Неща от нета 2

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 105 total)
  • Author
    Posts
  • #27231

    Ами днеска нищо като не поствате…… ето ви два интересни линка от Уикипедия. (Тва -педия ми е много многозначително)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries

    http://en.wikipedia.org/wiki/Great_American_streetcar_scandal

    #27265
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Бацаница пада по новия сайт, та там е вниманието – ма другите да постват де, какво чакат 😆

    Одеве още щях да пускам нещо в нашата Туизи тема, но ти като се включи и се подръчнах и аз :cheer:

    #27935

    Попаднах на интересен сайт, може би по-скоро магазин – http://evconnectors.com/

    Има различни кабели и видове сокети. За мен е тъмна индия какви са видовете стандарти за електромобилите, кой как изглежда, какво поддържа…. Ако някой ги разбира повече, да направим една тема за кабели и сокети в “Зарядна инфраструктура”. Само Туизи видях , че си има вграден кабел с шуко 😆 Теслата примерно има някво подобие на трапец с бог знае колко пина, ами другите? Вски производител сам ли си решава, или има някакви стандарти… А от страната на зарядната колонка ? k.i. ми спомена, че в БГ са на шуко само май……

    Да добавя и весело изкарване на великдена / ийстъра на всички от форума 🙂

    #27944

    Както знаете по принцип стоковото зарядно на Амперата е външно с шуко в единия край, а другия край явно се води именно J1772.
    Ако трябва да си нося моето зарядно за обществена станция, би било много неудобно, тъй като ще трябва да виси някъде на улицата .. надали ще рискува някой да го резне докато тече ток.. ама де да знаеш.. България все пак.

    Та този кабел J1772 (5 пинов) се ползва при обществени зарядни станции, където зарядното си е в самата колонка.. Не съм ползвал още обществените зарядни в София или другаде в БГ, но ако са с шуко, би означавало, че са просто едни контакти на улицата, а не “зарядни станции”?..
    Един колега от Волт/Ампера форума в Словения ми зае такъв кабел, за да заредя докато бях в Любляна. Явно е най-разпространения стандарт.

    #27954

    Зареждам навън ежедневно вече половин година почти. До сега не ми се е случвало да ми пипат кабела, камо ли пък някой да го отреже. Не вярвам да се случват такива неща, освен ако не зареждаш в Столипиново B)
    Колкото до кабелите – до сега съм тествал и ползвал 4 електромобила – Туизи, Канго, Тесла, Ампера. Всички идват заводски оборудвани с необходимите кабели за зареждане. Теслата има три вида кабела/конектори/, Канго два – шуко и евростандарт. Туизи и Ампера – само шуко. Колкото до този J1772 – петпиновия , мисля че това е само за зарядни станции разположени на Острова. Поправете ме ако греша. В Германия и Австрия съм виждал станции само със седемпиновия евроконектор.

    #27962

    Ами с риск да се повторя.. знаете, че между шукото и 5 пиновия плъг (J1772 – Mennekes) на амперата си виси самото зарядно. Някои коли си имат вградено зарядно (Лийф примерно.. незнам как е при Туизи)
    .
    Когато колегата от Любляна ми даде неговия кабел (тъй като на повечето обществени станции нямаше шуко), та на него нямаше зарядно.. само 1 кабел… единия край в амперата, другия край със същия сокет, но мъжки – в зарядното. T.e. зарядното е в самата колонка и очевидно и то и кабела са универсални и съвсем не са само за острова.

    #27974
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1220]Ами с риск да се повторя.. знаете, че между шукото и 5 пиновия плъг (J1772 – Mennekes) на амперата си виси самото зарядно. Някои коли си имат вградено зарядно (Лийф примерно.. незнам как е при Туизи)
    .
    Когато колегата от Любляна ми даде неговия кабел (тъй като на повечето обществени станции нямаше шуко), та на него нямаше зарядно.. само 1 кабел… единия край в амперата, другия край със същия сокет, но мъжки – в зарядното. T.e. зарядното е в самата колонка и очевидно и то и кабела са универсални и съвсем не са само за острова.[/quote]

    Всъщност това ти е контролера, дето е на самия кабел, а зарядното си е вътре в самата Ампера. Другият кабел, с двата Менекес щепсела е само за зарядни станции и затова няма контролер, защото той е в самите зарядни станции.

    #27983

    Мерси, добре е да се знае. Сега го гуугълнах 🙂

    Тогава “зарядните” из София имат ли такива контролери или са просто едни шуко контакти..?

    #27993
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1222]Мерси, добре е да се знае. Сега го гуугълнах 🙂

    Тогава “зарядните” из София имат ли такива контролери или са просто едни шуко контакти..?[/quote]

    Соларните на А1 Еко имат, за тези на Фулчарджър, които са по стълбовете не зная как са оборудвани, но би трябвало да можем да проверим, те са ChargePoint устройства.

    #28003

    Ох.. те Фулчарджър обещават карта вече от 5 месеца..

    “ами нямаме карти, правят ни ги във Франция и ги чакаме още”… Странна фирма.. колко карти са имали като са започнали дейност.. 20?

    #29191

    Малко извън електромобилите….
    Някога чудили ли сте се къде отиват всички непродадени автомобили?
    А може би си мислите, че биха намалили цените? Съвсем не!
    http://www.zerohedge.com/news/2014-05-16/where-worlds-unsold-cars-go-die?fb_action_ids=10203833030812064&fb_action_types=og.likes

    #29239

    Кандидат нова технология за батерии – Dual Carbon Battery. Обещават се по-евтини, по-издържливи и по-бързо зареждащи се батерии от LiON. Също така рецеклируеми на 100%. Изглежда хората са сериозни и са тествали.
    Изгледайте и филмчето отдолу, на мен ми беше много интересно – в него се казва също, че тези батерии са от създателя на батериите в Тесла и Приус.
    http://www.iflscience.com/technology/new-dual-carbon-battery-charges-20x-faster-lithium-ion

    #29360

    В продължение на това което намерих на mobile.bg, ето го и сайта – http://www.yogomo.bg/
    Аз за 1 път виждам подобна кола.

    #29553

    Вчера гледах годишното събрание на акционерите на Тесла:

    [video width=640 height=400 type=youtube]oAeetyfnHfk[/video]

    Представях си , някакви свръхбогати, интелигентни хора с костюми, но всъщност, имаше всякакви хора. Даже и 11 годишно хлапе – което не разбрах, дали според американския закон има право на акции наистина 🙂
    Въпросите към Елон Мъск, бяха интересни, включително такива, които вероятно всеки от нас би попитал. Един човек дори го попита дали може да стане заместник-председател на борда, или нещо такова :cheer: а друг го пита дали иска да обядват заедно след събранието :cheer:
    В момента 1 акция май е около 230$.

    #29626

    И пак репост, ама няма как да пропусна моята любима фирма:

    Всяка пета кола на SAP ще бъде електромобил
    http://technews.bg/article-71880.html#.U63YmEAn_38

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 105 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.