Model 3 – финанси, анализ, размишления

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #36820

    Аз се надявам прогнозите от това видео да не се случат, въпреки че има не малък шанс за това. Но все пак ми се струва, че Тесла целят наистина да я запазят “affordable”, защото отивайки на $75.000+ според мен доста резервации ще отпаднат. Реално над 90% от хората които избират този тип автомобил дори и в щатите са ентусиасти и т.нар. “new adobpters”, и реално ако имаха възможност да дадат 75к досега да са взели по една S-ка. Така че Тесла трябва доста да внимават какъв ще е ценовия диапазон според мен.

    Ако 35k евро е базовата БЕЗ ДДС за Европа – това доста ще промени нещата в негативна насока и възможностите за покупка 🙁 Някой има ли идеи в този случай какво може да се направи?? Ясно е, че данъчен кредит за този автомобил няма да може да се ползва…

    #36823

    Със сигурност цената която е обявена сега ($35,000) е без ДДС за Европа, или съответния sales tax за Щатите. Най-малкото размера на таксите и ДДС-то е различно в различните страни/щати така че няма как да дадат финално число и да го спазят.

    Тесла ще продадат всички Model 3 които произведат, така че за съжаление няма много да внимават с цените. За тях в момента е важен маркетинга и с тази базова цена го постигат. Но базовият модел ще бъде орязан, много даже според мен. Толкова че за нашия район няма да е удачен, без да си добавиш Winter Package, Active Suspension и каквото още решат че ще бъде опция. Глезотийки като стъклен таван, кожи, джанти може да се пропуснат, но пак според мен цената ще отиде на към €45,000 – €50,000 крайна цена с ДДС.

    Шансът е с добре сметнат лизинг. Но аз пак да кажа – не очаквайте че ще имате нула разходи по такава кола. Нито зареждането ще бъде безплатно, нито сервиза. А нов хардуер + нов софтуер няма как да няма проблеми в началото, нормално е. Като едни early adopters трябва да сме наясно с това =)

    #36829

    @cokey – да, напълно си прав. Реално няма никакви съмнения, че това е цена без ДДС. Една от идеите които ми идват в момента е, че може да се мине през TÜV модификация за 3+1 и по този начин да се ползва данъчен кредит. Доста търговци на автомобили вече го предлагат като опция тук в БГ, обаче си е доста куцо според мен да не можеш да разчиташ на 5-тото място.

    Освен изброените от теб опции, като гледам снега навън и един dual-motor няма да е излишен :D. И благодаря за корекцията – правилното е early adopters 🙂

    A oтносно сервиза, тъй като от написаното от теб ми се струва, че имаш опит с Тесла, искам да попитам дали нещата по окачването (например някакви лагери, тампони и т.н.) могат да се ремонтират тук, ако конкретната част се поръча от чужбина с доставка до БГ? Бях чел, че независимо къде се ремонтира, Тесла винаги запазва гаранцията, а също и че софтуерни грешки най-често се оправят дистанционно? Благодаря ти предварително и съжалявам, ако някъде из форума са коментиратни тези неща…

    #36834

    Да, dual-motor също имах предвид, но съм забравил да го напиша =)

    Аз не съм сменял нищо като консуматив, мисля и че няма да сменям в следващите 1-2 години. Но ме извикаха да сменят компресора на климатика, понеже имаше проблем и харчеше много от 12V батерия. Тя също е проблемна и Даниел ходи да му я сменят. Казаха че февруари чакат някакви нови неща по falcon doors, и ако искам да отида да ги “актуализират”. Не е ясно точно какво, но с времето се появяват малки разминавания по уплътненията.

    Дребни неща знам че могат да се оправят тук – седалки, врати, колани. Но ходова част, електроника не съм убеден, а и не бих пробвал. Body work със сигурност няма как да ти направят добре тук. Алуминий, цвят, пък лак? От body shop-а във Виена с който Тесла работят ми казаха че falcon doors са изключително сложни за настройка и само те могат да ги ремонтират, и отнема около 1 седмица.

    Това горе е за Модел Х. Модел 3 не знаем още колко ще е софистициран =)

    Даниел си беше уредил след разправии със сервиза за му изпратят 12V батерия тук. Само че беше дошла разтекла се, и не свърши работа. Така че поръчването на части не е много опция.

    Мисля че веднъж годишно трябва да се ходи до сервиз. Поне. Дано да не се налага, но може и по-често. В момента София-Виена е около 25 часа директно, с почиване докато зареждаш. Тоест отиване на ход и връщане са 2 пълни дни, отделно висенето там докато чакаш да я правят. По-лесно, но не и по-евтино е да се изпрати с репатрак (700лв) и да отидеш да си я вземеш (Bulgaria Air – 200лв).

    #36864

    Благодаря за детайлния отговор, cokey!

    Да се надяваме, че докато дойдат модел 3-ките ще има сервиз в БГ или някъде наоколо :)… Или поне суперчарджъри по пътя до Виена.

    #36945

    Един такъв въпрос:
    Предполагам като купуваш Model S/X защото няма представителство тук, плащаш на Тесла без ДДС и после тук в България го плащаш.
    А как стои въпроса със софтуерните опции които можеш да закупиш след време? Някой ще ти търси ли ДДС-то ако си ги закупиш след като си регистрираш колата? В другите страни където има представителство ти взимат директно и ДДС като се ъпдейтваш.

    #36948

    Не, всичко останало го плащаш на място с вече начислено ДДС. Само за внос на нов автомобил в ЕС, ДДС-то се плаща в страната в която се регистрира.

    #36993
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”MaxZ” post=2961]Един такъв въпрос:
    Предполагам като купуваш Model S/X защото няма представителство тук, плащаш на Тесла без ДДС и после тук в България го плащаш.
    А как стои въпроса със софтуерните опции които можеш да закупиш след време? Някой ще ти търси ли ДДС-то ако си ги закупиш след като си регистрираш колата? В другите страни където има представителство ти взимат директно и ДДС като се ъпдейтваш.[/quote]

    Много интересно, дори не се бях замислях над това – послезно и благодарско на Младен за пояснението.

    #37001
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”MaxZ” post=2961]Един такъв въпрос:
    Предполагам като купуваш Model S/X защото няма представителство тук, плащаш на Тесла без ДДС и после тук в България го плащаш.
    А как стои въпроса със софтуерните опции които можеш да закупиш след време? Някой ще ти търси ли ДДС-то ако си ги закупиш след като си регистрираш колата? В другите страни където има представителство ти взимат директно и ДДС като се ъпдейтваш.[/quote]

    Много интересно, дори не се бях замислях над това – послезно и благодарско на Младен за пояснението.

    #37927
    Nikola
    Member

    Включвам се отново в темата, леко грубо влизам с лакът.

    Мина доста време от последните ми писания тук във форума. От тогава излезе и последната информация за Model 3, както и много снимки, видеа, детаили за цени, пакети, ъпгрейди и т.н.

    Реалността ме тресна по главата като парен чук. Колкото и да ми харесва Модел 3, колкото и голям фен да съм, задачата се оказва непосилна просто спрямо стандард на живот / финанси и т.н. За сега смятам да задържа резервацията си и да не я отказвам все още, тъй като има много време до като дойде колата до Холандия.

    И все пак се замислих за кола, която може да ми свърши работа, и все пак да бъда част от “Ел” ентусиастите (все още). Разгледах и изчетох много по темата. За момента съм се спрял на 3 варианта – трите най-реалистични и възможни ми по джоба и начин на живот варианти, разбира се.

    А те са: Opel Ampera, Renault Zoe, Nissan Leaf. И трите варианта са в диапазона 10-12к евро, което вече е съвсем окей за мен.

    Opel Ampera – най-реалистичния вариант, даващ ми пълна свобода и отговарящ перфектно на ежедневието ми. 50-80км пробег в зависимост от сезона са ми пре-достатъчни за ежедневно каране в София, от-до работа, и ако има нещо допълнително – също. Вилата е на 35км от квартала (който е в края на София), което автоматично ще рече, че мога да си карам и до там само на ток. 1-2-3 Пътувания през годината до черноморието – без проблеми с ДВГ, както и всякакви други по-далечни пътеществия.

    Renault Zoe – най-апетитния вариант, даващ ми 100% ел experience, отговарящ напълно на ежедневието. Единствените ми съмнения са – дълъг пробег до черноморието, нищо че знам за съществуването на всичкоток.ком и че има зарядни станции. И следващото “съмнение” – батерията. По-специално leasing-a на батерията. Тъй като гледам Zoe-та по европейския пазар, почти всичките (до сега не съм намерил поне) са без батерия в цената, това което се дава като цена е към 60 евро / месец за батерията с официален договор към Рено. Ако някой има опит с това – нека сподели мнение за всеки случай.

    Nissan Leaf – най-компромис варианта, даващ ми напълно спокойствие в града, и после пак на зарядни станции с по-дълго пътуване до морето.

    При положение че Теслата ми се изплъзва (освен ако случайно не ми “паднат от небето” средства), това са 3те най-реални варианта за хибрид/100% ел кола за момента. Разглеждах и нови/стари коли с ДВГ, но просто няма нещо, за което бих си дал парите, и което да е хибрид. Така или иначе искам първата ми кола (EVER!!!) да е или хибрид или 100% ел. Все пак съм чакал 30 години за нея 🙂

    Поздрави на всички!

    п.с. всякакви мнения и коментари са добре дошли!

    #37928

    А 3-те изброени в диапазон 10-12к евро имаш предвид, че толкова вървят употребявани?

    #37930
    Nikola
    Member

    Да.
    Ampera – 10-13k евро, има под 100к км има и около 100-150.
    Zoe – 10-12к евро, батерията на лизинг от Рено за около 60 евро / месец.
    Leaf – там директно всичко е включено.

    Адски много искам Модел 3, просто финансово е доста out of my budget.

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.