• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #37217
    Momchil
    Member

    Извадка от новата наредба 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, която се очаква да бъде приета съвсем скоро

    Чл.50. (1) Двадесет процента (20%) от предвидените места за гариране и паркиране на ЕПС, са с голяма мощност на точките (с възможност за пренос на електроенергия към електрическо превозно средство, като мощността е по-голяма от 22 kW), а останалите – с нормална мощност на точките (с възможност за пренос на електроенергия към електрическо превозно средство с мощност по-малка от или равна на 22 kW, като се изключват устройства с мощност по-малка от или равна на 3,7 kW).
    (2) Броят места за гариране и паркиране по ал.1, които е необходимо да се оборудват със зарядни точки (колонки) за ЕПС, се закръгляват към по-голямото цяло число (не по-малко от 1 брой на обект).

    Раздел XI
    Норми за проектиране на зарядни точки за ЕПС
    Чл. 150. (1) Зарядните точки (колонки) за ЕПС с нормална мощност за променлив ток (AC) се оборудват, за целите на оперативната съвместимост, най-малкото с открити контакти или конектори тип 2 за превозни средства, съгласно изискванията на БДС EN 62196-2. Тези открити контакти могат да бъдат оборудвани с устройства, например механични затвори, като се запазва съвместимостта на конекторите тип 2.
    (2) Зарядните точки (колонки) за ЕПС с голяма мощност за променлив ток (AC) се оборудват, за целите на оперативната съвместимост, най-малкото с конектори тип 2, съгласно изискванията на БДС EN 62196-2.
    (3) Зарядните точки (колонки) за ЕПС с голяма мощност за постоянен ток (DC) се оборудват, за целите на оперативната съвместимост, най-малкото с комбинирани зарядни системи „Combo 2“, съгласно изискванията на БДС EN 62196-3.
    (4) Допуска се зарядните точки да бъдат оборудвани и с други конектори, предоставящи различна функционалност и/или с хибридни конектори, изпълнени съгласно изискванията на БДС EN 62196-2 и/или БДС EN 62196-3.
    Чл. 151. (1)За зарядни станции за ЕПС, оборудвани със зарядни точки с голяма мощност, се прилагат чл.94 – чл.97, а за зарядните точки с нормална мощност се прилагат само нормите за проектиране, изграждане и поддържане на електрически уредби.
    (2) При проектиране на зарядни станции със зарядни точки за ЕПС се спазват изискванията за проектиране, изграждане и поддържане на електрически уредби, както и изискванията на чл. 123, ал. 2-4 за зарядни точки с голяма мощност и изискванията на чл. 124, ал. 1 – за зарядни точки за ЕПС с нормална мощност.

    #37245
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Охо супер благодарско, каша ми е в главата от документи и се опитвам да си спомня дали нея четох миналата седмица. Чудесно, че вече има такива неща в нормативни документи, че да се канализира полека положението.

    Хитринко няма CHAdeMO – нали сме в Европа, да бутат CCS-a.

    Иначе това с 20% над 20 кВт, ако не са 43 кВт AC-та означава да има на всеки пет една DC – как ще става в сгради засега не ми е ясно.

    #37324

    (4) Допуска се зарядните точки да бъдат оборудвани и с други конектори, предоставящи различна функционалност и/или с хибридни конектори, изпълнени съгласно изискванията на БДС EN 62196-2 и/или БДС EN 62196-3.

    Е допуска се други конектори, тоест може би това е вратичка за CHAdeMO

    #37334
    martin@ecars.bg
    Keymaster

    Ммм по-скоро не, тъй като 62196 е само за Тип 2, но все пак наистина може да има вратичка.

    #37344

    Жалко
    Че колко са те колите с CCS =)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.