- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
December 9, 2015 at 9:35 pm #34275martin@ecars.bgKeymaster
Ако питанката ти е за 203-те км пробег, това е още по-добро :cheer:
Ако не е за това, какво друго се питаш?
А откъде е снимката?
December 10, 2015 at 8:29 am #34277Николай ИвановMemberСнимката е от моя Лииф. Има си и предистория … 😉
December 10, 2015 at 5:52 pm #34282martin@ecars.bgKeymasterЪммм значи ти се каниш да я споделиш, нал :cheer: и?
December 10, 2015 at 11:30 pm #34284Пеньо ШилевMemberНио, това твоя Лийф ли е?
Уф, току що прочетох…. Хахаха
Впечатлен съм!
Очаквам предисторията, защото много ме заинтригува!
В момента, в лошото време и с пуснато парно и климатик, съм със среден разход 17.6/100 :blink:
December 11, 2015 at 12:26 am #34295Николай ИвановMemberПърво на колегата peposhi – в момента, с пуснато отопление и моя разход е висок над 15-16 на 100.
Колкото до снимката – ето предисторията.
Преди два дни трябваше да пътувам до обект, намиращ се на няколко км от Стралджа. Справка с GMaps показа че до там са 85 км. Тоест работата е на кантар ако ще пътувам с Лииф-а…Обекта е старо сметище край селата, което се закрива в момента. Лошото е , че там няма електрозахранване, тоест ако отивам с електричката, ще трябва да ми стигне батерията и да се върна.
December 11, 2015 at 12:40 am #34297Николай ИвановMemberЕстествено, трябва да съм доста икономичен, за да се получи. Зареден е ентусиазъм и подрепен от преданата ми съпруга решавам да опитам да го направя. Зареждам колата до 100 % с оригиналния кабел и около 13 часа на обяд потеглям.
Никакво сериозно ускорение, никакви резки маневри, просто се плъзгам по пътя. Старая се на дисплея за разход на енергия да не светят повече от две точки, наясно съм че иначе батерията не би ми стигнала. Естествено прозорците затворени, парното изключено, радиото също. Без къси светлини, само на дневни. Малко съм притеснен от ниската околна температура – 10 градуса, които още повече намаляват капацитета на батерията, но съм тръгнал. Няма да се отказвам я!December 11, 2015 at 12:42 am #34298Николай ИвановMemberТова е от началото на пътуването пред базата ми в Бургас.
December 11, 2015 at 12:52 am #34304Николай ИвановMemberПо едно време на колата и свършиха елхичките, дето показват колко икономично шофираш B) :unsure: B)
December 11, 2015 at 12:54 am #34314Николай ИвановMemberСлед малко повече от два часа достигам до целта, но имам малък проблем – изминал съм почти 92 км и имам само 47% батерия за връщането. Данните за движението може да ги видите от снимките. Ето
December 11, 2015 at 1:01 am #34318Николай ИвановMemberПриличен среден разход за икономично шофиране, и все пак можеше още. На моменти се движех с над 75 км в час ! Все пак средната скорост е 42 км в час, минавал съм през населени места – Айтос, Карнобат, села, имаше и светофари, пешеходци…
December 11, 2015 at 1:23 am #34320Николай ИвановMemberСлед кратък оглед на обекта съм готов да тръгвам на обратно. Всичко изглежда наред, имам прогнозни 104 км за връщане, но има нещо по – важно от това, имам само 46% батерия. Тоест май няма да ми стигне да се върна … 😳
Съпругата ми ме съветва по телефона да спра на някоя бензиностанция и да заредя за час, но аз не искам. Чопли ме да разбера ще стигне ли батерията до Бургас, при това до там, откъдето съм тръгнал – над 180 км !
На няколко км след Карнобат светва жълтата лампа за слаба батерия – а имам още над 50 км до Бургас. В този момент осъзнавам, че няма да успея да се върна… :sick: 🙁 :sick:
Намалям темпото, в опит да задържа положението, но бавно губя надежда. Няма да ми стигнат около 10 км.
И тогава идва прозрение – преди Айтос има доста голям и дълъг наклон, засилвам се до около 70 км в час и изключвам от скорост. Колата тежи почти два тона и се засилва надолу. Развива 96 км в час, без регенерация, но и без разход на енергия. Минавам по инерция 11 км, почти до Шел преди Айтос. И този проблясък да изключа от скорост спасява положението. Прогнозния пробег се изравнява с оставащото разстояние! 😛 😉 😛
Умирам си от кеф в този момент.
След трийсетина минути в трафика на Бургас спестявам още малко енергия и даже правя едно завойче до центъра за букет цветя за най-търпеливата жена на света!
След почти 5 часа шофиране съм в базата – с още по – нисък среден разход, но и с по-ниска средна скорост. Изминал съм 184 км с едно зареждане на батерията. И съм убеден, че това не е максимума. При по-висока околна температура и целенасочено шофиране са постижими и 200 км в името на рекорда.December 11, 2015 at 1:25 am #34327Николай ИвановMemberЕто и снимки от показанията при прибиране, както и от GPS tracker-а, записал данните от пътуването.
December 11, 2015 at 1:29 am #34334Николай ИвановMemberОткривам и странно разминаване между изминатите км според компютъра на колата – 184 и отчетените от тракера – 179. Нулирах ги едновременно преди тръгване.
December 11, 2015 at 1:38 am #34335Николай ИвановMemberОставям колата да се зарежда на базата и се прибирам – за жалост с дизелов бус . :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
И така стигаме до онази снимка с 203 км прогнозен пробег – това показваше на следващата сутрин след зареждането през нощта.
Дано съм заредил поне идин от вас с частица от моя ентусиазъм по електромобилите с тази история. И ако мислите, че са недостижимо скъпи, помислете пак и потърсете в мрежата. Пежо йон за 22 хил. лв с ДДС е много добра цена ….
P.S. Днес върнах в Нисан едната от семейните коли – Нисан X-Trail. Отличен автомобил, но дизелов. 🙁
Засега минаваме на ток с Лиифа и с едни бус за резерва. Дано съпругата ми да продължава да е така търпелива към щуротиите ми :dry: :unsure: :unsure: Ще я възнаградя еХтра !December 11, 2015 at 3:37 am #34338Пеньо ШилевMemberхахахха, браво!
Препотил си се с това приключение! 🙂
И с мен така се случи преди време заради 1 неработещо и 1 недостъпно зарядно. Дотътрих се с 30км/ч и вкочанен (вън беше 5 градуса) до трето зарядно, където си отдъхнах (и стоплих) хахаха…
Браво за куража да експериментираш!
Аз се замислих за 30-так. 24-ката е пушка, 18 000км за 9 месеца, но честите спирания за зареждане натоварват, особено, ако съм с бебока.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.