- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
November 3, 2016 at 5:08 am #36055ПЕТЪР ПЕТРОВMember
Зимата наближава, кварталните улици не ги чистят, а за сметка на това са и стръмни.
И както препоръчва производителя си поръчах гуми и по необходимост и за удобство джанти.Winter tires: 265/50/R19, 110W – 19×8,5j – 35mm offset /еднакви за предни и задни/
Защото летните са различен размер отпред и отзад. От тук добавих още данни за джантите:
http://www.wheel-size.com/size/tesla/model_x/2016/
отвор 64.1мм, болтове 5х120
За 15 дни гумите дойдоха и ги монтирах и … изненада забравил съм за сензорите за налягане и сега колата “плаче” и иска да отиде на сервиз. На вентилите има сензори /TPMS/ Tire-pressure_monitoring_system/. Кой модел е съвместим с Тесла, ако някой знае да каже?
Разбрах /прочетох/, че в сервизните центрове на Тесла оригинални ги продават 50$/бр. Във Виена колко ги дават незнам, но като отида ще напиша.От форумите разбирам, че с Модел S положението е същото, затова си позволих в заглавието на темата да спомена и двата модела.
А и колегите с S както се видя на срещата в НДК имат повече опит и винаги може да споделят нещо полезно. Моля тези с които не се видяхме или не си разменихме контакти да ми пратят телефон или мейл на – p.b.petrov@gmail.comNovember 4, 2016 at 1:50 pm #36073Младен МарковMemberАз тая тема не я видях и бях пуснал друга. Нищо и тук да си кажа.
Аз сложих каквито предлагат Тесла. На моите си джанти.
Отпред Pirelli Scorpion Winter 265/45/20
Отзад Pirelli Scorpion Winter 275/45/20Поръчах и ги сложих в Диана на Цариградско, във VIP-а. Няма никой, 45 минути всичко, обядваш в кафето и е супер. Датчиците за налягането сами се нулираха, аз нищо не съм правил.
Човека каза че са сменяли Тесли, знаят как. Даже гумите на следващата бяха там да чакат 🙂За Model X не знаеше как да я вдигне с подемника, но му показах от интернет къде трябва да легнат лапите.
December 3, 2016 at 8:18 pm #36308ПЕТЪР ПЕТРОВMemberЗимата, както се вижда дойде изведнъж. Синоптиците казаха 10 см. а на нашата улица снега беше 30 см.
Но все пак по голямата част бързо се стопи и сега има малко.
Та какво исках да разкажа.Първо каране на сняг и на лед с Тесла Х.
Излишно е да казвам, че улиците в махалата не бяха чистени въобще. А някои са доста стръмни.
Изкарвам от гаража с вълнение да разбера, като е Тесла джип/SUV/, колко е джип и колко 4х4?
Карам по равното – върви нормално, е това не е новост всички го могат. Избирам най стръмната улица на около – Шумако и давам право нагоре. Катери без напрежение. Тук разликата по скоро е в тишината с която катери. Нали знаете на стръмно даже автоматика включва ниска предавка и колата доста “ръмжи”.
Стоварвам “пътниците” и вече сам и малко по смел решавам да пробвам нещо. Спирам на едно стръмно и вече отъпкано и излъскано място и давам рязко “газ” да видя как ще превъртят гумите.
ГАЗ и …. нищо колата потегля плавно/бавно/ и никакво превъртане. Спирам и нов опит и … пак същото.
Мисля си … електроника, електроника, а ма въобще да не превърти?? … може нещо да се е повредило?
Карам карам по нанадолното с “повишено внимание”, защото нагоре 4х4 , но надолу и 16х16 няма спиране на леда. Но акселерацията е голям помощник, някак ти е сигурно, ако колата не ускорява сама и не ти се налага да натискаш спирачка.
И излизам на Околовръстното, а то “олизано” и полято, така че чист мокър асфалт. А ми е на мисъл за “повредата” при рязкото потегляне и решавам да пробвам пак рязко /без да спирам, така от движение с 50 км/
Е веднага се разбра, че няма повреда. Ускорението се беше върнало в НОРМАТА.
Когато ми изпадне удобен случай ще пробвам и на чист лед.December 3, 2016 at 8:31 pm #36314martin@ecars.bgKeymasterЕми пак ще има блог – 😆
Предният яко се чете!December 3, 2016 at 8:34 pm #36315ПЕТЪР ПЕТРОВMemberСтига да е интересно на колегите.
Пък и да провокира някой да сподели негови преживявания и опитDecember 3, 2016 at 8:36 pm #36321martin@ecars.bgKeymaster[quote=”PETROV” post=2758]Стига да е интересно на колегите.
Пък и да провокира някой да сподели негови преживявания и опит[/quote]Това със споделянето е супер ценното – хайде давайте хора, споделяйте като Петър :cheer:
Ето колко полезно инфо се получава така!December 3, 2016 at 11:43 pm #36328Младен МарковMemberГоре долу същото – лепне по снега на равно и нагоре. Надолу обаче не съм много доволен, една уличка в Княжево я свлякох цялата на ABS, без да успее да спре. То и коли нямаше де.
Управление имаш изцяло, волана е ОК и може да се маневрира, но колата си се хлъзга надолу и няма спиране. Даже на дисплея ми се изписа “Car is skidding, take control”, сякаш аз нарочно го правя =D
December 3, 2016 at 11:43 pm #36333Младен МарковMemberГоре долу същото – лепне по снега на равно и нагоре. Надолу обаче не съм много доволен, една уличка в Княжево я свлякох цялата на ABS, без да успее да спре. То и коли нямаше де.
Управление имаш изцяло, волана е ОК и може да се маневрира, но колата си се хлъзга надолу и няма спиране. Даже на дисплея ми се изписа “Car is skidding, take control”, сякаш аз нарочно го правя =D
December 4, 2016 at 1:54 am #36348ПЕТЪР ПЕТРОВMemberНа заледено каквато и да е колата, дори с нови гуми си е страшно.
Когато спускам стръмно и заледено се опитвам да карам махимално бавно на ниска предавка /примерно втора или дори първа/ така наречената “моторна спирачка” и никакво натискане на спирачка /само в краен случай и то не винаги с щастлив край от моя опит/.
С кола автоматик /имах ML/ минавах на “ръчни” скорости.
При Теслата ми се видя по интересно да карам в режим на максимална регенерация. При сухо време, като си вдигнеш крака от газта /без да пипаш спирачката/, колата толкова силно намалява от регенерацията, че даже са направили да светват стоповете /вижда се на таблото/. Иначе кола зад теб без нищо може да се бутне.
И сега на спускане по стръмна заснежена, частично заледена улица, ако не натискам малко педала на газта колата почти спира. И няма никакво желание да се засили по инерция и не се налага /и е нежелателно/ да натиснеш спирачка. А не се съмнявам, че при натискане на спирачка при лед, ще има пързаляне.December 4, 2016 at 10:19 pm #36351Stanislav SubashevMemberИнтересно ми е при загуба на сцепление на някой от мостовете, деактивира ли се за кратко регенерацията? :unsure:
December 5, 2016 at 12:44 am #36353ПЕТЪР ПЕТРОВMemberМоя опит от каране на сняг/заледено с Теслата е два дни.
Така, че не знам. Това което сега се сещам е, че на тази стръмната улица при сухо време при регенерацията винаги на таблото отива в зелената зона, а на заледеното спираше, но не влизаше в зелената зона т.е. реална регенерация нямаше. Вероятно електрониката установява, че няма добро сцепление и не се стига до реална регенерация.
При следващия сняг ще пробвам пак и ще разкажа. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.