Да си поговорим за суперкондензаторите

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #17285

    Мисля че тази тема е интересна и заслужава някакво внимание.Който е фен или пък гледа пренебрежително на този тип батерии нека пише тук 🙂

    #17294
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Дали пък да не прегледам категориите и да направя да има за суперкондензатори такава?

    #17303

    преди години си бях направил малка вело триколка с която си ходех на бачкане или в града на дискотека например (удобно е ако си пил примерно). след време реших да и сложа два оловно кисели акомолатора и двигател от стартер, При тестовите кръгчета в южния парк, при първото зареждани мина 18 км при второто 15 и при третото 13. Тогава се отказах да я карам на ток, стигнах до извода че трябва да си направя по добра батерия. След известен брой опити с оловно кисели батерии, случайно попаднах в нета на статия за супер кондензаторите, звучеше доста оптимистично така че започнах да правя експерименти и бавно започнах да постигам някакви резултати. В момента постигам около 5 вата на килограм кпд (стандартните производствени суперкондензатори варират между 3 и 5 вата на кг, което 7 пъти по малко от стандартните оловно кисели батерии) но имам идеи как мога да вдигна капацитета на моите. Ако ви интересува темата може да я дискутираме тук 🙂

    #17313

    да, това ще е интересна тема за хората с интерес към физиката и химията, най хубавото при суперкондензаторите е че могат да се правят прототипи в домашни условия и е логическо придизвикателство за този който се опитва да събере по голямо количество енергия в единица маса създавайки по голяма повърхност на порестите монолитни въглеродни електроди. Аз имам собствена технология която до сега не съм срещал в нета, но е възможно и да съм я пропуснал, така че мисля скоро да я споделя с хора които се интересуват, както при Линукс, за да получи развитие 🙂

    #21342

    И на мен много са ми интересни суперкондензаторите. Сдобих се с няколко от Китай. Следя в youtube клипчета на хора които правят много неща с тях. Мисля, че това е бъдещето. Малко не ми достигат познанията по физика за да разбера принципа им на действие. Мен по скоро ме интересува приложението им в по-слаботоковите вериги. Ти как си ги правиш сам? Това ми звучи супер!

    #21560

    В добавка – мечтая за електрически коли задвижвани от суперкондензатори – че да приключи веднъж завинаги сагата с тея батерии. Производството им е чисто, при достатъчно големи количества ще са евтини, рециклират се. Освен това са по-ефективни от батериите мисля, колкото енергия си вкарал, толкова излиза. Може би ще са по-леки. Ще им трябва по-друга електроника. Могат да се зареждат бързо без проблем (ако не ти настръхне косата 🙂 и потекат достатъчно ампери от мрежата). В добавка 1 соларен панел на покрива, че да не се саморазреждат толкова много 🙂
    Само да им дигнат енергийната плътност 🙂 Има шанс!

    Хората вече ги ползват за акумулатор 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=GPJao1xLe7w&list=PLUd8qSRI_F8hD-8Gdufp9MDChEC9ccavr

    #21570

    Тук съм описал технологията ми http://electriclub.com/batteries/topic-t228.html ако се интересуваш по задълбочено от това може да се свържем за съвместни действия по разработката и производството им с търговска цел.По принцип разработката на суперкондензаторни батерии е част от проекта “Алтеро” целта на който е серийнно производство на персонални едномести мини електромобили с габарити позволяващи събирането им в стандартен блоков асансьор, разработвам и собствен двигател, ако си от София може да работиме заедно по проекта. Ето и линк към разработката на двигателя http://electriclub.com/motors/bldc-t235.html

    #21598

    Благодаря за предложението колега. Прочетох материалите които си дал. За съжаление нямам достатъчно задълбочени знания в тези дисциплини, и съм просто любител. А кондензаторите ето ги
    http://www.shop-from-china.com/p-22352496639-South-Korea-three-and-SAMWHA-super-farad-capacitor-2.7V-500F-original-new-low-leakage.html
    5$ за 2.7V 500F си заслужава отвсякъде.
    Работя по един малък проект. Нещо интересно, не толкова иновативно, но липсва на пазара. Ще публикувам , когато имам готовност.

    #22105

    Ето моите лични наблюдения за суперкондензаторите досега:

    http://fireswordblog.blogspot.com/2013/12/experiments-with-supercaps-part-1.html

    http://fireswordblog.blogspot.com/2014/01/experiments-with-supercaps-part-2.html

    #22441

    Понеже защото отдавна не съм грозил форума с дивотиите си, реших да пусна още автомобилни приложения на суперкондензаторите. Репост от napravisam.bg.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=GPJao1xLe7w[/video]

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM[/video]

    Човекът ползва 6 х 2600F @ 2.7 V
    а във второто видео 6 x 350F @ 2.7V

    естествено има и недостатъци:
    – скъпо (особено с големите, ако не са втора ръка)
    – много бърз саморазряд
    – по мои изчисления пакета с 2600F се равнява на около 1Ah 12V акумулатор – прекалено малък капацитет

    Има и видео в което той прави хибридна батерия – суперкондензатор и LiFePo батерия.
    за да избегне бързия саморазряд – естествено сблъсква се с проблема – при високия стартов ток батерията гори.
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=8miq6sDy0wA[/video]

    Също така е опитал със соларна клетка която да му държи кондензаторите заредени – там му се получава!
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=GUXM1XuLUIs[/video]

    Поздрави

    #22468

    Понеже защото отдавна не съм грозил форума с дивотиите си, реших да пусна още автомобилни приложения на суперкондензаторите. Репост от napravisam.bg.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=GPJao1xLe7w[/video]

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM[/video]

    Човекът ползва 6 х 2600F @ 2.7 V
    а във второто видео 6 x 350F @ 2.7V

    естествено има и недостатъци:
    – скъпо (особено с големите, ако не са втора ръка)
    – много бърз саморазряд
    – по мои изчисления пакета с 2600F се равнява на около 1Ah 12V акумулатор – прекалено малък капацитет

    Има и видео в което той прави хибридна батерия – суперкондензатор и LiFePo батерия.
    за да избегне бързия саморазряд – естествено сблъсква се с проблема – при високия стартов ток батерията гори.
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=8miq6sDy0wA[/video]

    Също така е опитал със соларна клетка която да му държи кондензаторите заредени – там му се получава!
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=GUXM1XuLUIs[/video]

    Поздрави

    #23487

    Ето и автобус пилотно работещ в Китай от доста години, май от 2006та.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=LYL6NyU1g3k[/video]

    След това имаше upgrade с по-нови кондензатори. При тях автобуса се зарежда
    само на крайните спирки. Какво се случва след това нямам идея 🙂

    Още по темата има тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Capa_vehicle

    #23910

    Представих си един такъв модул в електромобил :woohoo:
    Вярно няма да извърви много, но ще е яко! Тези модули се използват в медицината за критични непрекъсваеми захранвания, не изискват редовна поддръжка. Надеждни са.

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=aO4qIGo6x_Y[/video]

    #24724

    И една полезна картинка, къде в устройството на автомобила може да се приложат суперкондензатори:

    #28345

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=PhRxB4740EU[/video]

    Реших да споделя с вас последното видео на един проект, който следя. Ще се опитам съвсем накратко, за който му е интересно да споделя идеята, и иновациите.
    Идеята е да се направи градинска лампа, която винаги се зарежда достатъчно дори при малко слънце за да работи цяла нощ. Използват се суперкондензатори вместо батерии, за да има дълъг (10+,20+,~ години) живот.

    Иновациите са следните:
    – използва се специален нов ZSPM4523 чип, мини MPPT заряден, специално проектиран за зареждане на суперкондензатори. Чрез неговото използване се вдига около 4 пъти ефективността от соларния панел. Влиза до 4 пъти повече енергия в кондезнаторите.
    – използва се чип NCP1402, който позволява при плавното падане на напрежението на суперкондензатора 2.6V->0.3V, захранвания LED светодиод, да има през цялото време стабилно напрежение 3.3V. Де факто използва ефективно 99% от енергията на кондензатора.
    – в последния вариант има и USB порт, чрез който можете да си заредите цялото нещо и от USB адаптор. Отново експериментално е установено, че дори зареждане от стабилен източник (а не соларен панел), става много по-ефективно през въпросния ZSPM4523.

    Проекта е интересен, тъй като схемата, която човека е разработил до момента може да има ужасно широко приложение. Много е ефективна и е направо гениална.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.