- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
February 12, 2014 at 11:24 am #22829Николай ИвановMember
Не мога да се съглася с вас. Всичко зависи от това колко километра на година изминава автомобила и какъв клас е колата, с която се сравнява. Нашето семейство има Инфинити FX 30 дизел на лизинг. Годишния ни пробег е около 60 хил. км. При сравняване на лизинга на Тесла и на Инфинити, ако си приспадна разходите за гориво и техническо обслужване на всеки 20 хил.км Тесла ми излиза по-евтина с над 300 лв. на месец !!! Ако се колебаете дали ви е изгодно, мога да ви помогна в смятането. Важно е да се знае, че Тесла няма технически обслужвания, може да не посещава фирмен сервиз 4 години и пак е в гаранция. Освен това гаранциите са и много дълги и не се налага да доплащате за удължена гаранция или да предвиждате възможни разходи за ремонти с повишаване на пробега. Просто при изчисленията трябва да се включи всичко – данък, винетка, обслужване, консумативи, разходи за гориво и т.н. Например накладки при Тесла ще се наложи да сменяте при много по-висок пробег.
Искам да напишете как смятате разхода на гориво за 100 км на Тесла, малко ми се струва високо това, което е написано. Електроенергията в БГ е евтина и това прави много изгодно използването на електрически автомобили.
Иначе като автомобил Тесла е пълноценен семеен автомобил, със 7 седалки, но на допълнителните няма проблем за деца до 12-13 години. Също така има достатъчно големи багажници, а също може да се монтира и куфар на покрива.February 12, 2014 at 11:34 am #22839КонстантинMemberДоколкото за много неща си прав … има един тънък момент,който няма как да сметнеш
1. колата е екзотика
При евентуален проблем къде ще ти оправят Теслата?
Сега не ми казвай, че нищо няма да и се разваля и тн.
Кой и как ще ти я застрахова проучвал ли си? и тн. дребни детайли2. мислиш ли, че ще можеш да направиш 60к на година и с нея като с Инфинитито?
пп. иначе само мога да те поздравя за ентусиазма и мерака
и ти желая да се сдобиеш с мечтаната Тесла!February 12, 2014 at 11:34 am #22847КонстантинMemberДоколкото за много неща си прав … има един тънък момент,който няма как да сметнеш
1. колата е екзотика
При евентуален проблем къде ще ти оправят Теслата?
Сега не ми казвай, че нищо няма да и се разваля и тн.
Кой и как ще ти я застрахова проучвал ли си? и тн. дребни детайли2. мислиш ли, че ще можеш да направиш 60к на година и с нея като с Инфинитито?
пп. иначе само мога да те поздравя за ентусиазма и мерака
и ти желая да се сдобиеш с мечтаната Тесла!February 12, 2014 at 11:35 am #22854Plamen PetrovMemberИ ако сложиш таксите за паркиране в синя/зелена зона, липсата на данък…
Съгласен съм че тока си е евтин – особено ако разполагаш с някой и друг фотоволтаик 😉
Това са си пари от слънцето – само се качваш и караш 😛
От гледна точна на работодателя пък си е далаверка да си правиш доставките или да позволиш на клиенти/работници да зареждат електричките си докато пазарят/работят…
За момента най-добрия пример от Google ReCharge:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9d9DeznVVsA[/video]February 12, 2014 at 11:54 am #22862martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=683]Не мога да се съглася с вас. Всичко зависи от това колко километра на година изминава автомобила и какъв клас е колата, с която се сравнява. Нашето семейство има Инфинити FX 30 дизел на лизинг. Годишния ни пробег е около 60 хил. км. При сравняване на лизинга на Тесла и на Инфинити, ако си приспадна разходите за гориво и техническо обслужване на всеки 20 хил.км Тесла ми излиза по-евтина с над 300 лв. на месец !!! Ако се колебаете дали ви е изгодно, мога да ви помогна в смятането. Важно е да се знае, че Тесла няма технически обслужвания, може да не посещава фирмен сервиз 4 години и пак е в гаранция. Освен това гаранциите са и много дълги и не се налага да доплащате за удължена гаранция или да предвиждате възможни разходи за ремонти с повишаване на пробега. Просто при изчисленията трябва да се включи всичко – данък, винетка, обслужване, консумативи, разходи за гориво и т.н. Например накладки при Тесла ще се наложи да сменяте при много по-висок пробег.
Искам да напишете как смятате разхода на гориво за 100 км на Тесла, малко ми се струва високо това, което е написано. Електроенергията в БГ е евтина и това прави много изгодно използването на електрически автомобили.
Иначе като автомобил Тесла е пълноценен семеен автомобил, със 7 седалки, но на допълнителните няма проблем за деца до 12-13 години. Също така има достатъчно големи багажници, а също може да се монтира и куфар на покрива.[/quote]Леле nio повече и от мен си залитнал по Model S :lol:. Клубът се разраства :).
За разхода да ти кажа, средният е дори доста по-висок – официалният за щатите според EPA е 23.5 кВтч/км. В двата големи Tesla форума има споделено доста инфо за разхода – може да говорим средно за 20-ина кВтч/100 км. Спокойно може да се докара до 18, както съм писал, както и малко надолу – всичко зависи от версията на колата и от шофирането :).
Сметките са важни, но си признавам, че не съм правил толкова детайлни – днес съм на тема маска за лице и съм харесал такава за велосипед, че за няколко дена изядохме със сина ми толкова нафта в Туизито, колкото за години не сме 😆 (все пак се смея докато карам – дори това не може да ми развали удоволствието да карам електромобил, пък и смятам, че с личен пример, и повече хора като започнат да го правят, ще се провокира повече интерес към електро возилата).
February 12, 2014 at 5:37 pm #22916Николай ИвановMemberОтносно въпросите в по-горните постове:
Не е реалистично да се вярва, че нищо не може да се повреди. Технологията е нова, сега навлиза на пазара. Неминуемо е да възникнат някакви проблеми в тази връзка. Също така няма достатъчно данни за издръжливостта на автомобила напред във времето, след 100, след 200 хил. км. Така че липсата на сервиз е сериозен минус. Добре е че има дълга гаранция, но ако няма кой да я приведе в действие какъв е смисъла от нея? За момента най-близкият сервиз е в Австрия. Транспортирането на автомобила до там е вариант, макар и доста скъп и сложен. Държа да отбележа че електромобилите като цяло имат много по-малко механични компоненти и по-малък брой детайли. Това снижава вероятността от повреди все пак.
Относно пробега на семейното Инфинити – повечето километри са навъртени на територията на БГ, като най-дългия преход е малко под 500 км. Също така автомобила пътува и до Истамбул. Тези пътувания обаче не са проблем за Тесла, аз разчитам на поне 500 км пробег. При дългите ни пътувания връщането е най-често след два или три дни, така че и зареждането за обратния път е възможно. Въпрос на организация. За пример ще посоча, че Туизи-то ми в момента е на почти 3000 км, за период от месец и половина. Най-дългия дневен пробег вече надмина 210 км. И това при положение, че батерията издържа максимум 70 км при тези температури в момента. Както казах въпрос на организация.
Но все пак не обсъждате въпроса с правилния човек. При вас въпроса е добър вариант ли е Тесла, използваема ли е и до колко в ежедневието като основен автомобил за семейство, колко е надеждна и т.н.
А при мен въпроса е друг -възможно ли е да направя представителство на Тесла в БГ, какви са изискванията им към търговско – сервизния комплекс, колко голяма ще е инвестицията, къде е правилната локация за това? Суперчарджър станцията тяхна инвестиция ли е или на местния дилър, какви са възможните продажби в рамките на година, възвращаема ли е една такава инвестиция. Узряла ли е достатъчно голяма част от нашето общество за ползване на автомобил с нов тип гориво. Защото основния проблем при електромобилите – с пробега, на територията на БГ почти не съществува. Особено ако имаме монтирана една или две Суперчарджър станции.February 12, 2014 at 5:54 pm #22925martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=692]А при мен въпроса е друг -възможно ли е да направя представителство на Тесла в БГ, какви са изискванията им към търговско – сервизния комплекс, колко голяма ще е инвестицията, къде е правилната локация за това? Суперчарджър станцията тяхна инвестиция ли е или на местния дилър, какви са възможните продажби в рамките на година, възвращаема ли е една такава инвестиция. Узряла ли е достатъчно голяма част от нашето общество за ползване на автомобил с нов тип гориво. Защото основния проблем при електромобилите – с пробега, на територията на БГ почти не съществува. Особено ако имаме монтирана една или две Суперчарджър станции.[/quote]
Това известен брой пъти го обсъждаме с различни хора в Tesla, но те просто не работят така – като решат, ще дойдат и ще го направят салона и евентуално сервизен център. Досега не зная да са дали права на някого и от България, както и от много други страни са ми казвали, че имат много подобни питания. Затова отдавна съм се отказал да коментирам с тях – просто популяризирам електромобилите, за да станат интересни и от там то ще си дойде ;). Такова ми е разбирането за нещата сега :).
Много ще е гот обаче някак да успееш с нещо в тая посока, ще съм адски щастлив!
February 13, 2014 at 1:09 am #22959Николай ИвановMemberТози твой коментар ме натъжи 🙁 . Ако трябва да чакаме Тесла да прояви интерес към малка и бедна държава като нас, то това означава 10 – 15 години поне.
February 13, 2014 at 1:25 am #22967martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=697]Този твой коментар ме натъжи 🙁 . Ако трябва да чакаме Тесла да прояви интерес към малка и бедна държава като нас, то това означава 10 – 15 години поне.[/quote]
😆 Не бре човек – повече от ентусиазиран съм и просто казвам, че това сме го пробвали нееднократно – затова ти казвам, че действам по друг начин (както мога с популяризиране), защото не е това начина – те си имат маркетинг модел и той е да си действат сами, не с дилъри и представители. Това имам предвид – ние до Мюнхен отидохме само и само да се качим в това чудо, какво остава да искаме да дойде тук – искаме не ами отгоре.
Насреща съм за обединяване на усилия, но засега съм спрял да им досаждам с предложения – още първия път като бях в Мюнхен преди 2 години (още нямаше Model S) в салона ми казаха – “Като видим, че има достатъчно интерес (разбирай покупки) от дадена държава, обмисляме позициониране там”.
Ето какво написах преди време по този въпрос:
http://www.ecars.bg/polezno-efektivno/item/3528-da-dokarame-tesla-motors-v-bulgaria
Каквото може заедно – винаги насреща!
February 13, 2014 at 1:31 am #22976martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=697]Този твой коментар ме натъжи 🙁 . Ако трябва да чакаме Тесла да прояви интерес към малка и бедна държава като нас, то това означава 10 – 15 години поне.[/quote]
За малка съм съгласен, бедна бих го пропуснал :).
А те са обърнали внимание – преди година един румънец интервюира Мъск, който тогава каза, че със сигурност ще дойдат в България и Румъния. Малката подробност е в думите “в дългосрочен план”, което като следя как се развиват нещата по го виждам покрай Model E да стане през 2016-та (А дано!). Че виж има Supercharger картата – планът до края на 2014 не включва Източна Европа. Много са усилията, уважавам им ги невероятно и мисля, че просто не става толкова бързо колкото всички искаме.
Да сме колкото се може по-активни обаче – тук сме на едно мнение с теб!
February 14, 2014 at 1:29 pm #23031Николай ИвановMemberЯсно! Ами тогава да работим дружно за популяризиране на електромобилите в БГ. Като начало ще споделям постоянно впечатления от Туизи-то в неговата част от форума. Колкото до Тесла започвам подготовка за покупка – калкулации, проучване и намиране на отговор по всички въпроси, финансиране и т.н. Очаквайте подробности !
February 14, 2014 at 1:33 pm #23037martin@ecars.bgKeymaster[quote=”nio” post=705]Ясно! Ами тогава да работим дружно за популяризиране на електромобилите в БГ. Като начало ще споделям постоянно впечатления от Туизи-то в неговата част от форума. Колкото до Тесла започвам подготовка за покупка – калкулации, проучване и намиране на отговор по всички въпроси, финансиране и т.н. Очаквайте подробности ![/quote]
А, това е приказка вече – с тази идея сме ги създали сайтовете от 2009-та насам – супер е да се обединяват сили. Благодаря ти и – каквито идеи и проекти имаш, свиркай да бутаме машината :woohoo:
February 14, 2014 at 3:52 pm #23046Ivan JordanovMember[quote=”nio” post=705]Ясно! Ами тогава да работим дружно за популяризиране на електромобилите в БГ. Като начало ще споделям постоянно впечатления от Туизи-то в неговата част от форума. Колкото до Тесла започвам подготовка за покупка – калкулации, проучване и намиране на отговор по всички въпроси, финансиране и т.н. Очаквайте подробности ![/quote]
На мен също ще ми е интересна частта с финансирането 🙂 Ще следя 🙂
February 14, 2014 at 4:19 pm #23054КонстантинMember[quote=”ivanjordanov78″ post=707][quote=”nio” post=705]Ясно! Ами тогава да работим дружно за популяризиране на електромобилите в БГ. Като начало ще споделям постоянно впечатления от Туизи-то в неговата част от форума. Колкото до Тесла започвам подготовка за покупка – калкулации, проучване и намиране на отговор по всички въпроси, финансиране и т.н. Очаквайте подробности ![/quote]
На мен също ще ми е интересна частта с финансирането 🙂 Ще следя :)[/quote]
от финансиране и аз се интересувам, ако ме финансирате сменям хАйксама с Тесла одма 😛@ nio
популяризирането чрез личен пример е най-работещия механизъм според мен,
разказвай на приятелите си, показвай им сайта, като те пита някой случаен нещо за колата,
отдели му време ако можеш, за повечето хора територията е силно непозната …
сигурно и сам си се сетил за тия неща и най-вероятно го правиш ама да си кажа 🙂February 14, 2014 at 4:21 pm #23058Ivan JordanovMemberЕстествено. Проблемът винаги е бил в рационалността на пазарната цена…
Ако нещо е достъпно всички ще се интересуват. Още повече че сме малък пазар и всичко се разчува бързо. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.