• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 121 through 131 (of 131 total)
  • Author
    Posts
  • #31540

    Съвсем случайно ми попадна малко информация за батерията на Model S.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_battery_sizes

    18650 168A 2200–3400 18.6 x 65.2 This cell type is used in many laptop computer batteries, the Tesla Roadster, Tesla Model S, and LED flashlights.

    Явно 18650 Li-Ion елементите заместват навсякъде по-старите типове презареждащи се батерии. Добили са много широко приложение.
    Тъкмо такива елементи ползват и в Телса. Както видяхме преди в едно видео, те ползват много на брой малки елементи, а не големи блокове.

    #31627
    Rumen
    Member

    Модел S с проблемни мотори в Норвегия.Няколко автомобила са спрели по време на движение.300 резервни двигателя вече са на път за Норвегия.Елън Мъск се е заел лично с проблема.

    #31848

    Четохте ли за снощния анонс на Тесла / Мъск.

    Станция за смяна на батериите почва работа тестово между СФ и ЛА срещу съществуващ суперчарджър. Така ще преценят дали хората ще предпочетат да чакат на безплатния чарджър или да си платят за автоматична смяна на батерията за 3 мин. (в бъдеще за 90 сек.). Смяна на бетерията ще струва малко по-малко от пълен резервоар на премиум седан (в щатите това предполагам ще е около 25-30 долара?).

    Като цяло мисля, че и двата метода имат своето място под слънцето. За ежедневни нужди човек си зарежда в къщи или на суперчарджър. Ако тръгне на дълъг път обаче и бърза, си плаща малко и си ползва теслата като нормален автомобил.

    #31859
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ахааа, благодарско много за анонса – обновявам тотално Elektromobili.bg и новините малко ми убягват, но сега се заемам да издиря инфо и да наредя един блог.

    Абсолютно съм за да ги има и двата варианта и съм сигурен, че ще има достатъчно желаещи за платена подмяна на батерията. Зависи от премиум седана, но за колата като Audi A8 едно пълнене е по-скоро към $50-60. И толкова да е за подмяната на батерия, това е цената на бързината :cheer:

    #31933

    Браво на този човек Мъск!

    Не преставам да се изненадвам на посоката и темповете, с които се движи!

    Важен е избора! Ако бързаш мяташ 50 кинта и продължаваш, ако не си на зор пиеш едно кафе и пак продължаваш.
    Важното е колата да не те ограничава защото тогава има проблем …

    Само не знам как ще се реши проблема – моята батерия, според мен той е основния минус в подобни програми за смяна …

    #31968
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Интересно е, че сега като го казваш се сещам за нещо свързано. През ноември двама датчани бяха в София – работят за VMWare – и единият има BMW i3. Така се запознахме в нета и като каза, че ще идват предложих среща на по бира. И Марто се включи да се запознае с i3 приятел. Стана дума за екрана на i3 и че е тотално различен от класическите кръгли прибори и по-младият от двамата, който кара ново А3 дизел, каза “ОК, но искам да имам избор – да използвам кръгчета със стрелки или екран с цифри и там каквото има”

    Това ме подсети за Model S – не е единствената такава кола разбира се, но има хем електронно кръгче и стрелка – хем цифри по-средата – оставили са ни избор – да има и от двете!

    Дори не зная как ми хрумна да добавя отговор Само ако много бързам в анкетата, но за моя изненада като питах жена ми веднага избра тази възможност, а от резултатите в анкетата досега се вижда, че това е масово предпочитаната опция.

    Може и да изглежда скъпо примерно 80 лв да платиш за такава услуга, но е супер, че я пробват като опция и дано скоро има данни за интереса.

    Казусът с моята батерия мисля имат за него някакви идеи – може да си я получиш на връщане или пък ще са различни тарифите, ако си я взимаш или не… не знам, ще видим.

    #32043

    Анкетата е леко непълна,защото аз бих я сменил само ако ми е стара батерията и ми сложат по нова.

    #32053
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    То е по-скоро временно действие – твоята е останала без ток, слагат ти за няколко минути заредена и по-късно обратната процедура. Възрастта на батерията вероятно ще има някакво значение, но предполагам не водещо, защото така или иначе всичките са в гаранция и колите са още твърде нови, за да има огромни разлики в производителността на батериите.

    #32093

    Нов анонс, макар и не за модел Ес.

    т.нар. early adopters – собственици на roadster, получават възможност за ъпгрейд: смяна на батерията. Новата е със същият размер, но с над 30% по-голяма плътност.

    Общо 70 кВ, с потенциален пробег от до 400 мили, нещо което ще бъде демострирано в началото на годината (разбира се с ниска скорост).

    Освновната новина за мен тук е друга – компания , която се грижи за клиентите си и им дава възможност за ъпгрейд на батерия (а не да ги кара да си купуват нови коли). Не мисля, че друг производител до сега го е правил.. Обикновено правилото е, да максимизират продажба на нови по-нови бройки 🙂

    Някъде четох и спекулации, че в далечно бъдеще ще се предлагат подобни ъпгрейди дори и за модел Ес (когато се подобри химията на батериите значително). За сега това са по-скоро спекулации, но гледайки как Мъск променя всичко, не бих се очудили на това.

    (Далеч, не очаквам подобна щедрост откъм ГМ за Ампера/Волт, въпреки, че новата им батерия вече има по-голям пробег. Те просто няма да направят софтуерното осигуряване, за да се сложи по-голяма батерия на стар автомобил дори да може да се купи.. .. аз бих си я сменил с по-голяма след 7-8 години ако има нужда и възможност.

    #32100
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Идеално за старите собственици – мернах, че туитна това Мъск, но съм потънал в обновяване на elektromobili.bg и използвам празниците да напредна там. Това си е супер повод за блог обаче и с този коментар ме подтикваш да го направя :whistle:

    #32127
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Model S P85D 0-100 км/ч – 3.2 сек
    Lamborghini Aventador 0-100 км/ч 2.9 сек

    Обаче…

    [video width=838 height=471 type=youtube]0e-jquwHKtI[/video]

Viewing 11 posts - 121 through 131 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.