Решен проблем с 220V зарядно на Tesla Model S

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #34621
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Днес имах възможност да помогна за зареждане на един нов бял лебед – Model S 90D с проблем в зарядното.

    Имам предвид Mobile Connector зарядното за 220V.

    При опит да я заредят с включване в няколко различни контакта в един гаража, дава грешка. Проблемът е, че мига три пъти червено контролерът, което означава проблем в контактора.

    Затова – проба на разпределителните кутии в подземния паркинг на България МОЛ и резултат – колата си зарежда перфектно и на 220V, и от червения трифазен контакт (16А, 11 кВт).

    Предполагах, че в нещо в електро системата на гаража не е наред, може да е бил с двужилно окабеляване, и явно е така. Но кабелът за зареждане на колата с контролната кутия си бачка идеално.

    Честито на новия собственик, хем че е малко странна случка с регистрирана в София Model S, който ще се кара в Италия :whistle:

    Жалко че бързах да карам сина на училище и в бързината не се сетих да направя снимка, а бяхме с туизето и щеше да стане гот. Другия път :cheer:

    #34625

    А какво се оказа всъщност – разбра ли се точно какъв е проблема в гаража?
    Аз тепърва ще си прекарвам трифазен в паркинга и ми е интересно ако има особености които трябва да се спазват.

    #34627
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Нямат идея хората какъв им е проблемът в гаража, а аз си оставам на първоначалното мнение, че може да е с двужилно окабеляване веригата.

    Заземяването е задължително, трявва си трижилен кабел до контактите. Виждал съм го неведнъж – контролната електроника на зарядния кабел тества връзката и като не й хареса не позволява връзка със зарядното на електромобила. А нехаресването е заради липса на (добро) заземяване или недостатъчно напрежение.

    Трифазен щом ще прекарваш – нека да е с петжилен кабел, да не е с 4 жила. Тип 2 връзката е с пет силови пина – за трите фази, нула и земя (и два комуникационни пина). Препоръчвам 5х6мм2 кабел – такъв е и за самите електромобили – за 22 кВт зареждане. Може и една идея нагоре, но зависи от бюджета, че 5х6 е към мин. 8 лв/метър.

    Добре е да е 3х63А главният прекъсвач, не по-малко, освен ако не планираш макс. мощност 11 кВт.

    Ако се сетя друго ще добавям.

    #34631

    Полезно, благодаря.
    Първо с ЧЕЗ трябва да се оправя. Трифазен на 32А да искам мисля. Това прави 22kW.

    #34633
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Мда, 32А трифазно от ЧЕЗ – и темата е много важна, че тепърва ще има много хора и фирми да минават през тази процедура.

    Ценно е да споделиш процеса, като го преминеш – ще е специфично за различните случаи и е добре да трупаме инфо.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.