Днес докато си карах по северната тангента в София, се учудих от добрият разход на равен терен в предвид че колата е 2 тона без малко.
Установих че колата може да поддържа EV-Mode само в определени скорости и в зависимост от нивото на батерията, но предимно в диапазона 30-50км/ч.
При спускане и скорост над 70км/ч. максимална регенерация + моторна спирачка, под 70км/ч. дизелът се изгася и остава само регенерация до скорост около 5-7км/ч. след това спиране чрез дисковите спирачки.
Имам предположение че батерията на колата е разчертана за 20С(1,1kWh 5,5Ah) разряд, ограничено от контролера на хибридната система, също установих че най-ефективно за батерията са кратки но силни импулси(когато искаш да останеш в EV-mode) при ускорение до ниски скорости да кажем до 30км/ч. Предполагам стратегията на подаване на тяга може да се приложи и на хибридната система на Тойота.