- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
June 2, 2017 at 3:02 pm #37631Илиян ЗвездоброевMember
Е крайно време беше!
Мъск вече няма да съветва Тръмп
Създателят на Tesla обяви, че напуска двете си позиции в съвети към президента на САЩ след оттеглянето на страната от Парижкото споразумение за климата
http://www.economic.bg/bg/news/8/mask-veche-nyama-da-savetva-tramp.html
June 2, 2017 at 5:44 pm #37639ПЕТЪР ПЕТРОВMemberДо новината за Мъск, скромно си седи една друга:
Много интересен момент. Решава се къде ще се изграждат зарядни станции за електромобили в София??? ГОЛЯМА БЕЗМИСЛИЦА са предложили!
Ако някой частен инвеститор иска да си похарчи парите, да го направи както иска – това са си неговите пари/НО СТОЛИЧНА ОБЩИНА Е ДЛЪЖНА ДА ГО НАПРАВИ В ИМЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ИНТЕРЕС – ПО НАЙ-ДОБРИЯ НАЧИН.
ЗАДАВАМ СИ НЯКОЛКО ВЪПРОСА:
1. Кой и как ще използва тази новоизградена мрежа от зарядни станции?
Защо огромната част от станциите са в центъра на София. За жителите на София и за гостите на София това не е най-доброто?2. Какви зарядни станции ще се монтират. С каква мощност? Колко време ще е необходимо за зареждане на един електромобил? Кой стандарт за зареждане ще се използва?
3. По колко зарядни точки се предвиждат на една станция, т.е. колко електромобита могат да се зареждат едновременно на една зарядна станция?
4. Взети ли са предвид вече изградените зарядни станции в София и как те се вписват в СХЕМАТА. Как се стимулират частните инвеститори да изграждат зарядни станции на територията на града? ЛИДЪЛ, КАУФЛАНД и др. имат въведени в експлоатация зарядни съоръжения.
5. Има ли създаден пазар за услугата ЗАРЕЖДАНЕ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ и как Схемата се вписва в този конкурентен пазар. КОЛКО ЩЕ СТРУВА зареждането на един електромобил (примерно в лв/kWh) на ползвателите на услугата и колко на Общината /или на ЦГМ/.
Не може архитекти да решат Зарядната /общинска/ инфраструктура.
Моето /скромно/ мнение е, че се нуждаем от много по малко точки /не 34, а примерно 10/, където да има по няколко /от 4 до 6/ DC зареждачки с мощност над 50 kW.С други думи – само бързи зареждачки/неможе да чакаш 5 часа/, по няколко /4-6/ на зарядна станция, / като отидеш винаги да има една свободна/ и на лесно достъпни места /без задръстване в трафика/.
Марто, ако сме КЛУБ КАРАМЕЛ, /и ако сте съгласни с това което пиша:) / трябва да ни чуят в Общината?
June 2, 2017 at 9:27 pm #37641Младен МарковMemberАми аз не съм съвсем съгласен. Хубаво е да има много зарядни станции в града, и то АС.
Слизаш за няколко часа в центъра – зареждаш. Няма никаква причина да е DC, съвсем достатъчно е 22кВт АС. За 2 часа е половин батерия на Теслата, а на Зоуито му трябва само час.
За пътуващите транзит е най-добре да има DC станции по околовръстното, съгласен съм. Но не и че АС е пълно менте и трябва да се забрани =)
Да не говорим че АС зареждането е по-добре за батерията. Бате Клаус от Тесла Виена ми каза че е добре на няколко месеца да се кара до 0 (нула) километри оставащи, даже от 10-15 км, и след това да се зареди батерията бавно (12-24 часа на АС) догоре. Така BMS-а си коригира границите и съответно дава по-точна прогноза и удължава живота на батерията
June 3, 2017 at 1:29 am #37646ПЕТЪР ПЕТРОВMemberНикога не съм имал нещо против АС зареждането. Сигурно е по добре за батериите да се зареждат бавно. И най-вероятно, то ще си остане най масовия начин на зареждане. Защото самата идея на електромобилите е, че те се зареждат БАВНО, НОЩЕМ в домашни условия на битовата ел мрежа /която е достатъчно добре развита и достъпна за момента/ и изразходват енергията от батериите през деня. /може и обратното, зависи кой кога спи и кога работи???/.
НО за ОБЩЕСТВЕННО ПОЛЗВАНЕ бавното зареждане в много разпръснати точки /според мен/ е неподходящо по много причини. Сигурно всички знаят, че вече има 14 ако не се лъжа “зареждачки” в идеалния център на София. Супер! АС с мощност … 3,7kWh, 220V? Става за велосипеди? Дори Айксама, който ми страшно симпатичен като ел кола ще се зарежда “до утре”. Частен инвеститор – имал бол пари дал ги. КАКВИ СТАНЦИИ МИСЛИ ДА СЛОЖИ ОБЩИНАТА? СЪЩИТЕ? Ако на някой му харесват тия зареждачки – да каже. Може да съм се объркал.Както се вижда в София се паркира все по трудно и по добре няма да стане. Въпреки синята и зелена зона. Дори коли с ДВГ паркират на място със зарядна станция и както се разбра /от Мартин/ това не се наказва?? Правила няма, а където има трудно ги спазваме. Така че фактора МЯСТО и съответно ВРЕМЕ са много важни. ДА, в момента в София сигурно има 34 електро коли /знам че са повече/ и всички може да се паркират на по една зарядна станция, /може би СХЕМАТА се базира на данните за адреса на регистраните в София ел коли и за всеки се превижда по една станция???/ но принципно този начин на правена на “ОБЩА СХЕМА ЗА ОБЩИНСКА ЗАРЯДНА ИНФРАСТРУКТУРА е много грешен. ХАОС и липса на каквато и да е ИДЕЯ. Дори в тоя и вид /Схемата/ я намирам за излишна???
Бих попитал /Общината/ какви ЦЕЛИ си поставя, и как ги РЕАЛИЗИРА с изграждането на тази ОБЩА СХЕМА. НЕКА НИ ОТГОВОРЯТ!
КАКВО пречи в София да се карат повече ел коли
1. ЦЕНАТА /не зависи от Общината! но може да оказва натиск на Правителство и Парламент – 2 мил.избиратели/
2. ПРЕФЕРЕНЦИИ /данъци, такси, зони само за О-емисии, бързи/бус/ ленти в час пик и т.н./ има какво да се направи ОЩЕ.
3. ИНФРАСТРУКТУРА – на Първо място да създаде условия всеки който има ел кола да може да си я зарежда вкъщи!!! а не ЧЕЗ да искат от 100 кладенеца вода и от пиле мляко??? И след като направи тази “ОБЩА СХЕМА” да сложи за 34 станции за СПЕШНИ и ИЗВЪНРЕДНИ зареждания в центъра на СОФИЯ и няколко “бързи” за гостите на столицата.ИНАЧЕ, ЕДНИ ХОРА ПОХАРЧИХА ЕДНИ ПАРИ!?!… да ама това са нашите пари, за нашите коли!
June 3, 2017 at 1:55 am #37659martin@ecars.bgKeymasterЕй благодарско за коментарите, има много ценни неща – радвам се, че го има форума и можем да споделяме (все повече при това).
Поемам лично отговорността за забавянето с поредната (трета) сбирка на КЛуб КарамЕЛ. Започнахме да скалираме производството и да набираме екип, да разширавяме базата и това гълта цялото време егати. Имам мега желание да се оптимизираме и в следващите дни да стигнем до обсъждане на събитие и развитие за клуба – всякакви идеи и предложения се приемат.
Абсолютно съм съгласен с Младен за АС- зареждането – от моя опит 7-8 години вече това се очертава като доминиращо и не го казвам като производител – в крайна сметка и DC ще се опитаме да правим – пупу – що па не :cheer:
За схемата – най-малкото като я видях и си викам – абе дигитално всичко гугъл мугъл карти толкоз ли не можаха една интерактивна карта да барнат – елементарно е – да се видят точните места. Е като Tesla – верно това с бул. България в Пловдив може да не е точния адрес, но си е интерактивна карта с всичко.
Иначе за кой и какви станции и какъв модел на плащане ще се информира човек от нашия екип с пиарите ни и адвоката, да видим. Че там малко така ни беше отказана информация от общината преди време с думите “ние ще си го направим и ако има нужда от експерти след това ще [ви] потърсим”.
Важно е за нас да се гради ефективна и смислена система, не да се бутаме в схеми – работим пробваме, надяваме се на успех(и).
За DC съм ОК на места като Кауфланд, до Агенцията по вписванията (хахахах) или други места дето бързаш. Просто си има за всяко място зареждачка – всяка жаба…
Още преди 4-5 години си обсъждах с една мома от Англия разни неща и тя се дивеше как се слагат зареждачки на места, за които не са подходящи. Навсякъде го има. Трябва да се мисли, анализира и приемат съвети – иначе е само пълнене на джобове от продаване на хардуер (който се добере до далаверата).
June 3, 2017 at 10:50 pm #37663Младен МарковMemberА е аз просто искам като сляза в центъра и колата ми да се зарежда. И на 220V пак е ОК – за 3 часа разходка ще е заредила 30км. Ще ми е гарантирано че мога да се прибера.
Със Зоуито често се прибирам с 10км оставащи. Ето ти, на мен ми харесват тези “зареждачки”, само да бяха повече и на по-удобни места в града
June 5, 2017 at 6:00 pm #37664eltoshoMember“А е аз просто искам като сляза в центъра и колата ми да се зарежда. И на 220V пак е ОК”
Точно това е проблема. Вианги паркоместата с АЦ зареждачки ще са по-малко от колите които искат да ги ползват и съответно няма да имаш гаранция, че ще можеш да си заредиш колата. Такива ненадеждни зареждачки са само лоша реклама за електромобилите и е по-добре направо да не се изграждат.
За сега единствените добре работиещи практики за зареждане са:
1) В гаража от контакта.
2) DC над 50кв, чакаш 30 мин. и освобождаваш мястото за следващия.
Обществените AC зареждачки са половинчат вариант, който е голяма занимавка за изграждане (защото ще трябват много такива зареждачки), труден е за поддръжка и контрол (пак заради многото бройки) а пак трябва да чакаш с часове за да заредиш. На този етап таквиа станции само биха фрустрирали потребителите и биха ги отказали от електромобилите.June 5, 2017 at 7:07 pm #37666martin@ecars.bgKeymasterМмм позволявам си да не се съглася с мнението за AC зареждачките. Опитът засега показва, че реално DC зареждачките са по-ненадеждни и дефектиращи, заради по-сложната структура и мощност.
Абсолютно ги виждам като даже доста добра реклама и ние нашите полагаме усилия да ги правим с високо качество, с надеждни компоненти.
Проблемът с чакането е и ще е точно при DC станциите. На AC е ясно, че колите стоят повече и самите зарядни ще са много повече. На DC обаче ако пътуваш по магистралата и спреш някъде и точно преди теб е дошла друга кола ще трябва да чакаш 20-30 мин и после още толкова.
Да вземем за пример голям паркинг – на него може да се монтират 100 AC зарядни с примерно 11 кВт мощност. Това е 1 мегават, ок, но са и 100 коли едновременно – оставяш си колата, отиваш да вършиш работа и тя се зарежда. За същите пари могат да се монтират едва 5-6 DC станции. На тях ще е по-бързо, но и ще са за 20 пъти по-малко коли.
Много са нещата, има доста елементи за отчитане при изграждане на мрежи така че да са удобни и с времето ще се подобряват условията.
June 5, 2017 at 8:08 pm #37668Младен МарковMemberАбсолютно. АС са бавни по дефиниция и предполагат по-дълъг престой.
@eltosho, прав си че ще чакаш много ако разчиташ на АС. Само че идеята е да е наопаки – когато искаш да заредиш бързо зареждаш на DC, а когато и без това колата ти чака теб ( да вечеряш или гледаш кино) тогава зареждаш на АС. Естествено ако няма свободно АС не трябва да е драма. Но колкото повече толкова повечеА и не съм съгласен че да има много АС ще е проблем. “Занимавка за изграждане и поддръжка” е несериозно според мен. Все едно уличното осветление да е занимавка и сложно. Да ама осветление си трябва. Е за АС трябва 10 пъти повече мощност, но това е постижимо =)
June 6, 2017 at 6:23 pm #37672June 6, 2017 at 6:42 pm #37673martin@ecars.bgKeymasterИнтересно, май нещо по темата подготвяме в момента.
June 11, 2017 at 11:32 pm #37709Илиян ЗвездоброевMemberМалко основно обучение 🙂
June 19, 2017 at 1:41 pm #37726ПЕТЪР ПЕТРОВMemberСлед “града” на Мерцедес – Щутгарт и родния град на БМВ – Мюнхен … поиска забрана на дизела??
/Германците са непредвидими – преди няколко години САМИ си затвориха всички атомни централи./https://m.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/miunhen-zabraniava-dizela-6070449
Това е много СТРАННО?? Дали не се ЖЕРТВА ДИЗЕЛА с идеята да се запазят максимално дълго автомобилите с ДВГ. Натиска на ЕЛ-мобилността явно е много голям на основни автомобилни пазари, като Китай и Индия, и “еталони” като Норвегия, Холандия, Швейцария, Калифорния.
Интересно е дори в Испания, където в началото на 2016 нямаше нито един SC сега има 9 действащи и 6 се строят?
За съжаление България е леко в страни от “еуфорията”, въпреки че замърсеността на въздуха в София налага вземането на мерки. Една от тях е ПОДКРЕПА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛНОСТТА.June 19, 2017 at 1:47 pm #37728Илиян ЗвездоброевMemberJune 21, 2017 at 10:40 pm #37741Илиян ЗвездоброевMemberКойто иска му инсталират едно такова пред портата на ел. стълб 🙂 Готинко!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.