- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
March 17, 2014 at 11:21 pm #25007Илиян ЗвездоброевMember
Не си спомням много уроците по електротехника, но аз залагам че няма да има загуби B) Причината според мен поради която не се препоръчва използването на удължители е големия ток който протича. Може да създаде някаква опасност, макар че удължителя е проектиран и за по-големи мощности. Ако обаче кабела ти е навит на руло – при тия високи токове индукцията няма да е малка и тогава според мен ще има загуби наистина, не дай си боже и нещо по-лошо.
March 17, 2014 at 11:29 pm #25013Plamen PetrovMemberМда… Загубите може и да са минимални, но колегата правилно каза, че ако кабела е навит и да допуснем че слънцето го е напекло… то не ми се мисли какво би станало – най-малкото ще падне бушона :unsure:
Иначе няма как да няма загуби – най-малкото зарядното загрява – т.е. има енергия отдадена като топлина.
По принцип загубите при заряд не са големи и не трябва да превишават 10-15% от консумираната енергия.March 17, 2014 at 11:56 pm #25052Николай ИвановMemberКогато кабела е навит, загрява доста. Затова винаги го разтягам, дори и да не ми трябва цялата дължина. Колкото до безопасността, кабела е доста дебел, за мощност от порядъка на 5-6 кВт. Освен това е гумиран, дебел, двойно изолиран, специално за външна употреба. Все пак не всички собственици на електромобили притежават гараж или винаги могат да зареждат директно от контакта. Просто понякога контакта е по-далеч отколкото ми се иска. 🙁
March 18, 2014 at 1:07 am #25103martin@ecars.bgKeymasterДосега нищо не съм засичал да се затопля при мен – нито кабел, нито щепсел – кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.
March 18, 2014 at 8:45 am #25121Илиян ЗвездоброевMemberНезнам дали го коментирахме този въпрос, но загубите не са от зарядната електроника или кабел толкова много. Дължат се на спецификата в химията на батерията http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
В началото отиват много квч за да “събуди” батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.
March 18, 2014 at 11:55 am #25155Николай ИвановMember[quote=”mumojem” post=932]Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен – нито кабел, нито щепсел – кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.[/quote]
Навий кабела на ролка и пусни да се зарежда. След известно време се затопля. Това мисля беше заради индукция или нещо подобно. Не съм внимавал много в часовете по физика. 🙁 :unsure:March 18, 2014 at 12:59 pm #25186martin@ecars.bgKeymaster[quote=”firesword” post=934]Незнам дали го коментирахме този въпрос, но загубите не са от зарядната електроника или кабел толкова много. Дължат се на спецификата в химията на батерията http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
В началото отиват много квч за да “събуди” батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.[/quote]
Гледам да съм точно в диапазона 20-80%. Вчера от 41% започнах зареждането и като го прекъснах беше на 86%.
При зареждане на Туизи сега с енергомера вече виждам как тече процесът. При почти празна батерия очаквах повече мощност, но се оказа, че е обратното – беше останала с 10%, включих и в началото показваше около 1.8 кВ консумация. Постепенно се вдига до средно 2 кВ, но не съм виждам да превишава 2.1 кВ.
Това със загубите е много интересен и важен момент, а и всяка електромобилна батерия гледам, че я правят с поне 10% резерв, за да не остане тотално без ток. Добре ми идват твоите разяснения отгоре, а и аз се надявам на повече включвания от по-вещи колеги, та да се информираме допълнително :cheer:.
March 18, 2014 at 1:00 pm #25193martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=938][quote=”mumojem” post=932]Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен – нито кабел, нито щепсел – кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.[/quote]
Навий кабела на ролка и пусни да се зарежда. След известно време се затопля. Това мисля беше заради индукция или нещо подобно. Не съм внимавал много в часовете по физика. 🙁 :unsure:[/quote]За пробата, ще го пробвам :cheer:
March 24, 2014 at 6:26 pm #25744martin@ecars.bgKeymasterУплътнения за вратите – от микропореста гума са с лепенка от едната страна – размер 25мм ширина, 15мм височина. Ето как седят на колата:
Отпред нещо ги направих на 2 части, но ще залепя нови по завойчето да няма прекъсване :cheer:
March 24, 2014 at 11:44 pm #25759Николай ИвановMemberЛесно ли се затварят вратите след монтажа на тези уплътнения? Иначе изглеждат добре.
March 24, 2014 at 11:49 pm #25771martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=1002]Лесно ли се затварят вратите след монтажа на тези уплътнения? Иначе изглеждат добре.[/quote]
След 20 кинтова пробва – да :lol:. Първо взех такива с 20 мм височина, но чак като ги залепих се оказа, че са твърде дебели и пречат на затварянето. Та по метода проба грешка достигнах до тези, които хем уплътняват, хем не пречат грам на затварянето :cheer:
April 4, 2014 at 12:45 am #26656martin@ecars.bgKeymasterПресни добавки с някои наблюдения от карането:
Педалът за ускорение
Понякога в движение (не мога да установя какво го причинява), ако почти не съм натиснал десния педал и колата губи мощност – просто започва да спира. Открих го още при тест драйв миналата година като правихме, но се сещам сега да го споделя.
За да тръгнеш пак просто правиш нещо като двойно амбриране, известно от едно време – за момент отпускаш педала и натискаш леко спирачката и веднага пак ускоряваш – тръгва си, просто се получава нещо като “заглъхване”, за момент губи мощност. Може да се случи в неприятни моменти обаче, като при задминаване или точно преди да ти трябва ускорение. Свикнах му бързо, но си е мисля известен бъг, който съм засичал и по чужди форуми да се обсъжда.
Гумите
Странно, но гумите леко прискърцват с навлизане в пролетта, а са летни 😆
Все пак са някаква специална смеска (Conti eContact) и са правени за Туизи, но ще видим как се държат със затопляне на времето.Пискня 😆
Нещо цвинкя отзад, като от задните спирачки – гадничък писклив звук е, но още не съм се ориентирал да го прегледаме. Надявам се да открием източника. Имаше го и на другите Туизи като правихме тест драйв преди.
April 4, 2014 at 7:09 am #26673Николай ИвановMemberЕто малко инфо и от мен.
Относно гумите – не съм възхитен. Зимните ми гуми бяха Барум и дърдажа прекрасно на сух асфалт. При всички мой опити да поднесе не се получаваше, само на лед или добре утъпкан сняг. С летните за месец откакто ги сложих ми е поднасяло 2 пъти при влизане с висока скорост на кръстовище. 🙁 Явно са доста твърди. Има и друга съществена разлика – с летните колата спира доста по-зле на сухо. Зимните просто “ковяха”. И по-лесно ми блокират колелата при спиране. Определено са с ниско сцепление с цел икономия на енергия.
Относно педала на газта – и аз имам подобни проблеми. Например като тръгна от светофар, и веднага пусна педала. Колата се движи с около 7-10 км/ч, но по инерция, не регенерира. При натискане на газта отново минава секунда преди да започне да ускорява. Случва се доста често, когато колата се спуска и никога досега когато се изкачва.
Относно свиренето – има го и при мен, от задните накладки. Чувам го когато след спиране пускам накладките, после няколко секунди проскърцват. Това е защото не се отлепят напълно от диска веднага. Неотстранимо е без модификации по спирачните апарати според мен.April 4, 2014 at 7:09 am #26687Николай ИвановMemberЕто малко инфо и от мен.
Относно гумите – не съм възхитен. Зимните ми гуми бяха Барум и дърдажа прекрасно на сух асфалт. При всички мой опити да поднесе не се получаваше, само на лед или добре утъпкан сняг. С летните за месец откакто ги сложих ми е поднасяло 2 пъти при влизане с висока скорост на кръстовище. 🙁 Явно са доста твърди. Има и друга съществена разлика – с летните колата спира доста по-зле на сухо. Зимните просто “ковяха”. И по-лесно ми блокират колелата при спиране. Определено са с ниско сцепление с цел икономия на енергия.
Относно педала на газта – и аз имам подобни проблеми. Например като тръгна от светофар, и веднага пусна педала. Колата се движи с около 7-10 км/ч, но по инерция, не регенерира. При натискане на газта отново минава секунда преди да започне да ускорява. Случва се доста често, когато колата се спуска и никога досега когато се изкачва.
Относно свиренето – има го и при мен, от задните накладки. Чувам го когато след спиране пускам накладките, после няколко секунди проскърцват. Това е защото не се отлепят напълно от диска веднага. Неотстранимо е без модификации по спирачните апарати според мен.April 4, 2014 at 11:04 am #26737martin@ecars.bgKeymasterВ смеската е нещо и според мен, точно заради икономичността. Интересно е да се сложат други гуми, просто със същия размер, за да се направи сравнение дали ще има разлика в твърдостта на возене, звука, сцеплението и разхода.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.