• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 131 total)
  • Author
    Posts
  • #33317

    Здравейте на всички!
    От вчера на територията на Бургас се подвизава нов-новеничък Нисан Лииф. Черен е, и в момента кротко очаква регистрацията си. B)
    Колата е европейска спецификация , закупена е от Германия заедно с батерията и даже е на лизинг през българска компания.
    Ще бъде собственост на фирмата, в която работя – АЛБИЦИЯ БУРГАС. Това е една от големите озеленителни фирми в града, която притежава още един електромобил – Рено Туизи. То също се е подвизавало доста из този форум. Сега е ред и на новия Лииф.
    На всички желаещи ще предоставя допълнителна информация относно колата, а с началото на употребата и още много данни. Така че питайте, ако нещо ви интересува.

    WP_20150522_20_13_16_Pro2.jpg

    #33320
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Честитооооо – ще го изкараме в едно блогче новото “уисте” :cheer:

    #33323

    Здравей nio, все по рядко пишеш на форума, а винаги те чета с интерес 🙂
    Голямо ЧЕСТИТО за Нисанчето. Със здраве да го караш, и най-вече безаварийно и с удоволствие.
    Много се надявах, някой да сподели впечатления от първа ръка тук във форума. Това е една наистина
    забележителна кола.
    Поздрави и в очакване на отзиви 🙂

    #33329

    Здрасти, нио, поздравления и от мен 🙂 Не ни щади и ни заливай с всякакви данни, които ти хрумнат, както и снимки и видеа :woohoo: Миналата година лятото бях засякъл туизито на къмпинг “Делфин”, дано скоро засека и Лийфа 😛 Преди няколко дни успях да видя за пръв път на живо якото нисанче в София – на паркинга на “Дейзи” в жк “Изток”. Компания му правеха и два Приуса – явно служителите се “електрифицират” мощно :whistle: Както и да е, още веднъж – честито, със здраве да си го караш 🙂

    #33332

    За съжаление почти не ми остава време да пиша. Доста ми е натоварено в работата. 🙁 :S
    Колкото до Нисан-а днес или утре ще го регистрират и ще мога да си го карам. А ако и вие искате да го покарате заповядайте в събота 30 май от 10 часа пред Свободния университет в Бургас. Ректора организира електромобилно събиране – поканени са Тесла, Пежо Йон, Рено Канго и Туизи и Нисан Лииф – с любезното съдействие на Омникар Ауто, както и електроскутери от Вромос, електровелосипеди, триколки и един електро камион. Ще има възможност за тест драйв на представените електромобили от Омникар, оферти, промо цени, както и много инфо. Предполагам че и останалите автомобили ще могат да се покарат или поне да ни повозят :cheer:
    След това е предвиден семинар на тема електромобили и практическите ползи от тях, както и плюсове и минуси – в аулата на университета.
    ВСИЧКИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ СА ПОКАНЕНИ!!!

    #33335

    Чудесно, може да дойде и един електромобил мутант (с генератор). Надявам се няма да ме анатемосате 🙂 🙂 🙂 🙂 Дано намеря време 🙂

    #33338
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”earendil” post=1847]Чудесно, може да дойде и един електромобил мутант (с генератор). Надявам се няма да ме анатемосате 🙂 🙂 🙂 🙂 Дано намеря време :)[/quote]

    Е ти имай късмет да не дойдеш 😆

    #33356

    [quote=”mumojem” post=1848][quote=”earendil” post=1847]Чудесно, може да дойде и един електромобил мутант (с генератор). Надявам се няма да ме анатемосате 🙂 🙂 🙂 🙂 Дано намеря време :)[/quote]

    Е ти имай късмет да не дойдеш :lol:[/quote]

    За мое огромно съжаление, ще ми е абсолютно невъзможно да дойда. Щеше да е чудесно да се запознаем накрая.

    Но колегата Nio , рано или късно ще мине през паркинга ми да позареди като е в посока Слънчев бряг 🙂 (и да сподели нормално ли зарежда на паркинга на Гурко) 🙂

    #33358

    Вчера заредих на Гурко за пръв път, но за малко. Батерията беше почти пълна. Все пак зарежда без проблем около час и 40 мин. до 100 %.
    За съжаление още не мога да подкарам Нисанчето, не можаха да го регистрират в четвъртък, а пък в петък КАТ Бургас не работеше с клиенти.
    Стандартно колата дойде с кабел за зареждане шуко, като на Канго. Имате ли идея от къде мога да се снабдя с кабел по евростандарта, така че да зареждам от седемпинова букса? И най-важното – ако зареждам от нея, по-бързо ли ще бъде? Или зависи само от станцията?
    Дайте малко разяснения, че съм незапознат. 🙁

    #33361
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ще е малко по-бързо – 3.3 кВт (от шукото обикновено е 2 кВт). Кабелът на LEAF обаче е с 5 пина (Тип 1) и трябва дру – 7 пинов Тип 2 щепсел за станцията.

    Най-добре е да си вземеш такъв като на Пепи с амперата от Бургас – виж тази тема (стр. 7) – на него му е излязъл $130, но това е доста добра цена и може да го помолиш да вземе и за теб един.

    #33364

    [quote=”mumojem” post=1856]Ще е малко по-бързо – 3.3 кВт (от шукото обикновено е 2 кВт). [/quote]

    На всеки нормален Шуко контакт е написано 220V/16A, което ще рече нормална максимална мощност 220х16=3520. По книгите го закръглят на 3,6 кВт, а за сигурност някъде го пишат и 3,3 кВт.

    Каква е причината да зарежда от шукото на 2 кВт?

    #33367
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Причините са различни. Едната е, че наистина пише, но при измерване сме установили, че рядко надхвърля 13А при зареждане. Друга причина е, че при някои електромобили, като Opel Ampera, контролната електроника на колата ограничава зареждането на 230V до 10А. При Рено Туизи и Канго ЗЕ положението е същото – Туизи се зарежда за 3.5 часа – батерията е 7 кВтч, лесно виждаш, че зареждането става с мощност 2 кВт. При Канго ЗЕ за 20 кВтч да заредиш в батерията взима 10 часа, сметката пак е ясна. От сините шуко контакти на зарядните станции може и да докараш 16А в продължение на няколко часа, но от битовите не се получава особено.

    #33369

    В инструкциите на Лииф пише, че при повишаване на температурата на контакта електрониката ограничава мощността на зареждане. Може би това е причина? Домашния контакт доста се загряваше от Канго. Но не и от Туизи. А зареждаха с еднаква мощност.

    #33372
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”nio” post=1859]В инструкциите на Лииф пише, че при повишаване на температурата на контакта електрониката ограничава мощността на зареждане. Може би това е причина? Домашния контакт доста се загряваше от Канго. Но не и от Туизи. А зареждаха с еднаква мощност.[/quote]

    Точно по тази причина инженерите на Opel са решили да ограничат заводски амперата до 10А на 220V зареждане, за да елиминират потенциални проблеми. И на червените индустриални трифазни контакти например си пише, че трябва да се използват до 6 ч. на макс. мощност. И съответно зарядните станции са за това да поемат натоварванията и да контролират процеса на зареждане при по-високи мощности.

    #33395

    Ето ме отново.
    Най-накрая Лииф е регистриран с талон от новите и мога да си го подкарам.
    И веднага първите впечатления – и хубави и лоши.
    Първо най-важното – регенерацията. Дори и в режим В на трансмисията регенерацията е доста слаба при скорост под 50-60 км в час. Карането в града само с един педал, като Канго е доста трудно, почти невъзможно. Необходимо е натискане на спирачката, което пак води до регенерация , по- силна. Това за момента ме затруднява, Канго го карах само на един педал. От друга страна извън града режим В води до добро намаляване на скоростта преди завои или ограничения, а режим D е почти по инерция, но все пак се малко регенерация. Супер е за извънградски условия. Което малко ме изненада впредвид малкия пробег.
    Бутона еко на волана не оказва никакво влияние върху регенерацията, а само върху мощността и реакцията на педала за ускорение.
    И ако си мислите, че електромобилите не вървят – една снимчица…
    WP_20150606_06_21_46_Pro.jpg

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.