- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
April 7, 2014 at 4:34 pm #27067Петър СтойчевMember
Прилагам копие от писмото ми към европейската комисия.
Моля без критики към английския 🙂 Толкова си мога 🙂‘entr-automotive-industry@ec.europa.eu’
From: Peter Stoychev, Bulgaria
To: Whom it might concern.
Regarding the proposed AVAS (Approaching Vehicle Audible Systems) for electric vehicles.
Dear Sirs/Madams,
I would like to express my opinion in the matter and hope that I will find some support among you.
Firstly, I find it quite controversial that the EU is both trying to limit the sound emissions/sound pollution in the cities and at the same time making it mandatory for quiet vehicles to make noise?!
I know that the main concern is safety of pedestrians, but I think this is not the way. Much can be argued against such regulations.1. In this line of logic we should also demand AVAS for trolleys, trams, cars with quiet ICEs (internal combustion engine) and even for bicycles! Imagine if all these means of both personal and public transport start to “buzz”(make all sorts of noises). You will just exchange the sound of ICEs to other sounds..
2. There are much old people with hearing problems.. should we demand that they do not go out on the streets? If both we (the drivers of EVs) and the pedestrians do not be careful on the road, no regulations will help that.
3. As more and more EVs are sold, imagine cities with quite streets vs cities with all sorts of BUZZes.. Which is better?
4. Furthermore.. as EVS get more and more common, people will start to be more careful and look around.. so there is no need make artificial sounds.. which moreover needlessly use additional energy.I truly hope that there are people in the EU with similar thoughts and that someone might argue in favor of this point of view.
Sincerely,
April 7, 2014 at 4:40 pm #27077martin@ecars.bgKeymasterАко нямаш против ще подкрепим инициативата ти в блога по темата и ще видя как да направим фейсбук кампания и да се включим и ние с писмо.
April 10, 2014 at 12:08 am #27472Илиян ЗвездоброевMemberАми днеска нищо като не поствате…… ето ви два интересни линка от Уикипедия. (Тва -педия ми е много многозначително)
http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_American_streetcar_scandal
April 10, 2014 at 12:08 am #27283Илиян ЗвездоброевMemberАми днеска нищо като не поствате…… ето ви два интересни линка от Уикипедия. (Тва -педия ми е много многозначително)
http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_American_streetcar_scandal
April 10, 2014 at 12:26 am #27488martin@ecars.bgKeymasterБацаница пада по новия сайт, та там е вниманието – ма другите да постват де, какво чакат 😆
Одеве още щях да пускам нещо в нашата Туизи тема, но ти като се включи и се подръчнах и аз :cheer:
April 10, 2014 at 12:26 am #27299martin@ecars.bgKeymasterБацаница пада по новия сайт, та там е вниманието – ма другите да постват де, какво чакат 😆
Одеве още щях да пускам нещо в нашата Туизи тема, но ти като се включи и се подръчнах и аз :cheer:
April 17, 2014 at 7:11 pm #28237Илиян ЗвездоброевMemberПопаднах на интересен сайт, може би по-скоро магазин – http://evconnectors.com/
Има различни кабели и видове сокети. За мен е тъмна индия какви са видовете стандарти за електромобилите, кой как изглежда, какво поддържа…. Ако някой ги разбира повече, да направим една тема за кабели и сокети в “Зарядна инфраструктура”. Само Туизи видях , че си има вграден кабел с шуко 😆 Теслата примерно има някво подобие на трапец с бог знае колко пина, ами другите? Вски производител сам ли си решава, или има някакви стандарти… А от страната на зарядната колонка ? k.i. ми спомена, че в БГ са на шуко само май……
Да добавя и весело изкарване на великдена / ийстъра на всички от форума 🙂
April 17, 2014 at 7:11 pm #27886Илиян ЗвездоброевMemberПопаднах на интересен сайт, може би по-скоро магазин – http://evconnectors.com/
Има различни кабели и видове сокети. За мен е тъмна индия какви са видовете стандарти за електромобилите, кой как изглежда, какво поддържа…. Ако някой ги разбира повече, да направим една тема за кабели и сокети в “Зарядна инфраструктура”. Само Туизи видях , че си има вграден кабел с шуко 😆 Теслата примерно има някво подобие на трапец с бог знае колко пина, ами другите? Вски производител сам ли си решава, или има някакви стандарти… А от страната на зарядната колонка ? k.i. ми спомена, че в БГ са на шуко само май……
Да добавя и весело изкарване на великдена / ийстъра на всички от форума 🙂
April 18, 2014 at 11:10 am #28250Петър СтойчевMemberКакто знаете по принцип стоковото зарядно на Амперата е външно с шуко в единия край, а другия край явно се води именно J1772.
Ако трябва да си нося моето зарядно за обществена станция, би било много неудобно, тъй като ще трябва да виси някъде на улицата .. надали ще рискува някой да го резне докато тече ток.. ама де да знаеш.. България все пак.Та този кабел J1772 (5 пинов) се ползва при обществени зарядни станции, където зарядното си е в самата колонка.. Не съм ползвал още обществените зарядни в София или другаде в БГ, но ако са с шуко, би означавало, че са просто едни контакти на улицата, а не “зарядни станции”?..
Един колега от Волт/Ампера форума в Словения ми зае такъв кабел, за да заредя докато бях в Любляна. Явно е най-разпространения стандарт.April 18, 2014 at 11:10 am #27891Петър СтойчевMemberКакто знаете по принцип стоковото зарядно на Амперата е външно с шуко в единия край, а другия край явно се води именно J1772.
Ако трябва да си нося моето зарядно за обществена станция, би било много неудобно, тъй като ще трябва да виси някъде на улицата .. надали ще рискува някой да го резне докато тече ток.. ама де да знаеш.. България все пак.Та този кабел J1772 (5 пинов) се ползва при обществени зарядни станции, където зарядното си е в самата колонка.. Не съм ползвал още обществените зарядни в София или другаде в БГ, но ако са с шуко, би означавало, че са просто едни контакти на улицата, а не “зарядни станции”?..
Един колега от Волт/Ампера форума в Словения ми зае такъв кабел, за да заредя докато бях в Любляна. Явно е най-разпространения стандарт.April 19, 2014 at 8:28 am #27905Николай ИвановMemberЗареждам навън ежедневно вече половин година почти. До сега не ми се е случвало да ми пипат кабела, камо ли пък някой да го отреже. Не вярвам да се случват такива неща, освен ако не зареждаш в Столипиново B)
Колкото до кабелите – до сега съм тествал и ползвал 4 електромобила – Туизи, Канго, Тесла, Ампера. Всички идват заводски оборудвани с необходимите кабели за зареждане. Теслата има три вида кабела/конектори/, Канго два – шуко и евростандарт. Туизи и Ампера – само шуко. Колкото до този J1772 – петпиновия , мисля че това е само за зарядни станции разположени на Острова. Поправете ме ако греша. В Германия и Австрия съм виждал станции само със седемпиновия евроконектор.April 19, 2014 at 8:28 am #28260Николай ИвановMemberЗареждам навън ежедневно вече половин година почти. До сега не ми се е случвало да ми пипат кабела, камо ли пък някой да го отреже. Не вярвам да се случват такива неща, освен ако не зареждаш в Столипиново B)
Колкото до кабелите – до сега съм тествал и ползвал 4 електромобила – Туизи, Канго, Тесла, Ампера. Всички идват заводски оборудвани с необходимите кабели за зареждане. Теслата има три вида кабела/конектори/, Канго два – шуко и евростандарт. Туизи и Ампера – само шуко. Колкото до този J1772 – петпиновия , мисля че това е само за зарядни станции разположени на Острова. Поправете ме ако греша. В Германия и Австрия съм виждал станции само със седемпиновия евроконектор.April 19, 2014 at 3:18 pm #27912Петър СтойчевMemberАми с риск да се повторя.. знаете, че между шукото и 5 пиновия плъг (J1772 – Mennekes) на амперата си виси самото зарядно. Някои коли си имат вградено зарядно (Лийф примерно.. незнам как е при Туизи)
.
Когато колегата от Любляна ми даде неговия кабел (тъй като на повечето обществени станции нямаше шуко), та на него нямаше зарядно.. само 1 кабел… единия край в амперата, другия край със същия сокет, но мъжки – в зарядното. T.e. зарядното е в самата колонка и очевидно и то и кабела са универсални и съвсем не са само за острова.April 19, 2014 at 3:18 pm #28267Петър СтойчевMemberАми с риск да се повторя.. знаете, че между шукото и 5 пиновия плъг (J1772 – Mennekes) на амперата си виси самото зарядно. Някои коли си имат вградено зарядно (Лийф примерно.. незнам как е при Туизи)
.
Когато колегата от Любляна ми даде неговия кабел (тъй като на повечето обществени станции нямаше шуко), та на него нямаше зарядно.. само 1 кабел… единия край в амперата, другия край със същия сокет, но мъжки – в зарядното. T.e. зарядното е в самата колонка и очевидно и то и кабела са универсални и съвсем не са само за острова.April 19, 2014 at 4:03 pm #27921martin@ecars.bgKeymaster[quote=”earendil” post=1220]Ами с риск да се повторя.. знаете, че между шукото и 5 пиновия плъг (J1772 – Mennekes) на амперата си виси самото зарядно. Някои коли си имат вградено зарядно (Лийф примерно.. незнам как е при Туизи)
.
Когато колегата от Любляна ми даде неговия кабел (тъй като на повечето обществени станции нямаше шуко), та на него нямаше зарядно.. само 1 кабел… единия край в амперата, другия край със същия сокет, но мъжки – в зарядното. T.e. зарядното е в самата колонка и очевидно и то и кабела са универсални и съвсем не са само за острова.[/quote]Всъщност това ти е контролера, дето е на самия кабел, а зарядното си е вътре в самата Ампера. Другият кабел, с двата Менекес щепсела е само за зарядни станции и затова няма контролер, защото той е в самите зарядни станции.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.