• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #25925
    Rumen
    Member

    На вашето внимание едно бижу от Германия.
    Vw eUp elektrik.Един страхотен електрически автомобил който имах възможност да тествам за 4 дни.
    Учудващо широк отвътре за малкия му размер.4 пътници си седят удобно,но да не забрявяме че това е конверсия.
    Тествах автомобила в различни стилове на каране.От бутон на тоблото може да се избират 3
    режима на управление.Normal ,Eko и EkoPlus.
    При Еко плюс скороста е ограничена на 95 км ч и неможе да се използва повече от 60% от мощноста на електромотора.
    Разлика при Нормал и Еко не направих .Там трябва да се види в опътването за какво става на въпрос
    Карах първо възможно наи-икономично на магистрала.За 100 км заковах разхода на 13,5 КВ което си мисля че е мн добре.
    Зарядка и да видим какво може този автомобил.С отопление и високи скорости батерията си пада доста бързичко.
    Без проблем си поддържа 130 даже и в нагорноща.
    Хареса ми опцията да се кара без регенериране което е супер при високите скорости.
    Лесно се преминава и в 3 режима на регенериране от скоростния лост.
    Когато останат 30 км обхват на батерията сама те насочва към наи близките зарядни станции.
    Интерсно е когато не си задал домът си като зарядна станция и няма др зарядни наблизо,просто колата става малко изнервена така да се каже.През минута те предупреждава че не си в обхват на зарядни и когато даваш повече газ те предупреждава да смениш стилът си на каране.Бих казал че мн ми хареса този автомобил.
    Ето и малко снимки

    Attachments:
    • 01.jpg
    • 02.jpg
    • 04.jpg
    #25936
    Rumen
    Member

    Малко снимки и в купето.

    Attachments:
    • 06.jpg
    • 07.jpg
    • 20140306_134943.jpg
    #25944
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Румене, супер стегнато и готино ревю, като се присетя за някои въпроси утре ще те питам.

    Да врътнем един блог съгласен ли си? Само още малко инфо да има да го направим като готина историйка и ще стане чудесно барабар със снимките. Кеф, на таблото си ви пише на норвежки :whistle:

    #25953
    Rumen
    Member

    Да,да.
    Сетих се че от интернет в страницата си във фолксваген и апликация на тел си пускш отоплението на 220 в без да си хабиш батерията.И др екстра която ми хареса е отоплението на предното стъкло с вградените в него реотани.

    #25963
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”Karaivanov” post=1020]Да,да.
    Сетих се че от интернет в страницата си във фолксваген и апликация на тел си пускш отоплението на 220 в без да си хабиш батерията.И др екстра която ми хареса е отоплението на предното стъкло с вградените в него реотани.[/quote]

    ОК давай, драсни ми моля те някой ред за преживяването на martin@ecars.bg, аз ще го сглобя в блог. Няма как да останат по-назад VW от Nissan и другите с това да можеш да си климатизираш интериора от разстояние и като е вкл. в мрежата колата, да не се хаби ток от батерията – чудесно е, че го има това. Също и за реотаните (още не съм ги пускал на туизито), но са по-добрият вариант от лапащото доста ток парно, с което да си размразяващ прозореца при това бавничко.

    #25972

    Реотаните съм ги ползвал многократно, до около -10 градуса вършат чудесна работа, за секунди премахват замразяването или изпотеното. Този Up колко парички е, поне конверсията му? Доста добре изглежда. Дай и повече инфо, пробег, време за зареждане, колко Кв е батерията и т.н

    #25980
    Rumen
    Member

    Батерията е 18КВ Часа.В Норвегия започват от 189 000 кр.Гаранция 160 000км или 5 год за Норвегия.Може да се зарежда на 10 и 16 А,естествено е на 16 за да се пести време.Зарежда се за около 6-8 часа.Има и бързо зареждане на високоволтова зарядна станция.Там не сам ходил но от опита ми с др ел коли ще зарежда батерията за около 30 -35 мин ако е празна на 80 %.

    #25992

    Явно и теб сън не те хваща. 😛 Може ли да си го купя и да си го докарам тук? Нещо ограничаващо с батерията или нещо такова?

    #26007
    Rumen
    Member

    Не знам да има ограничения.Аз бих те посъветвал да изчакаш до септември когато излиза Киа-та.Цената няма да е мн по висока от тази но ще е с 27KWh батерия.Ще се кара над 200 км с едно зареждане

    #26034
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”Karaivanov” post=1026]Не знам да има ограничения.Аз бих те посъветвал да изчакаш до септември когато излиза Киа-та.Цената няма да е мн по висока от тази но ще е с 27KWh батерия.Ще се кара над 200 км с едно зареждане[/quote]

    Аз предлагам да изчакаме с първите потребителски отзиви, че тези 200 км са по NEDC. На автосалон София 2011 говорих с дилър на КИА и той беше мега неентусиазиран за плъгин Оптимата какво остава за електро. Надявам се да се променили нещата де, че ще е супер да се почне вече внос на електромобили.

    #26057
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    [quote=”Karaivanov” post=1026]Не знам да има ограничения.Аз бих те посъветвал да изчакаш до септември когато излиза Киа-та.Цената няма да е мн по висока от тази но ще е с 27KWh батерия.Ще се кара над 200 км с едно зареждане[/quote]

    Аз предлагам да изчакаме с първите потребителски отзиви, че тези 200 км са по NEDC. На автосалон София 2011 говорих с дилър на КИА и той беше мега неентусиазиран за плъгин Оптимата какво остава за електро. Надявам се да се променили нещата де, че ще е супер да се почне вече внос на електромобили.

    #26043

    Offtopic – аз имам ужасно впечатление от дилърите на КИА в БГ.

    Преди да взема Амперата си мислех основно за Оптима.. в 1 момент като бях се отчаял, че надали ще докарат оптима хибрид в БГ, бях почти решил да взимам оптима бензин/газ.. просто защото много ми харесва като интериор и екстериор..

    Уви, дилърите на Киа направиха май всичко възможно да ме откажат.. 1во в Бургас оставих визитка и поисках да ми пратят всички възможни опции на цветове и кожи за поръчка по мейл.. – ни вопъл ни стон не последва..
    После на салона в София (миналата година) трябваше да вадя думите с ченгел на представителите там, че били поръчали 6 Оптими хибрид, ама понеже новия модел излизал след 6 месеца ги били отказали.. Странно обяснение.. ако бях аз сигурно щях да ги продам за 6 месеца тия 6 оптими… После ми обърна гръб и дори не си направи труда да се опита да ми продаде нехибридна оптима ..

    Е.. мога сега да им благодаря защото си сбъднах мечта да карам ел. автомобил.. 🙂

    #26063

    Offtopic – аз имам ужасно впечатление от дилърите на КИА в БГ.

    Преди да взема Амперата си мислех основно за Оптима.. в 1 момент като бях се отчаял, че надали ще докарат оптима хибрид в БГ, бях почти решил да взимам оптима бензин/газ.. просто защото много ми харесва като интериор и екстериор..

    Уви, дилърите на Киа направиха май всичко възможно да ме откажат.. 1во в Бургас оставих визитка и поисках да ми пратят всички възможни опции на цветове и кожи за поръчка по мейл.. – ни вопъл ни стон не последва..
    После на салона в София (миналата година) трябваше да вадя думите с ченгел на представителите там, че били поръчали 6 Оптими хибрид, ама понеже новия модел излизал след 6 месеца ги били отказали.. Странно обяснение.. ако бях аз сигурно щях да ги продам за 6 месеца тия 6 оптими… После ми обърна гръб и дори не си направи труда да се опита да ми продаде нехибридна оптима ..

    Е.. мога сега да им благодаря защото си сбъднах мечта да карам ел. автомобил.. 🙂

    #26068
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ух, кофти работа, дано нещо да ги съживи тези хора и да заработят по-качествено B)

    Но пък, да, така се е получило да ти се сбъдне мечтата :woohoo:

    #26108

    Нищо няма да ги съживи. Проблема е, че да започнат да внасят електрички трябва да направят инвестиция в оборудване, обучение на персонал и т.н. Но при Кия в БГ дилърите са самостоятелни и във всеки град е различен. Което значи че ще трябва за всеки град да си купят по един кабел, като онзи коментирания за Туизи-то. Да, ама той е 860 Е. И при прогнози да продадат 2-3 коли на такива ентусиасти като нас…. Повече разчитам на големи фирми с представителства в цялата страна.
    Но не е само това. Поради годишния пробег на семейния автомобил от 70 х.км се налага да го сменям на година и половина-две. От 11 години си купувам почти нови или чисто нови коли, и поради лошо отношение на представителствата се налага да сменям марките. Всички авто-дилъри в БГ са ужасни. Просто такъв е манталитета на собствениците на представителствата, такъв е и на персонала. Това, че някой е поискал инфо, оставил е визитка и никой не му е пратил нищо е най-малкото. Мога да споделя десетки примери, ще ви стане лошо, че помислите, че си измислям. 🙁
    1.Автомобил Волво, купен от Мото Пфое почти нов, на 34 000км и една година. На 76 х.км и година и 10 месеца чупи скоростна кутия. Остават 2 месеца до изтичане на гаранцията и 24 х. км. Следите ли ми мисълта? Оставям го в Мото Пфое Бургас за ремонт. Връщат ми го след 6 дни, като кутията не е сменена, само маслото и софтуера. Обаче не включва въобще на 5-та и 6-та и максимум с 80 км/ч върви. Връщам им го аз, те казват това е, открихме вода в маслото от кутията, отказваме смяна по гаранция. Откъде е водата, питам аз – сигурно си минал през някоя дълбока локва или през река ?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Писма до София, каране на колата до София за нов оглед, нищо, писма до мениджър следпродажбено обслужване на Волво за Европа, Среща с управителя на Мото Пфое, два месеца, междувременно гаранцията изтича, колата все така в авариен режим максимум с 80 км/ч !!! Два месеца!!! Накрая тежко решение – ще сменим кутията, водата всъщност била малко и май била конденз!!!!!!!!!!!!!! :woohoo: Два месеца!!!! Сменят кутията, при монтажа на новата, лоста и декоративния капак около него са така поставени, че в ръчен режим не може да свалиш предавка, само нагоре. Надолу опира лоста в пластмасата и не става. Отново в сервиза, отново 4 дни без кола. Накрая всичко е ок, но след 1 месец и съвсем малко км кутията отново отказва. Причина – Новата кутия е с друг софтуер, който е трябвало да се напасне към колата, но не е направено, в резултат нещо се е износило и пак е за смяна или ремонт. Нямам нерви, продавам я така за 2 дни, на абсурдно ниска цена. Никога повече Мото Пфое, жалко Волво е любимата ми марка, и досега като видя ХС 90 сърцето ми подскача.
    2. Мерцедес Бенц, С-класа дизел, на година и половина, закупена почти нова от Италия, от представителство. Губи мощност, харчи много. Представителство на Мерцедес в Бургас. Оставям го за ремонт, след 3 дни стоене ми се обаждат и казват, че е за смяна нафтовата помпа. Сменяме. Няма промяна. Започва лудо тюхкане от тяхна страна, аз пия студена вода, помпата е почти 3 х.лв. Сменяме дюзи – пак без ефект. Искат да сменят и турбото, отказвам, взимам си колата. Бош кар сервис Бургас, десет минути на компютъра, запушен филтър за твърди частици, не напълно, но не е както трябва. Нов филтър, доставен на следващия ден сутринта, до 12 ч на обяд монтиран, платен и чао. Колата е ок. !!!!!!!!!!!!!!!!! Никога повече в Дарс Ауто.
    3. БМВ Х3, закупено чисто ново от Бова Кар, дизел. След 2 и половина години отивам и казвам – искам Х5, да ви върна Х3 и да взема голямото. Да, няма проблем, ама му изплатете лизинга, че да можем да го изкупим. Ок, колко пари? Ами около 45 х.лв. Не става, луди сте, това не е пазарна цена. Ами малко по-ниска е, все пак после ние ще трябва да го продаваме. Е да, ама нали аз купувам чисто нов от вас, и не искам отстъпка за него, взимам го на цена по табела. Да, ама твоята Х3 може да не се продаде доста месеци и затова ти даваме такава ниска цена. След седмица го продавам за 67 х. лв. на частен клиент, когото никога не съм виждал. от 67 до 45 май има разлика. Или клиента е бил луд!?! Отива за новото – Х5, да го купувам и питам за отстъпка. Ами няма, нали се разбрахме за цената. Да разбрахме се, когато щях да ви връщам Х3 и да го изкупувате, сега идвам с пари в брой и си купувам кола. Мън,мън няма отстъпка., ще ти подарим стелки…………..
    Сега карам Инфинити, от сервиза съм доволен, от дилърите също. Но го продавам, да видим как ще протекат нещата.
    Да си направите паралел – Турция. Отивам там с Киа Мохаве, модел който там не се е продавал никога. Спирам пред представителство, случайно намерено по интернет. Местят се три чисто нови коли, една от тях се изкарва на улицата без номер и застраховка, за да ми се направи място да паркирам пред входа. Още преди да сме слезли от колата. Влизаме, питаме дали могат да ни поставят теглич. Да сега ще проверим, седнете, кафе, чай. Децата сигурно не са закусвали, един тича до отсрещния магазин и се връща с кифлички за децата. Междувременно ни искат ключа от колата, за да видят за теглича. Отговор – нямаме такъв теглич във фабриката, от където купуваме, но сме вземи размерите и ще го изработят специално за вашата кола. Сигурно ще отнеме много време – не, днес след обяд е готов, сигурно ще е много пари – не, само 760 лв с монтажа и окабеляването. Не ми се вярва, ама турците са луди. Искам да платя и да го правят, не, ще платим накрая. Шефа на представителството ни закарва до близък МОЛ с личната си кола. След 4 часа звънят да вземем такси и да отиваме да си вземем колата. При пристигането се разправяме, искат да плащат таксито, не мога да изляза над глава с тях, плащат го.
    Теглича е монтиран, изглежда отлично и отдолу, като заводски точно за моята Киа, не като гаражно изпълнение. Колата е измита вън и вътре, дават ми сертификат за теглича , плащам и си тръгваме – 14,30 на обяд е!!!!! Теглича се използва две години, теглил е какво ли не, включително и бус с товар над 3 тона през почти цяла БГ.

    И още нещо положително – въпросната Киа за 142 х. км не показа никакви дефекти, много здрав автомобил. При влизане в една огромна дупка се счупи датчик на въздушното окачване, при това се счупи в буквалния смисъл, от удара се беше спукал коруса му. Нямаше такъв в наличен и трябваше да го чакам поне три седмици. Сервиза в Бургас, Текс ауто свали такъв датчик от чисто нов автомобил от шоурума в София, и ми го монтираха, за да не чакам. Браво !
    За написаното по-горе нося пълна отговорност относно достоверността.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.