• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 142 total)
  • Author
    Posts
  • #25072

    Не си спомням много уроците по електротехника, но аз залагам че няма да има загуби B) Причината според мен поради която не се препоръчва използването на удължители е големия ток който протича. Може да създаде някаква опасност, макар че удължителя е проектиран и за по-големи мощности. Ако обаче кабела ти е навит на руло – при тия високи токове индукцията няма да е малка и тогава според мен ще има загуби наистина, не дай си боже и нещо по-лошо.

    #25079

    Мда… Загубите може и да са минимални, но колегата правилно каза, че ако кабела е навит и да допуснем че слънцето го е напекло… то не ми се мисли какво би станало – най-малкото ще падне бушона :unsure:
    Иначе няма как да няма загуби – най-малкото зарядното загрява – т.е. има енергия отдадена като топлина.
    По принцип загубите при заряд не са големи и не трябва да превишават 10-15% от консумираната енергия.

    #25117

    Когато кабела е навит, загрява доста. Затова винаги го разтягам, дори и да не ми трябва цялата дължина. Колкото до безопасността, кабела е доста дебел, за мощност от порядъка на 5-6 кВт. Освен това е гумиран, дебел, двойно изолиран, специално за външна употреба. Все пак не всички собственици на електромобили притежават гараж или винаги могат да зареждат директно от контакта. Просто понякога контакта е по-далеч отколкото ми се иска. 🙁

    #25172
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен – нито кабел, нито щепсел – кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.

    #25189

    Незнам дали го коментирахме този въпрос, но загубите не са от зарядната електроника или кабел толкова много. Дължат се на спецификата в химията на батерията http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery

    Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
    Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
    Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
    В началото отиват много квч за да “събуди” батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
    батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.

    Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.

    #25227

    [quote=”mumojem” post=932]Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен – нито кабел, нито щепсел – кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.[/quote]
    Навий кабела на ролка и пусни да се зарежда. След известно време се затопля. Това мисля беше заради индукция или нещо подобно. Не съм внимавал много в часовете по физика. 🙁 :unsure:

    #25248
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”firesword” post=934]Незнам дали го коментирахме този въпрос, но загубите не са от зарядната електроника или кабел толкова много. Дължат се на спецификата в химията на батерията http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery

    Charge/discharge efficiency 50–95% (такава с 95% надали и Тесла може да произведе).
    Просто ако батерията ти е 10квч, трябва да се вкарат може би поне 12-13 за да се зареди до 10.
    Освен това през целия цикъл на зареждане това варира според мен. Между 20 и 80% е най ефективно.
    В началото отиват много квч за да “събуди” батерията. А след 80% намалява зарядния ток, може би за да не станат фалове,
    батерията се зарежда по-бавно, и по принцип когато вече е заредена по-трудно се образуват още нови токоносители и КПДто на зареждане намалява.

    Аз така си го обяснявам за мен, но тук има други колеги които могат по-добре да го разкажат.[/quote]

    Гледам да съм точно в диапазона 20-80%. Вчера от 41% започнах зареждането и като го прекъснах беше на 86%.

    При зареждане на Туизи сега с енергомера вече виждам как тече процесът. При почти празна батерия очаквах повече мощност, но се оказа, че е обратното – беше останала с 10%, включих и в началото показваше около 1.8 кВ консумация. Постепенно се вдига до средно 2 кВ, но не съм виждам да превишава 2.1 кВ.

    Това със загубите е много интересен и важен момент, а и всяка електромобилна батерия гледам, че я правят с поне 10% резерв, за да не остане тотално без ток. Добре ми идват твоите разяснения отгоре, а и аз се надявам на повече включвания от по-вещи колеги, та да се информираме допълнително :cheer:.

    #25255
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=938][quote=”mumojem” post=932]Досега нищо не съм засичал да се затопля при мен – нито кабел, нито щепсел – кабелът на удължителя е към7-8 метра мисля и не е навит.[/quote]
    Навий кабела на ролка и пусни да се зарежда. След известно време се затопля. Това мисля беше заради индукция или нещо подобно. Не съм внимавал много в часовете по физика. 🙁 :unsure:[/quote]

    За пробата, ще го пробвам :cheer:

    #25799
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Уплътнения за вратите – от микропореста гума са с лепенка от едната страна – размер 25мм ширина, 15мм височина. Ето как седят на колата:

    uplatnenia_vrati_twizy.jpg

    Отпред нещо ги направих на 2 части, но ще залепя нови по завойчето да няма прекъсване :cheer:

    #25815

    Лесно ли се затварят вратите след монтажа на тези уплътнения? Иначе изглеждат добре.

    #25824
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=1002]Лесно ли се затварят вратите след монтажа на тези уплътнения? Иначе изглеждат добре.[/quote]

    След 20 кинтова пробва – да :lol:. Първо взех такива с 20 мм височина, но чак като ги залепих се оказа, че са твърде дебели и пречат на затварянето. Та по метода проба грешка достигнах до тези, които хем уплътняват, хем не пречат грам на затварянето :cheer:

    #26713
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Пресни добавки с някои наблюдения от карането:

    Педалът за ускорение

    Понякога в движение (не мога да установя какво го причинява), ако почти не съм натиснал десния педал и колата губи мощност – просто започва да спира. Открих го още при тест драйв миналата година като правихме, но се сещам сега да го споделя.

    За да тръгнеш пак просто правиш нещо като двойно амбриране, известно от едно време – за момент отпускаш педала и натискаш леко спирачката и веднага пак ускоряваш – тръгва си, просто се получава нещо като “заглъхване”, за момент губи мощност. Може да се случи в неприятни моменти обаче, като при задминаване или точно преди да ти трябва ускорение. Свикнах му бързо, но си е мисля известен бъг, който съм засичал и по чужди форуми да се обсъжда.

    Гумите

    Странно, но гумите леко прискърцват с навлизане в пролетта, а са летни 😆
    Все пак са някаква специална смеска (Conti eContact) и са правени за Туизи, но ще видим как се държат със затопляне на времето.

    Пискня 😆

    Нещо цвинкя отзад, като от задните спирачки – гадничък писклив звук е, но още не съм се ориентирал да го прегледаме. Надявам се да открием източника. Имаше го и на другите Туизи като правихме тест драйв преди.

    #26730

    Ето малко инфо и от мен.
    Относно гумите – не съм възхитен. Зимните ми гуми бяха Барум и дърдажа прекрасно на сух асфалт. При всички мой опити да поднесе не се получаваше, само на лед или добре утъпкан сняг. С летните за месец откакто ги сложих ми е поднасяло 2 пъти при влизане с висока скорост на кръстовище. 🙁 Явно са доста твърди. Има и друга съществена разлика – с летните колата спира доста по-зле на сухо. Зимните просто “ковяха”. И по-лесно ми блокират колелата при спиране. Определено са с ниско сцепление с цел икономия на енергия.
    Относно педала на газта – и аз имам подобни проблеми. Например като тръгна от светофар, и веднага пусна педала. Колата се движи с около 7-10 км/ч, но по инерция, не регенерира. При натискане на газта отново минава секунда преди да започне да ускорява. Случва се доста често, когато колата се спуска и никога досега когато се изкачва.
    Относно свиренето – има го и при мен, от задните накладки. Чувам го когато след спиране пускам накладките, после няколко секунди проскърцват. Това е защото не се отлепят напълно от диска веднага. Неотстранимо е без модификации по спирачните апарати според мен.

    #26803
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    В смеската е нещо и според мен, точно заради икономичността. Интересно е да се сложат други гуми, просто със същия размер, за да се направи сравнение дали ще има разлика в твърдостта на возене, звука, сцеплението и разхода.

    #26810
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=1096]
    2. Не знам защо, но при никакви обстоятелства не може да вдигне повече от 85 км/ч. Засилване по наклон, пълна газ, стръмно спускане – не става. Може администратора да сподели при какви обстоятелства преви 95 км/ч.
    3. Пробег – при пълна газ и поддържане на 80-85 км/ч дори сега в топлото не издържа повече от 60 км. Зимата правеше около 50 км при такова каране. Но при градско каране с до 50 км/ч вече редовно надминавам 80-90 км.
    4. Борд компютър – има някои особености при отчитането на оставащия пробег, според мен най-важния показател. Например. Зареждам до горе, показва оставащи 86 км. Тръгвам, карам леко, градско. След 12 изминати км ми показва оставащи 81 км. Не казвам, че не показва вярно. Просто смята оставащия пробег според стила на шофиране и скоростта от няколко километра назад. И ако преди зареждане си карал бясно може да получиш странен резултат. Например. Зареждам и ми пиши оставащи 55 км, тръгвам и след 10 км вече показва оставащи 70 км.
    5. Направи ми впечатление следното – след зареждане през нощта – 7 часа в контакта батерията държи по-дълго, отколкото при зареждане през деня за 3 часа. И в двата случая зареждам до горе, докато колата сама изключи. Разликата е около 10 %, при еднакъв маршрут и еднакво каране. На какво се дължи това? Същия ефект съм го забелязал и при мобилния ми телефон. Ако е цяла нощ на зарядно – три дни без проблем, ако го заредя сутринта за час и половина до 100 % – два дни изкарва.
    6. И нещо неприятно – увеличи се шума от трансмисията на колата. Има един звук, който е като от износени зъбни колела, сякаш имат лек луфт и при частично натоварване ручат. Чува се ако си натиснал газта много леко и спускаш с ниска скорост – 20-25 км/ч. Тогава тя хем не ускорява, хем не регенерира. И тогава се чува шумът. Преди го нямаше, или не беше така силен. И още. При потегляне, ако подадеш газ и отнемеш, има нещо като тласък и тропане. Като луфт от разбит тампон на скоростна кутия се усеща, чукане. Предполагам че това е нормално износване, ще видим. Не е драматично, но има промяна. Когато с администратора ги срещнем двете Туизи-та можем да сравним. Да не забравяме , че моето се кара по всякакви пътища, някои доста разбити, също и по черни пътища. Също така зареждам когато и където ми трябва, без оглед колко е пълна батерията. Имам ли нужда от пробег – в контакта! Вероятно подобна експлоатация ще даде отражение. Ще видим. B)[/quote]

    2. Не съм правил нещо особено, ще видя следващия път като пробвам какви са обстоятелствата и по възможност ще снимам скоростомера.

    4. Така е, компютърът смята спрямо шофирането няколко километра назад. Може да иде нагоре, но това е по-условно – забелязал съм, че е по-добре да се разчита на самия индикатор с чертички на батерията – той за съжаление никога не отива нагоре обаче :lol:.

    5. Потвърждавам това – повече време на ток има значение после за пробега, но не съм мерил разлики засега.

    6. Тласъкът и тропането ги усетих още когато бяха нови, при тест драйв сесиите. Според мен е просто известен луфт в задвижващата система – някъде при връзката между полуоските и редуктора – не мисля, че е вследствие на употреба. Рученето също трябва да го чуя, за да сравня, като цяло има различни такива звуци в Туизи, но то пък и не е грам обезшумено.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 142 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.