Прясно регистриран и щастливо използван – Aixam Mega City

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 165 total)
  • Author
    Posts
  • #23312
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ооо да, ще му се израдвам и аз на оранжевия ‘ксам да вземе малко литий :whistle:

    #23331

    [quote=”mumojem” post=735]Ооо да, ще му се израдвам и аз на оранжевия ‘ксам да вземе малко литий :whistle:[/quote]
    Ще вземе къде ще ходи 😆
    нека да му взема аз здравето на оловото първо, и ще го направиме …
    с лития си е блага работа отсекъде – хем повече мощ, хем на студ по-добре, хем е 1/3 от теглото спрямо оловото

    живот и здраве, и пара да има такъв е плана …

    #26476

    Ето и аз се повозих на вересия на Aixam 😀
    Като за първо качване на електромобил, няма как да не съм впечатлен.
    Изпълнението на автомобила е изключително семло, като същевременно си има
    всички необходими неща за ежедневно каране из града. Много ми харесва да
    не слушам шума от двигател, гърне и прочие димящи неща.
    Поведението на колата е леко различно при подаване на газ/ток и спирачка,
    в сравнение със стандартната кола, според мен някак си по-леко се случват
    нещата. Чувството е леко като в блъскаща се количка в лунапарка 😀 Май освен на такава
    не бях се качвал на друго електро нещо освен тролей и трамвай.
    Както и k.i. каза окачването е такова, че не вози особено меко, но пък
    мисля, че е достатъчно яко. С нетърпение чакам да видим какъв ще е ефекта от евентуален
    upgrade с Li-IOn батерии, но като се има предвид цената – тея пари са си доста каране на бензин.
    (Дето има един лаф “Какво усещаш когато дъвчеш новата дъвка 5″……..”че за тея пари може да
    дъвчеш луканка”). Въпреки това аз лично бих си сменил батериите при възможност, пък то в един
    момент щеш не щеш, старите си заминават. Но и от тях може да се изкара някой лев от олово
    на вторични.
    Беше леко изненадващо, че е от пластмаса, до последно си мислех,
    че каросерията е от метал 🙂 Интересно возило – определено!

    Специални благодарности на k.i. и дано не съм му досадил с 1001 въпроса 🙂 Да си го кара още дълго дълго със здраве и безаварийно.

    #26491

    Не си досадил грам …
    Радвам се, че ти е било интересно 🙂

    #31022

    Добра среща 😀

    WP_20140924_10_17_10_Pro.jpg

    WP_20140924_10_16_44_Pro.jpg

    #31202

    Добра среща 😀

    WP_20140924_10_17_10_Pro.jpg

    WP_20140924_10_16_44_Pro.jpg

    #32009

    Малко полезно, поне според мен, инфо относно казуса ГТП и L7e … щото и това се оказа казус естествено :cheer:

    L7e се минава на преглед само на места с лиценз за тази категория.
    Повечето пунктове за ГТП имат лиценз за леки автомобили само,
    тези с лиценз за мотори не вършат работа също – пробвах 😆

    Свърших работа тук: http://gtp-sofia.com/

    Доколкото разбрах това е единственото място с лиценз за L7e в София :S смятайте пак колко сме зле :unsure:
    Тук там си позволяват да минат L7e като L3e, но според мен риска е ненужен …
    При едно ПТП, недай боже, застрахователите първото, което гледат е преглед и се съмнявам да пропуснат подобен факт.

    Е това е – след 2г. пак 🙂

    #32167

    Малко полезно, поне според мен, инфо относно казуса ГТП и L7e … щото и това се оказа казус естествено :cheer:

    L7e се минава на преглед само на места с лиценз за тази категория.
    Повечето пунктове за ГТП имат лиценз за леки автомобили само,
    тези с лиценз за мотори не вършат работа също – пробвах 😆

    Свърших работа тук: http://gtp-sofia.com/

    Доколкото разбрах това е единственото място с лиценз за L7e в София :S смятайте пак колко сме зле :unsure:
    Тук там си позволяват да минат L7e като L3e, но според мен риска е ненужен …
    При едно ПТП, недай боже, застрахователите първото, което гледат е преглед и се съмнявам да пропуснат подобен факт.

    Е това е – след 2г. пак 🙂

    #33423

    С малко закъснение, но все пак да споделя …

    Настъпи време разделно … Разделих се с оловото 😛

    След като взех каквото можах от оловно-киселинните акумулатори, което цифром е 2.5 години и 9130км пробег
    Беше време за стъпка напред – литий …
    Стъпката е огромна и докато мислех какви разлики да опиша установих, че то всъщност няма прилики 😆

    Това, което замени оловото са 16бр 100АН клетки CALB + малко зарядни + BMS и тн.
    Конверсията беше изпълнена от cityel, който вече има доста опит с тези неща …
    Няма как да не съм му благодарен за положения труд и бързата работа!

    Впечатления:
    – Aixam-a промени коренно поведението си, много по-пъргав и подвижен, наклоните се преодоляват с осезаемо по-висока скорост
    – Макс. скорост остана почти същата (по каталожни данни 64 км/ч) може и до 70 да стигне в подходящи условия 😆 , но пък е доста по-често постижима 😆
    – Тези горните определено осигуряват по-голям комфорт сред трафика …
    – Колата се вдигна с около 2 см, малко офроуд вид придоби 😆 , това в следствие на разликата в кг-те ~ 250кг. 300кг олово срещу ~60кг литий
    – Волана олекна, това пак в следствие на кг-те

    Очакван пробег – 60-70км максимален, 50км сигурен без да се вреди на батерията.
    Не е много, но на мен не ми е нужен по-голям реално, а и не ми се даваха повече парички :unsure:

    Това за сега … трябва малко повече да покарам за дам повече отзиви относно пробега и тн. 😉

    #33425

    С малко закъснение, но все пак да споделя …

    Настъпи време разделно … Разделих се с оловото 😛

    След като взех каквото можах от оловно-киселинните акумулатори, което цифром е 2.5 години и 9130км пробег
    Беше време за стъпка напред – литий …
    Стъпката е огромна и докато мислех какви разлики да опиша установих, че то всъщност няма прилики 😆

    Това, което замени оловото са 16бр 100АН клетки CALB + малко зарядни + BMS и тн.
    Конверсията беше изпълнена от cityel, който вече има доста опит с тези неща …
    Няма как да не съм му благодарен за положения труд и бързата работа!

    Впечатления:
    – Aixam-a промени коренно поведението си, много по-пъргав и подвижен, наклоните се преодоляват с осезаемо по-висока скорост
    – Макс. скорост остана почти същата (по каталожни данни 64 км/ч) може и до 70 да стигне в подходящи условия 😆 , но пък е доста по-често постижима 😆
    – Тези горните определено осигуряват по-голям комфорт сред трафика …
    – Колата се вдигна с около 2 см, малко офроуд вид придоби 😆 , това в следствие на разликата в кг-те ~ 250кг. 300кг олово срещу ~60кг литий
    – Волана олекна, това пак в следствие на кг-те

    Очакван пробег – 60-70км максимален, 50км сигурен без да се вреди на батерията.
    Не е много, но на мен не ми е нужен по-голям реално, а и не ми се даваха повече парички :unsure:

    Това за сега … трябва малко повече да покарам за дам повече отзиви относно пробега и тн. 😉

    #33426

    С малко закъснение, но все пак да споделя …

    Настъпи време разделно … Разделих се с оловото 😛

    След като взех каквото можах от оловно-киселинните акумулатори, което цифром е 2.5 години и 9130км пробег
    Беше време за стъпка напред – литий …
    Стъпката е огромна и докато мислех какви разлики да опиша установих, че то всъщност няма прилики 😆

    Това, което замени оловото са 16бр 100АН клетки CALB + малко зарядни + BMS и тн.
    Конверсията беше изпълнена от cityel, който вече има доста опит с тези неща …
    Няма как да не съм му благодарен за положения труд и бързата работа!

    Впечатления:
    – Aixam-a промени коренно поведението си, много по-пъргав и подвижен, наклоните се преодоляват с осезаемо по-висока скорост
    – Макс. скорост остана почти същата (по каталожни данни 64 км/ч) може и до 70 да стигне в подходящи условия 😆 , но пък е доста по-често постижима 😆
    – Тези горните определено осигуряват по-голям комфорт сред трафика …
    – Колата се вдигна с около 2 см, малко офроуд вид придоби 😆 , това в следствие на разликата в кг-те ~ 250кг. 300кг олово срещу ~60кг литий
    – Волана олекна, това пак в следствие на кг-те

    Очакван пробег – 60-70км максимален, 50км сигурен без да се вреди на батерията.
    Не е много, но на мен не ми е нужен по-голям реално, а и не ми се даваха повече парички :unsure:

    Това за сега … трябва малко повече да покарам за дам повече отзиви относно пробега и тн. 😉

    #33424

    Много полезно инфо k.i.

    Имам няколко въпрса на прима виста, че ми стана интересно.
    1. Принципно в колата има ли място за още батерии?
    2. 16 бр, до колкото разбирам всяка една е 100ah, а на колко волта е?
    3. Какви точно бяха старите батерии? Не съм сигурен дали го няма напред нейде из темата.

    Интересно ще е да кажеш за пробега преди и след смятана, при топло и студено време да се сравни 🙂
    И накрая честито , със здраве да се карат, и дълго да изкарат :silly:

    #33427

    Много полезно инфо k.i.

    Имам няколко въпрса на прима виста, че ми стана интересно.
    1. Принципно в колата има ли място за още батерии?
    2. 16 бр, до колкото разбирам всяка една е 100ah, а на колко волта е?
    3. Какви точно бяха старите батерии? Не съм сигурен дали го няма напред нейде из темата.

    Интересно ще е да кажеш за пробега преди и след смятана, при топло и студено време да се сравни 🙂
    И накрая честито , със здраве да се карат, и дълго да изкарат :silly:

    #33429

    Много полезно инфо k.i.

    Имам няколко въпрса на прима виста, че ми стана интересно.
    1. Принципно в колата има ли място за още батерии?
    2. 16 бр, до колкото разбирам всяка една е 100ah, а на колко волта е?
    3. Какви точно бяха старите батерии? Не съм сигурен дали го няма напред нейде из темата.

    Интересно ще е да кажеш за пробега преди и след смятана, при топло и студено време да се сравни 🙂
    И накрая честито , със здраве да се карат, и дълго да изкарат :silly:

    #33428

    Благодаря за пожеланията!

    1. На око в момента са заети около 2/3 … от единия “куфар” под седалките. При успешно разпределение и подходящо финансиране 😆 и 200км пробег са съвсем възможни според мен. едит Друго възможно решение е монтирането на един генератор под шофьорското Д и ще се получи неочаквано добра комбинация – хибрид с регистрация на електрмобил ако се сещаш за кво иде реч B)
    2. Всяка клетка е 100АН 3.2V, мотора и системата е на 48V. Ето инфо за самите клетки – http://evparts.alle.bg/акумулатори/calb-lifepo4-battery/
    3. 12 бр.12V 76Ah AGM акумулатори.
    4. За пробега непосредствено преди смяната ще кажа – нищожен 🙂 поради възрастта на оловото. Като нова по каталог – http://www.emission-zero.de/megacity.php
    Оловото на студено беше много зле (едва ли някой ще се изненада), просто независимо от разните показания за батерия изведнъж кляка и му пада напрежението …

    По-натам ще споделя как се държат литиевите клетки като натрупам малко км …
    Но на първо четене разликата е огромна и разликата в цената ако се сменят олвоните акумулатори е крайно неоправдана …

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.