя го бута като снегорин. Пази се от бордюри!

    Иначе е добра кола, за три години и половина и 70 000 км ме вози без никакви аварии.

    #35413

    1. За съжаление в гаранция е ако я закараш на поправка в Америка. Може би има начин за някаква допълнителна платена гаранция.
    2. Реален е когато я караш на сравнително умерена температура. През зимата пробега на ток ще спадне най-много на половина главно защото топли батерията (и купето). Като е кучи студ не те толкова яд че гори бензин да те топли 🙂
    Като ти е в гараж на топло сигурно ще е по-добре.
    3. OBD-II порта подава кодове които са сравнително известни по форумите, и за двигателя са стандартни. Батерията на Волта се третира много внимателно от системата за поддържане (BMS) и ще изтрае сигурно до края на живота на колата, дори само да караш на ток. Има малка вероятност главното реле в батерията да се отдаде, това е най-главната причина за рядката смяна на цялата батерия в Щатите, но може би може да се смени само то от някой предприемчив и много внимателен.
    4. Понеже е сравнително тежка Волта има добро сцепление особено със зимни гуми. Проблема е, че е сравнително ниска и като има натрупан сняг тя го бута като снегорин. Пази се от бордюри!

    Иначе е добра кола, за три години и половина и 70 000 км ме вози без никакви аварии.

    #35409
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Определено earendil може да даде много инфо.

    Ние я карахме 3 дена колата през 2012 г. и постигнахме 3 пъти 65 км пробег с малко остатък – 70 са постижими. Беше лято все пак.

    Виж този блог от тези тестове, ето и още един.

    #35410
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Определено earendil може да даде много инфо.

    Ние я карахме 3 дена колата през 2012 г. и постигнахме 3 пъти 65 км пробег с малко остатък – 70 са постижими. Беше лято все пак.

    Виж този блог от тези тестове, ето и още един.

    #35418
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Определено earendil може да даде много инфо.

    Ние я карахме 3 дена колата през 2012 г. и постигнахме 3 пъти 65 км пробег с малко остатък – 70 са постижими. Беше лято все пак.

    Виж този блог от тези тестове, ето и още един.

    #35412

    Здрасти,

    колегата vdiv е отговорил доста подробно.. може да се повторя, но:
    1. По принцип тъй като е Шеви, вероятно няма да важи гаранцията. Иначе електро компонентите – батерия, инвертор, електромотор и пр. имат 8 год. гаранция.

    2. Напълно реален през поне 7 месеца в годината. С икономично каране се минават и 80+ . Аз съм писал доста подробно в тази тема за пробега в различни условия и температури. Зимата в София е по-студено от колкото при мен на морето и ще смуче още повече парното ако искаш да ти е топло.. но не е болка за умиране 🙂 В най-лошия случай може да изгориш 1 л. за целия ден 🙂 Сега лятото двигателя не ми се е включвал от над 1 месец.. а ходя през ден до Бургас (70 км двупосочно). И ми остава батерия.

    3. Според мен не трябва да имаш никакви опасения за батерията.. това е може би последното нещо, което може да се скапе. Отделно за тия километри няма грам спад в пробега. За 3 години и на 80 хил км имаше само 1 бъг със заключването на волана, който се оправи със софтуерен ъпдейт. Много е надеждна. И аз си имам ОДБ2 скенерче, което с подходящите програмки на телефона ми помага да чета и нулирам грешки. Веднъж светна за ниско ниво на охл. течност и дори и да налееш не си изгасва сама докато не я нулираш… затова е хубаво да имаш такава джаджа (5-6 евро).

    4. Да. С хубави зимни гуми е много стабилна. Но трябва и да се внимава с по-бързи завои пак заради тежестта – има склонност към недозавиване. Като за катерене и проходимост няма да закъсаш 🙂 Качвал съм подхода към хотел ” Стената” в Пампорово на сняг.. а там рампата и тя е като стена.. но в коловози каквото стават в Горна баня или места в Княжево.. може да опираш..
    Все пак имай предвид, че повечето стандартни вериги не стават за нея заради малкото разстояние между калника и гумите. Има по-специални ниски “вериги”.. но наистина никога не ми е трябвало.. проблем е само ако полицаи ти ги искат.

    Като цяло, колкото повече я карам, толкова повече недоумявам как може да има изобщо други коли 🙂 направо е безсмислено да се гори бензин за градски разстояние… а ако ти свърши батерията в по-напечен ден – голям праз… продължаваш си на бензин.

    Ако са останали въпроси – питай. Ако идваш към слънчака.. драсни и ще ти дам да покараш.

    Поздрави

    #35414

    Здрасти,

    колегата vdiv е отговорил доста подробно.. може да се повторя, но:
    1. По принцип тъй като е Шеви, вероятно няма да важи гаранцията. Иначе електро компонентите – батерия, инвертор, електромотор и пр. имат 8 год. гаранция.

    2. Напълно реален през поне 7 месеца в годината. С икономично каране се минават и 80+ . Аз съм писал доста подробно в тази тема за пробега в различни условия и температури. Зимата в София е по-студено от колкото при мен на морето и ще смуче още повече парното ако искаш да ти е топло.. но не е болка за умиране 🙂 В най-лошия случай може да изгориш 1 л. за целия ден 🙂 Сега лятото двигателя не ми се е включвал от над 1 месец.. а ходя през ден до Бургас (70 км двупосочно). И ми остава батерия.

    3. Според мен не трябва да имаш никакви опасения за батерията.. това е може би последното нещо, което може да се скапе. Отделно за тия километри няма грам спад в пробега. За 3 години и на 80 хил км имаше само 1 бъг със заключването на волана, който се оправи със софтуерен ъпдейт. Много е надеждна. И аз си имам ОДБ2 скенерче, което с подходящите програмки на телефона ми помага да чета и нулирам грешки. Веднъж светна за ниско ниво на охл. течност и дори и да налееш не си изгасва сама докато не я нулираш… затова е хубаво да имаш такава джаджа (5-6 евро).

    4. Да. С хубави зимни гуми е много стабилна. Но трябва и да се внимава с по-бързи завои пак заради тежестта – има склонност към недозавиване. Като за катерене и проходимост няма да закъсаш 🙂 Качвал съм подхода към хотел ” Стената” в Пампорово на сняг.. а там рампата и тя е като стена.. но в коловози каквото стават в Горна баня или места в Княжево.. може да опираш..
    Все пак имай предвид, че повечето стандартни вериги не стават за нея заради малкото разстояние между калника и гумите. Има по-специални ниски “вериги”.. но наистина никога не ми е трябвало.. проблем е само ако полицаи ти ги искат.

    Като цяло, колкото повече я карам, толкова повече недоумявам как може да има изобщо други коли 🙂 направо е безсмислено да се гори бензин за градски разстояние… а ако ти свърши батерията в по-напечен ден – голям праз… продължаваш си на бензин.

    Ако са останали въпроси – питай. Ако идваш към слънчака.. драсни и ще ти дам да покараш.

    Поздрави

    #35422

    Здрасти,

    колегата vdiv е отговорил доста подробно.. може да се повторя, но:
    1. По принцип тъй като е Шеви, вероятно няма да важи гаранцията. Иначе електро компонентите – батерия, инвертор, електромотор и пр. имат 8 год. гаранция.

    2. Напълно реален през поне 7 месеца в годината. С икономично каране се минават и 80+ . Аз съм писал доста подробно в тази тема за пробега в различни условия и температури. Зимата в София е по-студено от колкото при мен на морето и ще смуче още повече парното ако искаш да ти е топло.. но не е болка за умиране 🙂 В най-лошия случай може да изгориш 1 л. за целия ден 🙂 Сега лятото двигателя не ми се е включвал от над 1 месец.. а ходя през ден до Бургас (70 км двупосочно). И ми остава батерия.

    3. Според мен не трябва да имаш никакви опасения за батерията.. това е може би последното нещо, което може да се скапе. Отделно за тия километри няма грам спад в пробега. За 3 години и на 80 хил км имаше само 1 бъг със заключването на волана, който се оправи със софтуерен ъпдейт. Много е надеждна. И аз си имам ОДБ2 скенерче, което с подходящите програмки на телефона ми помага да чета и нулирам грешки. Веднъж светна за ниско ниво на охл. течност и дори и да налееш не си изгасва сама докато не я нулираш… затова е хубаво да имаш такава джаджа (5-6 евро).

    4. Да. С хубави зимни гуми е много стабилна. Но трябва и да се внимава с по-бързи завои пак заради тежестта – има склонност към недозавиване. Като за катерене и проходимост няма да закъсаш 🙂 Качвал съм подхода към хотел ” Стената” в Пампорово на сняг.. а там рампата и тя е като стена.. но в коловози каквото стават в Горна баня или места в Княжево.. може да опираш..
    Все пак имай предвид, че повечето стандартни вериги не стават за нея заради малкото разстояние между калника и гумите. Има по-специални ниски “вериги”.. но наистина никога не ми е трябвало.. проблем е само ако полицаи ти ги искат.

    Като цяло, колкото повече я карам, толкова повече недоумявам как може да има изобщо други коли 🙂 направо е безсмислено да се гори бензин за градски разстояние… а ако ти свърши батерията в по-напечен ден – голям праз… продължаваш си на бензин.

    Ако са останали въпроси – питай. Ако идваш към слънчака.. драсни и ще ти дам да покараш.

    Поздрави

    #35424
    svetlyo_74
    Member

    Благодаря на всички за отговорите.
    По думите Ви излиза, че тази машина наистина си заслужава и да не се притеснявам толкова.
    Отделно големият ми син живее от 2 г. в щатите и, ако се наложи ще помага с чаркове за подмяна.
    Казва, че ги карали много там.
    След месец моят приятел с ”’Волта” от който ще го купувам ще си идва в България и по всяка вероятност ще го взема.
    Не ми се вярва кола на 30 000 км да дава ядове.
    Само не разбрах как действа режима l – знам, че регенерира много по бързо енергия към батерията, или се кара на този режим само при спускане за да пълни батерията.
    Ще пиша скоро GM относно гаранцията. нека да взема вин номера на колата и по него да ми кажат( ако е такава практиката) не знам.
    Още веднъж благодаря на всички

    #35425
    svetlyo_74
    Member

    Благодаря на всички за отговорите.
    По думите Ви излиза, че тази машина наистина си заслужава и да не се притеснявам толкова.
    Отделно големият ми син живее от 2 г. в щатите и, ако се наложи ще помага с чаркове за подмяна.
    Казва, че ги карали много там.
    След месец моят приятел с ”’Волта” от който ще го купувам ще си идва в България и по всяка вероятност ще го взема.
    Не ми се вярва кола на 30 000 км да дава ядове.
    Само не разбрах как действа режима l – знам, че регенерира много по бързо енергия към батерията, или се кара на този режим само при спускане за да пълни батерията.
    Ще пиша скоро GM относно гаранцията. нека да взема вин номера на колата и по него да ми кажат( ако е такава практиката) не знам.
    Още веднъж благодаря на всички

    #35430
    svetlyo_74
    Member

    Благодаря на всички за отговорите.
    По думите Ви излиза, че тази машина наистина си заслужава и да не се притеснявам толкова.
    Отделно големият ми син живее от 2 г. в щатите и, ако се наложи ще помага с чаркове за подмяна.
    Казва, че ги карали много там.
    След месец моят приятел с ”’Волта” от който ще го купувам ще си идва в България и по всяка вероятност ще го взема.
    Не ми се вярва кола на 30 000 км да дава ядове.
    Само не разбрах как действа режима l – знам, че регенерира много по бързо енергия към батерията, или се кара на този режим само при спускане за да пълни батерията.
    Ще пиша скоро GM относно гаранцията. нека да взема вин номера на колата и по него да ми кажат( ако е такава практиката) не знам.
    Още веднъж благодаря на всички

    #35432
    svetlyo_74
    Member

    Благодаря на всички за отговорите.
    По думите Ви излиза, че тази машина наистина си заслужава и да не се притеснявам толкова.
    Отделно големият ми син живее от 2 г. в щатите и, ако се наложи ще помага с чаркове за подмяна.
    Казва, че ги карали много там.
    След месец моят приятел с ”’Волта” от който ще го купувам ще си идва в България и по всяка вероятност ще го взема.
    Не ми се вярва кола на 30 000 км да дава ядове.
    Само не разбрах как действа режима l – знам, че регенерира много по бързо енергия към батерията, или се кара на този режим само при спускане за да пълни батерията.
    Ще пиша скоро GM относно гаранцията. нека да взема вин номера на колата и по него да ми кажат( ако е такава практиката) не знам.
    Още веднъж благодаря на всички

    #35428

    Ако се наложи ще помагаме с волта 🙂

    Аз карам само на L. Да – от по-силната рекуперация следва и по-силен спирачен ефект. На практика така човек кара почти само с педала на газта.. отпускането му води до доста силно спиране (все едно караш постоянно на 3та). Ако отпуснеш по-малко педала на газта – има повече инерция. Много бързо се свиква и е много удобно .. не само по планински пътища, а и в града.
    Може да караш на L когато си искаш.. не води до износване на батерия или други части.. Отделно накладки няма да се наложи да смениш никога. Моите са като чисто нови, а е на 4 години.

    Основно има два по-често срещани дефекта на тези коли по информация от американските форуми.
    Единия е внезапно спиране на електрическия нагревател при което оставаш на парно само при работа на двигателя..
    Втория е т.нар. chain saw ефект.. има една партида от волтове с дефект при асемблирането на електродвигателя, което води до преждевременно износване на лагера на електромотора. Последното се покрива от 8 годишната гаранция.
    И за двата дефекта обаче мисля, че няма установена закономерност за километри или година на производство и не трябва да те притесняват, тъй като са доста редки и обикновено се проявяват в първите 20 хил км. (аз съм вече на 90 хил).

    Оставам на разположение 🙂

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 354 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.