Как мислите да вземете своя Model 3?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #35967
    Nikola
    Member

    Здравейте хора.
    Искам да се допитам до бъдещите собственици на Model 3 (както и собствениците на Model S/X), как мислите да си вземете колата, като я направят, и как ще си я докарате до България.
    Аз си я поръчах към автосалона във Виена и мисля, като пристигне там, да си направя един трип до там с Влак/самолет и да се прибера от там с колата. Мисля, че ще е добър тест, а и ще видя какви са реалните предимства/недостатъци на електромобилите за по-дълги разстояния.
    Знам, че в източна европа все още няма Supercharger станции (хайде Тесла, обещахте 2016 😀 ), което ще удължи времето за пътуване до поне 2-3 дни, може би и повече, според това дали има удобни станции за зареждане по пътя.

    Знам, че такова нещо не би било удобно на всеки, затова се чудех какви други варианти сте замислили. Не съм намерил информация за това Тесла могат ли да я докарат до BG, и плаща ли се за това допълнително.
    Споделете си информацията/опита в купуването на Тесла от България.

    #35969
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Опа привет във форума :).

    Ще се включат да отговорят хората дето са се прибирали на ход, но аз мога да кажа, че от Виена насам се получава – правено е вече с S и X. Тройката наистина ще е с по-малко пробег, но поне 300 ще прави, а за това шофиране като караш икономично вероятно ще е 350 км. Но пък от друга страна Chevy Bolt го пуснаха с 380 км та Tesla може да се понапънат и те за толкова или малко повече, ще видим.

    Иначе в Београд се зарежда от трифазен в един хотел, после в Ниш също, но като за 100 км по-малък пробег ще трябва да се поразгледа по-внимателно. Очаквам да не отнеме 2-3 дни, а доста по-малко.

    #36019
    Nikola
    Member

    Моята резервация е от официалния сайт на tesla.com; което автоматично значи лично взимане / или доставка от друга фирма до България.

    Според google maps, пътя с кола от Тилбург до София е около 2100 км. Ако имам възможност за докарване собственоръчно със станции за зареждане по пътя – самолет до Айндховен, взимане от Тилбург и каране до тук. Ако не – не знам честно казано мисля че този вариант ще е най-готин. Малко road trip, съчетан с тест. Аз резервирах сравнително късно – септември месец, с надеждата до тогава финансите, инфраструктурата и бъговете в първите няколко хиляди бройки да са пооправени.

    Мисля пътя да ми е 3 дни максимум от там.

    #36032

    Докато дойдат колите след 2 години, ще са направили доста станции по пътя до БГ.

    #36078

    Бам-Бам, аз не разбрах как си я поръчал към автосалона във Виена? Тоест не директно от Тесла?

    Защото поръчаните от сайта на Тесла идват в Тилбург, Холандия. И оттам трябва или с автовоз или сам да си я вземеш. И в двата случая ти и организираш и плащаш всичко — автовоза или транзитните номера. Тесла не се наемат да доставят колите или да им вадят номера. Това може да се промени за 2 години де, но в момента е така.

    А пътят от Виена до София е ОК. Зарежда се в първо Будапеща, или на Type2 станции или CHAdeMO че са по-бързи. След това в Нови Сад, Белград и Ниш има CEE16 трифазни контакти на MaxBet казината. Хората да готини и няма проблем със зареждането. Малко е бавно, че са 11kW само.

    Виж в PlugShare, там ще си намериш места за зареждане. Пак, след 1-2 години ще са много повече, сигурно и CHAdeMO ще има вече в Сърбия. Виж тук има амбиционен план. Писах им преди месец да питам, но няма отговор. Сигурно и те не знаят докъде са 🙂

    #36140

    И аз не разбрах как си я поръчал във Виена. Ако няма официално представителство в страната, засега единсвения начин е колата да се вземе от Тилбург и ти се оправяш с превоза.

    Иначе като дойде моя ред плана ми е:
    – ако има официално представителство в България – взимам я тук.
    – ако няма – самолет до Тилбург (може до тогава да сменят нещата и да може и по-близо), там няколко дена екскурзия с колата за да се уверя че няма ранни проблеми заради които ще трябва да се връщам. След това пътуване на обратно като се надявам до тогава да има по-развита зарядна мрежа в източна европа ако не и суперчарджъри. Общо взето ще си направя ексурзия в европа за седмица и нещо.

    #36359
    Nikola
    Member

    Хей хора, благодаря за отговорите.
    Разрових се из нета и наистина има повече места за зареждане, отколкото съм си мислел, а и до 2017/18 ще доста повече сигурно.
    Относно как съм я поръчал от Виена, еми…разпитах и се оказа, че не съм. 😀
    Бях влязал във сайта на Тесла през дилъра им във Виена и не знам защо си помислих, че ги доставят до там (както и до всички шоуруми на Тесла), но след като им писах един имейл, разбрах, че ги карат само до Тилбург.
    Както и да е, дори и това не е кой знае колко далеч, тъкмо ще натрупам повечко експириънс за карането на електромобили из Европа и ще си направя яка екскурзия 😀
    Все пак, благодаря за информацията 🙂

    #37523
    Anton
    Member

    Здравейте,

    знаете ли как стоят нещата с регистрационните транзитни табели, от къде мога да си ги взема или да ги поръчам? За да се прибера на ход от Тилбург до София ще трябва да я регистрирам временно в Холандия. Някъде четох, че се издават от RDW Netherland и проверих, че най близкото място е на 10 км от Tesla Factory.

    #37526

    По принцип се взимат от тяхното RDW, но е сложно. Накратко трябва предварително да се запише час за преглед в RDW, да се закара колата до там с автовоз (тя няма табели). Там извършват преглед и каквото трябва за да издадат сертификат който е необходим за табелите. Този сертификат се изпраща на следващия ден до адрес в Холандия — трябва да се осигури такъв на който можете да си получите сертификата. След това с този сертификат се ходи в специални места където изработват табелите, за час май.

    Или може по-лесно да се поръчат онлайн транзитни номера от Австрия =)
    Струват към 500 евро за 1 седмица или 600 евро за 2 седмици, изпращат ги директно до Тесла в Тилбург, там просто си ги слагате и заминавате.

    Необходими документи
    – A copy of the invoice, provided by Tesla
    – COC, provided by Tesla
    – Passport of the driver
    – “Vollmacht” of the new owner, provided by VDC

    Voertuig Documentatie Centrum B.V. (VDC)
    http://www.vdcnederland.eu
    Natasja de Jong

    #37529

    По принцип се взимат от тяхното RDW, но е сложно. Накратко трябва предварително да се запише час за преглед в RDW, да се закара колата до там с автовоз (тя няма табели). Там извършват преглед и каквото трябва за да издадат сертификат който е необходим за табелите. Този сертификат се изпраща на следващия ден до адрес в Холандия — трябва да се осигури такъв на който можете да си получите сертификата. След това с този сертификат се ходи в специални места където изработват табелите, за час май.

    Или може по-лесно да се поръчат онлайн транзитни номера от Австрия =)
    Струват към 500 евро за 1 седмица или 600 евро за 2 седмици, изпращат ги директно до Тесла в Тилбург, там просто си ги слагате и заминавате.

    Необходими документи
    – A copy of the invoice, provided by Tesla
    – COC, provided by Tesla
    – Passport of the driver
    – “Vollmacht” of the new owner, provided by VDC

    Voertuig Documentatie Centrum B.V. (VDC)
    http://www.vdcnederland.eu
    Natasja de Jong

    #37528
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Изчерпателно, гусин cokey, много изчерпателно :cheer:

    #37532
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Изчерпателно, гусин cokey, много изчерпателно :cheer:

    #37534

    Трябва да пристигат лесно и бързо Теслите в БГ, колкото повече толкова повече =)

    #37536
    Anton
    Member

    Благодаря за изчерпателния отговор, някой от форума дали е минавал по тази процедура с регистриране на транзитни номера в Холандия? Колко струва тази процедура там, като гледам за цената на Австрийския вариант май излиза по евтино да се докара с репатрак. Намерих следната информация за регистрация в Холандия RWD Netherlands . Най близката RWD станция до завода на тесла в Тилбург е в Keuringsstation Rijen, Haansbergseweg 18, 5121 LJ Rijen доста е близо, така че мисля, че няма да ми трябва репатрак за такова разстояние въпреки, че не е регистрирана колата. За адрес на документите може да се посочи фабриката на тесла в Тилбург или да се изчака някъде наблизо и да се вземе на другия ден от RWD. Правилата може и да се променят де бъдещата ми кола още не е пусната в пройзводство, планирам го за края на 2018.

    #37538

    Ами не знам, от Тесла са доста стриктни. Не знам колко лесно ще се навият да пуснат колата без номера. А после тя трябва да пренощува някъде, до следващия ден когато се вземат номерата. Съответно няма да има и застраховка — транзитните номера си имат ГО с тях.

    Последно RWD искаха задължително адрес където да се изпрати сертификата, не можеше да се вземе лично. Също и Тесла не искат да се превръщат в пощенска станция, особено след като са предали вече колата предния ден.

    Като цяло те искат за 1 час да се отърват от колата и да приключат. Затова много настояват колите да се вземат с транспорт, а не лично. Така им е много по-лесно и бързо. Това беше преди година, когато не се взимаха толкова много коли на ден, и пак мърмореха. Догодина ще издават много пъти повече коли (Модел 3) на ден и съвсем няма да има време за това напред-назад.

    Освен ако не измислят някаква опростена процедура, в която те също участват в регистрацията.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.