- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
November 14, 2014 at 1:01 pm #31540Илиян ЗвездоброевMember
Съвсем случайно ми попадна малко информация за батерията на Model S.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_sizes18650 168A 2200–3400 18.6 x 65.2 This cell type is used in many laptop computer batteries, the Tesla Roadster, Tesla Model S, and LED flashlights.
Явно 18650 Li-Ion елементите заместват навсякъде по-старите типове презареждащи се батерии. Добили са много широко приложение.
Тъкмо такива елементи ползват и в Телса. Както видяхме преди в едно видео, те ползват много на брой малки елементи, а не големи блокове.November 20, 2014 at 8:53 pm #31627RumenMemberDecember 20, 2014 at 2:37 pm #31848Петър СтойчевMemberЧетохте ли за снощния анонс на Тесла / Мъск.
Станция за смяна на батериите почва работа тестово между СФ и ЛА срещу съществуващ суперчарджър. Така ще преценят дали хората ще предпочетат да чакат на безплатния чарджър или да си платят за автоматична смяна на батерията за 3 мин. (в бъдеще за 90 сек.). Смяна на бетерията ще струва малко по-малко от пълен резервоар на премиум седан (в щатите това предполагам ще е около 25-30 долара?).
Като цяло мисля, че и двата метода имат своето място под слънцето. За ежедневни нужди човек си зарежда в къщи или на суперчарджър. Ако тръгне на дълъг път обаче и бърза, си плаща малко и си ползва теслата като нормален автомобил.
December 20, 2014 at 4:24 pm #31859martin@ecars.bgKeymasterАхааа, благодарско много за анонса – обновявам тотално Elektromobili.bg и новините малко ми убягват, но сега се заемам да издиря инфо и да наредя един блог.
Абсолютно съм за да ги има и двата варианта и съм сигурен, че ще има достатъчно желаещи за платена подмяна на батерията. Зависи от премиум седана, но за колата като Audi A8 едно пълнене е по-скоро към $50-60. И толкова да е за подмяната на батерия, това е цената на бързината :cheer:
December 21, 2014 at 9:32 pm #31933КонстантинMemberБраво на този човек Мъск!
Не преставам да се изненадвам на посоката и темповете, с които се движи!
Важен е избора! Ако бързаш мяташ 50 кинта и продължаваш, ако не си на зор пиеш едно кафе и пак продължаваш.
Важното е колата да не те ограничава защото тогава има проблем …Само не знам как ще се реши проблема – моята батерия, според мен той е основния минус в подобни програми за смяна …
December 22, 2014 at 12:53 am #31968martin@ecars.bgKeymasterИнтересно е, че сега като го казваш се сещам за нещо свързано. През ноември двама датчани бяха в София – работят за VMWare – и единият има BMW i3. Така се запознахме в нета и като каза, че ще идват предложих среща на по бира. И Марто се включи да се запознае с i3 приятел. Стана дума за екрана на i3 и че е тотално различен от класическите кръгли прибори и по-младият от двамата, който кара ново А3 дизел, каза “ОК, но искам да имам избор – да използвам кръгчета със стрелки или екран с цифри и там каквото има”
Това ме подсети за Model S – не е единствената такава кола разбира се, но има хем електронно кръгче и стрелка – хем цифри по-средата – оставили са ни избор – да има и от двете!
Дори не зная как ми хрумна да добавя отговор Само ако много бързам в анкетата, но за моя изненада като питах жена ми веднага избра тази възможност, а от резултатите в анкетата досега се вижда, че това е масово предпочитаната опция.
Може и да изглежда скъпо примерно 80 лв да платиш за такава услуга, но е супер, че я пробват като опция и дано скоро има данни за интереса.
Казусът с моята батерия мисля имат за него някакви идеи – може да си я получиш на връщане или пък ще са различни тарифите, ако си я взимаш или не… не знам, ще видим.
December 22, 2014 at 9:14 pm #32043Станислав АтанасовMemberАнкетата е леко непълна,защото аз бих я сменил само ако ми е стара батерията и ми сложат по нова.
December 22, 2014 at 9:57 pm #32053martin@ecars.bgKeymasterТо е по-скоро временно действие – твоята е останала без ток, слагат ти за няколко минути заредена и по-късно обратната процедура. Възрастта на батерията вероятно ще има някакво значение, но предполагам не водещо, защото така или иначе всичките са в гаранция и колите са още твърде нови, за да има огромни разлики в производителността на батериите.
December 27, 2014 at 12:43 am #32093Петър СтойчевMemberНов анонс, макар и не за модел Ес.
т.нар. early adopters – собственици на roadster, получават възможност за ъпгрейд: смяна на батерията. Новата е със същият размер, но с над 30% по-голяма плътност.
Общо 70 кВ, с потенциален пробег от до 400 мили, нещо което ще бъде демострирано в началото на годината (разбира се с ниска скорост).
Освновната новина за мен тук е друга – компания , която се грижи за клиентите си и им дава възможност за ъпгрейд на батерия (а не да ги кара да си купуват нови коли). Не мисля, че друг производител до сега го е правил.. Обикновено правилото е, да максимизират продажба на нови по-нови бройки 🙂
Някъде четох и спекулации, че в далечно бъдеще ще се предлагат подобни ъпгрейди дори и за модел Ес (когато се подобри химията на батериите значително). За сега това са по-скоро спекулации, но гледайки как Мъск променя всичко, не бих се очудили на това.
(Далеч, не очаквам подобна щедрост откъм ГМ за Ампера/Волт, въпреки, че новата им батерия вече има по-голям пробег. Те просто няма да направят софтуерното осигуряване, за да се сложи по-голяма батерия на стар автомобил дори да може да се купи.. .. аз бих си я сменил с по-голяма след 7-8 години ако има нужда и възможност.
December 27, 2014 at 1:07 am #32100martin@ecars.bgKeymasterИдеално за старите собственици – мернах, че туитна това Мъск, но съм потънал в обновяване на elektromobili.bg и използвам празниците да напредна там. Това си е супер повод за блог обаче и с този коментар ме подтикваш да го направя :whistle:
December 28, 2014 at 5:26 pm #32127martin@ecars.bgKeymasterModel S P85D 0-100 км/ч – 3.2 сек
Lamborghini Aventador 0-100 км/ч 2.9 секОбаче…
[video width=838 height=471 type=youtube]0e-jquwHKtI[/video]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.